Jump to content

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


Recommended Posts

Ja rozcieńczam tak mniej więcej pół na pół oryginalnym Mr Color Thinner ew. Leveling Thinner. No może trochę więcej rozcieńczalnika. Musi mieć konsystencje "gęstego mleka". Ew. trochę trochę zwiększam ciśnienie w kompresorze. Chodzi o to żeby nie zapychał dyszy i nie pluł glutami. Jak się dobrze położy, to powierzchnia jest idealnie gładka. Trzeba samemu poeksperymentować.

Nie schodzi tego rozcieńczalnika znowu tak dużo, żeby ryzykować z czymś innym. Śmierdzi co prawda okrutnie, ale nitro nie jest lepsze.

Przeczytaj np. tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=20330

Sprawdzałem w jednym sklepie - Surfacer 29 zł, Thinner 22 zł. Jest taka zasada: kto oszczędza, ten płaci dwa razy.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Podział na "akryle" i "lakiery" jest błędny. Praktycznie wszystkie farby modelarskie to akryle (nie licząc tzw. "olejnych" czyli ftalowych). Mogą różnić się rodzajem żywicy akrylowej, rozpuszczalnika

IBG

To zdaje się stare formy od Dragona, więc powinien być OK.

Posted Images

Ponieważ jednak w każdym modelarskim warsztacie nie powinno zabraknąć nitro , to parę małych testów z tym właśnie rozcieńczalnikiem, nie zaszkodzi. Spotykałem już opinie, że nie ma różnicy z oryginalnym Mr...No, są i opinie, że nic nie zastąpi Mr....Wyrobienie sobie własnej opini to najlepsza droga.

Link to post
Share on other sites

Dzień dobry

 

Sprawa jest prosta (mam nadzieję ). Czy dużo trzeba poprzerabiać by z tego: http://www.martola.com.pl/pl629/produkty8437/German_Panzerkampfwagen_II_Ausf.F_G wyszło to: http://www.martola.com.pl/pl629/produkty28814/pz_kpfw_ii_ausf_c_sd_kfz_121_polish_campaign ?

Może pytanie dla pancerniaków zabrzmi dziwnie, ale niestety nie mam bardzo rozbudowanej wiedzy na temat wojsk pancernych... :(

 

Pozdrawiam,

JK

 

PS. Bardzo mi zależy na "Niemcu" z września 1939, ale też jak najtaniej...

Link to post
Share on other sites
Ja rozcieńczam tak mniej więcej pół na pół oryginalnym Mr Color Thinner ew. Leveling Thinner. No może trochę więcej rozcieńczalnika. Musi mieć konsystencje "gęstego mleka". Ew. trochę trochę zwiększam ciśnienie w kompresorze. Chodzi o to żeby nie zapychał dyszy i nie pluł glutami. Jak się dobrze położy, to powierzchnia jest idealnie gładka. Trzeba samemu poeksperymentować.

Nie schodzi tego rozcieńczalnika znowu tak dużo, żeby ryzykować z czymś innym. Śmierdzi co prawda okrutnie, ale nitro nie jest lepsze.

Przeczytaj np. tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20330

Sprawdzałem w jednym sklepie - Surfacer 29 zł, Thinner 22 zł. Jest taka zasada: kto oszczędza, ten płaci dwa razy.

Dziękuję za podesłanie wątku. Zatem Thiner i do czyszczenia nitro?

Uch, wyobrażam sobie zapaszek przy nakładaniu i czyszczeniu aerografu. M4 w wielkiej płycie i zapach rozpylonego nitro o poranku. Strach się bać co będzie podczas upałów:/

Link to post
Share on other sites
Ja rozcieńczam tak mniej więcej pół na pół oryginalnym Mr Color Thinner ew. Leveling Thinner. No może trochę więcej rozcieńczalnika. Musi mieć konsystencje "gęstego mleka". Ew. trochę trochę zwiększam ciśnienie w kompresorze. Chodzi o to żeby nie zapychał dyszy i nie pluł glutami. Jak się dobrze położy, to powierzchnia jest idealnie gładka. Trzeba samemu poeksperymentować.

Nie schodzi tego rozcieńczalnika znowu tak dużo, żeby ryzykować z czymś innym. Śmierdzi co prawda okrutnie, ale nitro nie jest lepsze.

Przeczytaj np. tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=20330

Sprawdzałem w jednym sklepie - Surfacer 29 zł, Thinner 22 zł. Jest taka zasada: kto oszczędza, ten płaci dwa razy.

Dziękuję za podesłanie wątku. Zatem Thiner i do czyszczenia nitro?

Uch, wyobrażam sobie zapaszek przy nakładaniu i czyszczeniu aerografu. M4 w wielkiej płycie i zapach rozpylonego nitro o poranku. Strach się bać co będzie podczas upałów:/

 

Możesz zaopatrzyć się w stację do czyszczenia aerografów. W 100% zapachów nie wyeliminuje, ale zamiast rozpylać nitro w powietrze czy w szmatkę będziesz to robił do specjalnego pojemnika.

Link to post
Share on other sites
Możesz zaopatrzyć się w stację do czyszczenia aerografów. W 100% zapachów nie wyeliminuje, ale zamiast rozpylać nitro w powietrze czy w szmatkę będziesz to robił do specjalnego pojemnika.

 

Potwierdzam, jest bardzo wygodna. Koszt to 30zł, a można samemu zrobić ze słoika z boczną nakrętką (np. takiego na ciastka).

