Jump to content

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


Recommended Posts

cześć,

popełniłem niedawno swojego pierwszego washa i... no właśnie i co zrobiłem źle?

w niektórych miejscach wraz z nadmiarem farby(olejna ziemia umbra palona) starłem warstwę lakieru (pactra gloss) i fragmentami kamuflażu(również pactra na podkładzie olejnym mm light ghost gray). Podkład miał być też kolorem bazowym, przede wszystkim na spodzie modelu i w niektórych miejscach wydaje mi się, że również zszedł przy wycieraniu washa.

 

P1000491.JPGP1000492.JPG

bypicasa2html.gif

Link to post
Share on other sites
  • Replies 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Podział na "akryle" i "lakiery" jest błędny. Praktycznie wszystkie farby modelarskie to akryle (nie licząc tzw. "olejnych" czyli ftalowych). Mogą różnić się rodzajem żywicy akrylowej, rozpuszczalnika

IBG

To zdaje się stare formy od Dragona, więc powinien być OK.

Posted Images

Wydaje mi się, że to nie wina lakieru, ale plastiku który był porysowany.

Na bazie również mogły być rysy, ja swego forda między jedną a drugą warstwą (pactra) polerowałem na mokro 2000. A i tak nie jestem pewien, co wyjdzie po lakierowaniu.

 

Jestem już po polerowaniu karoserii swojego modelu; chciałem osiągnąć efekt idealnego lustra, czerni fortepianowej.

Połysk jaki uzyskałem jest naprawdę boski jak dla mnie, można się przeglądać jak w lusterku, jednak szlag mnie trafia gdy patrzę pod światło i okazuje się, że na karoserii są rysy!

Daj spokój, dla zdrowia nie patrz po prostu pod światło Chciałbym taki efekt osiągnąć.

Link to post
Share on other sites

Słyszałem o jakimś kursie na DVD o malowanie aerografem, moja żona che to obadać, ale... nie wiem dokładnie jak to się dokładnie nazywa.

 

Podobno można było kiedyś to DVD kupić aktualnie jest na chomiku... i tu się moje informację kończą.

 

Ktoś kojarzy temat ?

Link to post
Share on other sites
Kompresor mar 1000 po wyczyszczeniu przestał dmuchać , pozatym cylinder i tłok jest przetarty ,może ktos wie co w takiej sytulacji mozna zrobić ?

1. Zastosować działanie odwrotne - czyli ubrudzić.

2. Wysłać do MAR-u do Łodzi.

3. Obejrzeć uszczelkę na boku tłoka, która pełni rolę pierścienia. Może przy zakładaniu ją przyciąłeś.

4. Jeśli konstrukcja jest taka jak mojego MAR 3000 to na górze tłoka jest membrana która pełni rolę zaworu. Musi być szczelna. Może odwrotnie założyłeś, albo jakiś paproch podszedł.

Link to post
Share on other sites

Są blaszki , może faktycznie coś tam wleciało , jesli chodzi o uszczelkę to raczej jej nie rozciąłem ale może być nieszczelna w miejscu styku z cylindrem bo jej brzegi są juz nieźle ściorane cylinder z resztą też ,wiesz może czy można kupić do tego części ?

Link to post
Share on other sites
Są blaszki , może faktycznie coś tam wleciało , jesli chodzi o uszczelkę to raczej jej nie rozciąłem ale może być nieszczelna w miejscu styku z cylindrem bo jej brzegi są juz nieźle ściorane cylinder z resztą też ,wiesz może czy można kupić do tego części ?

Jeśli są blaszki, to sprawdź czy się nie odgięły. Dmuchając z góry tłoka blaszki muszą być szczelne. Naprawy tych kompresorów robi producent, firma MAR z Łodzi, mają swoją stronę www.

Mają wszystkie części, ale chyba niechętnie sprzedają. Ja chciałem czujnik ciśnienia do MAR 3000 to powiedzieli, że nie mają. Dopiero jak powołałem się na ustawę konsumencką, która mówi, że producent urządzenia musi przez 5 lat zapewnić (odpłatnie) części zamienne (a ja kupiłem kompresor 3 lata temu) to czujnik się znalazł i nawet przysłali mi go za darmo.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam

Mam nadzieję, że to dobre miejsce na tego typu pytania.

Wygrzebałem ostatnio HE 177 A-5 & Fritz X. W modelu brakuje części. Bez niektórych się obejdę, jednak brakuje komory bombowej i drzwi od niej. Ciężko to będzie odtworzyć.

Czytałem o możliwość napisania do Revella z prośbą o przysłanie części jednak nie miałem z tym styczności nigdy wcześniej. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi dość dokładnie opisać jak wygląda taka procedura czy może wybrać inną opcję odpuszczenia bądź sprawienia sobie kompletnego zestawu?

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Trzeba znać nr zestawu i części, a następnie skontaktować się z dystrybutorem danej firmy.

Zamówiłem tak ramkę do TAMIYA oraz Eduarda. Z tym, że w przypadku tej drugiej firmy głównie dzięki uprzejmości i dobrej woli Eduard Polska (za co przy okazji serdecznie dziękuję). Jeśli chodzi o TAMIYA jest to procedura standardowa - po prostu zamówiłem, poczekałem aż przypłynie z Japonii i zapłaciłem.

Link to post
Share on other sites

Zależy z czego taki samolot jest zrobiony.

Ja generalnie robię to bezpiecznie jakimś metalizerem, np. chrome silver albo aluminium Gunze.

To najbezpieczniejsza metoda, bo można założyć, że pod farbą jest błyszczący metal.

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wie jakie kolory są używane przez amerykańskie lotnictwo (tak mniej więcej od czasu operacji Desert Storm) w malowaniu pustynnym?

Chodzi o coś takiego mniej więcej:

 

A-7_02.jpg

 

Zdaje się, że te kolory to woody brown oraz tan, ale nie jestem na 100% pewien.

 

Jeśli ktoś wie, to wdzięczny będę za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam problem z grillem do ciężarówki, gdy malowałem lampy wyciekło mi trochę farby na grill.Rozmazało się i brzydko to wygląda.Jest jakiś sposób aby rozpuścić tą farbe albo coś?

Pomóżcie..

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.