Jump to content
Sign in to follow this  
Axel

Który zestaw: maszyny D-Day, BoB itp.

Recommended Posts

Koledzy,

 

Potrzebuję zakupić następujące modele (wszystko w 1:72)

Hawker Typhoon Mk. Ib - Airfix?
Hawker Hurricane Mk. I - nowa Arma?
Morane-Saulnier MS.406 - Azur, AZ Model?
Spitfire Mk. Vb - ??

Czy moglibyście polecić jakieś warte uwagi zestawy? Najbardziej zależy mi na składalności i wierności względem oryginału - cena nie jest czynnikiem decydującym o wyborze. Nieistotne są również zestawowe malowania, ale maszyny muszą być dokładnie w wersjach jak wymienione wyżej (mają to być konkretne egzemplarze, do których już posiadam kalkomanie). Nie znam się zupełnie na maszynach z okresu II WS więc przeróbki z innych wersji raczej nie wchodzą w rachubę, bo zapewne nie podołam - no chyba, że to jakieś kosmetyczne rzeczy typu: coś tam gdzieś odciąć itp. albo istnieją gotowe konwersje.

 

Pomożecie? Z góry dziękuję i przepraszam, jeśli w złym dziale.

Pozdrawiam,

Axel

Edited by Axel

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Axel napisał:

Spitfire Mk. Vb - ??

Podepnę się pod temat. Potrzebuję model pod to malowanie. Tamiya, KP...?

D72057-Stanislaw-Skalski-planes-587-6.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Axel napisał:

Hawker Hurricane Mk. I - nowa Arma?

Jeśli chodzi o wersję z "metalowym" płatem, to w zasadzie innego wyboru nie ma.

3 godziny temu, Axel napisał:

Morane-Saulnier MS.406 - Azur, AZ Model?

Azur i AZ to te same wypraski. Z shortrunów jest także RS model. O "zgodności" wymiarowej nic nie mogę powiedzieć, ale od RS-a trzymałbym się z daleka. Azur wygląda nieco lepiej, ale ten rodzaj shortrun-a to już nie moja bajka. Jeśli koniecznie MS.406, to celowałbym w Hasegawę plus dodatki Quickboosta, Part-a itp. Co prawda z nimi też jest trochę roboty ale przynajmniej sam zestaw składa się dobrze. Tyle, że to najdroższa opcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MS 406 Hasy to teraz spory rarytas, 70-80 zetów na allegro, z mniejszą kasą nawet nie podchodź. Plus dodatki...? Furmanka kasy.

Bardzo fajnie sklejalne są Spity Vb Revella i Italeri - ile i jakie są tam błędy - nie wiem, miejscowe liczynity Cię uświadomią. Typhoon Ib Airfixa wygląda na bardzo fajny, cena też jest fajna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Typhoon to zdecydowanie Airfix, jest jeszcze Brengun, ale na pewno gorszy od Airfixa i pod względem składalności, i ceny.

Vb od Tamki ma skopane kształty, najlepszą opcją jest w tym momencie chyba faktycznie Revell.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jadłem, to się nie wypowiadam, na ramkach wygląda dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, filipsg napisał:

Vb od Tamki ma skopane kształty, najlepszą opcją jest w tym momencie chyba faktycznie Revell.

Coś więcej w tym temacie? Mam Tamkę i Italeri - i według planów z kagero Tamiya nie trzyma geometrii płata a Italeri ani płat ani kadłub nie pasuje do obrysu.

Revell to chyba ten nowszy, bo ten starszy to jest "takise".

Edited by sebastain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy nowszy z lat 90-tych, czyli to co Revell wypuszczał po 1995 roku. Bo te starsze Revelle to groza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serdecznie dziekuję za odzew.

7 godzin temu, HKK napisał:

Jeśli chodzi o wersję z "metalowym" płatem

No właśnie - jak to rozpoznać? Przepraszam za idiotyczne pytanie, ale tak jak wspominałem nie mam zielonego pojęcia o maszynach z tego okresu.... modele, które porzebuję zbudować to:

Hurricane Mk. I P3576 GN-A. Trzecia partia produkcyjna

Hurricane Mk. I P3873 YO-H.

Czy mozna jakoś wprost informacji o numerze seryjnym, czy też partii produkcyjnej wywnioskować jakie maszyna miała skrzydło? Ewentualnie jakieś wskazówki na co zwracać uwagę analizując zdjęcia. 

