Jump to content
martinello

T-55 Polish Prod. - MiniArt 37068 (oraz Type 59 Hobbybos, T-54B, T-55AM i T-55AM2B Takom)

Recommended Posts

Już "puszcza soki" w nierozcieńczonym CLEANLUX'ie +, niedoróbki potraktuję WAMOD'em :)

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważaj przy czyszczeniu. Rozkleja blaszki. Byś później nie musiał w syfonie szukać:szczerbol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operacja udana, pacjent żyje.

LIPA - żadnych szkód poza tymi których sprawcą jestem sam - coś tam stuknąłem i odpadło. Przyklei się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi rozpadły się ekrany z uchwytami. Może jakiś słabszy klej miałem:szczerbol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tam słychać w budowie całej rodziny T 54/55.  Melduję, że wyprzedza Cię cała zgraja T-34, Panther, Valentyn i inne metalowe cuda............Do roboty.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-55AM czeka na ponowne malowanie wieży, reszta powoli się buduje. Doszedł młodszy brat - T-90 :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszedł T-80U z RPG - będzie Koreańczyk...

A Angolańczyka już mam na warsztacie - będę odtwarzał malowanie wieży.

Na razie pierwsze w życiu podejście do zdrapek:

IMG_20200625_175417.jpg.563d432a0504d9f6c92517f9274d61ac.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bardzo naturalny kolor gumy bocznego fartucha wyłania się spod przetarć bazowego zielonego. Ostry chipping effect zgaś potem weatheringiem w postaci np. african dust.

6.jpg

Edited by robertmodelarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, robertmodelarz napisał:

Bardzo naturalny kolor gumy bocznego fartucha

Umieściłem na palecie dwa gumowe odcienie ammo mig i malowałem pędzlem w dwu kolorach na raz..

Dla mnie ten chipping jest jakiś zbyt nachalny, ale postaram się go zgasić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybacz, że podłącze się do tematu - szukam dla siebie pomysłu na T-54 w LWP a widzę że ten warsztat stoi na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Wybrałem już wstępnie model bazowy (Type 59 Takom) i chciałbym się spytać o T-54 radzieckiej produkcji służące w Polsce bo chcę sobie zrobić model dla relaksu bez ingerencji w konstrukcję. Było coś wspominane wcześniej o trzech egzemplarzach, które zostały do nas oddane na służbę. Możecie podać ich numery lub zdjęcia bo jak znajdę kalki to już praktycznie będę w domu :)

Przy okazji mam zagadkę - mój ojciec był kierowcą czołgu w wojsku na przełomie 60/70 i miał okazję szkolić się na T-54. Próbowałem coś podpytać ale po takim czasie to wiadomo, a zdjęcia ma tylko z T-34. Pamiętał, że ta 54 była produkcji radzieckiej (wszystko w cyrylicy) miała stabilizację działa, noktowizję kierowcy (co by wskazywało na wersję A) ale nie było noktowizji dla strzelca (co wyklucza wersję B) i wszystko by się zgadzało bo u nas w użyciu była wersja A. Tylko jest jedna wątpliwość - czołg nie miał przedmuchiwacza lufy. Co to mogła być za wersja?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, TAW napisał:

Wybacz, że podłącze się do tematu - szukam dla siebie pomysłu na T-54 w LWP a widzę że ten warsztat stoi na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Wybrałem już wstępnie model bazowy (Type 59 Takom) i chciałbym się spytać o T-54 radzieckiej produkcji służące w Polsce bo chcę sobie zrobić model dla relaksu bez ingerencji w konstrukcję. Było coś wspominane wcześniej o trzech egzemplarzach, które zostały do nas oddane na służbę. Możecie podać ich numery lub zdjęcia bo jak znajdę kalki to już praktycznie będę w domu :)

Przy okazji mam zagadkę - mój ojciec był kierowcą czołgu w wojsku na przełomie 60/70 i miał okazję szkolić się na T-54. Próbowałem coś podpytać ale po takim czasie to wiadomo, a zdjęcia ma tylko z T-34. Pamiętał, że ta 54 była produkcji radzieckiej (wszystko w cyrylicy) miała stabilizację działa, noktowizję kierowcy (co by wskazywało na wersję A) ale nie było noktowizji dla strzelca (co wyklucza wersję B) i wszystko by się zgadzało bo u nas w użyciu była wersja A. Tylko jest jedna wątpliwość - czołg nie miał przedmuchiwacza lufy. Co to mogła być za wersja?

