Jump to content
Stalooki

VW Golf 1 GTI, Revell, 1:24

Recommended Posts

Właśnie, diabeł tkwi w szczegółach. Mi jeszcze siedzi w głowie klimat wesołych miasteczek które przyjeżdzały w latach siedemdziesiątych do mojego miasta. Nawet nie miałem jeszcze nawet 10 lat a pamiętam pinbale, kolorowe bombki, rockową muzykę. Np. gdy słucham teraz utworu Mirrors zespołu Blue Oyster Cult to daje sobie uciąć rękę że te utwory były u nas grane. To były czasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Poszedłem do sklepu z lakierami samochodowymi i dobrali mi oryginalny kolor Mars Red. 100 ml bazy akrylowej za 30 zł z rozpuszczalnikiem. Nie mam chyba wyjścia i tym pomalować. Jakaś maska teraz by się przydała lub komora lakiernicza bo śmierdzi jak...

Orginalny Mars Red.JPG

Edited by Stalooki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozcieńczalnik to jednak lepszy będzie LT, samochodowy może niszczyć plastik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli rozcieńczalnik Levelling Thinner dodany do samochodowej bazy będzie bezpieczniej? Jeszcze przetestuję z tym rozpuszczalnikiem tak jak mówisz. Na razie farba na łyżce wygląda dobrze, nic się nie gryzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam malować w piwnicy 😉 Paradoksalnie nawet jak jest syf, to unosi się bardzo mało kurzu i rzadko kiedy coś siada na lakierze 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Stalooki napisał:

… Jakaś maska teraz by się przydała lub komora lakiernicza bo śmierdzi jak …

Ja używam półmaskę JSP Force 8. Przy Tamiya TS wkłady klasy A1 z nakładką P2 jeszcze puszczały zapach. Dopiero albo ABEK1, albo ABEK1P3 dają pełną filtrację.

Gorąco polecam, maskę przy malowaniu aero, bo zdrowia dróg oddechowych nikt nie zwróci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Stalooki napisał:

… bazy akrylowej …

baza.jpg.4f209096ce2eeca9258316aa3bb2dc21.jpg

Jeszcze jedna uwaga. Gdy mi lakiernik malował ramę do roweru to po bazie musiały być kładzione dwie solidne warstwy przeroczystego. Baza, akurat metalic, była bardzo szorstka i dość łatwo uszkadzalna paznokciem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, trzeba dać na to lakier jeszcze. Sprzedawca w sklepie z lakierami powiedział mi że mogę wybrać farbę z utwardzaczem i samą bazę która musi mieć później położony lakier. Wybiorę jakiś GX100, zrobię jeszcze próbki i trzeba jechać dalej z modelem. Bo na razie było testowanie farb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agresywny rozcieńczalnik najwięcej szkód robi w miejscach gdzie odlew plastikowy jest niejednolity. Dlatego czasami po zeszlifowaniu i wyrównaniu miejsc gdzie łączyły się formy odlewnicze plastik zapada się. Tego na łyżeczkach nie będzie widać. Problemem też są miejsca wcześniej szpachlowane. Po podkładzie niby równo, a potem po warstwie kolorowej uwidacznia się wszystko. 

Ale nie wiem jaki jest ten konkretny rozcieńczalnik który zakupiłeś w zestawie z kolorem bazowym. Być może jest dobrze z plastikiem Revella. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, nn31 napisał:

 

Ale nie wiem jaki jest ten konkretny rozcieńczalnik który zakupiłeś w zestawie z kolorem bazowym. Być może jest dobrze z plastikiem Revella. 

