Jump to content
Sign in to follow this  
Thalgonis

[G] Heinkel He 162 A-2 „Salamander” (Tamiya. 1:48)

Recommended Posts

Ciekawy samolot (skrzydłą ze sklejki drewnianej!), zaprojektowany „na chybcika” :-)
Po lądowaniu alianckich sił zbrojnych we Francji latem 1944 r. położenie Niemiec stało się bardzo ciężkie. Siły zbrojne Trzeciej Rzeszy wypierane przez Armię Czerwoną z zajętych terenów na wschodzie stanęły jednocześnie oko w oko z nacierającą od zachodu potężną armią amerykańsko-brytyjską. Obiekty przemysłowe i dzielnice mieszkalne miast niemieckich obracane były w ruinę przez nocne uderzenia bombowców brytyjskich i dzienne, prowadzone przez lotnictwo bombowe Amerykanów. Luftwaffe zaś dawno już utraciła panowanie w powietrzu. W tej sytuacji konstruktorzy niemieccy starali się tworzyć nowe typy uzbrojenia, mające powstrzymać pochód aliantów i przywrócić Niemcom inicjatywę strategiczną. Polityczni i wojskowi przywódcy Niemiec usilnie propagowali ideę nowych, „cudownych broni". W wyniku tego zaczęły pojawiać się projekty nowych myśliwców i bombowców z napędem rakietowym lub odrzutowym, które – jak się wydawało w Niemczech – zdołają przywrócić Luftwaffe dawną świetność. Na szczęście dla aliantów Niemcom nie wystarczyło już czasu, aby uruchomić ich masową produkcję. Wśród tych projektów znalazł się samolot odrzutowy He 162 – myśliwiec ciekawy pod względem konstrukcyjnym, z którym dowództwo Luftwaffe wiązało ogromne nadzieje na przyszłość.
W październiku 1944 roku Ministerstwo Lotnictwa Rzeszy (RLM) przyznało myśliwcowi Heinkla numer 162 i nazwę oficjalną Spatz (Wróbel), a program rozwoju tego samolotu ukryto pod zakodowaną nazwą Salamander. Ta ostatnia nazwa przyjęła się „bardziej” :-)
RLM postawiło przed konstruktorami niezwykle trudne zadanie – mieli oni zaprojektować samolot w ciągu zaledwie pięciu dni. Gotowość do wzięcia udziału w konkursie na zaprojektowanie takiego samolotu (określanego w Niemczech jako „Volksjäger” – myśliwiec ludowy – zgłosiło początkowo osiem wytwórni lotniczych. Oczywiście większość zaprezentowała propozycję opracowanego przez siebie już wcześniej myśliwca odrzutowego, nieznacznie tylko przeprojektowanego i przystosowanego do warunków nowego zamówienia. Wygrał Heinkel...
 
PS. dla lubiących ruchome obrazki :-)  - 

Salamandra_finel_01.jpg

Salamandra_finel_02.jpg

Salamandra_finel_03.jpg

Salamandra_finel_04.jpg

Salamandra_finel_05.jpg

Salamandra_finel_06.jpg

Salamandra_finel_07.jpg

Salamandra_finel_08.jpg

Salamandra_finel_09.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratki ukończonego modelu. 162 to piękna maszyna, może raz doczekamy się też repliki z oryginalnym silnikiem tak jak w przypadku tej Me-262.

Modelarsko - ładny modelik, dobrze obfocony, ale trochę plusów ujemnych jest, większość takich dość podstawowych. Nie jesteś początkującym modelarzem, dlatego mnie to dziwi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, piotrkur napisał:

Fajny.ale to nie ten dział:twisted:

Ożeszk... :-)  Przepraszam! Proszę admina o przeniesienie.

Teraz, mbrnnr napisał:

...

Modelarsko - ładny modelik, dobrze obfocony, ale trochę plusów ujemnych jest, większość takich dość podstawowych. Nie jesteś początkującym modelarzem, dlatego mnie to dziwi. 

 

No to wytykaj te plusy ujemne - jestem początkującym i BASTA! :-) :-) :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No oki.

  1. porwana kalka numeru seryjnego na stateczniku pionowym
  2. srebrzący się balkenkreutz na lewym skrzydle
  3. krzywo wklejone podwozie - goleń przednia i w niej jeszcze krzywo wklejone koło
  4. niewytarty wash na wózku z silnikiem
  5. odklejona podpórka pokrywy podwozia (btw nie jestem pewien, ale one chyba od środka w ogóle nie były malowane, tylko w kolorze sklejki)
  6. lufy w kolorze RLM76?

Tak na szybko drobiazgi, które rzucają się w oczy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. fakt.

2. nie mam serca do tych kalek tamkowskich... 

3. złudzenie :-)

4. wózku!?! Tam wogóle nie dawałem łosia! Naprawdę!

5. a dzięki za zwrócenie uwagi - była przyklejona, ale musiała się „odhaczyć” :-) Juz poprawiam.

6. Nope: lufy są w Gun Metalu - pewno tak wyszło na fotce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. co nadal nie zmienia nic na fakcie, że dobrze nie jest. :)

3. czyli twierdzisz, że goleń jest w osi i koło jest równo w widelcu?

Salamandra_finel_02.jpg.51dfa2ee7e64ec1af264423d20c42546.thumb.jpg.a9f44afea24c84c9369d8643a9ff66f2.jpg

4. to co to są te plamy? Obicia? 

Salamandra_finel_09.jpg.f72b71604d864e22cd2aa386c6c79b2b.thumb.jpg.58f538966927a459a4d7b02f32ae9c4a.jpg

6. lufy maluj czarnym. Gun metal się nie nadaje. Poza tym wyszedł jakiś badziewny srebrny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mbrnnr napisał:

2. co nadal nie zmienia nic na fakcie, że dobrze nie jest. :)

3. czyli twierdzisz, że goleń jest w osi i koło jest równo w widelcu?

Salamandra_finel_02.jpg.51dfa2ee7e64ec1af264423d20c42546.thumb.jpg.a9f44afea24c84c9369d8643a9ff66f2.jpg

4. to co to są te plamy? Obicia? 

Salamandra_finel_09.jpg.f72b71604d864e22cd2aa386c6c79b2b.thumb.jpg.58f538966927a459a4d7b02f32ae9c4a.jpg

6. lufy maluj czarnym. Gun metal się nie nadaje. Poza tym wyszedł jakiś badziewny srebrny. 

https://airandspace.si.edu/collection-objects/bmw-003-turbojet-engine

Moim zdaniem największy minus to silnik,  można było się więcej postarać .Link do bmw003 pokazuje spore rożnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.