Jump to content
gustlik

Stuh Dragon 1:35

Recommended Posts

Kolejnym modelem bedzie stuh z zimmeritem produkcji alketta. Bazę stanowi zestaw Dragon 6633. Model chcialbym zrobić w konfiguracji z dachem wczesniejszym(w zestawie jest z srubami wystajacymi, mg sterowanym wewnętrznie, chce go zachować dla modelu nr 6581 i zrobić z niego wersje późniejszą bez zimmeritu) tj sruby schowane i wczesny typ mg z osloną. Liczę na wsparcie mesera. Do tej pory trochę poskładałem, jak na fotkach poniżej

.59dcfc204beb0e56b30e5731731d880f.jpg&key=811c40e96d939e8d191fb7453f6a32e912395491dece9587932aaa7d416fa2ec2afbdde2fd8e556a7a0ea1f9f11934c9.jpg&key=170015c6cc3dc70626e20dc6c0464d883976ad45d015d4defff370fd97c0ce1630c2cf82fd0addfe4828edd5667d3ae7.jpg&key=768b8d69dbc8bb1d73961aaf79bf28011f604e743c8c9698b544a1efc92b6743

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by gustlik

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, gustlik napisał:

Model chcialbym zrobić w konfiguracji z dachem wczesniejszym...tj sruby schowane i wczesny typ mg z osloną.

Taka konfiguracja to luty ~ sierpień 1943 roku.

5 godzin temu, gustlik napisał:

Kolejnym modelem bedzie stuh z zimmeritem produkcji alketta.

Pasta "zimmerit" i osłona pancerna kopuły D-cy i mamy ramy czasowe - od września 1943 roku do kwietnia 1944 roku.                                                                                          Właściwie to cały przekrój produkcji w wersji środkowej (MID).

Pozdrawiam

Krzysztof

Edited by meser262
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli można powiedzieć że jest to wóz z prudukcji przełomu sierpnia-września 43. Chociaż w tym modelu dec43 też jest wczesny dach z schowanymi śrubami i mg z płytą pancerną oraz pancerną oslona włazu d-cy. Bo właśnie tą instrukcją staram się sugerować przy sklejaniu.

Pytanie jaki typ zaczepów do ekranów bocznych zastosować, jaka powinna byc konfiguracja tyłu pojazdu, chodzi o sprzęg holowniczy itd. Deklik odpływu wody też usunąłem.

 Czy stalowe rolki podtrzymujace są właściwe dla wersji alketta.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, gustlik napisał:

Czyli można powiedzieć że jest to wóz z prudukcji przełomu sierpnia-września 43.

Raczej wrzesień 1943 roku jeśli patrzeć na osłonę pancerną, ale ze względu na "zimmerit" to dopiero listopad 1943 roku - nie spieszyli się w Alkett z tą pastą.

3 godziny temu, gustlik napisał:

Chociaż w tym modelu dec43 też jest wczesny dach z schowanymi śrubami i mg z płytą pancerną oraz pancerną oslona włazu d-cy.

Ta konfiguracja stosowana do końca kwietnia 1944 roku - od maja 1944 roku wersja późna ze zmianami - osłona pancerna stosowana do końca.

3 godziny temu, gustlik napisał:

Pytanie jaki typ zaczepów do ekranów bocznych zastosować, ... .

Wariant pierwszy stosowany od kwietnia 1943 roku do marca 1944 roku.

3 godziny temu, gustlik napisał:

jaka powinna byc konfiguracja tyłu pojazdu, chodzi o sprzęg holowniczy itd.

Tył to wszystko jak w wersji wczesnej tylko zrezygnowano z haka i portu. Po prostu pomiędzy wydechami jest pusto.

3 godziny temu, gustlik napisał:

Deklik odpływu wody też usunąłem.

Prawidłowo.

3 godziny temu, gustlik napisał:

Czy stalowe rolki podtrzymujace są właściwe dla wersji alketta.

- rolki stalowe z otworami i wzmocnieniami od 11.1943 roku do 03.1944 roku
- rolki stalowe z otworami od 01.1944 roku do końca                                                                                                                                                                                                               Dodam jeszcze koła napędowe :                                                                                                                                                                                                                                                           - koła napędowe z deklami do 03.1944 roku
- koła napędowe bez dekli 02.1944 do końca                                                                                                                                                                                                                   Oczywiście pamiętaj - reling wokół płyty nad silnikowej

Wszystkie te dane dotyczą wyłącznie produkcji fabryki - ALKETT - to tylko tak informacyjnie.

