Jump to content

T-34/85 1/35 Zvezda


Recommended Posts

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mała aktualizacja. Przemalowałem osłony na ciemnoszary. Kolor to miks XF-19 i XF-63 w proporcji 1:3. Powalczyłem nieco z włazem dowódcy. Udało się mi go oderwać (dosłownie ) i przykl

Ad siatek ? Aber 35A050 http://www.aber.net.pl/upload/pdf/572c7961d253e511f555ef0374c13f15.pdf

Ja raczej optuję za wychodzeniem od kolorów brązowych i szarych przy malowaniu gąsienic. To wygodniejsza baza do malowania jakichkolwiek dalszych efektów. Metalizery raczej na sam koniec jako przecier

Posted Images

16 godzin temu, Dorotka napisał:

Mr Finishing Surfacer do metalu się nie nadaje. Z modelarskim może być choćby ten: https://www.mojehobby.pl/products/A.MIG-2024-ONE-SHOT-PRIMER-GREY.html

Dziękuję za poradę. Mam go w swoich zbiorach - wykorzystałem Mr Hobby, gdyż myślałem że to on będzie miał lepszą przyczepność :)

Urodziło mi się kilka pytań:

- Chcę pomalować oznaczenia odręcznie - białe pasy ze szturmu na Berlin i oznaczenie taktyczne wozu. Jakiego rodzaju farby użyć? - emalia olejna, akrylowa, czy może zwykła olejna dla plastyków?

- Czy  podana kolejność prac jest prawidłowa?

  1. Rozjaśnienie detali
  2. Lakier bezbarwny  (satyna czy może gloss?)
  3. Odręczne pomalowanie oznaczeń białą farbą (emalia, olej, akryl?)
  4. Lakier bezbarwny (satyna czy może gloss?)
  5. Filtr olejny (np Ammo 1508?)
  6. Blendowanie farb olejnych w formie kropek
  7. Wash

       Co sądzicie o takiej kolejności?

Z góry dziękuję za porady

Link to post
Share on other sites

Jeśli będziesz malował oznaczenia ręcznie to bez sensu najpierw zabezpieczać model lakierem, potem malować oznaczenia i jeszcze raz zabezpieczać lakierem. 
Ja bym po prostu namalował je jakimś dobrym pod pędzel akrylem i dopiero położył jedną warstwę lakieru. Raczej satynowego - skoro nie kładziesz kalek, gloss jest zbędny. Po wszystkich zabiegach może nawet nie być konieczne kładzenie lakieru matowego, bo wszystkie efekty mogą się ładnie zgrać. ? 

Aha, co do filtra, to jeśli chcesz, żeby było szybciej to możesz go położyć aerografem, np. Jakimiś mocno rozcieńczonymi farbami Tamiya, sam tak ostatnio robię, zamiast bawić się w olejne. 

Link to post
Share on other sites

Ja bym dał lakier przed ręcznym malowaniem, no ale ja to ja. Niestety nie umiem malować zbyt dobrze a i przy ISie2 zrobiłem błąd z numerami. Dobrze wyschnięty (!) lakier GX pozwolił mi zdjąć akryl AK bez śladu. Punktowy wash dałbym przed olejnymi, bo jak będziesz ścierał jego nadmiar to zetrzesz tez olejne 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, GenKamyk napisał:

Ja bym dał lakier przed ręcznym malowaniem, no ale ja to ja. Niestety nie umiem malować zbyt dobrze a i przy ISie2 zrobiłem błąd z numerami. Dobrze wyschnięty (!) lakier GX pozwolił mi zdjąć akryl AK bez śladu. Punktowy wash dałbym przed olejnymi, bo jak będziesz ścierał jego nadmiar to zetrzesz tez olejne 

Też racja. Jeśli potrzebujemy wsparcia do precyzji na błyszczącym lakierze można lekko skrobnąć wykałaczką i możemy zetrzeć błąd. Żeby nie mnożyć warstw farb i lakierów po malowaniu można zastosować lakier tylko miejscowo, nad oznaczeniami. ?

