Jump to content
Klapouch

Ural 4320 1:35 Zvezda

Recommended Posts

Rozpoczynam ponownie swoją przygodę z modelarstwem i chciałbym złożyć w/w ciężarówkę. Kiedyś składałem modele, ale niewiele malowałem, a nigdy nie nanosiłem "efektów".

To co chciałbym uzyskać na końcu drogi powinno być zbliżone mniej więcej do :

 

image.png.e9e530ec9b9aede597254d8442a0de6b.png

 

Będę malował pędzlami, używając lakierów (Topcoat gloss i Tamiya semi gloss) i podkładu w sprayu (Tamiya surface primer gray) oraz efektów (AK engine grime, Vallejo mud and grass, Italieri wash dark brown) i farb Italieri (gloss black, Flat Russian Armor Green). Klej tamiya extra thin.

 

Żeby zanadto nie wyprzedzać wypadków chciałbym póki co zapytać :

1. Mój model można wykonać z zamkniętą szoferką i komorą silnika lub je otworzyć. Nie wiem jeszcze jak postąpię, zależy jak wyjdzie sam silnik, który będzie królikiem doświadczalnym i chcę go wykonać od A do Z zanim wezmę się za resztę. Rodzi mi się jednak pytanie : czy blok silnika powinienem lakierować przed montażem do komory, czy po? To samo tyczy się elementów wnętrza szoferki. Chodzi o to, że nagar na silniku (według tego co czytałem na forum) powinienem położyć na lakier błyszczący więc w sumie przed, żeby nie lakierować wnętrza komory? Wtedy będę kleił element całkowicie już ukończony, po lakierach, washu itd? Samouczki, które widziałem skupiały się na czołgach i samolotach, tam nie było problemu lakierowania wewnętrznych przestrzeni.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak chcesz pomalować silnik po montażu wszystkiego i tak samo szoferkę ?

Co oznacza położenie " nagaru na silniku na lakier błyszczący " ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik chciałbym pomalować w kolorze aluminium/gunmetal z czarnymi elementami jak np głowice, wentylator i paski. Nagar zamierzałem wpuścić w zakamarki silnika, żeby nie był taki „nowy” tj w okolice pod uszczelkami głowicy, przy misce olejowej i nieco na zewnątrz. Wyczytałem, że żeby nakładanie tych zabrudzeń miało sens muszę nałożyć błyszczący lakier na malowanie (aluminium z elementami czerni)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to technika malowania to jedno , a logistyka montażu to drugie . Jak chcesz mieć otwartą maskę , to silnik musisz pomalować osobno i zamontować go na koniec przy montażu całego pojazdu do kupy -> silnik do ramy , szoferkę do ramy z silnikiem  itp .

ozc1qETh.jpg

EkRkBoDh.jpg

WH94cORh.jpg

Yfg6vvZh.jpg

tbeEgaxh.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak przedmówca wspominał. Silnik pomalować osobno i zamontować na ramie jeśli konstrukcja modelu na to pozwala. Przy ciężarówkach nie powinno być problemu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Dodaj okablowanie będzie ciekawiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy będę potrafił. Zdjęcia w miarę podobnego silnika który znalazłem w sieci różnią się na tyle, że boje się przedobrzyć  

 

 

7CC4DAD9-8CBA-446D-A6B2-F6D2945DE3F0.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.