Jump to content

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


Recommended Posts

  • Replies 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Podział na "akryle" i "lakiery" jest błędny. Praktycznie wszystkie farby modelarskie to akryle (nie licząc tzw. "olejnych" czyli ftalowych). Mogą różnić się rodzajem żywicy akrylowej, rozpuszczalnika

IBG

To zdaje się stare formy od Dragona, więc powinien być OK.

Posted Images

Panowie a czy ktoś z was wie jak uzyskać efekt rdzy? Konkretnie to chodzi mi o spaloną farbę, a konkretnie to o taki efekt jak na rurze wyjściowej z Turbo(choć to chyba jednak jest rura wejściowa ) (dla nie wtajemniczonych to takie brązowe)

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2575e94c025a389

Link to post
Share on other sites

Witam. A ja mam takie pytanie.Ponieważ. Jak już będę miał złożony model wszytko ok.To lepiej dawac juz na koniec Sidolux czy lakier matowy.Pomalowane będzie Pactra.

Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Sprawa nie jest oczywista.

 

Interior Green ( ANA 611 ) to według FS numer 34151. Dalej są już same schody.

 

Jeżeli chodzi o wnęki podwozia P-39 to według niektórych malowano je Interior Green, Zinc Chromate yellow lub lakierem aluminiowym. pokrywy podwozia były w kolorze Interior Green i naturalnym metalu.

 

Inni twierdzą, że całość wnęk, zawieszenia podwozia i pokryw była malowana farbą zwaną Bell Green lub Medium Green FS 34092. Tyle, że farba ta "funkcjonowała" do 1943.

 

Żeby było trudniej - przynajmniej na niektórych samolotach dostarczanych do ZSSR - np. P-39Q-15 - wnęki podwozia głównego były w Zinc Chromate Yelow ( część znajdująca się w skrzydłach ) i Olive Drab FS 34088 ( część zachodząca na kadłub ), natomiast samo podwozie i klapy zakrywające wnęki były w Interior Green z siłownikami w kolorze Bronze Green FS 24050 lub 24052. Przewody byly malowane lakierem aluminiowym.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Właśnie pożyczyłem sobie do zabezpieczenia moich wypocin malarskich/olejnych takie coś:

7978ae1da93aa8f9.jpg

Czy ktoś z Was używał tego specyfiku do modeli?

Zastanawiam się jak to może działać z akrylami i czy warto zainwestować i kupić sobie ów werniks.

Link to post
Share on other sites

Ten jest do farbek wodnych wiec do akryli moze sie nadac, ale nie musi. Moim zdaniem artystyczne werniksy (ja mam uniwersalny)

sa w miare OK (ja uzywam do matowienia terenu na dio), ale nie do konca sie nadaja na modele - jakas faktura taka za gruba jak na moj gust.

 

pozdr

Pawel

Link to post
Share on other sites

Właśnie będę na dobrą sprawę pierwszy raz używał aero do malowania i nie chcialbym niczego popsuć na koniec. Nie wiem czy nakładać werniks pędzlem, czy jest jakaś metoda z aero, czy właśnie coś w sprayu najlepiej użyć?

Link to post
Share on other sites

Z osobistego doświadczenia polecam lakiery akrylowe pod aerograf - jako głęboki mat Clear Matt od Pactry, jako coś mniej matowego Satin Varnish od Vallejo Model Color. Oba rozcieńczane zwykłą wodą.

Link to post
Share on other sites

Ja bym się bał właśnie ze względu na fakturę. Wszystkie tzw. artystyczne werniksy jakie miałem w ręku dawały właśnie fakturę zupełnie nie adekwatną w modelarstwie. Przy zabezpieczaniu prac malarskich to nie ma znaczenia ale przy modelach widać. Tak samo werniksy do pasteli, nie dość, że mają grubą fakturę, to jeszcze używane z puszki potrafią część pasteli/pigmentu z modelu zdmuchnąć, a część pozostałą przebarwić. Dlatego do zabezpieczania pasteli i pigmentów najlepszy jest fixer MIG-a albo white spirit, nakładane pędzlem. Natomiast nie do końca wiem po co zabezpieczać same akryle na modelu? Wszystkie jakie miałem w ręku (Tamiya, Pactra, Gunze, Vallejo) przy zachowaniu odpowiednich zasad nakładania (np. w przypadku Vallejo podkład) nie wymagają żadnych dodatkowych środków zabezpieczających i można się na nich wyżywać filtrami, washami itp.

Link to post
Share on other sites
Z osobistego doświadczenia polecam lakiery akrylowe pod aerograf - jako głęboki mat Clear Matt od Pactry, jako coś mniej matowego Satin Varnish od Vallejo Model Color. Oba rozcieńczane zwykłą wodą.

mam clear matt Pactry, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem-jest jakiś inny do aero? Tak jak jak Vallejo Air? Satin Vallejo też posiadam, w tych vallejowskich werniksach jakieś gluty pływają.

Chciałem najpierw położyć błysk pod washa i kalki, a na to dać mat albo półmat.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.