Jump to content
Sign in to follow this  
skikut87

Pz. Kpfw IV/70 (A) - Dragon 1:35

Recommended Posts

Cześć,

Ponieważ wpadł mi wczoraj taki o to biały kruczek to też zamierzam go popełnić :)

49569244046_5a890bc79b_b.jpg

Do waloryzacji użyje następujących aberków

49568744218_379684aa17_b.jpg

Malowania jakie mi chodzą po głowie to któreś z dwóch górnych czyli 611 z Kobeřicy lub jak to instrukcja określa ( bo nie znalazłem śladów w internecie ani fotografii) unknown unit western front 1945- cokolwiek to jest...

49569470147_f2e7079c64_b.jpg

I teraz gorąca prośba do forumowiczów. Może ktoś z was posiada materiały potwierdzające to kamo z unknown unitu? albo więcej zdjęć tej 611??

Edited by skikut87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Aberek to jest do starego DMLa, wiec czesc detali moze tak sobie pasowac wymiarami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragon często bierze malowania z bliżej niesprecyzowanych źródeł historycznych i zdarza się że 1 lub max 2 malowania na 6 przez nich proponowane są prawdziwe a reszta to sci-fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, skikut87 napisał:

Malowania jakie mi chodzą po głowie to któreś z dwóch górnych czyli 611 z Kobeřicy lub jak to instrukcja określa ( bo nie znalazłem śladów w internecie ani fotografii) unknown unit western front 1945- cokolwiek to jest...

Najlepiej wzorować się oryginalnym pojazdem z muzeum. Eksponat muzealny we Francji to właśnie dokładnie ten jak piszesz "unkown unit".
Tak się składa że ten w muzeum i ten z proponowanych malowań Dragona - w instrukcji malowania jest jako ostatnia pozycja - to ten sam pojazd.
Opisany przez Dragona jako - "Unidentified Unit, Western Front 1944".

Pojazd ten zdobyli Francuzi w grudniu 1944 roku w rejonie Rudlin - północno-wschodnia Francja, a dokładniej we wsi Mittelwir.
Dodatkowo wiadomo że pochodził ze 106 brygady pancernej.

 0a1af445c7fbf069855282a0ef169721.thumb.jpg.f4c9354ddfe030a598f3cfeb6bd12d44.jpg

 

Pozdrawiam
Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Krzysztof 

Mam jeszcze pytanie dotyczące kolorów kamo mianowicie dragon podaje że plamy są brązowe i "sky Blue" i ten kolor właśnie budzi moje kontrowersje. Czy naprawdę stosowano tego typu kolor? Ja się nigdy z nim nie spotkałem. Natomiast model w wersji kartonowej też ma taki nietypowy kolor plamek:

https://www.mojehobby.pl/products/PANZER-IV-70-A-niemiecki-niszczyciel-czolgow-z-II-wojny-swiatowej.html

pytanie czy tak było naprawdę czy to radosna wizja powielana wielokrotnie?

 

 

Edited by skikut87

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Bzdura napisał:

Ten Aberek to jest do starego DMLa, wiec czesc detali moze tak sobie pasowac wymiarami.

Masz rację ale tu nie ma aż tylu detali by stanowiło to problem... w razie w jest jeszcze zestaw E.T dostępny na rynku

Edited by skikut87

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, skikut87 napisał:

Mam jeszcze pytanie dotyczące kolorów kamo mianowicie dragon podaje że plamy są brązowe i "sky Blue" i ten kolor właśnie budzi moje kontrowersje. Czy naprawdę stosowano tego typu kolor?

pytanie czy tak było naprawdę czy to radosna wizja powielana wielokrotnie?

Produkcja pojazdu to prawdopodobnie koniec października/początek listopada 1944 roku. 
Ma jeszcze otwory chłodzące na pokrywach hamulców i zwykły zaczep holowniczy - te elementy zmieniono jeszcze w listopadzie 1944 roku.

Moim zdaniem radosna i bezsensowna wizja kolorów z października/listopada 1944 roku.
Trzy kolory podstawowe stosowane w tym czasie - RAL 8017 ; RAL 6003 i trzeci to może być RAL 7028 Dunkelgelb lub wprowadzany RAL 7028 Dunkelgelb Ausgabe 1944.
Kolor zapasowy - czwarty to RAL 7021 był alternatywą dla RAL 7028 gdyby tego drugiego zabrakło.
Malowanie wykonane fabrycznie 'Alkett' - jeszcze jako odmiana kamuflażu kropkowego typ "Ambush".

