Jump to content

VW Golf 1 GTI, Revell, 1:24


Recommended Posts

43 minuty temu, Stalooki napisał:

Tylko że ja wiem jaki efekt mi wyszedł wcześniej, gdy tego podkładu trochę nie wygładzałem. Farba była chropowata i ciężko było ją wypolerować. Uczę się na własnym doświadczeniu. Może po prostu nie umię jeszcze malować? Może mój aerograf chińczyk jest niedobry? Może teraz jest za sucho?

Ja chcę Ci tylko powiedzieć, że zamiast trzech ściereczek mogłeś użyć jednej gąbki. Prościej, taniej, szybciej. Efekt taki sam 😉

Link to post
Share on other sites
  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Poprawiłem już na spokojnie ten pasek.

Zacząłem od wycięcia i przygotowania elementów z zestawu. Muszę powiedzieć że pasują one do siebie bardzo dobrze, nawet jestem tym mile zaskoczony. Będzie potrzebna jeszcze dokładniejsza obróbka żeby

Na razie przymiarka nadwozia modelu. Jeszcze nie pomalowane, bo przy tym trochę mi zejdzie (podkład, szlifowanie, kolor bazowy, szlifowanie, lakier, szlifowanie itd.) Chciałem zobaczyć czy będzie łatw

Posted Images

Robiłem właśnie gąbką 3000 ale wydawało mi się to za grubo (rysy). Dlatego wolę na mokro tymi ściereczkami, fajnie one dolegają do podłoża i obróbka jest bardzo delikatna i szybka. Ale to tylko moje zdanie. Nie zależy mi też na szybkości. Robię już ten model dobre 2 miesiące. Tak jakby sam odwlekam z dokończeniem modelów, i kombinuję z różnymi technikami. Nie mam jeszcze wypracowane własnej metody.

Link to post
Share on other sites

Nie powiem że nie masz racji Dorotka. Tylko że ja nie mam jeszcze dużego doświadczenia i z lekka się czaję przy wszystkim. Ale dla poprawienia atmosfery powiem że drugą warstwę malowałem bez strachu malując na mokro z prawie otwartym na całość aerografem. Było to szybkie malowanie ma mokro całej karoserii bez strachu. Powstała równa mokra powierzchnia, która po wyschnięciu jest trochę matowa ale lakier to jeszcze nabłyszczy. Farba jaką malowałem to baza akrylowa rozcieńczona z Leveling Thinnerem w stosunku 1:4 z dodatkiem Tamiya Retardera. Nie ma prawie efektu skórki pomarańczy z czego jestem zadowolony. Chyba nie będę szlifował przed lakierem. Zaczekam jeszcze z malowaniem trzeciej warstwy farby bo dzisiaj nie dam rady.

Druga warstwa koloru bazowego - na mokro.JPG

Link to post
Share on other sites

Trzecia i ostatnia warstwa koloru bazowego. Poczekam jeszcze do jutra, nałożę kalki i namaluję cieńkie paski z boku modelu. Są cienkie kalki paski do tego ale wcześniej na wypukłych powierzchniach zjeżdzały mi one i rwały się w dodatku (nie najnowszy kit). Dlatego pomaluję je ostrożnie farbą.

Trzecia warstwa koloru bazowego.JPG

Link to post
Share on other sites

Zamaskowałem bok samochodu żeby namalować cieńkie paski. To pięta achillesowa tego modelu. Miałem wcześniej zrobione kalkomanie pod maskami. Nie poczekałem dłużej aż wyschną i tyle mi z nich zostało. Normalnie osłabiony jestem dzisiaj. To już drugie podejście do tych przeklętych pasków na wyżłobieniach. Chyba muszę trochę odpocząć od tego modelu. Modelarstwo to nauka cierpliwości i wytrwałości przede wszystkim. Ale wnerwia mnie to. I tak źle i tak źle.