 

Co do pozostałych maszyn to:

Hawker Typhoon Mk. Ib - na chwilę obecną widzę, że Airfix

Morane-Saulnier MS.406 - tak jak Koledzy podpowiadacie Azur/AZ. Chciałem dopytać o wspomniany model Hasegawy. Czy te wspomniane dodatki konieczne są ze względu na uproszczenia samego modelu, czy coś tam trzeba przerabiać, żeby upodobnić model do oryginału

Spitfire Mk. Vb - Revell - chyba mnie przekonaliście :)

 

Stokrotne dzięki,

Axel

Edited by Axel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz link do in-boxu na stronie moje hobby - niestety tam niedostępny:

https://www.mojehobby.pl/products/M.S.-406-Polish-Air-Force.html

Sklejalny na pewno jest dobrze, bo to Hasegawa, ale kabina dosyć ascetyczna, tyle, że i tak jej za bardzo nie widać po sklejeniu, za to wnęki podwozia są podejrzane, mogą być mocno "dziurawe"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spitfire Vb Revella tak ale wypust z 2018 (new tool) - Revell 03897- z malowaniem RF D  na pudełku. Poza sklepami modelarskimi można go dostać a Auchan za 20 zł.

link do zestawu: https://www.mojehobby.pl/products/Supermarine-Spitfire-Mk.Vb-22949341.html

Straszy wypust ma skopane od spodu przejście skrzydło- kadłub.

Edited by grrzesiek28
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, WujekAlice napisał:

Znaczy nowszy z lat 90-tych, czyli to co Revell wypuszczał po 1995 roku. Bo te starsze Revelle to groza

Ten wygląda lepiej na ramkach, nie wiem jak z kształtem, ma bogatsze wyposażenie kabiny - to ten nowszy:

https://www.mojehobby.pl/products/Supermarine-Spitfire-Mk.Vb-22949341.html

Ja miałem tego i nie wiem czy kupiłbym drugi raz. Wnętrze kabiny jak z lat 80-tych.

https://www.mojehobby.pl/products/Spitfire-Mk-V-b.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy Hurry to tylko Airfix, bo Arma nie robi Hurrych bez płetwy podogonowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie też zauwazyłem, że modeli Revella są dwie generacje i owszem ten nowszy wygląda zacnie.

 

Dzięki za pomoc Panowie.

Jeszcze jakby mnie ktoś wyedukował co do identyfikacji płata w Hurricane'a to juz będe wiedział wszystko.

 

EDIT: Dzieki WujekAlice

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, sebastain napisał:

Ja miałem tego i nie wiem czy kupiłbym drugi raz. Wnętrze kabiny jak z lat 80-tych.

https://www.mojehobby.pl/products/Spitfire-Mk-V-b.html

Bardzo fajnie sklejalny, mam takiego, pewnie faktycznie wnętrze kabiny nie poraża szczegółowością, ale te wypraski mają ze 20 lat i naprawdę są lepsze niż modele z lat 80-tych, nawet kabina.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Axel napisał:

Jeszcze jakby mnie ktoś wyedukował co do identyfikacji płata w Hurricane'a to juz będe wiedział wszystko.

 

Pierwsze hurricany miały płat kryty płótnem, taki model robi airfix, późniejsze, te używane w BoB są blaszane. Rozpoznasz to po powierzchni - kryty płótnem ma charakterystyczną "perforowaną" powierzchnię, metalowy ma powierzchnię gładką.

O, znalazłem fotki. Skrzydło kryte płótnem: ffc01d330d81d0dd44b6d9103a56cb51.jpg

Skrzydło blaszane : hurri2.jpg&key=8fa68791cdfc4b989ca1a40bf

Edited by sebastain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki sebastain.

 

Jedyne czego sie obawiam, to, że na zdjęciach z epoki może to być nie do końca widoczne, ale nic będę probował sie przekopywać przez materiał. Myślałem, że rodzaj skrzydła może determinuje jakiś inny detal maszyny, który jest lepiej identyfikowalny i jednoznacznie wskazywałby na ten a nie inny płat. 

 

Mimo wszystko myślę, że sobie poradzę.

 

Pozdrawiam,

Axel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płat na pewno był w tamce zły, ale nie pamiętam teraz czy coś jeszcze. W każdym razie skopać kształt tych pięknych skrzydeł to wstyd i hańba! :D

Gwoli ścisłości: w bitwie o Anglię było jeszcze kilka Hurrich z płóciennymi skrzydłami, sam właśnie takiego robię i mam na to papiery, ale przynajmniej w polskich jednostkach nie znam żadnego takiego samolotu.

