Jump to content

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


Recommended Posts

WItam!

 

Mam już na koncie sporo modeli ale pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Trochę z powodu zmęczenia zawaliłem i nie zamontowałem jednej częsci niezbędnej do sklejenia podwozia w związku z tym wyszedł pierwszy w mojej karierze samolot ze schowanym podwoziem. Teraz pytanie jaką podstawkę zrobić do niego? Może są jakieś gotowe?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Podział na "akryle" i "lakiery" jest błędny. Praktycznie wszystkie farby modelarskie to akryle (nie licząc tzw. "olejnych" czyli ftalowych). Mogą różnić się rodzajem żywicy akrylowej, rozpuszczalnika

IBG

To zdaje się stare formy od Dragona, więc powinien być OK.

Posted Images

Tak, sznurek i do sufitu. A na poważnie, to zmodyfikuj cześć i wklej na miejsce, nie pozwól aby takie coś cię ograniczało zrób model tak jak sobie planowałeś. Daj fotkę zobaczymy czy to taki ciężki przypadek.

Link to post
Share on other sites

Witam,

Czy ktoś ma patent na prostowanie krzywych łopat wirnika?

Mój plan to na ciepło - opalarką - ale wolę zapytać kogoś z doświadczeniem żeby niepotrzebnie nie zniszczyć modelu.

W końcu po co wyważać otwarte drzwi...

Link to post
Share on other sites
Witam,

Czy ktoś ma patent na prostowanie krzywych łopat wirnika?

Mój plan to na ciepło - opalarką - ale wolę zapytać kogoś z doświadczeniem żeby niepotrzebnie nie zniszczyć modelu.

W końcu po co wyważać otwarte drzwi...

Pewnie są zdolni co tak robią i im wychodzi. Mnie zawsze jeszcze bardziej się krzywiło, czyli prostowało nie w tym miejscu co chciałem.

Aż kiedyś zrobiłem formułkę (F1 renault) Hellera i w końcówce okazało się że cały model jest krzywy i jedno koło ma 5 mm w górze.

Poprzez system klocków przybiłem cały model do grubej deski, tak by się wyprostował. I całą tę konstrukcję wstawiłem do miski z gorącą wodą. Po kilku minut model ostudziłem i wtedy odczepiłem. Jest prosty.

Link to post
Share on other sites

Rozglądam się za aerografem. Wybór jest dla mnie oczywisty: pseudo Iwata. Tylko jakiej firmy?

I druga sprawa, czyli kompresor. Warto kupować gotowca? Ile kosztuje najtańszy, sensowny kompresor? Widziałem że około 300 zł, ale może jest coś tańszego. Mógłbym też złożyć. Ogólnie wiem tylko że trzeba mieć agregat z lodówki. Skąd ja to wezmę, skoro moja lodówka ma się dobrze? Zresztą i tak nie wiem co potrzeba poza tym i jak to złożyć. Proszę o rady, linki i co tam jeszcze macie.

Link to post
Share on other sites
Witam,

Czy ktoś ma patent na prostowanie krzywych łopat wirnika?

Mój plan to na ciepło - opalarką - ale wolę zapytać kogoś z doświadczeniem żeby niepotrzebnie nie zniszczyć modelu.

W końcu po co wyważać otwarte drzwi...

Opalarki trochę bym się jednak obawiał ze względu na możliwość przegrzania i uszkodzenia plastikowych części modelu.

 

Rozglądam się za aerografem. Wybór jest dla mnie oczywisty: pseudo Iwata. Tylko jakiej firmy?

I druga sprawa, czyli kompresor. Warto kupować gotowca? Ile kosztuje najtańszy, sensowny kompresor? Widziałem że około 300 zł, ale może jest coś tańszego. Mógłbym też złożyć. Ogólnie wiem tylko że trzeba mieć agregat z lodówki. Skąd ja to wezmę, skoro moja lodówka ma się dobrze? Zresztą i tak nie wiem co potrzeba poza tym i jak to złożyć. Proszę o rady, linki i co tam jeszcze macie.