Oryginalna rosyjska 54 zachowała się 1 i jest ona eksponowana w MWP filia Poznań.

 

Resized_20200218_133321_4823.jpeg

Resized_20200218_133340_4279.jpeg

Resized_20200218_133344_8084.jpeg

Resized_20200218_133357_408.jpeg

Resized_20200218_133408_7976.jpeg

Resized_20200218_133420_9373.jpeg

Resized_20200218_133430_1461.jpeg

Resized_20200218_133615_1986.jpeg

Resized_20200218_133619_253.jpeg

Resized_20200218_133716_35.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Znalezione w necie fotki tego samego egzemplarza po renowacji- armata D-10T bez przedmuchiwacza.

546a36a7c0913_o,size,933x0,q,70,h,f0e790.jpg

546a36a021b45_o,size,933x0,q,70,h,7da04d.jpg

546a36ab20aec_o.jpg

546a369bdff28_o,size,933x0,q,70,h,d1815a.jpg

3580.jpg

3580_.jpg

10302633_881506638535634_3301316255121828380_n.jpg

10362928_881506621868969_6301050027540119121_n.jpg

Edited by robertmodelarz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, TAW napisał:

Wybacz, że podłącze się do tematu - szukam dla siebie pomysłu na T-54 w LWP a widzę że ten warsztat stoi na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Wybrałem już wstępnie model bazowy (Type 59 Takom) i chciałbym się spytać o T-54 radzieckiej produkcji służące w Polsce bo chcę sobie zrobić model dla relaksu bez ingerencji w konstrukcję. Było coś wspominane wcześniej o trzech egzemplarzach, które zostały do nas oddane na służbę. Możecie podać ich numery lub zdjęcia bo jak znajdę kalki to już praktycznie będę w domu :)

Z modelu chinola Takoma,  nie zrobisz tego zachowanego w Poznaniu. Tzn. zrobisz, ale trzeba wymienić lufę (pasuje od SU-100 RbModel)  i zasobniki na błotnikach. Najlepszy wybór bez przeróbek do model Miniart:

https://miniart-models.com/products/37015-t-54-3-soviet-medium-tank-mod-1951/

Oznaczenie wozu to orzełki PRL bez korony po obu stronach przodu wieży - numer się nie zachował.

Kalki kupisz TOROModel:

http://www.toro-model.home.pl/pliki/35d35e.htm

http://www.toro-model.com.pl/pliki/35d52e.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem napisać również o wymianie kół na takie- wczesne - zbliżone do T-34.

https://www.mojehobby.pl/products/T-54-Wheels-set-early-type.html

22497_rd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tatusiowy model odpada - trochę trzeba by dokupić i pokombinować, a też wolałbym uniknąć rozdrobnienia Miniartu. A nawet jeśli to i tak nie znamy jego numeru.

Przywołam jeszcze zdjęcia, które się tu już wcześniej pojawiły. Tutaj czołgi jak rozumiem produkcji ZSRR ze względu na widoczne przetłoczenie na pokrywie wentylatora? Tylko że kalkomanii z takimi numerami niestety nie ma :cry:

441625678_T-54ALWPlata60_01.thumb.jpg.282e91d5689dacee78357292a508192d.jpg.de7596f12e286ce4edf5d649949b5dd7.jpg

Tutaj czołg, który zamierza wykonać Martinello z Type 59. Czy wiadomo jakiej produkcji był ten pojazd 1273 bo tak jak patrzę to chyba by mi siadł zestaw Takoma a do tego kalki są. Dwa klosze na przedniej płycie, koła i lufa się zgadzają. Jedyną niewiadomą jest płyta nadsilnikowa, której na zdjęciach nie widać.

2079566537_Image-052(002).thumb.jpg.515776ea0f3b45fd6b74ecc1d4af8960.jpg.81625d59a59f68ee73e10505e0a399b6.jpg.2ae35459db67d15e4e5f9143676b1bc3.jpg

Jest jeszcze jedna opcja do której robi kalki Toro. Czy wiadomo coś o czołgu 2301?