dlatego zachęcam do robienia prób - niekniazienie na łyżeczce ale również na ramkach z konkretnego modelu - NN21 ja jednak staram się stworzyć jednolita baze podkładu której ostatnią warstwę przygotowuję do malowania poprzez lekką polerkę niską gradacją mikromescha na mokro - uważam że porządne wyprowadzenie podkładu daje też gwarancję żeby nie wyszły wspomniane przez ciebie 'bablole' po nałożeniu pierwszej warstwy lakieru bazowego 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No dobrze, żeby być pewny tych farb i rozcieńczalników zrobiłem jeszcze kilka próbek. Najpierw zmazałem zaschniętą farbę LP3H rozcieńczoną ACRYL 2S ze sklepu z lakierami. WAMOD zmył ją do samej łyżki i łyżka jest nienaruszona przez tą farbę. Jeszcze pomalowałem łyżkę farbą ze sklepu rozcieńczoną Leveling Thinnerem. Farba ma lepszy połysk. Chyba będę nią tak malował. Jeszcze pomalowałem plastik Revella i poczekam aż farba dobrze wyschnie i spróbuję ją zmazać WAMODem. To na razie tyle eksperymentów. Mam nadzieję że wszystko będzie dobrze.

Próby z LP3H.jpg

Edited by Stalooki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam kanał na YouTubie. Na razie tematyka filmów w nim zawarta jest trochę różna. Trochę o krótkofalarstwie, elektronice. Z modelarstwa są filmy np. jak zainteresowałem się modelarstwem oraz źródła informacji o modelarstwie. Myślę że warto obejrzeć. Zapraszam. Może w przyszłości go bardziej rozwinę. Potrzebna lepsza kamera i statyw do biurka, bo na razie filmy robione iPhonem. Link do kanału na YouTubie.

Edited by Stalooki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Farba LP3H (Mars Red) ze sklepu z lakierami samochodowym nie wchodzi w reakcję z plastikiem Revella, także wszystko dobrze. Dokładnie obrobiłem i sprawdziłem wszystkie części do silnika czy pasują. Zaaplikowałem podkład Mr. Finishing Surfacer 1500 Gray,  czekam do jutra aż dobrze wyschnie i będę sobie spokojnie malował części do silniczka.

Części do silnika.JPG

Edited by Stalooki
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takimi farbami malowałem główny korpus silnika Golfa.

Główny korpus - Farby - Przód.JPG

Główny korpus - Farby - Tył.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro już poświęciłeś sporo pracy nad tym silnikiem to może przewody jeszcze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś takiego? Tych przewodów trochę jest w tym silniku. Trzeba by przeanalizować temat...

Golf 1 GTI - Engine.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, mandrivecs napisał:

Nie sposób dodawać wszystkie. 4 zapłonowe i te główne. 

i chłodziwo + akumulator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomyślę jeszcze nad tym. Temat warty zrealizowania. Zawsze dołoży to coś wizualnie do tego silnika. Mógłbym dodać świece z przewodami do rozdzielacza zapłonu. Przewody z akumulatora (gdzie one idą to jeszcze nie wiem). I kilka górnych przewodów (do czego one są to też nie wiem bo słaby ze mnie mechanik). Najpierw pomaluję te części które mam i zobaczymy, ale pewnie coś wykombinuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minus z akumulatora do podłużnicy a później do obudowy skrzyni biegów.

Plus z akumulatora do rozrusznika a później ten sam przekrój do alternatora.

 

Jak coś chcesz to pytaj bo zajmuję mechaniką a i sam posiadam golfa mk1 (niejednego 😉 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki, pomyślę i powiem ci jak to widzę z przewodami w tym modelu. Powiesz mi czy to dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z jednej z ostatnich wystaw - przed epidemią 

88450512_2677711152448813_5878911506317312000_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne zdjęcie, widzę że silniki z przewodami różnymi. Ja już zaistalowałem cały silnik w komorze silnika. Nie instalowałem przedniej chłodnicy bo muszę pomyśleć nad różnymi przewodami i trochę by mi ona przeszkadzała. Nie wiem jeszcze czym je zrobię ale podejmę te wyzwanie.

Zainstalowany silnik.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.