Kolory kolorami, ale jak "idzie" budowa pojazdu?

Czy Wiesz jaka konieczna jest przeróbka pojazdu z fabryki 'Alkett' dotycząca podwozia Pz.Kpfw.IV ausf.J zastosowanego do tej wersji pojazdu?

Pozdrawiam
Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, meser262 napisał:

Produkcja pojazdu to prawdopodobnie koniec października/początek listopada 1944 roku. 
Ma jeszcze otwory chłodzące na pokrywach hamulców i zwykły zaczep holowniczy - te elementy zmieniono jeszcze w listopadzie 1944 roku.

Jakie otwory bo chyba nie do końca rozumiem?

2 godziny temu, meser262 napisał:

Czy Wiesz jaka konieczna jest przeróbka pojazdu z fabryki 'Alkett' dotycząca podwozia Pz.Kpfw.IV ausf.J zastosowanego do tej wersji pojazdu?

Niestety nie wiec będę wdzięczny za pomocy, bo już mi to pachnie ogromnymi przeróbkami....

2 godziny temu, meser262 napisał:

Kolory kolorami, ale jak "idzie" budowa pojazdu?

Dziś wiele nie podziałem jedynie podwozie posklejałem bo prawie cały dzień upłynął mi na szukaniu dodatków - zwłaszcza błotników. Czego rezultatem jest zamówienie Aber 35A066,  E.T. Model EA35-069 i E.T. Model E35-180 - tak w razie wu.

Co do modelu wygląda teraz tak (muszę przyznać, że trochę zeszło z obrobieniem gondoli ).

49574745072_4ee637c22c_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, skikut87 napisał:

Jakie otwory bo chyba nie do końca rozumiem?

Te informacje potrzebne są do określenia daty produkcji. W modelu są obie wersje.Właściwe części do Twojej maszyny to - punkt 8 w instrukcji - i części A4 i A41.
Widać oba 'luki' otwarte na zdjęciu Twojej maszyny - jeśli robisz ten z muzeum. 001.thumb.jpg.b561690223a84bf9ab29bcb204b8321a.jpg

Późniejsza wersja uproszczona nie ma otworów wentylacyjnych - części N3 i N8.

Godzinę temu, skikut87 napisał:

Niestety nie wiec będę wdzięczny za pomocy, bo już mi to pachnie ogromnymi przeróbkami....

No dlatego zaraz na samym początku melduje o nich. Popatrz na fotkę/ki - 1291433324_Naforum.thumb.jpg.30af77d072ca6f347ec24822f72503dd.jpg

Popatrz też na mocowanie wózków jezdnych. Z lewej strony wszystkie są bez 2 śrub środkowych i bez otworów. Natomiast z prawej strony jeden wózek ma otwory na śruby.

No to będzie na bogato.👌

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

otwory to nie problem :) się dowierci

Rolki to faktycznie będzie problem... no nic pomyślimy zobaczymy bo głównie obawiam się, że przerobione mocowania rolek nie przeniosą ciężaru gąsienic 

Czy na bogato raczej standard ostaniami czasy - niestety

Edited by skikut87

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaczynam powoli zastanawiać się również nad innymi malowaniami - tak aby nie przerabiać mocowań kół podtrzymujących i tak do głowy przyszły mi dwa schematy. Jeden to wskazany przez producenta schemat z numerem bocznym 111

image.thumb.png.2375dca4829d590432b3b8b0b98370a1.png

i drugi podany w Nuts & Bolts 38 part 2

image.png.0de444ba2c34a8996ccb86fe7f1a006c.png

Gdyby ktoś miał zdjęcia oryginałów był bym wdzięczny 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra dziś odbieram blachy powinno coś ruszyć z kopyta.

Między czasie poszperałem po necie, popytałem znajomych i trochę się dowiedziałem. Okazuje się, że było na pewno 8 sztuk pojazdów pokrytych zimerintem...

Chyba najpopularniejsze foto tego pojazdu 

fsHeVot.jpg.2781559f2f01c9fa99ed9452fd328f1e.jpg

Którego ciekawą interpretacje kolorów można zobaczyć tutaj ( niestety autor grafiki pomylił wersje nową z wczesną)

asda.jpg.fa9a42e88b15d3f42c2b85692097d45d.jpg

ale ja chyba zrobię klasyka i pozrastane z schematem malowania wskazanym w Camouflage and Markings of the Panzerwaffe

aaa.jpg.4027c1e8647a183dc42c46682951ce7d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA razie postojowe, poprosiłem kolegę o pomoc przy błotnikach i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.