Co do aero to nie pomogę bo ostatnio oczywistym dla mnie wyborem był sprzęt H&S

Natomiast w kwestii samodzielnej budowy sprężarki to ten wątek powinien być pomocny:

viewtopic.php?f=40&t=12046

Zakup/zdobycie potrzebnych części (jeśli nie ma się takowych akurat pod ręką) też ma swoją cenę i pochłonie co nieco czasu.

Przejżyj wątek o budowie, potem poszperaj informacji o cenach podzespołów, zrób kosztorys i zastanów się co będzie lepsze dla ciebie.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi w sprawie krzywych łopat wirnika - nie tylko Plastyk potrafi takie łopaty wykonać - Heller też

Zgodnie z sugestią spróbuję najpierw gorącej wody. Jak się nie uda to przejadę lekko opalarką, wstawię między dwa drewniane klocki i skręcę ściskami.

Może się uda. Mi-4 z powyginanymi łopatami wyglądałby trochę dziwnie na półce - zwłaszcza obok Mi-2 który ma proste łopaty ;D

Link to post
Share on other sites

Witam zabieram się z zamiarem kupna nowego aparatu fotograficznego, wraz z namiotem bezcieniowym oraz statywem i mam przewidziane w tym celu około 2300zł. I tu moja prośba do was jaki byście mi polecili aparat (zamierzam kupić lustrzankę),będę wdzięczny za wasze sugestie i opinie w sprawie podanych przez was modeli aparatów.

Link to post
Share on other sites

Weź coś z dobrym makro, Olympus robi niezłe aparaty, poza tym lustrzanka nie jest konieczna w dobie cyfrówek, jeśli nie potrzebujesz używać kilku obiektywów (osobno portretowy, tele, makro, pierścienie itd.) to kup jakiś dojebany aparat kompaktowy (taki duży "kompaktowy" co wygląd jak lustrzanka jeśli idzie o wielkość) z 1 porządnym stałym obiektywem. Jeśli kupisz lustrzankę i będziesz jechać na dołączonym standardowym obiektywie to ograniczasz sprzęt, co innego lustrzanka i zestaw kilku obiektywów ale patrząc na twój limit to nie ma sensu bo prof. obiektywy to jest parę kafli za szt. więcej niż sam aparat kosztuje.

 

Pzdr

K

Link to post
Share on other sites

Hej.Bierz Nikona,wystarczy na lata.Jeszcze wnukom bedziesz foty robil.

Nie jestem szpecem ale powinno zwracac sie uwage na solidnosc firmy.Zestaw zapodany powyzej ma super szklo,jak Ci bedzie malo dokupisz staly obiektyw a body bedziesz dalej super.Nie kupuj kompaktu,lustro jest lustro.

Link to post
Share on other sites
Co myślicie o tym kompresorze: http://skleptechniczny.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-as-186-p3891.html ? Znajdzie się coś tańszego, co jest warte uwagi?

Będzie jakiś problem żeby dobrać do tego kompresora aerograf pseudo-Iwata, czy wszystko powinno ładnie pasować?

Wygląda nieźle. Taniej nic raczej nie znajdziesz. Do aero bedzie pasował, gwint 1/8 cala jest typowy. Jeśli kupisz pochwal sie potem, czy jesteś zadowolony, bo na jesieni też chcę coś kupić.

Upewnij się tylko jak jest z częściami zamiennymi. Ja w tej chwili mam kompresor MAR 3000 który przepracował nie więcej jak 30-40 godz. Padł wyłącznik ciśnieniowy (taki sam zresztą jak w tym co chcesz kupić) i firma MAR nie sprzedaje wyłączników. Po paru ostrych majlach obiecali załatwić, ale zobaczymy.

Dlatego niech Ci dadzą na pismie, że zapewniają części zamienne.