Tamkę rozcieńczałem albo X20A albo Levelling Thinnerem. Proporcja na oko, ale możliwe, że nawet pomiędzy 2:8 albo 3:7 - kolor był bardzo wyraźny, ale zarazem farba miała konsystencję samego rozcieńczalnika. Psikamy bardzo delikatną mgiełkę i obserwujemy jak schnie - można wspomóc proces powietrzem z aerka. Jak efekt jest ok zostawiamy, jak nie, to jeszcze jedna warstwa. Dla bezpieczeństwa lepiej wyjdź z proporcji 1:9 i ew. dodawaj farby, jeśli będziesz niezadowolony. 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, GenKamyk napisał:

Ja bym dał lakier przed ręcznym malowaniem, no ale ja to ja. Niestety nie umiem malować zbyt dobrze a i przy ISie2 zrobiłem błąd z numerami. Dobrze wyschnięty (!) lakier GX pozwolił mi zdjąć akryl AK bez śladu. Punktowy wash dałbym przed olejnymi, bo jak będziesz ścierał jego nadmiar to zetrzesz tez olejne 

 

9 godzin temu, Kamil K. napisał:

Też racja. Jeśli potrzebujemy wsparcia do precyzji na błyszczącym lakierze można lekko skrobnąć wykałaczką i możemy zetrzeć błąd. Żeby nie mnożyć warstw farb i lakierów po malowaniu można zastosować lakier tylko miejscowo, nad oznaczenia

Słuszne uwagi, zdecyduję się na GX przed malowaniem oznaczeń i dam mu faktycznie dobrze wyschnąć :)

9 godzin temu, Kamil K. napisał:

Tamkę rozcieńczałem albo X20A albo Levelling Thinnerem. Proporcja na oko, ale możliwe, że nawet pomiędzy 2:8 albo 3:7 - kolor był bardzo wyraźny, ale zarazem farba miała konsystencję samego rozcieńczalnika. Psikamy bardzo delikatną mgiełkę i obserwujemy jak schnie - można wspomóc proces powietrzem z aerka. Jak efekt jest ok zostawiamy, jak nie, to jeszcze jedna warstwa. Dla bezpieczeństwa lepiej wyjdź z proporcji 1:9 i ew. dodawaj farby, jeśli będziesz niezadowolony. 

Dzisiaj zająłem się malowaniem rozjaśnień. Dodatkowo w niektórych miejscach chciałem nanieść ciemniejszą farbę imitującą mniej zmęczone życiem miejsca. Niestety za bardzo rozcieńczyłem farbę i wyszedł mi z tego filtr xD Nie zastanawiając się zbyt długo psiknąłem tym filtrem po całym modelu. Nie wiem czy dobrze widać to na zdjęciach aczkolwiek kontrast odrobinę się zmniejszył i teraz wygląda to odrobinę lepiej.

Poniżej zdjęcia z postępami. Rozjaśniłem odrobinę detale, mam nadzieję że efekt nie zniknie po wszystkich warstwach farby :)

Musicie mi wybaczyć jakość zdjęć, mój aparat nie wyrabia na takich detalach. Mam w planach małe studio fotograficzne :)image.thumb.png.6acc2895810364582be8cabe2dca5fcf.png

Idąc tropem waszych rad mój najbliższy plan wygląda następująco:

  1. GX100 na wieży pod malowanie oznaczeń. Dam mu wyschnąć parę dni, planuję pomalować całą wieżę.
  2. Malowanie oznaczeń białą farbą akrylową. (Vallejo Model Color)
  3. Lakier satynowy na cały model. Spróbuję Tamiya X35
  4. Wash
  5. Blendowanie farb olejnych

Zobaczę jak się będzie prezentował model po tych zabiegach. Wtedy zdecyduję czy jeszcze jakiegoś filtru nie dorzucić.

image.png

image.png

Edited by Juffre
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Paweł Czarnocki

Dzięki za spostrzegawczość. Pomyślę nad dorobieniem tego detalu.

Tymczasem wieżę psiknąłem GX100. Czekam na utwardzenie się lakieru. W najbliższych planach mam pomalowanie bandaży kół i drobnych detali.

W między czasie zacząłem się zastanawiać nad wykonaniem tych dodatkowych siatek, chroniących przed Panzerfaustam.

image.png.033e66ae3d570e8730ff488d120836cb.png

Zakupiłem siatkę od Eduarda 6x6:

image.png.29c442f92f62709542e73dd64e11497e.png

Niestety siatka ta ma za małe oczka jak na skalę 1/35. Plasmo z powodzeniem używał jej do 1/72 - niestety tutaj się ona nie sprawdzi. Stąd moje pytanie:

W jaki sposób zbudować taki pancerz? Jaki materiałów użyć aby wyglądało to chociaż odrobinę realistycznie? Myślałem nad wycięciem cienkiego hipsu ramki do której wkleiłbym cienkie przewody tworząc kratę w większym rozmiarze niż siatka eduarda.