Zamaskowany bok samochodu.JPG

Spieprzone paski.JPG

Link to post
Share on other sites

Naklejanie taśmy maskującej na kalkomanię niepokrytą lakierem to raczej zły pomysł, nieważne jak długo byś ją zostawił, gwarantuję że za każdym razem by taśma ją zniszczyła. Szczęście w nieszczęściu, że można to namalować.

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem za bardzo się z tym pieścisz. Im więcej zabawy tym los więcej psuje,  wiem też z własnego doświadczenia 😉 Lakier to trzeba opierdzielić rachu  ciachu, co nie pyknie to papierkiem i gotowe

Link to post
Share on other sites

Wiem o co ci chodzi. Może wydawać się to długo ale robię po trochu. Na ile mi starcza czasu. A paradoksalnie w czasie tej pandemii mam go mniej.

Link to post
Share on other sites

Natomiast z lewej strony i z tyłu udało mi się poprawnie nałożyć kalki i namalować paski. Ten górny pasek to namalowana cieńka linia i o to właśnie chodzi, bo tak ma to mniej więcej wyglądać. Z tyłu udało mi się poprawnie nałożyć cieńką kalkę. Nabieram wprawy z tymi kalkami.

Paski z lewej strony.JPG

Kalkomanie z tyłu.JPG

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Połysk zamówiony i dostarczony :). Maska samochodu po trzech warstwach GX100 (pierwsza sucha, dwie następne mokre). Nie jest to idelanie gładkie i jeszcze trochę kurzu osiadło (komora lakiernicza nie chroni od kurzu). Trzeba to szlifować gąbką 3000 i następnie polerować czy tylko polerować?

1184694200_Maska-trzreciawarstwalakieru.thumb.JPG.216480f705be2c5e942935a4682f8da2.JPG

A tutaj nadwozie pomalowane tylko jedną warstwą GX100 żeby zabezpieczyć kalki. Ile trzeba czekać pomiędzy warstwami lakieru. Plasmo na jednym ze swoich filmów mówił że czeka ok. 5 godzin pomiędzy warstwami a na końcu zostawia na 2 dni zanim szlifuje.

1563114080_Nadwozie-pierwszawarstwalakieru.thumb.JPG.f3e34470ab547d7562ead36f9b330fbc.JPG

Edited by Stalooki
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Stalooki napisał:

A tutaj nadwozie pomalowane tylko jedną warstwą GX100 żeby zabezpieczyć kalki. Ile trzeba czekać pomiędzy warstwami lakieru. Plasmo na jednym ze swoich filmów mówił że czeka ok. 5 godzin pomiędzy warstwami a na końcu zostawia na 2 dni zanim szlifuje.

Ja daję pierwszą mgiełkę, druga po 10 minutach. Po drugiej leje już na mokro, nigdy mi kalki nie zjadło. Jak polejesz na mokro od razu, to jest pewne prawdopodobieństwo i to dość duże, że rozpuścisz kalki.

Link to post
Share on other sites

Szlifowanie na mokro gąbką ścierną 3000 firmy Tamiya. Szlifuję po to aby wygładzić efekt skórki pomarańczy oraz zlikwidować drobinki kurzu.

DSC_0158.thumb.JPG.2d1b041aa5798bd2949efcde99694546.JPG

Polerowanie pastami Tamiya. Jest to w miarę wypolerowane ale dalej widać małe ryski. Nie wiem czy są to pozostałości ze szlifowania czy te pasty zostawiają takie rysy. Polerować dalej? Jak myślicie?

DSC_0160.thumb.JPG.99eea6b583db70ea499a1727022d8a69.JPG

Fotografując pod kątem widać ładny efekt lustra. Nie wiem czy na tym zakończyć polerowanie.

DSC_0161.thumb.JPG.46b53375c2afd90d9104d1d2cf12f329.JPG

Link to post
Share on other sites

Jeśli widać ryski to znaczy, że one tam są i albo zacząłeś od zbyt delikatnej pasty i je zapolerowałeś albo polerowałeś zbyt krótko.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.