Link to post
Share on other sites

Przepraszam za zalewanie postami tego tematu. Nie mam pojęcia o aero. :( Znalazłem takie sztuki:

http://www.mar.sklep.pl/aerografy-i-akcesoria/aerografy-dwufunkcyjne/0251.02-aerograf-ad-7704-0.2-/-0.3mm-adler.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Proffesional-z-dysza-0.3.html

Bez odkręcanego zbiorniczka, dysze 0.3, 0.2, proste i tanie. Byłyby dobre, czy raczej coś innego wybrać?

Link to post
Share on other sites
Przepraszam za zalewanie postami tego tematu. Nie mam pojęcia o aero. :( Znalazłem takie sztuki:

http://www.mar.sklep.pl/aerografy-i-akcesoria/aerografy-dwufunkcyjne/0251.02-aerograf-ad-7704-0.2-/-0.3mm-adler.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Proffesional-z-dysza-0.3.html

Bez odkręcanego zbiorniczka, dysze 0.3, 0.2, proste i tanie. Byłyby dobre, czy raczej coś innego wybrać?

Za cenę ok. 100 zł polecam tego:

http://skleptechniczny.pl/aerograf-z-profesjonalna-dysza-03mm-p3877.html

Ma dyszę bez mikrogwintu, prosta konstrukcja do czyszczenia.

Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

Jestem nowym modelarzem i niestety nie znalazłem jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Mianowicie jestem przed etapem malowania kadłuba samolotu pędzlem i mam kilka pytań farby których używam to Humbrole olejne

1. Czy kadłub po odtłuszczeniu powierzchni należy przed malowaniem pokryć surfacerem ( np. ze sprey-u o gradacji np 1000 lub 1200)? (nie mam możliwości zastosowania aerografu więc mówimy tu o preparacie w sprayu). Czy jest to konieczne w przypadku malowania pędzlem czy też w przypadku pędzla pomijamy etap pokrywania powierzchni surfacerem i malujemy pędzlem na odtłuszczonym plastiku?

2. Po pokryciu modelu kolorem bazowym narysować sobie twardym ołówkiem zarys plam? Czy wyciąć z taśmy maskującej wzory i nakleić ?Jak najlepiej wykonać łagodne przejścia barw pomiędzy kamuflażem? .

3. Czy po pokryciu modelu sidoluxem (z pędzla) i naniesieniu kalek mogę pokryć bryłę samolotu lakierem matowym w sprayu firmy Tamiya. (Chodzi mi o uzyskanie powierzchni matowej)

z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi

Link to post
Share on other sites

1. Jak malujesz olejnymi i pędzlem to chyba nie trzeba. Poza tym spreje nie są za proste w użyciu.

2. Łagodne przejścia aerografem, a jeśli go nie masz to będzie ciężko. Możesz próbować coś z filtrami, ale wątpię że wyjdzie z tego coś ładnego. Plamy proponuję podglądać ze zdjęć i malować na spontana.

3. Jak mówiłem sprej to trudny sprzęt (i drogi). Możesz przecież lakier matowy Humrola nałożyć pędzlem. Po co kombinować?

Link to post
Share on other sites
Jednak dokonałem wyboru i zdecydowanie wybiore aparat który mi polecił Robert Ostrowski
...

 

nie do końca

 

polecam ten zestaw ,uniwersalny ,szkło bardzo dobre

 

http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/2231447?gclid=CJqG4vaTrbcCFQm33godxyEAkQ

Ale pierwsze zdjęcia z warsztatu nowym aparatem zaprezentuje dopiero po powrocie ze Szkocji we wrześniu

 

 

Ja jednak nie polecam tego aparatu. Za 2000 lepiej brać kompakt, siłą lustrzanek są jedynie mocniejsze szkła, za tę cenę zapewniam Cię że na pewno znajdziesz coś lepszego w kompaktach.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.