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, gustlik napisał:

Czyli w tym dec43 jest blad instrukcji i powinny byc dekle.

Nie jest to tak oczywiste - namieszali tym modelem TROCHĘ

Do tego zestawu grudzień 1943 (Dragon 6581 StuG.III Ausf.G Dec. 1943 Production) dodali ramkę numer "N".
Na ramce tej dodali 
- rolki podtrzymujące metalowe ze wzmocnieniami* - stosowane przez fabrykę MIAG od 11.1943 roku
- koła napędowe bez dekli pierwszy typ (śruba w środku z wycięciem)** - stosowane przez fabrykę MIAG od 11.1943 do 01.1944 roku
Przy zastosowaniu tego typu koła nie ma możliwości przykręcenia dekla. Nie można powiedzieć że dekiel był tylko odpadł czy zapomnieli go
mechanicy przykręcić. Dlatego to tak charakterystyczny element. 

Natomiast nie dodali wzmocnień błotników dla fabryki MIAG stosowane tylko przez nich od 03.1943 do końca. 
Są tylko te dla fabryki ALKETT (część L5) stosowane wyłącznie przez tego producenta od 05.1943 do końca.
Nie widzę innych wsporników - podglądam ramki - https://www.mojehobby.pl/products/StuG.III-Ausf.G-Dec.-1943-Production.html - model jest w domu.
Jak widać nie można zrobić tego pojazdu - produkcja z grudnia 1943 roku z fabryki ALKETT.                                                                                                                                                    Z fabryki MIAG owszem po sprawdzeniu jeszcze paru detali, między innymi tych usztywnień błotników. To powinni podkreślić w instrukcji modelu.
Dlatego pisałem że :

W dniu 30.10.2019 o 19:49, meser262 napisał:

Wszystkie te dane dotyczą wyłącznie produkcji fabryki - ALKETT ... .

*   - Fabryka Alkett nie stosowała takiej rolki.
** - Fabryka Alkett stosowała to koło od 02.1944 roku do końca.

Pozdrawiam
Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem koncepcje i model będzie jednak mial średni dach. Na dachu dam zaślepki dla wyrzutnuka granatów i wieżowego km. Doszło też kilka detali.

 

424a29d0219f484e57307e2b4a55e552.jpg&key=ab7c4973d312a8c4e3d7c83225ce88792114989104cf3cb13296d72056a28b74

0b4c4fcb043bb9688421d5e0a441f512.jpg&key=bd2daaa2712d3d30aaf77af788d742eac63e1c1a82a7d46895f46b4c8869fb7f

6632ac494997d6c310aa326f067ec673.jpg&key=c1a360df342af4211b7ef617d2ff4f916159df467c8f2a7a034c0eff8f77f73c

 

 

 

 

Edited by gustlik
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy stuha. Początkowo miał być wcześniejszy ale zmieniłem koncepcje i robie model wg instrukcji jako stuh wyprodukowany july1944. Oglądając różne fotki stuhów spodobały mi się pojazdy z stug brigade 280 z okresu walk w rejonie arnhem. Myślę że mój model wpisuje się idealnie w ten okres. Do dorobienia została mi drewniana skrzynia na przedziale silnikowym. Gąsienice myślę że zastosuję z pz4 j mid dragona z pełnym zębem i szewronem zamiast zestawowych. Myślę też tutaj nad jakąś prostą podstawką.

 

Pokaże też mojego stuga na bazie modelu georg bose. Ten model jest na dobrej drodze do finału. Największą trudność sprawiają mi figurki.

