Jump to content
Messer

Subaru Sambar Aoshima 1/24

Recommended Posts

Witajcie, 
Dziś na warsztat trafia mikrovan z kraju kwitnącej wiśni. Model jest starutki, podwozie przystosowane do podświetlenia ( bateryjki, włącznik, otwory w kaście ), wnętrze bardzo ubogie i uproszczone, więc szału nie ma. Mamy za to dwa rodzaje felg i całą ramkę dodatków w postaci wysokiego dachu, kangura, pontonu wraz z wiosłami i sprzętem do nurkowania oraz deskę surfingową. 
Tradycyjnie zacząłem od karoserii. Pogłębiłem linie podziału, usunąłem wycieraczki i psiknąłem podkładem. Na to poszła baza ( 3/4 modelu ) Sky Blue Vallejo, dół Deep Yellow Vallejo. Następnie Transparent Yellow i Orange Vallejo. Chmury - baza to White Vallejo naniesiony z aerografu, następnie cienie ( szary mieszany z białej i czarnej Vallejo ) i rozjaśnienia malowane z pędzla w/w farbami.  Palemki również z pędzla Black Vallejo. Tak się to na obecną chwilę prezentuje ( czarne plastiki tylko do przymiarki założone ):

W0ZoLwO.jpg
awDWYup.jpg
QDqXa3A.jpg
9WMMU2x.jpg
7wBBh1M.jpg
pgAZnpl.jpg
ktSCUSi.jpg
 

Zdjęcia celowo ciemne by było widać chmury. Teraz bezbarwny i dalsze zabiegi.
Pozdrawiam
Messer

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje bardzo Panowie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ty już kiedyś nie robiłeś kampera w tym stylu z fajnym malowanie aerografem? Kojarzę bardzo podobny temat twój, lub kogoś z forum 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej nie mój. Jak znajdziesz ten temat wklej linka - chętnie popatrzę :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasta doczekała się bezbarwnego. Zdjęcia przyciemnione bo inaczej chmur nie widać...
zC2iVl8.jpg
Kw0Qvx9.jpg

Pozdrawiam
Messer

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryton 1K, 5 warstw z czego dwie to mgiełki, reszta mokre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czemu utrudniam? 2K gryzie się z Vallejo a mam tych farb ponad 100 sztuk, więc nie będę zmieniał palety albo kupował nowej... 

Edited by Messer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spuszczam farby ze sprayu - maluję z puszki. Przy odrobinie wprawy i pewnym doświadczeniu można spokojnie pomalować ładnie model bez zacieków czy zalewania go.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja używałem podobnego lakieru ale z firmy chemmot

http://www.chemmot.com.pl/products/acryl.html

Zalety to idealnie bezbarwny i nie żółknie po latach. Po tygodniu bardzo twardy i łatwy w polerowaniu. 

Ale nie potrafiłem nim lakierować z puszki, albo za grubo i z zaciekami albo za sucho z odkurzem (przy próbie cienkiej warstwy). Musiałem go spuszczać do aero i dodawać rozcieńczalnik LT.

Może z Trotona jest lepszy z puszki, być może ma lepszy rozcieńczalnik.

Edited by nn31
d

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim odczuciu najlepszy do tej pory był bezbarwny APP - bardzo ładnie się rozlewał, szybko odparowywał i był bardzo elastyczny ( nie pękał przy wyginaniu karoserii ). Generalnie ja stosuję jedną zasadę - maluje tylko gdy jest ciepło na dworze tj 18-19st. Wtedy lakier bardzo ładnie siada itd. 

Wracając do tematu wątku - kasta po polerce:
qs26P5h.jpg
kaSggJA.jpg
vrqH8Fl.jpg
ykVMHlu.jpg

Pomalowałem  i zamontowałem to coś zwane zawieszeniem i podwoziem... bez komentarza: 
ZgGVhkS.jpg

Oraz pozostałe elementy wnętrza( + bagażnik dachowy ) - tak, to 90% elementów, na zdjęciach brakuje jedynie kolumny kierownicy i drążka zmiany biegów wraz z ręcznym...
MIc4SvR.jpg

To tyle z dzisiaj, pozdrawiam
Messer

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Messer napisał:

Nie spuszczam farby ze sprayu - maluję z puszki. Przy odrobinie wprawy i pewnym doświadczeniu można spokojnie pomalować ładnie model bez zacieków czy zalewania go.

Jakby ci się kiedyś zamarzyło nakręcić film z pokazaniem jak mają wyglądać mokre warstwy z użyciem puchy i z takim efektem końcowym, to z radością byśmy przyjęli chyba pierwszy taki porządny film na Youtube  😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym filmikiem to u mnie ciężko będzie. Generalnie ciężko to pokazać. To coś na zasadzie pytania " jak ty to malujesz, pokaż". Mogę tłumaczyć, pokazywać itd ale jak nie masz wyczucia, nie wiesz kiedy dość znaczy dość, to nic to nie da. Pokazanie jak ma wyglądać mokra warstwa to dla mnie coś nie do zrobienia, bo na każdym modelu będzie ona wyglądać inaczej ( kształt i wielkość kasty ). 

Najogólniej robię to tak:
1. Ustawiam karoserię na słońcu i daje jej ok 20min. do nagrzania się.
2. Maluję pierwszą warstwę szybkimi ruchami - tzw mgiełkę, 
3. Pomiędzy warstwami daje sobie ok 10min., trzymam model cały czas na słońcu ( puszkę z klarem też )
4. Zawsze zaczynam malowanie od góry i poziomymi ruchami - wzdłuż kształtu kasty - lecę w dół. 

Mam nadzieję, że to jakoś logicznie brzmi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak bardzo mokre masz warstwy po mgiełce? Tak bardzo, że wyglądają jak tafla wody, czy cieńsze (widać trochę nierówne załamywanie się światła na mokrej warstwie)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mokra warstwa to praktycznie lustro na powierzchni modelu - gładkie, bez załamań. I właśnie tu musisz wyczuć na ile możesz sobie pozwolić " zalewając" model. Jak to mówią - trening czyni mistrza :D

Edited by Messer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki :) Robię tak, ale  jeszcze tak nie wychodzi. Chociaż przyznam, że lakier często jest prosto z piwnicy i może być za zimny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.