Gros tych Hurrich do których są kalkomanie jest już przedyskutowana na forach i/lub porządnie obfotografowana, więc powiedz jakiego chcesz Hurricane'a, i papiery powinny się znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Axel napisał:

Morane-Saulnier MS.406 - tak jak Koledzy podpowiadacie Azur/AZ. Chciałem dopytać o wspomniany model Hasegawy. Czy te wspomniane dodatki konieczne są ze względu na uproszczenia samego modelu, czy coś tam trzeba przerabiać, żeby upodobnić model do oryginału

Hasegawa ma kompletnie pustą kabinę i beznadziejne wnęki podwozia, a w zasadzie ich brak. Przydałby się co najmniej Zoom Eduard-a i żywiczne wnęki Quickboosta. Morane miał wypukłe listwy na skrzydłach w miejscach łaczenia blach (?). Model Hase ma je jedynie zaznaczone - płaskie. Byłoby pożądane przyklejenie tam pasków np. z folii metalowej. Ale zestaw fototrawiony Part-a przeznaczony do Hase ma to wszystko plus sporo więcej. Oczywiście jak to Part - nie najłatwiejszy w montażu i ze słabą instrukcją.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Axel napisał:

Jedyne czego sie obawiam, to, że na zdjęciach z epoki może to być nie do końca widoczne, ale nic będę probował sie przekopywać przez materiał. Myślałem, że rodzaj skrzydła może determinuje jakiś inny detal maszyny, który jest lepiej identyfikowalny i jednoznacznie wskazywałby na ten a nie inny płat.

Dwułopatowe śmigło :) Takie miały tylko płócienne skrzydła :)

 

16 minut temu, filipsg napisał:

Gwoli ścisłości: w bitwie o Anglię było jeszcze kilka Hurrich z płóciennymi skrzydłami, sam właśnie takiego robię i mam na to papiery, ale przynajmniej w polskich jednostkach nie znam żadnego takiego samolotu.

Zapomniałem dopisać "w polskich jednostkach".

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, filipsg napisał:

 więc powiedz jakiego chcesz Hurricane'a

Jest kilka postów wyżej: 

Hurricane Mk. I P3576 GN-A. Trzecia partia produkcyjna

Hurricane Mk. I P3873 YO-H.

Problem w tym, że obecnie istnieja repliki obu maszyn i siłą rzeczy większość zdjęć dostępnych w sieci to zdjęcia replik. Nie mniej jednak coś tam jest dostepnego - będziem kopać:)

EDIT:

 

sebastain

Dwułopatowe śmigło..... oo i to jest konkret. Tylko czy to działało też w druga stronę? Czy każdy z trójpłatowym miał metalowe?:):)

 

Pozdrawiam,

Axel

Edited by Axel

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Axel napisał:

na zdjęciach z epoki może to być nie do końca widoczne

Jeśli na zdjęciu nie widać faktury powierzchni płata, to można rozpoznać po kształcie komory karabinów lub po odległości między wylotami luf a reflektorami do lądowania (w metalowym płacie reflektory były o jedno żebro dalej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Axel zadał proste pytanie.

Hurricane  skrzydlo kryte metalem- Arma Hobby

Hurricane skrzydlo kryte płótnem - Airfix

Typhoon -Airfix (Brengun dłubania trochę jest a i formy już dojechane)wiem co piszę bo właśnie mam na warsztacie.

Ms 406- AZ/Azur ( trzeba zwrócić uwagę na to jaki kolektor wydechowy miał wybrany samolot)

Spitfire Vb  KP/ nowy Revell (choć nie wiem co takiego jest złe w modelu firmy Tamiya do którego jest tona dodatków na rynku a napewno będzie się składać najlepiej z całego towarzystwa) I nie pisać mi tu bzdur o geometrii płata sprawdzanej na podstawie planów.

Godzinę temu, sebastain napisał:

Dwułopatowe śmigło :) Takie miały tylko płócienne 

Nie do końca.Zresztą te samoloty które dotrwały miały wymienione skrzydła z krytych płótnem na kryte metalem.

Edited by Xmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie - stopniowo te samoloty modernizowano, zmieniano im płyty, śmigła, niektóre miały smigła od Spitów.  Trzeba mieć taką maszynę dobrze obfotografowaną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.