Jump to content
Sign in to follow this  
General

Kompresor do aerografu - zawór

Recommended Posts

Witam

Jakiś czas temu zakupiłem od mojego serdecznego przyjaciela, za flaszkę dobrej whisky, kompresor do aerografu z butlą. Model TC-20T (chyba? zdjęcie w załączeniu).

Mam problem z zaworem regulującym dopływ powietrza do aerografu. Był wyjęty i szczerze nie wiem jak go zamontować. W woreczku kolega załączył trzy części (fotka w załączeniu). On sam nie pamięta jak to było zamontowane. Ja osobiście nie miałem wcześniej jeszcze styczności z takim urządzeniem, dlatego liczę na waszą pomoc, gdyż chcę zacząć swoją przygodę z malowaniem aerografem. Z góry dziękuję za każdą pomocną poradę.

IMG_20200218_201532.jpg

IMG_20200218_201516.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na logikę - otwór na zawór jest sześciokątny, ten jeden element też. To wskazuje że ten sześciokątny element pasuje do tego otworu. Sprężyna zazwyczaj coś dociska, zapewne właśnie ten sześciokątny element. No a pokrętło to wiadomo, wchodzi ostatnie. I nie, nie wiem jak powinieneś włożyć ten element, czy tak jak na zdjęciu czy odwrotnie. Ale to nie jest rakieta kosmiczna, więc włóż, zamontuj i sprawdź działanie. Nie działa? Wyjmij, włóż odwrotnie i sprawdź działanie. Nie działa dalej? To może najpierw sprężyna a później ten element. Masz tylko 2 elementy co do których może wystąpić wątpliwość jak zamontować, czyli AŻ 4 różne możliwości. To chyba nie jest zbyt dużo pracy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbowałem na kilka sposobów ale poległem. Rozumiem, że przy kręceniu zaworem któryś z elementów powinien dociskać dno tej wnęki, co wtedy daje ciśnienie do aerografu, ale mam wrażenie, że albo nie mam pojęcia jak to poprawnie zmontować, albo brakuje tam jeszcze jakiejś części.

Czy ktoś z was ma podobny kompresor i wie jakie elementy wchodzą w skład tego zaworu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej ludzie mają zestaw w całości.Nie wiem dlaczego dostałeś go w częściach ten reduktor.Ktoś rozmontował go celowo albo dla zabawy.Jeśli masz z tym problem nowy taki to koszt 30paru złotych albo lepsze za jakieś 50zł.

Znalazłem na allegro cena w sam raz;Tego olej zostaw na części😎

image.thumb.png.4eae25a883e1955e82aae8b1ab712ba1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za poradę. Mam nadzieję, że będzie pasował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, General napisał:

Dzięki za poradę. Mam nadzieję, że będzie pasował.

W razie czego przed zakupem upewnij się u sprzedającego ,że wszystko jest tak jak potrzebujesz czyli wejście i wyjście 1/4"

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie chyba jest potrzebne 1/8"

IMG_20200219_203506.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, General napisał:

U mnie chyba jest potrzebne 1/8"

IMG_20200219_203506.jpg

Spoko potrzebujesz nypla redukcyjnego poszperaj ja znalazłem tak pierwsze z brzegu:

image.thumb.png.50259827602a3e028add2b3ffc621185.png

image.thumb.png.539121b928c14a0cecfc124903c83ae1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr z reduktorem zamówiony i wymieniony. Teraz wszytko działa. Dziękuję za poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.