Link to post
Share on other sites

Panowie mam problem gdy maluje surfacerem model farba praktycznie wogole nie leci rozcienczam go mr levelling thinerem w stosunku gdzies tak 1:1 aerograf jest praktycznie nowy narazie malowalem nim dwa razy jest to jedna z tych najtnaszych piwat z gornym zbiorniczkiem.Bardzo prosze o porade co moge robic nie tak ,gdy bardziej rozcienczam to na modelu zostaje praktycznie sam rozcienczalnik.Dodam iz stosuje mr.primer surfacer 1000 gdy wczesniej malowalem farba chyba srebrna od gunze wszystko pieknie ukladalo sie na modelu,a teraz straszna kaszana dodam ze mieszalem po rozcienczeniu a takze cofalem powietrze w aerografie.Bardzo prosze o jak najszybsza pomoc poniewaz niewiedza co z tym fantem zrobic mnie dobija.

Link to post
Share on other sites
Panowie mam problem gdy maluje surfacerem model farba praktycznie wogole nie leci rozcienczam go mr levelling thinerem ...

Nie jestem tu specjalistą, bo surfacera używałem tylko raz, ale w sklepie powiedzieli mi że rozcieńczać go należy tylko "Mr.color Thinner" i nie miałem problemów.

Czy poza tym próbowałeś podnieść ciśnienie na kompresorze? Ja normalnie maluję 1,5-1,7 bara ale do podkładów i metalizerów podnoszę na min. 2 bary.

Dysza 0,3 mm.

Link to post
Share on other sites

Marak niewiem moze i masz racje nie znam sie ale nawet na opakowaniu pisze iz ten thinner sluzy do rozcienczania surfacera ,a takie pytanie niewiem wlasnie na jakim cisnieniu powinienem malowac poniewaz mam kompresor Ma 2000 i tam miarka jesli tak to moge nazwac jest w jednostce psi wiec ile gdzies tak psi w przelozeniu na bary to jest

Link to post
Share on other sites
....mam kompresor Ma 2000 i tam miarka jesli tak to moge nazwac jest w jednostce psi wiec ile gdzies tak psi w przelozeniu na bary to jest

Mam Ma 3000 i skala jest podwójna czerwona psi, czarna bary.

1 bar = 14,5 psi czyli powinieneś go ustawić na jakieś 30 lub więcej psi.

Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie, wiem że temat był wałkowany wiele razy ale kto pyta nie błądzi ;p sprawa jest taka że chce zmyć farbę akrylową z modelu do tego celu kupiłem sobie CLENALUX hm.... i teraz co mam zrobić popsikac go tym czy wlożyc go do jakies miednicy??

Link to post
Share on other sites
...i teraz co mam zrobić popsikac go tym czy wlożyc go do jakies miednicy??

Włożyć do naczynia. W zależności od faby to może trwać od 10 min. do 2-3 godz. Co kilkanaście minut można sprawdzić szczoteczką do zębów, czy schodzi. Potem oczywiście porządnie wymyć wodą z mydłem i wypłukać.

Jeśli chcesz coś zachować np. wnętrze, wkładaj model partiami, tak by nie zanurzyć tego co ma zostać.

Link to post
Share on other sites

kopcok, ja wyprałem ostatnio ramę modelu motocykla w krecie. Malowana była… 7-8 lat temu pędzlem farbką humbrol. Zrobiłem roztwór: 2 nakrętki kreta w granulkach / 0,5 L ciepłej wody. Całość postawiłem na grzejniku w niedzielę wieczorem - we wtorek prawie wszystko zeszło do zera!

Później tylko jeszcze zakamarki musiałem podoczyszczać, bo nawalone było tam sporo farbki. Ale skalpelek i inne ostre przyżądy i się udało

Link to post
Share on other sites

witam mam pytanko i dwie opcje pomóżcie która będzie właściwa mam sklejony prawie wykończony model śmigłowca chcę zrobić delikatne linie podziału kadłuba co należy zrobić?

-pomalować na kolor podstawowy pokryć lakierem bezbarwnym i dopiero potem rozcięczyć czarny kolor i zrobić linie podziału a nadmiar delikatnie zetrzeć

-wpierw zrobic linie podziału a potem pomalować i wykończyć model .Ta opcja coś mi na logike nie pasuje. Nigdy tego nie robiłem a model mi wyszedł dosyć fajnie a to ostatni etap przed końcowym efektem szkoda by było zniszczyć miesiąc pracy. Dziękuje

Link to post
Share on other sites
Witam.

Zakręciłem sie i po szpachlowałem model bez odtłuszczania. Szpachla odpadnie z czasem czy będzie się trzymać a może odparzy farbę? Plastik zwezdy.

 

Nie ma potrzeby odtłuszczania no chyba ,że podczas sklejania jadłeś palcami pieczonego kurczaka

przed malowaniem warto model umyć w wodzie z płynem do naczyń w celu zmycia pyłu po szlifowaniu

Link to post
Share on other sites
Nie ma potrzeby odtłuszczania no chyba ,że podczas sklejania jadłeś palcami pieczonego kurczaka

przed malowaniem warto model umyć w wodzie z płynem do naczyń w celu zmycia pyłu po szlifowaniu

Nie do końca się z tym zgodzę. Pewnie, że nie ma tragedii, ale trzeba pamiętać iż każdy tłuszcz powoduje osłabienie przyczepności.

W trakcie produkcji, przed wtryskiem plastiku, formy są spryskiwane mieszaniną która zawiera sporo oleju - chodzi o to by plastik nie przykleił się do formy. Płukanie potem jest dosyć krótkie, w zimnej wodzie, więc sporo tego oleju zostaje.

Warto więc przed klejeniem, szpachlowaniem itd, całe ramki dokładnie umyć.

 

Do kolegi miro2s1: Jeśli w czasie szlifowania, szpachla nie będzie się łuszczyć, to potem się nic złego dziać się nie będzie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.