Jump to content
DeX

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź

Recommended Posts

Tak na marginesie - skoro to model do uczenia się, to po co Ci dodatki?

Postaraj się zrobić czysto i schludnie sklejony model i pobaw się w malowanie. To już będzie coś na początek.

Z dodatkami to głównie kłopot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodatkowo też chciałym się zapytać jaka szerokość taśmy maskującej jest najbardziej wygodna w użyciu?

Nikt Ci nie odpowiada, bo pytanie jest żenująca laickie.

Ja używam

  • 1 mm by Aizu bo jest dość precyzyjna abym potrafił nią wylepić granicę owiewki
  • 6 mm by Tamiya bo w wielu miejscach daje się wpasować
  • 12 mm by Tamiya bo jest szersza niż 6mm i pokrywa większy obszar
  • 18 mm by Tamiya bo jest szersza …
  • 30 mm by noname form Leroy & Merlin bo jest szersza … ale to w wyjątkowych przypadkach i głównie do klejenia papierowych masek ze sobą
  • Maskol bo przybiera dowolny kształt
  • BlueTack ≅PataFix bo można z nim wiele zdziałać, ale głównie jako „tymczasowego uchwytu” do malowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedoschnięty sidolux obstawiam? Czasem jak zostawisz dużą kroplę softera w jednym miejscu to może się przeżreć, nawet przez zwykły clear gunze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heja, od baaaardzo dawna nie sklejałem i teraz mam szybkie pytania - chcę zacząć Piranię (LAV-25) z trumpka w 1:35, dokładnie LAV-25 SLEP.

1. Malowanie podwozia - chcę robić malowanie 3 kolorowe - czy podwozie również powinno być "łaciate", czy może jednolite ?

2. Zawieszenie, układ napędowy i kierowniczy - czy najpierw maluję podwozie i potem toto przyklejam oddzielnie pomalowane ? czy przykleić całość, aerografem całość i potem pędzelkiem te elementy ?

3. Gadżety typu plecaki itd. - najpierw sklejam wszystko, a potem maluję wszystko (odpowiednio maskując) czy może część elementów przed klejeniem pomalować ?

 

Mam nadzieję, że pytania są na miejscu Z góry dziękuję za podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

1. Podwozie jest jednolite.

2. Sklejasz wannę z zawieszeniem, następnie wklejasz elementy w środku pojazdu (jeśli takowe są). Malujesz wnętrze, zamykasz kadłub górną częścią poszycia, przyklejasz wszystkie elementy na poszyciu i malujesz tak sklejony model (maskując wloty pozostałe po oknach oraz wieży). Na koniec naklejasz osobno wymalowane koła, wieżę, plecaki i inne (figurki etc)

3. Wszystko składasz do kupy i dopiero wtedy malujesz.

 

jeśli chcesz podpatrzeć kolejność działań w stosunku do podobnego pojazdu - zerknij do mojego warsztatu BTR-70

 

pozdrawiam

Christian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowni Panowie,

Problem dotyczy masy zwanej Green Stuff. Zapragnąłem wykonać brezentowy dach do humvee i...wpadłem w czarną dziurę.

1. Rozwałkowałem używając talku do grubości prawie mnie zadowalającej- cieniej sie nie dało, albo coś źle robiłem

2. Wycięty odpowiednio kształt próbowałem nałożyć na ramę dachu...klops. Pasek zwiększa wymiar rozciągając się delikatnie, ale 2-3 mm to już gigantyczna różnica. Nie chce kleić sie do ramy- pewnie przez talk. Ogólnie wyglada jak stary koc gaśniczy, a nie coś, co można sobie fantazyjnie ukształtować.

3. Ma straszne zwisy pomiędzy elementami stelaża dachu.

O CO TU CHODZI????? Jak to ustrojstwo ogarnąć?

Widziałem na Forum kilka fajnych rzeczy zrobionych z GS ( niestety nie moge znaleźć tych warsztatów). Na YouTube tylko figurki z GS...

Ktoś pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem dotyczy masy zwanej Green Stuff. Zapragnąłem wykonać brezentowy dach do humvee i… wpadłem w czarną dziurę.

Ktoś pomoże?

Widziałem, że w innym wątku już podjęliście jakieś działania.

Tu nieśmiało zapytam. A gdyby na tą konstrukcję położyć folię „stretch” przed położeniem tego wyrobu dachopodobnego a po jego zastygnięciu folię usunąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej GS, jest zbyt ciężki, by go jako brezent rozpiąć Użyj barwionego batystu, będzie w sam raz

Takie moje pytanko, czy miał już ktoś kontakt z pędzlami tej firmy, oraz farbkami, których są dystrybutorem?:

http://lootpile.eu/

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co do tego blu tack

widziałem w temacie ze to jest masa maskująca a to widnieje pod nazwa masa klejąca dlatego na wszelki wypadek wole sie spytać czy to o ową klejąca mase chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
a co do tego blu tack

widziałem w temacie ze to jest masa maskująca a to widnieje pod nazwa masa klejąca dlatego na wszelki wypadek wole sie spytać czy to o ową klejąca mase chodzi?

 

Dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę chyba założę pierwszą w świecie relację, bo widzę, że będę miał masę pytań (chodź moje umiejętności raczej nie napawają do sklejania - to w sumie mój drugi model - po Mig'u 3 Zvezdy - od jakichś 5-10 lat, jakiś czas temu zacząłem warhounda, ale podczas przeprowadzki niestety trochę żonka mi go zniszczyła, a potem tysiąc innych spraw i modelarstwo poszło na bok ).

