Jump to content

1965 Ford Mustang 2+2 Fastback


Recommended Posts

Witam!

Zaczynam swoją przygodę z modelarstwem, na pierwszy rzut poszedł model Hondy S600 od Tamiya. Najmniej zadowolony jestem z malowania karoserii (2 warstwy TS-8 w sprayu).. Najpierw zbyt blisko pomalowałem, były liczne zacieki, później próbowałem częściowo zmyć (średni efekt), po drugiej warstwie wyglądało całkiem nieźle, ale jak kleiłem detale, to trzymając cały model w ręku poodciskały się palce na karoserii.. No cóż, człowiek uczy się na błędach :)

Wracając do tematu, wybrałem ten samochód (Ford Mustang 1965) jako mój drugi model i tu pojawiają się pytania:

1. Czy jestem w stanie uzyskać kolor zbliżony do tego na zdjęciu bez użycia aerografu? Jeśli tak to w jaki sposób?

2. Czy farby w sprayu na zamówienie można mieszać (kilka kolorów w różnych proporcjach)?

3. Jakieś wskazówki dotyczące malowania sprayem?

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam :)

3585_rd.jpg

Link to post
Share on other sites

1+2 w praktycznie każdej mieszalni lakierów samochodowych jest taka możliwość. Wbijasz się do takiej, prosisz o wzornik lakierów, dobierasz sobie według własnego gustu, pokazujesz paluszkiem i masz spray w ulubionym kolorze. Do tego bezbarwny ale nie wiem kompletnie jaki bezbarwny w sprayu będzie odpowiedni. W którymś temacie (niejednym) doradzano bezbarwne, więc może poczytaj o polecanych. Czyli w sumie nie potrzebujesz aero.

3. Poczytaj w tychże tematach bo kilka osób malowało sprayem (nie jestem samochodziarzem to nie zapamiętałem kto) ale na pewno można zrobić to ładnie.

Link to post
Share on other sites

Zakupiłem dzisiaj farbę w sprayu. Gość ze sklepu znalazł kod lakieru Mustanga z 1965 - Ivy Green. Pomalowałem kawałek plastiku podkładem i później lakierem, wygląda całkiem spoko, trochę ciemniejszy niż zdjęcie na opakowaniu modelu, ale ogólnie fajna barwa. Jeszcze tylko zamówię lakier bezbarwny i mam nadzieję, że będzie fajny efekt :)

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pomalowałem karoserię, co sądzicie o kolorze? 983020718_IMG_20200217_105442(1).thumb.jpg.26584ced3df69f615364506bcb99dcf4.jpg 

913589887_IMG_20200217_105417(1).thumb.jpg.a5cc9687dfec7c47cba90b07987ad80a.jpg

771422472_IMG_20200217_105339(1).thumb.jpg.98cf9a681f14b877baa81f6c3f820ed7.jpg

1161796203_IMG_20200217_105356(1).thumb.jpg.d906a6f9e3254339be1e9f0efed9d5c4.jpg

Dodatkowo nałożyłem swój pierwszy flock. Z efektu jestem zadowolony (posypałem na dość grubo pomalowaną powierzchnię). 

2061610928_IMG_20200217_105715(1).thumb.jpg.9df37ffd6140531829260b23da5a4031.jpg

Nie jestem zadowolony z drzwi. Godzina oklejania, a chromowane paski wyszły i tak krzywo. Jak macie na to sposób? Lepszy efekt byłby markerem?

1438185440_IMG_20200217_105626(1).thumb.jpg.b504438893d1775efc7918f967c584b9.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

Kolor bardzo dobry po wypolerowaniu i dodaniu chromów będzie bajka, co do wnętrza zrobił bym to molotowem, ale z nim trzeba bardzo uważać minusem w tym modelu jest, że boczki drzwi nie są wklejane, tylko z całą resztą co utrudni dostęp.

Link to post
Share on other sites

Kup sobie taśmę aluminiową do izolacji kominków - jest w dwóch grubościach i z powodzeniem zastępuje BMF. Naklejasz, dociskasz patyczkiem do uszu, potem wzdłuż krawędzi wykałaczką i po tej samej krawędzi skalpelem ( musi być nowe ostrze ). Nadmiar zdejmujesz i masz dwa, chromowane, równe paski. Ramki szyb też tym idzie okleić :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Flock elegancko - natomiast lakier nie za bardzo widać że pigment metaliku za gruby 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.