Jump to content
bożo wpożo

Staliniec T-130 1/35

Recommended Posts

Jestem pod wrażeniem zarówno techniki wykonania akrylami jaki efektami jakie tym osiągasz. Choć efekty były do przewidzenia - jak zawsze świetne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś pięknego :super: Również przyłączam się do podziękowań za SBS. Czy jest szansa na zbiorowe zdjęcie wykonanych przez Ciebie modeli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wiem czy sie w kadrze zmieści ... :-) . Ale komplet serii pokraków z lemieszami jak najbardziej . 

Tymczasem ciąK dalszy .

Na sponsony i gąsienice  trzepię pędzlem jakkolwiek to brzmi :-) pigmentami  :

2HX9laah.jpg

po czym ze strzykawki zapuszczam fixer . W ten sposób nie rozmaźgluje mi się pigment i nie ma plam :

sKPP7r4h.jpg

po wyschnięciu miękkim ołówkiem trę krawędzie ogniw 

6nusMEvh.jpg

 

Przymiarka :-)  :-) 

EgJgieeh.jpg

 

Czas na lemiesz . Podkład z mieszanki nato black i nato braun :

ukNqB3Eh.jpg

Tamijunie rozcieńczoną wodą położyłem na lakier do włosów :

TMHloVxh.jpg

Zwilżywszy wodą pędzlem dziadem wyleniałym obdarłem farbę :

sweLB4rh.jpg

Popstrykałem z pędzla łoszem rdzawym , nie wiedzieć po co , bo na potem i tak nic nie widać   :

s6fqXuVh.jpg

Roztarłem , zmyłem pędzlem nasączonym łajtspirytem :

rrt1YJFh.jpg

Ta sama czynność z dustefektem ->  niepotrzebna  robota nikomu :-)  :

W3gyQ0ah.jpg

I na koniec wtarłem "stalowy"  proszek od  Uszjego palcem grzebalcem :

In8oxYdh.jpg

I znowu trochę miękkiego ołówka :

rqW8yAPh.jpg

Teraz będę nakładał wyschnięte resztki błota itp itd  . Oczywiscie po tym jak dorobię lemieszowi uchwyty które rozprysły się i poszły w czipcy po tym jak mi upadł i dywanowy potwór te czipsy zeżarł mimo że nie mam dywanu . 

Także tego ....

Vrlrt6nh.jpg

 

  • Like 9
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbym nie widział zdjęć, pomyślałbym, że to znowu jakiesik czary...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, dziękuję za wskazówki co i jak, ale mała nieścisłość skąd w ZSRR  mieli kolory: nato black i nato braun ? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, johnrambo napisał:

Super, dziękuję za wskazówki co i jak, ale mała nieścisłość skąd w ZSRR  mieli kolory: nato black i nato braun ? :) 

Jak to skąd??trafiejne!!:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż trudno uwierzyć, że z tych białych, niezbyt kształtnych glutków, można wyczarować takie cudo :super:.

Edited by Rack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jakbym to kopiował krok po kroku to i tak by mi to nie wyszło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra dobra . 

I teraz na tym lemieszu pojawia się wspomniany już tu wcześniej zajzajer z mieszaniny pigmentów , gipsu , olejnego siuwaksa w kolorze jakiejś ziemi i łajtspirytu :

 O4Y0xzjh.jpg

Nadmiar ściągam pędzle dziadem i gąbką do cieni do oczu 

f6svH2Hh.jpg

Po pryśnięciu fixerem lemiesz mogę zamontować :

Rgvtgvjh.jpg

8uWA3wFh.jpg

8JVk8Eah.jpg

a po montażu wyfocić galerię :-) 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po poprzedniej stronie myślałem że już mnie nic nie zaskoczy, a tu mistrz bożo wyciąga lemiesz i jakby mi kto w mordę dał... żuchwa spadła

Szach mat i pozamiatane...  nie mam pytań - pora iść pasać krowy :szczerbol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 😮 Podziwiam od początku. Niesamowite!

Aż zaczynam wietrzyć podstęp - zdjęcia oryginału 1:1, z doklejonymi w fotoszopie paluchami w rękawiczkach...  😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to byłoby na tyle :

pzx4DTUh.jpg

Zapraszam do geleryjki 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo eleganckie to jest Panie Grzegorzu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się . Może komuś się coś z tego do czegoś przyda 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studiuję to sobie w ramach kwarantanny i mam kilka pytań:

Set do modulacji gunze to russian green + Mr. Color 26 Duck tan do rozjaśnienia i ożywnienia kolorów?

Wspominałes o lakierze GX100 - z tego co kojarzę jest to gloss? Rozumiem, że nadaje się do tej roboty?

Możesz napisać nieco bliżej o tym jakie pigmenty i proporcje stosujesz do zrobienia mieszaniny na lemiesz?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Dokładnie , C26 to bardzo jasny kolor i służy mi tylko do rozjaśnienia "szczytowych" elementów . 

2. Tak , używam gx100 , natomiast może to być i poprzednia generacja bezbrawnego glossa od gunze C . Jestem tradycjonalistą i pod łosza  wcześniej pokrywam model właśnie bezbarwnym glossem 🙂 . Wiadomo - że zarazem służy on pod kalki  . A druga rzecz to chodzi o to , że lakiery te są bardzo mocne i stanowią bardzo dobre zabezpieczenie przed kolejnymi zabiegami z agresywniejsza chemia . Tak więc reasumując  najpierw gloss , a potem mat po kalkach i łoszu i można po takiej powierzchni bezkarnie  trzeć , wcierać , moczyć , turlać czym się chce . 

3 Nie potrafię , bo jest to zawsze na chybił trafił . Mało tego - jest to zawsze mieszanina wszystkiego co jest pod ręka , byle było w miarę jasne ( jestem zwolennikiem resztek wyschniętego podłoża na modelu , a nie mokrego błota czy gliny ) . Przypuszczam , ze chyba pigmenty nie byłby nawet potrzebne . Wystarczyłoby sam "plaster" ( to chyba jakiś gips jest ) zabarwic odpowiednim kolorem olejnej farby w kolorze ziemi / gliny  czy czego tam jeszcze z palety AK czy Miga i efekt będzie ten sam . No i potem dodać trochę łajtspirytu , żeby to była breja i dało się nakładać  , a nie gęsta pasta . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bożo wpożo napisał:

2. Tak , używam gx100 , natomiast może to być i poprzednia generacja bezbrawnego glossa od gunze C . Jestem tradycjonalistą i pod łosza  wcześniej pokrywam model właśnie bezbarwnym glossem 🙂 . Wiadomo - że zarazem służy on pod kalki  . A druga rzecz to chodzi o to , że lakiery te są bardzo mocne i stanowią bardzo dobre zabezpieczenie przed kolejnymi zabiegami z agresywniejsza chemia . Tak więc reasumując  najpierw gloss , a potem mat po kalkach i łoszu i można po takiej powierzchni bezkarnie  trzeć , wcierać , moczyć , turlać czym się chce . 

GX100 rozcieńczasz Levelingiem 4:1?

Matt stosujesz też z Gunze jakiś czy obojętnie jaki może być? Vallejo, Tamiya, AK?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że levelingiem , w proporcji przypuszczalnie tak jak piszesz , nie wiem dokładnie , robię to na oko . Mat też tylko gunze C , bo mat to ostatnia wierzchnia warstwa , po której własnie potem ciuram agrysywną chemią jaką jest na przykład zmywacz do akryli od Valejo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.