Jump to content
DeX

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź

Recommended Posts

Macie rację w 1/72 coś takiego wyciąć może być problem. Spróbuje coś takiego wykonać za pomocą cienkiego drutu itp jak podpowiedział Marak.

Ogólnie dzięki za pomoc i cenne wiadomości i wskazówki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Macie rację w 1/72 coś takiego wyciąć może być problem. Spróbuje coś takiego wykonać za pomocą cienkiego drutu itp jak podpowiedział Marak.

Ogólnie dzięki za pomoc i cenne wiadomości i wskazówki

Wiesz, teraz wpadłem na pomysł z czego można by to zrobić, tylko nie wiem skąd weźmiesz. Ja z zakładu poligraficznego dostałem arkusz czarnej folii w którą pakowane są arkusze (nie rolki) filmów do naświetlarki. Robię z niej imitację uszczelek szyb i drzwi samochodowych. Folia jest dość sztywna. Ma grubość ok. 0,2 mm i bez problemu da się ciąć na paski o szerokości 1 mm, które nie mają nadmiernej tendencji do zwijania się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jestem nowy na tym forum , no i w sumie od niedawna zajmuję się modelarstwem. Jak do tej pory ( ok rok czasu ) udało mi się zrobić sdkfz 7,1 flak 38 , shermana , m3a1 niestety nie mam pojęcia jak wrzucić fotki . No i mam pytanie : jak wykonać najlepiej rainsy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOOO widzę że jajcarze też tu są . Zabrałem się za Pzkpfw 38(t) z Tristara z pełnym wnętrzem , no i chciałbym żeby jako tako wyglądał a nie robiłem rainsów wcześniej , myślałem że tu dostanę jakąś profesionalną podpowiedź , radę .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba że te pionowe "belki" zrobić z tego 1mm, a te poziome z cienkiego drutu?

1 mm to 72 mm w rzeczywistości - odpowiada to raczej bardziej odstępowi między żebrami niż ich grubości. Myślę, że grubość podłużnic to ok. 0,1 mm,

a wręg ok. 0,2 mm (jeśli w rzeczywistości są przestrzenne). W tej skali zrobienie czegoś takiego to już naprawdę poziom mistrzowski. Czym zamierzasz to kleić? Jak czytałem w AeroPlanie p. Ziober kleił to rzadkim bezbarwnym lakierem, bo żaden klej nie da tak cieńkiej spoiny. Lakier nanosił tylko punktowo na końcach, a potem całość pokrywał lakierem z aerografu. Zrobienie kawałka takiej konstrukcji zajęło mu chyba 2 miesiące (jeśli moja pamięć nie szwankuje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak narazie same trafne odpowiedzi dostaje to zapytam jeszcze ;) potrzebuję jakieś malutkie buteleczki na farbki najlepiej coś typu valleio air tylko że puste gdzie to można dostać ? i drugie pytanie czym można rozrobić farbkę żeby nie wyschłą szybko ? robiłem to do tej pory benzyną lakową bo tak mi w modelarskim doradzili ale niestety benzyna wyparowała a farbka zaschła po 3dniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Orientuje się ktoś czy można, nabyć gdzieś podwozie do wildcata. Chodzi mi o tą kratownicę.

Ta którą mam w zestawie jest tak toporna że szok

Share this post


Link to post
Share on other sites

pojemniczki na farby samochodowe a rozcienczlnik do farb humbrol

jakie farby ?i w czym ja trzymałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pojemniczki na farby samochodowe a rozcienczlnik do farb humbrol
jakie farby ?i w czym ja trzymałeś ?

 

nadale to nie jest odpowiedz na moje pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
pojemniczki na farby samochodowe a rozcienczlnik do farb humbrol

Pojemniki na farby samochodowe zaczynają się raczej od 50 ml, więc jak nalałeś 17 ml humbrola to tlen wykończył Ci farbę. Znajdź taki pojemnik, żeby powietrza było jak najmniej. Poza tym farba mocno rozcieńczona ma ograniczoną trwałość, ale 2-3 miesiące powinna wytrzymać. Benzyną lakową rozcieńczam humbrole parę lat i negatywów nie zauważyłem.

Fajne pojemniki możesz zdobyć w sposób nastepujący. Polataj po dworze z gołymi plecami. Jak rozbolą Cię nerki idź do apteki i kup Rowantinex (bez recepty). Jak zażyjesz wszystkie granulki, nerki wyzdrowieją, a Tobie zostanie mała szczelna buteleczka na farby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

orientuje sie ktoś gdzie można dostać folię chromowaną lub typu carbon do oklejenia modeli ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie...problem może śmieszny ale może ktoś polecić jakieś pilniki a raczej jakieś mini/mikro-pilniczki? W związku z zabawą z elementami fototrawionymi muszę pousuwać pewne szczegóły z modelu. Posiadam takie małe iglaki Topexa ale one są jak dla mnie za duże w tym przypadku i cholernie ciężko mi nimi operować bez uszkodzenia miejsc obok, właściwie już je lekko naruszyłem a jestem w połowie roboty. Jakiś mniejszy pilnik pewnie mocno ułatwił by pracę ale jakoś w sklepach modelarskich w necie widzę zestawy rozmiarowo podobne do moich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie szybkie pytanko, pewnie wiele razy już było. Używałem dawno temu EW-770 ale mam z nim problem za każdym rozebraniem cofa mi się powietrze do zbiorniczka. Chciałem kupić coś prostszego do cywili w 1:24 nie wymaga ogromnej precyzji, tylko sam nie wiem co będzie najlepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wszystko sprawdzałem z 1000 razy i nic poddaje się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil - w tym modelu od strony korpusu niespecjalnie. Poprzez tuleję, gdzie jest bolec spustu powietrze waliło by po paluchu, no i jest tam na tyle dziur, że uciekało by przez nie, a nie przez kanał, którym biegnie iglica. Mogła by też powstać dziura pomiędzy kanałami powietrza i farby, ale do tego jest potrzebne malowanie kwasem lub wiercenie dziur przy pomocy wiertarki.

Truckerek - uszczelka w piwatach robi za dystans (dysza musi delikatnie wystawać za osłonę). Wystarczy, że ona sparciała lub stała się zbyt miękka (normalka w tych modelach) i dysza siedzi zbyt głęboko. Można wykonać takową np. z taśmy teflonowej i zobaczyć efekt (przerabiałem to wiele razy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piter, dobra wskazówka, ja robiłem uszczelki z maskolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil - To też racja. W EW-770 jedynym dojściem "od tyłu" do kanału z farbą (no i zbiorniczka) jest otwór, przez który leci iglica. Jest też jeszcze jedna możliwość, którą widziałem (co prawda nie powodowało to bulgotania) - Facet myślał, że zwieńczenie aero (to, do którego przykręca się osłonę dyszy) da się odkręcić - użył do tego kombinerek . Reszty się chyba można domyślić.

Truckerek - maskol jest dobry jak chcesz coś uszczelnić dokręcając na chama. Tutaj uszczelka musi mieć swoją grubość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego nie wiedziałem ;-)

 

Update. Próbuję i nic zrobiłem tak aby końcówka dyszy wystawała. Mam jednego podejrzanego jest to oring uszczelniający obudowę dyszy z korpusem, tylko czy idzie to czymś zastąpić?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.