956964209_Beztytuu.png.aff631df03bc80dde8a5c743a412b568.png

* Zdjęcia zamieszczone w celu dyskusji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile wiem (a wiem niewiele :) ) to płyta nadsilnikowa T-54A sowieckiej i polskiej (a także chińskiej) produkcji była w miarę taka sama. Rosjanie od T-54B zaczeli ją zmieniać a my - tylko wzbogacać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, martinello napisał:

O ile wiem (a wiem niewiele :) ) to płyta nadsilnikowa T-54A sowieckiej i polskiej (a także chińskiej) produkcji była w miarę taka sama.

Chodzi właściwie o takie szczególiki jak osłony wlewów i zmieniony kształt siatki i pokrywy wentylatora. Sam osobiście przy braku dowodów czy to nasze czy nie nasze skłaniam się do zrobienia Type 59 Takoma bez przeróbek jako pojazd 2301. Jedynie trzeba by dokupić DSzK od Abera bo chiński się trochę różnił. Też sprawdź swojego zestawowego gdybyś chciał mu zamontować karabin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, TAW napisał:

Chodzi właściwie o takie szczególiki jak osłony wlewów i zmieniony kształt siatki i pokrywy wentylatora. Sam osobiście przy braku dowodów czy to nasze czy nie nasze skłaniam się do zrobienia Type 59 Takoma bez przeróbek jako pojazd 2301. Jedynie trzeba by dokupić DSzK od Abera bo chiński się trochę różnił. Też sprawdź swojego zestawowego gdybyś chciał mu zamontować karabin.

Płyta nadsilnikowa standardowa dla T-54 i krajowej wersji T-55.

DSC00227.jpg

DSC00228.jpg

DSC00229.jpg

DSC00230.jpg

DSC00231.jpg

DSC00232.jpg

DSC00233.jpg

DSC00234.jpg

DSC00235.jpg

DSC00236.jpg

Edited by robertmodelarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cd. Masz do porównanie -powyżej T-55 z klapami do brodzenia nad otworami wentylacyjnymi, poniżej płyta T-54:

DSC00014.jpg

DSC00015.jpg

DSC00016.jpg

DSC00017.jpg

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

Edited by robertmodelarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, TAW napisał:

Jest jeszcze jedna opcja do której robi kalki Toro. Czy wiadomo coś o czołgu 2301?

956964209_Beztytuu.png.aff631df03bc80dde8a5c743a412b568.png

* Zdjęcia zamieszczone w celu dyskusji.

tumblr_opyn56ZXFi1u0l55ro1_1280.jpg.3ea75bedb4417a2b9cb9d41fbb1218ce.jpg

Znane jest tylko zdjęcie T-54 nr 2322 (biała obwódka -bez wypełnienia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zdjęcie bardzo mi się podoba. Tylko co tam robią te rury do brodzenia i jak to jest tam zamontowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, TAW napisał:

To zdjęcie bardzo mi się podoba. Tylko co tam robią te rury do brodzenia i jak to jest tam zamontowane?

Widocznie są po brodzeniu i złożone do tyłu - ale jak to ci nie powiem.

Tutaj duża i mała rura.

556850077_T-54ALWP_05.jpg.d6106e78e6bb820765b471c7688d02f3.jpg

Tu tylko mała.

617798892_T-54ALWP_04.jpg.d417220b3a4c1ded4508e6f4f058b380.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 godziny temu, ManiekB napisał:

Widocznie są po brodzeniu i złożone do tyłu - ale jak to ci nie powiem.

Widzę, że coraz bardziej zaglądamy kotu pod ogon. Śpieszę już z odpowiedzią, że oba samce. Bez habilitacji - to chyba nie skończymy tego wątku.  Chyba, że administrator nada nam jakiś inny tytuł.  Składane to było tak w T-55, myślę, że w 54- było podobnie.

image.png.a39d65e19ca6aa3dfad1125e362e21a9.png

Edited by robertmodelarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mi wiele wyjaśniło bo ja myślałem, że były tak przewożone - zamontowane do wieży w jakiś prowizoryczny sposób coś a'la T-64. Czyli dla upewnienia się to ich normalne miejsce "do marszu" było standardowe z tyłu pod beczkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.