Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Ja rozcieńczam tak mniej więcej pół na pół oryginalnym Mr Color Thinner ew. Leveling Thinner. No może trochę więcej rozcieńczalnika. Musi mieć konsystencje "gęstego mleka". Ew. trochę trochę zwiększam ciśnienie w kompresorze. Chodzi o to żeby nie zapychał dyszy i nie pluł glutami. Jak się dobrze położy, to powierzchnia jest idealnie gładka. Trzeba samemu poeksperymentować.

Nie schodzi tego rozcieńczalnika znowu tak dużo, żeby ryzykować z czymś innym. Śmierdzi co prawda okrutnie, ale nitro nie jest lepsze.

Przeczytaj np. tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20330

Sprawdzałem w jednym sklepie - Surfacer 29 zł, Thinner 22 zł. Jest taka zasada: kto oszczędza, ten płaci dwa razy.

Dziękuję za podesłanie wątku. Zatem Thiner i do czyszczenia nitro?

Uch, wyobrażam sobie zapaszek przy nakładaniu i czyszczeniu aerografu. M4 w wielkiej płycie i zapach rozpylonego nitro o poranku. Strach się bać co będzie podczas upałów:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozcieńczam tak mniej więcej pół na pół oryginalnym Mr Color Thinner ew. Leveling Thinner. No może trochę więcej rozcieńczalnika. Musi mieć konsystencje "gęstego mleka". Ew. trochę trochę zwiększam ciśnienie w kompresorze. Chodzi o to żeby nie zapychał dyszy i nie pluł glutami. Jak się dobrze położy, to powierzchnia jest idealnie gładka. Trzeba samemu poeksperymentować.

Nie schodzi tego rozcieńczalnika znowu tak dużo, żeby ryzykować z czymś innym. Śmierdzi co prawda okrutnie, ale nitro nie jest lepsze.

Przeczytaj np. tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20330

Sprawdzałem w jednym sklepie - Surfacer 29 zł, Thinner 22 zł. Jest taka zasada: kto oszczędza, ten płaci dwa razy.

Dziękuję za podesłanie wątku. Zatem Thiner i do czyszczenia nitro?

Uch, wyobrażam sobie zapaszek przy nakładaniu i czyszczeniu aerografu. M4 w wielkiej płycie i zapach rozpylonego nitro o poranku. Strach się bać co będzie podczas upałów:/

 

Możesz zaopatrzyć się w stację do czyszczenia aerografów. W 100% zapachów nie wyeliminuje, ale zamiast rozpylać nitro w powietrze czy w szmatkę będziesz to robił do specjalnego pojemnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zaopatrzyć się w stację do czyszczenia aerografów. W 100% zapachów nie wyeliminuje, ale zamiast rozpylać nitro w powietrze czy w szmatkę będziesz to robił do specjalnego pojemnika.

 

Potwierdzam, jest bardzo wygodna. Koszt to 30zł, a można samemu zrobić ze słoika z boczną nakrętką (np. takiego na ciastka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem gdy maluje surfacerem model farba praktycznie wogole nie leci rozcienczam go mr levelling thinerem w stosunku gdzies tak 1:1 aerograf jest praktycznie nowy narazie malowalem nim dwa razy jest to jedna z tych najtnaszych piwat z gornym zbiorniczkiem.Bardzo prosze o porade co moge robic nie tak ,gdy bardziej rozcienczam to na modelu zostaje praktycznie sam rozcienczalnik.Dodam iz stosuje mr.primer surfacer 1000 gdy wczesniej malowalem farba chyba srebrna od gunze wszystko pieknie ukladalo sie na modelu,a teraz straszna kaszana dodam ze mieszalem po rozcienczeniu a takze cofalem powietrze w aerografie.Bardzo prosze o jak najszybsza pomoc poniewaz niewiedza co z tym fantem zrobic mnie dobija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem gdy maluje surfacerem model farba praktycznie wogole nie leci rozcienczam go mr levelling thinerem ...

Nie jestem tu specjalistą, bo surfacera używałem tylko raz, ale w sklepie powiedzieli mi że rozcieńczać go należy tylko "Mr.color Thinner" i nie miałem problemów.

Czy poza tym próbowałeś podnieść ciśnienie na kompresorze? Ja normalnie maluję 1,5-1,7 bara ale do podkładów i metalizerów podnoszę na min. 2 bary.

