Jump to content
Moses

McDonnell Douglas F-4J Phantom II - VMFA-232 Red Devils - Academy 1/72

Recommended Posts

Z powodu małej tragedii podczas budowy F4D, mianowicie cos dziwnego sie stało gdyz Panel Liner od MiGa pogryzł się z Guzne Super Glossem, jestem zmuszony odłożyc tamten model do czasu kiedy dostanę nower kalkomanie, co ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy. Po nabraniu weny biorę na warsztat F-4 Phantoma od Academy.

Model z jednej strony ciekawy, gdyż można go złożyc bez uzycia kleju, z drugiej strony, z tego powodu troche przekombinowany technologicznie a także uproszczony.

No ale koniec biadolenia, na poczatek standardzik czyli kokpit.
Standardowo pomalowany Model Masterem 1740, na to położony półmat od Tamiya. Następnie położony Wash Brown blue for Panzer grey vehicles od AK na szare elementy, na czarne natomiast PLW Stone Grey for Black od MiGa, który dał fajny efekt kurzu.

Po tym wszystkim zamknąłem kadłub i dorobiłem przewody wychodzące z tablicy przyżądów RIO.

49634659817_0ab70e4b43_c.jpg

49634388801_3dd23c08b2_c.jpg

49633865913_6f34033a62_c.jpg

49633865888_9c3aa23799_c.jpg

49634659607_4ed48216e9_c.jpg

49634388381_4b63009b11_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W miarę szybko udało się zamknąć kadłub, i wkońcu zaczyna to wyglądać jak samolot. Niestety koreańczycy, musza jeszcze sporo się nauczyc od Japonczyków w temacie tworzenia modeli. Jak wspominałem, proces technologiczny jest straszny w tym modelu. Budując zgodnie z instrukcją, można sobie strzelic parę razy w kolano. W większości częsci do siebie pasuj, jednakże tu i ówdzie potrafi wyskoczyć jakaś niedoskonałość Przejżeć trzeba też uważnie czesci, gdyż można znaleść szwy form w dziwnych widoczych miejscach, np na owiewce lub na wlocie powietrza na wysokości krawędzi skrzydła.

49638097773_02c94f1947_c.jpg

49638898102_fd118d0906_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szew na owiewce to we w miarę nowoczesnych myśliwcach niestety norma. Owiewka wypukła niestety wymusza na producentach taki a nie inny podział form i nie da się tego uniknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5 godzin temu, Matys napisał:

Szew na owiewce to we w miarę nowoczesnych myśliwcach niestety norma. Owiewka wypukła niestety wymusza na producentach taki a nie inny podział form i nie da się tego uniknąć.

Niemniej jest to bardziej niz irytujące, tym bardziej ze kiedys sobie radzili 😉

Wracając do Phantoma. Poszło szybku, kadłub przygotowany do malowania, za nim jednak tak się stanie, pora na tą nudną część, muszę ogarnąc całą drobnicę oraz podwieszenia.

49641016108_91bd5f9a6d_c.jpg

49641814142_6d46289c6a_c.jpg

49641538951_6a8668c672_c.jpg

49641015978_04d437d63f_c.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, GreGG24 napisał:

Masz jakieś porównanie z Hasegawą?

Nie, póki co nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwalniam tempo. Model pomalowany w standardowy kamuflaż morskich maszyn z czasów ziemnej wojny. Góra to Gull Gray FS16440 od Gunze z serii H, dół Tamiyowski XF-2. Czerwone akcenty charakterystyczne dla maszyn Czerwonych Diabłów to Czerwień FS11136. Czekam na dostawę Leveling Thinnera który się skończył, więc podszykuę sobie drobnicę..... Nuuuuda

49648421433_92447d1eb6_c.jpg

49648955136_f0241287d3_c.jpg

49648421303_4a1d920614_c.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja. Mam tylko jedno pytanko, czy tylne usterzenie poziome nie powinno być stalowe? Od kadłuba, do mniej więcej połowy steru? Aha, i jestem bardzo ciekawy Twojej opinii o kalkomanii. Mam też Fantoma z Academy, to kalki w nim to chyba na jakąś wodę święcona trzeba kłaść... Grube, jak by na ceracie drukowane... Zniechęciły skutecznie do modelu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki @Apek cieszę się że się podoba. 
Masz rację z usterzeniem, jak i z częscią kadłuba za dyszami, zabawe metalizerami zostawiam sobie jednak na sam koniec, po nałożeniu kalek, delikatnym brudzeniu i varnishowaniu. 
Co do kalkomanii, jest to Cartograf, więc w teorii nie powino być problemów. Dzięki jednak za zwrócenie uwagi, robie sobie próby przed nakładaniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie i czysto Ci to idzie, podoba mi się. Ciekaw jestem jak sobie poradzisz z okolicami dyszy silników, bo tam mnóstwo kolorowej i poprzepalanej blachy jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wiem gdzie jest pies zakopany 😀 mam też zestaw Red Devils i faktycznie kalki są kartograf. Natomiast ten co ja robiłem, jest jakiś jubileuszowy i kalki są innego producenta. Nie idzie nazwy odczytac. Szkoda, bo samolot składa się naprawdę bardzo przyjemnie.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Solo napisał:

Ładnie i czysto Ci to idzie, podoba mi się. Ciekaw jestem jak sobie poradzisz z okolicami dyszy silników, bo tam mnóstwo kolorowej i poprzepalanej blachy jest.

Chemia już zakupioną do tego, na nią albo pudry Tamki albo Cleary Tamki. 

 

FB_IMG_1584039967525.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalkomanie nałożone, trochę się zeszło bo Phantomy miały ogromna ilość stencili. Kalkomanie Cartografa idealnie reagowały na płyny Set i Sol od Microscale'a, natomiast kompletnie nie chciały współpracować z Tamiya Markfit Strong. Teraz powoli kompletuje resztę częsci. 

49691197833_a648aa23bc_c.jpg

49691736676_e27d287df3_c.jpg

49692041397_b745691612_c.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze... miałem skończyć F-15C potem albo robić E albo YF-23... A teraz nabrałem ochoty na fantoma 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, thor_ napisał:

Kurcze... miałem skończyć F-15C potem albo robić E albo YF-23... A teraz nabrałem ochoty na fantoma 😉

I to jest zacny plan :)

Zestawowe fotele wyglądają marnie. Projektanci przewidzieli tylko opcje z zamkniętą kabiną, wiec postanowiłem nie inwestować w żywiczne fotele. Aby je trochę ożywić użyłem fototrawionych pasów od Eduarda.
49695643887_93450c3e44_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądając zdjecia z okresu zauważyłem że maszyny nie brudziły się nadto, wykonałem więc delikatny weathering. Wash wykonałem przy pomocy zestawu Panel Linerów Ammo dedykowanych dla wspólczesnego lotnictwa pokładowego USA, brudzenie to farby olejne dla plastyków.

49760471281_9f7674612e_c.jpg

49760791597_51d78b07be_c.jpg

49759941543_e966c85d09_c.jpg

49760471041_27357ffcc2_c.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już zaczynałem się martwić, a jednak 😁 wygląda rewelacyjnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zamówienie na kartonik z F-4 poszło... nie zaglądam tu więcej bo mi budżet padnie zanim ja padnę na koronawirusa 😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj phantom dostał lakier zabezpieczajacy, koła i stanął w gablocie obok kolegi z okresu. Jak żona dziś pozwoli, to zacznę malowanie Alcladami tyłu. 

IMG_20200411_212428.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam do galerii
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.