Jump to content

T34/85 Academy 1:35


Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jakie zmyj model? Wychodząc nawet z tak ciemnej bazy kładziesz kolejne warstwy jaśniejsze i wychodzisz z tego na tarczy. Na tamtym etapie nie musiałeś wcale tego zmywać ale jakże się uparł że zalatwis

Przez 2 strony nakręcacie się jak "sprężyna w zegarku", i po co ? Moim zdaniem model bardzo fajnie wychodzi, osobiście czekam na kolejne zdjęcia - relacje z budowy.

Posted Images

  • 2 weeks later...

Postęp prac. Jest już kadłub i koła. Zabieram się za wieżę.

Póki co wszystko do siebie pasuje, połówki kadłuba, wstępnie pasowane, również wydają się dobrze przylegać.

 

IMG_20191226_134447206.thumb.jpg.a5d1775cbef86dd396af08b727b24408.jpgMały 

Edited by mic43
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
4 minuty temu, mic43 napisał:

Czym usuwacie nadmiar zaschniętego kleju CA? Trochę mi zostało na blachach, kiepsko to wygląda. Da radę nitro?

Polecam Debonder PS-F Petr Dousek.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mic43 napisał:

A nie rozklei to już przyklejonych blaszek? Muszę usunąć tylko z wierzchu...

Bez wyraźnej intencji z Twojej strony to nie bo nawet jak zalejesz spoinę to bez próby odklejenia blaszki nie powinien puścić. Jeśli zaaplikujesz dokładnie to tym bardziej nic nie grozi.

Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, mic43 napisał:

Ok, dzięki

Kurde strasznie drogi ten debonder...

Niestety tanie hobby to nie jest... Ale ostatecznie warto dać te prawie trzy dychy, żeby nie spieprzyć sobie dotychczasowej pracy włożonej w model. Pamiętaj, że są różne debondery, które w różnym stopniu reagują z plastikiem a ten jest chyba najczęściej polecanym przez modelarzy jako skuteczny i bezpieczny. A sam debonder starczy Ci naprawdę na dłuuugo.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Rozjaśnienia będą, ale zawsze robię je olejami, a nie preshadingiem czy modulacją. Czy na takie jednokolorowe kamo kładziecie jakieś filtry? Myślałem, żeby kolor trochę nasycić żółtym filtrem olejnym.

Link to post
Share on other sites

Filtry przy takim ciemnym i jednolitym kamuflażu nic nie zmienią, aplikacja filtrów po rozjaśnieniu olejami nic nie da. Filtry są na bazie olejnej, zawierają dużo rozcieńczalnika i zaprzepaszczą cały efekt rozjaśniania. Filtry gaszą zbyt ostrą modulacje kolorów, ale wykonanych farbami akrylowymi lub celulozowym. Nie ma wtedy reakcji chemicznej pomiędzy tymi związkami. Proponuję (ja nigdy tego nie robiłem) zabezpieczenie warstwy rozjaśnionej olejami np. sidoluxem i dopiero po całkowitym wyschnięciu spróbować to pofiltrowac.  Oleje schną długo ....Akryl błyskawicznie!!!!!

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ale kto mówił że filtr będzie po olejach? :) zamierzam zabezpieczyć teraz jakąś satyna (właśnie, co polecacie?) I dać właśnie filtr. Dopiero na dalszym etapie będą rozjasnienia. 

Edited by mic43
Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to zbyt ciemno zacząłeś. Sam kolor przypomina mi amerykański olive drab ale o ruskiej zieleni, tak jak o gustach się nie dyskutuje. Filtr przy tak ciemnym malowaniu moim zdaniem nic nie zmieni bo jak pisałeś na dalszym etapie będziesz jeszcze działał olejami wiec pewnie zostanie zakryty dalszymi efektami. Mam jeszcze takie pytanie czemu nie rozjaśniasz aerografem tylko olejami. Wydaje mi się to o wiele łatwiejsze niż kontrolowanie gradientu na farbie olejnej.

Link to post
Share on other sites

To prawda, odcień bardziej przypomina olive drab, jakoś nie mogłem z dostępnych mi kolorów wytworzyć czegoś innego.

Nie przepadam za efektem rozjaśnień przy pomocy aerografu i nie czuję takiej kontroli jak w przypadku olejów - mówię oczywiście o zwykłym preshading, który zazwyczaj polega na aplikacji białego lub czarnego - a przecież różne kolory rozjaśniamy różnymi kolorami. Co innego modulacja aerografem, ale to już wyższa szkoła jazdy, a ja nie specjalnie mam umiejętności aż tak sprawnego nim się posługiwania.

Link to post
Share on other sites

Hmm gdybym wiedział wcześniej... 

Przy okazji, jaki lakier satynowy polecacie? Nie zatykajacy aero, nie zmieniający koloru. 

Link to post
Share on other sites

Hataka Hobby XP08-1 HTK-XP08 Satin Lacquer Clear

rozcieńczony:

Hataka Hobby HTK-XP03 Lacquer Thinner

daje gładką satynową powierzchnię, idealną pod dalsze prace malarskie

do aero ja leję ok. 60 % lakieru 40% rozcieńczalnika, mieszam to w kieliszku i gotowe wlewam do zbiorniczka.

 Kładę kilka cienkich warstw.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, robertmodelarz napisał:

Hataka Hobby XP08-1 HTK-XP08 Satin Lacquer Clear

rozcieńczony:

Hataka Hobby HTK-XP03 Lacquer Thinner

daje gładką satynową powierzchnię, idealną pod dalsze prace malarskie

do aero ja leję ok. 60 % lakieru 40% rozcieńczalnika, mieszam to w kieliszku i gotowe wlewam do zbiorniczka.

 Kładę kilka cienkich warstw.

Dzięki, aczkolwiek widzę, że cokolwiek jest drogi

Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie wyszły białe oznaczenia. Jak by Saszka z Wanką od ręki szczotką maczaną w wiadrze z farbą malowali. Czyli nierówne krawędzie, ale bez zacieków które świadczyły by o walnięciu po 100 gram "gwardyjskiego wina" czyli spirytusu na głowę przed robotami malarskimi. Utrzymany realizm i o to chodzi.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.