bartekkw Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Na blachach Parta są zwyczajowo. A jak nie, to np.: http://www.printnet.pl/index.html?specyfikacja=1&grupa[]=K_grawer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Mnie pędzlem o wiele lepiej maluje się akrylowymi Revellami i Model Masterami. Aero też przechodzę na Model Mastery. Vallejo Air pomalowałem 1 model. Samo malowanie było super, ale dużo farby zlazło pod taśmą maskującą, a podmalowanie pędzlem wyglada jakby mucha nas..ła. Całkiem inny kolor. A pisałeś ,że Valleyo lepsze od Pactry Po za tym to Pactrę i Model Mastery produkuje Testors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Na blachach Parta są zwyczajowo. Mógłbyś rozwinąć swoją myśl, bo nie kumam jak z własnym tekstem na tych blaszkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Jeśli chodzi o wytrawioną nazwę to w blachach Parta jest w takiej postaci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 10 Lutego 2012 Share Napisano 10 Lutego 2012 Na blachach Parta są zwyczajowo. Mógłbyś rozwinąć swoją myśl, bo nie kumam jak z własnym tekstem na tych blaszkach? Jeśli masz (będziesz miał) blaszkę Parta, to od razu masz napis (jak na fotce Roberta). Jeśli nie to pozostaje zakład grawerski. Swoich tekstów na blaszce Parta raczej nie zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 No dokłądnie, bo bardziej potrzebuje własnej nazwy A mig-29 to był taki przykład Dzięki za tą stronę, fajne oferty nawet mają. Mam jeszcze pytanie..Strasznie mocno miałem porysowaną szybkę i pokryłem ją Humbrolem Clear Fix i po wyschnięciu hmm nie wiem jak to nazwać dość dziwnie to wygląda...Czy trzeba to jakoś obrobić/wyszlifować? Jeśli tak to czym najlepiej? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 clirfix służy do klejenia oszklenia lub dorabiania niewielkich szybek.ja bym najpierw wypolerował papierem na mokro powyżej 2000 i pastą polerską lub pastą do zębów a następnie naniósł sido Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniekk Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 Jak można uzyskać taki efekt malowania za pomocą pędzla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 11 Lutego 2012 Share Napisano 11 Lutego 2012 dzięki Robert. @up mi to wygląda jak metoda z suchym pędzlem ale tak mi się tylko wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Lutego 2012 Share Napisano 15 Lutego 2012 1Czym zakonserwować przetarcia zrobione ołówkiem tak żeby się nie ścierały? lakier może być? 2Zrobiłęm wash na kołach i po 24 godzinach pomalowałęm go lakierem ? Dobrze zrobiłem? Panowie ratujcie rozlazła mi się lufa przy shermanie możcie mi podesłać link do metalowej. Model to http://www.mojehobby.pl/Italeri-M4aA1-Sherman-p-1-113034.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Koledzy, tak z własnego doświadczenia - lepiej wszelkie lotki, klapy i stery przykleić przed podkładem i farbą, w połowie (po podkładzie, ale przed farbą), czy na końcu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Jak ich kolor się nie różni od powierzchni nośnych, to przyklejam na samym początku. Jeśli jednak trzeba je jakoś inaczej pomalować, np krawędzie na czerwono, to lepiej przyklejać na sam koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 O to mi chodziło. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Tym razem potrzebuję ratunku - jak pozbyć się nalotu po kleju CA? Nie chciałbym dwóch dni roboty wyrzucić do kosza. Chodzi oczywiście o "zaparowaną" szybkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Może debonder? Zmywa CA to i może zmyje nalot. Na przyszłość klej szybki clearfixem albo lakierem bezbarwnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Nie mam niestety tego specyfiku. :( Nie ma innego, domowego sposobu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 papier ścierny 2000 na mokro i polerka pastą lub debonder innego wyjscia raczej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Jeśli to jest szybka domowej roboty z jakiejś okładki i tego plastiku nie ruszają kleje modelarskie, to spróbuj acetonem, zmywaczem do paznokci lub nitro. Nic nie powinno się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Słyszałem jeszcze o zmywaczu do paznokci bezacetonowym. Ale to nie jest pewny specyfik. Musiał byś przetestować na kawałku plastiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Bezacetonowy nie rusza CA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 To kicha. Lepiej kup debonder. Mam pytanie. Malując aerografem na powierzchni czasem tworzy mi się przykurz - mimo mocnego rozcieńczenia farby. Jest na to sposób? Da się taką powierzchnię jakoś wypolerować nie uszkadzając farby? Niby tego nie widać tak dobrze ale denerwuje mnie to.Chodzi o to by malowana powierzchnia był gładka i jednolita. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 papier ścierny 2000 na mokro i polerka pastą lub debonder innego wyjscia raczej nie ma. Metoda podana przez Roberta jest najlepsza a szybka wygląda jak nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Może debonder? Zmywa CA to i może zmyje nalot. Na przyszłość klej szybki clearfixem albo lakierem bezbarwnym. 1. Mimo wszystko ja optuję za klejem CA. Po prostu było go 5 razy za dużo, dlatego opary uszkodziły szybkę. A wytrzymałość Clearfixu czy lakieru bezbarwnego jest kilka razy mniejsza. 2. Specyfiki chemiczne raczej szybciej powiększą szkody niż wypolerują szybkę. Jak pisał kol. Robert, papier 2000, potem pasta polerska lub pasta do zębów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Lutego 2012 Share Napisano 17 Lutego 2012 Mam pytanie. Malując aerografem na powierzchni czasem tworzy mi się przykurz - mimo mocnego rozcieńczenia farby. Jest na to sposób? Da się taką powierzchnię jakoś wypolerować nie uszkadzając farby? Niby tego nie widać tak dobrze ale denerwuje mnie to.Chodzi o to by malowana powierzchnia był gładka i jednolita. 1. Myślę, że nawet zawsze wskazane jest przpolerować, delikatnie filcem, flanelką, itp. 2. Ja stosuję sposób który kiedyś wyczytałem na forum w dziale samochodziarskim. Gdy farba zaczyna podsychać, rozpuszczalnikiem z pierwszego mycia aerografu delikatnie tryskam malowaną powierzchnię. Rozpuszczalnik rozmywa i wyrównuje powierzchnię farby. Trzeba tylko uważać, by nie przesadzić. PS. Rozpuszczalnik może być oczywiście czysty. PS. 2 Stosowałem ten sposób tylko do farb olejnych. Nie wiem czy się sprawdza przy akrylach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 18 Lutego 2012 Share Napisano 18 Lutego 2012 Czy szuter w skali H0 będzie się nadawał do dioramy w skali 1:72? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.