Dysza 0,3 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marak niewiem moze i masz racje nie znam sie ale nawet na opakowaniu pisze iz ten thinner sluzy do rozcienczania surfacera ,a takie pytanie niewiem wlasnie na jakim cisnieniu powinienem malowac poniewaz mam kompresor Ma 2000 i tam miarka jesli tak to moge nazwac jest w jednostce psi wiec ile gdzies tak psi w przelozeniu na bary to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....mam kompresor Ma 2000 i tam miarka jesli tak to moge nazwac jest w jednostce psi wiec ile gdzies tak psi w przelozeniu na bary to jest

Mam Ma 3000 i skala jest podwójna czerwona psi, czarna bary.

1 bar = 14,5 psi czyli powinieneś go ustawić na jakieś 30 lub więcej psi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, wiem że temat był wałkowany wiele razy ale kto pyta nie błądzi ;p sprawa jest taka że chce zmyć farbę akrylową z modelu do tego celu kupiłem sobie CLENALUX hm.... i teraz co mam zrobić popsikac go tym czy wlożyc go do jakies miednicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i teraz co mam zrobić popsikac go tym czy wlożyc go do jakies miednicy??

Włożyć do naczynia. W zależności od faby to może trwać od 10 min. do 2-3 godz. Co kilkanaście minut można sprawdzić szczoteczką do zębów, czy schodzi. Potem oczywiście porządnie wymyć wodą z mydłem i wypłukać.

Jeśli chcesz coś zachować np. wnętrze, wkładaj model partiami, tak by nie zanurzyć tego co ma zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopcok, ja wyprałem ostatnio ramę modelu motocykla w krecie. Malowana była… 7-8 lat temu pędzlem farbką humbrol. Zrobiłem roztwór: 2 nakrętki kreta w granulkach / 0,5 L ciepłej wody. Całość postawiłem na grzejniku w niedzielę wieczorem - we wtorek prawie wszystko zeszło do zera!

Później tylko jeszcze zakamarki musiałem podoczyszczać, bo nawalone było tam sporo farbki. Ale skalpelek i inne ostre przyżądy i się udało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko i dwie opcje pomóżcie która będzie właściwa mam sklejony prawie wykończony model śmigłowca chcę zrobić delikatne linie podziału kadłuba co należy zrobić?

-pomalować na kolor podstawowy pokryć lakierem bezbarwnym i dopiero potem rozcięczyć czarny kolor i zrobić linie podziału a nadmiar delikatnie zetrzeć

-wpierw zrobic linie podziału a potem pomalować i wykończyć model .Ta opcja coś mi na logike nie pasuje. Nigdy tego nie robiłem a model mi wyszedł dosyć fajnie a to ostatni etap przed końcowym efektem szkoda by było zniszczyć miesiąc pracy. Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zakręciłem sie i po szpachlowałem model bez odtłuszczania. Szpachla odpadnie z czasem czy będzie się trzymać a może odparzy farbę? Plastik zwezdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zakręciłem sie i po szpachlowałem model bez odtłuszczania. Szpachla odpadnie z czasem czy będzie się trzymać a może odparzy farbę? Plastik zwezdy.

 

Nie ma potrzeby odtłuszczania no chyba ,że podczas sklejania jadłeś palcami pieczonego kurczaka

przed malowaniem warto model umyć w wodzie z płynem do naczyń w celu zmycia pyłu po szlifowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby odtłuszczania no chyba ,że podczas sklejania jadłeś palcami pieczonego kurczaka

przed malowaniem warto model umyć w wodzie z płynem do naczyń w celu zmycia pyłu po szlifowaniu

Nie do końca się z tym zgodzę. Pewnie, że nie ma tragedii, ale trzeba pamiętać iż każdy tłuszcz powoduje osłabienie przyczepności.

W trakcie produkcji, przed wtryskiem plastiku, formy są spryskiwane mieszaniną która zawiera sporo oleju - chodzi o to by plastik nie przykleił się do formy. Płukanie potem jest dosyć krótkie, w zimnej wodzie, więc sporo tego oleju zostaje.

Warto więc przed klejeniem, szpachlowaniem itd, całe ramki dokładnie umyć.

 

Do kolegi miro2s1: Jeśli w czasie szlifowania, szpachla nie będzie się łuszczyć, to potem się nic złego dziać się nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie pozostanę przy Poxilinie.

 

Poxilina jest za twarda do modeli plastikowych. Przy szlifowaniu na krawędzi szpachli zrobi Ci się schodek. Również polecam Tamiy'ę. Wamod ogólnie jest nie za dobry, ale to nie znaczy, że nie można go stosować. Tylko kłaść trzeba ją cieńkimi warstwami. Ja 80 % ubytków szpachluję klejem CA, tylko te największe dziury zalepiam Tamiją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to teraz ja. Chciałbym kupić szlifierko - wiertarkę modelarską ale nie wiem gdzie ani jaką. Słyszałem o jakiejś z Makro i z Castoramy ale nprawdę nie wiem jaką wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.