Pozdrawiam

71370835cba765058482a7bd9e6d8cc4.jpg&key=61e0edc32f2d986e4c453c5b4f68f9a4e42a9b352136f39e698417a4274a0d8f31b67bdabe3e73828afe1f61dd9cac11.jpg&key=3268827637bd37ab9a03d82a24c389858bc96152361effa7055cb7b4dde120f9123892d963a87db4552263f24124c759.jpg&key=fb6f7b07799e0881604cb23db82a49e6138622a30a25985caf534fda989d5f109d65bd198cfa22114b2be82b28b48d6c.jpg&key=7e896eb2e11d3c999033a06eec931dd515f88ee4524e11f7fe7f89253b3fbfcff61b7dc96d207f729216cb0d9938583d.jpg&key=c7189da431b33e26431cfcd9f222bd36f3405449a1d7f71834f193fc2afc9c9b

a5c636368dd5ae3c970c7d8d390f7d9c.jpg&key=2ffa7915e8f6a2c1e4f218b744b622acc55481233bcc174bbe459cf10a4b7efd

19e0d3167d7c26ba4035d14714044fb7.jpg&key=d1070dada263d085964878a1acc3e9e8b7d6cae8b02cf7f5ef7fcee42035f3b6

14b7d820adba87fb2342683f0ccc826a.jpg&key=35f2587150d6081dd04303e70ce5a6281142f8baef218baa14f28b754e0d72cb

 

 

 

 

Edited by gustlik

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, gustlik napisał:

... zmieniłem koncepcje i robie model wg instrukcji jako stuh wyprodukowany july1944.

Czyli koło napędowe bez dekla (typ.1) i rolki podtrzymujące tylko z otworami (bez wzmocnień).
Dach z trzema mocowaniami (Pilze) dla dźwigu 2t - wprowadzono właśnie w lipcu 1944 roku. 
Pamiętaj że trzeba zmienić : 
- czołową płytę radiotelegrafisty na część bez wystających śrub - płyta 80 mm (chyba część A4)
- na części L14 ściąć śruby
- śruby w tylnej płycie do montażu sprzęgu (bez sprzęgu)  i co z tym związane wydechy z dwoma wycięciami na śruby,

8 godzin temu, gustlik napisał:

Oglądając różne fotki stuhów spodobały mi się pojazdy z stug brigade 280 z okresu walk w rejonie arnhem.

Sturmgeschütz-Brigade 280 otrzymała swoje StuH.42 prawdopodobnie w pierwszej połowie września 1944 roku - dokładna data nie jest znana - wiadomo że
9 StuH.42 wysłano do jednostki 1 września 1944 roku, 22 StuG.III wysłano 6 września 1944 roku. 
Do 17 września 1944 roku Brygada nie otrzymała jeszcze pełnego wyposażenia dlatego wysłano tylko 3-cią  Batterie - 
jeden StuG.III ausf.G dla Gruppeführer (major Kurt Kühme), sześć StuG.III ausf.G w 1. Zug i 3. Zug (po 3) i trzy 10,5 cm StuH.42 w 2.Zug.
Wydzielona jednostka przybyła do Arnhem - rano 19 września 1944 roku.
Sądząc po dacie wysłania pojazdów to były z późniejszej niż lipcowej produkcji, a od sierpnia 1944 roku (w Alkett) wprowadzono jarzmo skręcane z otworem na MG.
Mam zdjęcie właśnie StuH-a 42 z Sturmgeschütz-Brigade 280 zrobione w październiku 1944 roku - wrak pojazdu w "zimmericie" ze "stajni" Alkett z jarzmem skręcanym i z otworem na MG.
We wrześniu 1944 roku - wysłano też wszystkie StuG-i .

Pozdrawiam
Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, gustlik napisał:

Pytanie do mesera, czy ppwinna być podpora pod lufą ??

TAK - Alkett wprowadza podporę od lipca 1944 roku, wraz z trzema mocowaniami "Pilze".                                                                                                                                                                                  Od czerwca 1944 roku wprowadzono też haki typ.C teraz Masz typ."S".
Przypominam - do wymiany czołowa płyta radiotelegrafisty na taką bez śrub.

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ponieważ ten element wtedy był już spawany z wanną. Pod pastą nie widać czy był spawany czy nie.

Miejsca ścięcia zamaskuj imitacją pasty - jeśli będą widoczne.

Pozdrawiam

Krzysztof

Dodam bo zapomniałem - odbojnik na włazie D-cy zamocowany na płasko - właz się otwiera całkowicie. Po otwarciu jest w pozycji poziomej.

Edited by meser262

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź, zrobi się.

Z tym włazem d-cy będzie cięzko i chyba tak zostawie bo boje sie że przy rozklejaniu mógłby ulec uszkodzeniu. Niby mógłbym wziąść z zestawu f8 late bo tam jest niepotrzebny ale nie chce go rozpakowywać. icon_smile.gif.c9fabb079abf2460420f21d8645112d4.gif

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.