Jump to content
Stalooki

VW Golf 1 GTI, Revell, 1:24

Recommended Posts

Witam, zaczynam relację z budowy modelu samochodu VW Golf 1 GTI w skali 1:24 firmy Revell Nr 07072. Jeszcze nie sklejałem modelu samochodu tak więc znowu będzie okazja do spróbowania i nauki czegoś nowego. O tym samochodzie można poczytać na Wikipedii i w innych źródłach. Przy budowie będę korzystał ze wskazówek zawartych między innymi w tych źródłach:

Kanał na youtubie czeskiego modelarza Davida Damka, tzw. Plasmo: https://www.youtube.com/channel/UC53hZgZPlQmKWFRFSpxbSxw

Kanał na youtubie sklepu modelarskiego Agtom (relacja z budowy samochodu):
https://www.youtube.com/playlist?list=PLDzTAIHHXSfGXSNlgj7tcsKZghQ5TQBzg

Kanał na youtubie polskiego modelarza Grzegorza który prowadzi kanał pod tytułem Model AXE:
https://www.youtube.com/channel/UC3r-DefQCStEhvahZOZ03wA

Artykuły z gazet: Airfix Model World 66 (Maj 2016), Airfix Model World 73 (Grudzień 2016)

Golf - Box.JPG

Golf - Elements.JPG

AMW 66.JPG

AMW 73.JPG

Edited by Stalooki
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

i tu również będę obserwował - w tytule popraw sobie Italeri na Revel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten golf powinien posiadać 1.6. Wrócę do domciu to sprawdze co w pudle siedzi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem od wycięcia i przygotowania elementów z zestawu. Muszę powiedzieć że pasują one do siebie bardzo dobrze, nawet jestem tym mile zaskoczony. Będzie potrzebna jeszcze dokładniejsza obróbka żeby zlikwidować małe wypukłości (linie) powstałe w miejscach styku form ale nie jest źle. Takie wstępne wycięcie i przygotowanie elementów pozwala dokładnie zaznajomić się z instrukcją i zapoznać się z etapami prac jakie na nas czekają. A będzie tych prac trochę w tym modelu. Sam nie wiem ile pracy mam poświęcić temu modelowi.

Golf - przygotowane elementy.JPG

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiał bym się, że pomylę się z numeracją części czy coś. Aczkolwiek i tak bardzo ciekawie się zapowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę to słabo widać na zdjęciu ale części są ponumerowane (małe naklejki z taśmy maskującej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwracam honor!

Teraz dopiero zauważyłem. Podglądam sobie dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę chaotyczny wieczór dzisiaj. Skleiłem główny korpus silnika. W paru miejscach małe szpachlowania ale tak to wszystko pasuje. Jeszcze próby z farbą XF-16. Chciałbym nią pomalować korpus silnika. Najlepiej i gładko wychodzi przy małym ciśnieniu i bardziej rozcieńczona z Levelling Thinner. Nie mam zapisanych dokładnych proporcji i ciśnień. Mój aerograf to chińczyk (dobrze że bez wirusa). Muszę zapisywać proporcję, ale dzisiaj robiłem na czuja.

DSC_0002.JPG

DSC_0004.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomalowałem główny korpus silnika. Dopiero po zrobieniu zdjęć w powiększeniu widać jak niedokładne jest malowanie. Ale sam silniczek ma około 4 cm długości, tak więc na żywo wygląda lepiej niż powiększony zdjęciami.

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś brudzing na silniczek? Czy sterylnie będzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak teraz zostanie. Jest lekko przybrudzony w zakamarkach washem CITADEL SHADE NULN OIL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksperymentuję z farbami i lakierami na wysoki połysk do Golfa. Najlepiej wyszła farba błyszcząca Tamiya X-17 (różowa) rozcieńczona Mr Color Leveling Thinnerem położona na mokro a później na to lakier X-22 też na mokro. Nie wiem jak sobie poradzić z kurzem osiadającym na farbę podczas malowania. Może zrobić jakąś komorę do malowania żeby wyciągała drobinki kurzu? Muszę też wybrać kolor do Golfa. Podoba mi się czerwony i zielony. Jeszcze nie wiem co wybiorę.

Połysk.JPG

Kolory Golfa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monster ale to nie ta wersja golfa Misiu Kolorowy żeby pirelke robić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż tak głęboko w VAG-ach nie siedzę. Widziałem kiedyś na zlocie Golfa Pirelli i dlatego o tym piszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli to tylko 1983 rok czyli szeroką lampę potrzebujemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli o mnie za mnie to Bali Green rób 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też myślałem o tym zielonym, tylko jeszcze nie wiem jakie konkretne farby zastosować żeby uzyskać ten kolor. Ten XF-71 (cockpit green) który mam u siebie jest nawet zbliżony do tego Bali Green Beige. Natomiast jeśli chodzi o ten czerwony Mars Red to mógłbym zastosować Tamiya X-7 (Red Gloss) z domieszką X-6 (Orange Gloss) bo ten Mars Red wydaje się właśnie taki czerwony z domieszką pomarańczowego jeśli patrzeć na zdjęcia z Googla. Na razie zamówię te czerwone i pomyślę jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byłem mały... znajomy miał białego gti  z czerwonymi paskami na grilu. Nie wiem jak miało się to do oryginału... Ale zapamiętałem ten samochód. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.