Ale do rzeczy - poniżej zdjęcie poglądowe mojego podwozia w tym LAV'ie - nic nie klejone jeszcze, wszystko na razie na wcisk.

Czy jak teraz wszystko pokleję nie będę miał problemu potem z malowaniem aerografem? Bo to będzie mój pierwszy model malowany w ten sposób Chodzi mi głównie czy farba wszędzie "dojdzie" ?

 

I zapytam - czy mógłby ktoś pokazać w jaki sposób ma pomalowaną dolną część jakiegoś transporteraa ? najlepiej zdjęcie od dołu pod kątem (by było widać też boki "za kołami" - tam ma być jednolicie ) ? Bo jak kolega wyżej podpowiadal kołyska i spód ma być jednolity ?

 

IMG_0497.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Znalazłem ostatnio model auta metalowy i chce go przemalować. I właśnie. Jak pozbyć się org farby? DOT3 też się przy tym sprawdzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Panowie zwracam się z pytaniem czym rozcieńczacie podkład Tamiya "LIQUID SURFACE PRIMER"? Użyłem dzisiaj rozcieńczalnika X-20A i powstaje jeden wielki kluch i za nic nie można tego rozmieszać. ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozcieńczalnik do akryli - firmy Dragon kupiony w Leroy-Merlin za jakieś 5-6 pln. Świetnie rozcieńcza a podkład bardzo dobrze się trzyma. No i później bardzo ciężko go zmyć, więc w przypadku gdybyś coś spieprzył w malowaniu i musiał myć model, to nie powinien Ci się rozlecieć na kawałki, bo podkład chroni łączenia i cały model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Stałem się szczęśliwym posiadaczem następującego zestawu: aerograf harden&steenbeck ultra i kompresora AS186. W instrukcji do aerografu jest napisane, że optymalne ciśnienie do pracy urządzenia to 2 bary. I pytanie, jak ustawić dokładnie te dwa bary na manometrze? Uruchamiam kompresor, zaczyna działać a wskazówka wędruje do liczby 4 bary. Po napełnieniu się zbiornika powietrzem kompresor przestaje pracować. Po wciśnięciu spustu aerografu powietrze leci ( próbowałem kręcić pokrętłem regulującym ciśnienie na kompresorze i faktycznie zmienia się ilość wydmuchiwanego powietrza), ale w miarę "dmuchania" ciśnienie pokazywane na manometrze spada do zera (czyli do opróżnienia całego zbiornika). Instrukcja jest zbyt ogólna i niestety nie są w niej wyjaśnione takie niuanse, a ja jestem niestety kompletnym laikiem w tej kwestii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pokrętle masz zaznaczone w którą stronę zwiększasz ciśnienie w którą zmniejszasz. Nanometr pokazuje Ci z jakim ciśnieniem będzie podawane powietrze do aero, a nie jakie panuje w zbiorniku (tam jest zawsze takie samo: 3-4 bar). Żeby poprawnie działało - włącz kompresor i poczekaj aż się naładuje (sam wyłączy). Następnie pokręć nanometrem i zobacz co się dzieje. Powinno być tak, że kręcąc w stronę, gdzie chcesz zwiększyć ciśnienie robocze (podawane do aero) to strzałka od razu pójdzie w górę. Natomiast jeżeli chcesz zmniejszyć, to nic się nie stanie - dopiero jak zaczniesz spuszczać powietrze przez aero, wskaźnik powinien spadać, ale tylko do ustawionego ciśnienia. Jeżeli ciśnienie w zbiorniku spadnie poniżej ustawionego roboczego, to na nanometrze strzałka również spadnie - bo pokazuje jakie ciśnienie robocze może podać. Po ponownym włączeniu się kompresora i jego napełnieniu, wskaźnik powinien pokazywać wcześniej ustawione ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie - czy ktoś używał farb AMMO od Miga? A jeśli tak to jak sprawdzają się w aerografie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Pytanie od syna marnotrawnego po latach wracającego do tego pięknego hobby. Zacząłem od modelu P 11 i analizując instrukcje mam pytanie:

 

z jakiego powodu nie ma w ramkach następujących elementów do zmontowania, lub też z czego należało by je wykonać (skoro w pudełku ich nie ma :( )

 

http://wyslijto.pl/plik/nunolnlczd

 

Podobnie jest w przypadku kalkomanii imitującej zegary pokładowe (wyglądają raczej jak rozmazane nie wiadomo co ale to skala 1:72) - w zestawie jest tylko fotel pilota bez kokpitu ...

 

Dziękuje za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam pytanie o modele Yamato z Tamiji:

w sprzedarzy są dwa modele nr kat. 31544 i 31113.

Jakie są między nimi różnice (poza pudełkiem i ceną)

Po obejżeniu zdjęć zawartości różnic nie widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Panowie mam pytanie miał ktoś do czynienia z niżej wymienionymi komorami ? przymierzam się do kupna ale nie chciał bym żeby za szybko trafiła do kosza:

http://skleptechniczny.pl/komora-lakiernicza-kabina-malarska-aerograf-odciag-bd-510-p5364.html

http://skleptechniczny.pl/kabina-malarska-komora-lakiernicza-przenosna-z-oswietleniem-bd-512-p5363.html

chyba że ma ktoś inną w podobnej kasie wartą polecenia, obecnie mam samoróbkę z szafki daje rade ale niestety wygląda jak wygląda... wolał bym coś mniejszego i składanego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.