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.11.2019 o 21:04, Juffre napisał:
  • GX100 na wieży pod malowanie oznaczeń. Dam mu wyschnąć parę dni, planuję pomalować całą wieżę.
  • Malowanie oznaczeń białą farbą akrylową. (Vallejo Model Color)
  • Lakier satynowy na cały model. Spróbuję Tamiya X35

Nie ma potrzeby zostawiać GX100 parę dni. Po 12 godzinach możesz działać. Skoro masz X-35, GX100 mogłeś sobie w ogóle darować. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, enten napisał:

śmiało możesz jeszcze zrobić jakiś zaciek

Odpuściłem sobie już zacieki - bałem się że coś przy okazji zepsuję :) Następnym razem na pewno coś z nimi pokombinuję. Może już na końcu zabawy z modelem dodam trochę rozmyć farbą olejną, w celu właśnie zaznaczenia spływającej farby.

30 minut temu, kzugaj napisał:

Fajnie wyszlo kolor bazowy ladnie zciemnial po bezbarwnym

Tak jestem bardzo zadowolony. Zrobił się bardzo ładny kontrast między kolorami, całość nabrała przyjemniej głębi.

Ogólnie kadłub nie był malowany GX100 i teraz się zastanawiam czy po pomalowaniu całości modelu satyną (kadłub + wieża) czy nie będzie widać różnicy pomiędzy nimi.

 

Edited by Juffre
Link to post
Share on other sites

@Markuz

Będę musiał to jeszcze przymierzyć. Myślę że w razie czegoś uda mi się nagość błotniki. Wykonane są  blachy 0.2mm. Władzy dowódcy nie dało się już odkleic. Próbowałem rozklejać I wycinać ale za mocno chwyciło ? będę musiał z tym żyć - wolę tak niż z totalnie rozwalonym włazem :)

Tymczasem polakierowałem model satyna. Dodałem oznaczenia na wieży i zrobiłem washa. Wieczorem dodam zdjęcia.

 

 

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Juffre napisał:

@Markuz

Władzy dowódcy nie dało się już odkleic. Próbowałem rozklejać I wycinać ale za mocno chwyciło ? będę musiał z tym żyć - wolę tak niż z totalnie rozwalonym włazem :)

Ja bym jednak powalczył z tym włazem. 
Spróbuj go wyciąć na styku z kopułką.
Polecam żyletkę piłkę modelarską 

zyletka---pilka-jlc-czeska-zyletka.jpg

Edited by Markuz
Link to post
Share on other sites

@Markuz Zobaczę co da się zrobić :)

Tymczasem zrobiłem namalowałem oznaczenia na wieży, zabezpieczyłem model satyną i zrobiłem washa.

image.png.847401ab52dcb110b724cc8678f4be1f.png

image.png.1e9d3cec8385d394a492c8e4e5bde40f.png

image.png.927220b60c8d97a15b3655eb75d3d94d.png

image.png.467aaa62fb704b35bda2595e4a8c05eb.png

Niedługo zabieram się za chipping. Czy możecie polecić mi odpowiednie farby i kolory? Mam old rust od Ammo i Hull Red od Vallejo - te farby będą symulować już zardzewiałą stal. Jakim kolorem najlepiej pomalować świeże odpryski farby?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dowolna farba/mieszanka farb dająca kolory od ciemnych szarości do ciemnych brązów. ? 

Ja ostatnio używałem Vallejo German Camouflage Black Brown. Ogólnie odpryski możesz "podrdzewić" później, nakładając nieco farby olejnej w kolorze rdzy. Czysto rdzawych odprysków bym się wystrzegał, jeśli namalujesz ich za dużo, mogą wyglądać dziwnie. Raczej jako dodatek do właściwych ciemnoszarych/brązowych odprysków. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Numer taktyczny fajnie wyszedł, wygląda jak malowany od ręki (bo i tak najczęściej w rzeczywistości było). Pas identyfikacyjny - może by ciut jakiegoś zacieku z białej farby dodać? To najczęściej Wania z Saszą malowali na szybko szczotką (wynalezioną wraz z rowerem u Niemca na strychu) nabierając farbę z wiadra, bywało że po jednym (albo i nie jednym) głębszym więc zacieki bywały spore. Popatrz na zdjęcia, często był jeszcze malowany biały krzyż na stropie wieży (dla lotnictwa).

Link to post
Share on other sites

@Kamil K. Najpierw użyję light green, a na to położę old rust - obie farby od ammo. Planuję zrobić rdzawe wypryski w miejscu odprysku farby.

@Michal_G Zrobię jeszcze jakieś drobne zacieki z farby.

Pojawiło mi się kolejne pytanie - malowanie gąsienic. Zastanawiam się czy nie pomalować ich gun metalem od Tamki a następnie stonować świecenie wszelkiej maści pigmentami i washami. Co myślicie o takim podejściu?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.