Jump to content

Honda CB750F Tamiya 1:12


Recommended Posts

  • Replies 448
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pany... mam czasami taką ochotę, żeby poświęcić się (swój czas głównie) i wyedukować kogoś, kto zaczyna przygodę z modelarstwem, kto już coś tam liznął i wie, że go to wciąga... Bardzo chciałbym się

Guess who's back ? Nie pokona mnie byle motorek. Nie dawało mi to spokoju i przysiadłem do niego raz jeszcze. Jak wyjdzie tak wyjdzie, najwyżej Dorotka i reszta wygnają mnie na banicję ? Położo

Wzruszyła mnie ta historia  

Posted Images

2 minuty temu, Dorotka napisał:

kur.., o czym tu teraz jest?

:rewol:

o kocimiętce i itp :D

ja już się zamykam idę szpachlować i szlifować

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Zrobiłem papierem ściernym 2000. Czy kalki kładę na lakier bezbarwny ten końcowy? Czy przed jego położeniem?

2f132f40d2af86ca.jpg

0242f8c1b4303fe5.jpg

3dbe9f4aef9dd4f9.jpg

37ebc2ce813b05e3.jpg

c0f06caa4cc02765.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Zostaw już to, tak jak jest :!:

Kalki możesz położyć na bazę i zalać lakierem. Możesz też dać warstwę bezbarwnego, wypolerować, położyć kalki i wylać kolejne warstwy bezbarwnego. Ja bym doradzał położenie kalek teraz i następnie bezbarwnego, bez zbytniego bawienia się....

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja bym dla bezpieczeństwa położył najpierw lakier błyszczący, nałożył kalki, następna warstwa błyszczącego i polerka.

Modelarstwo to hobby, w którym zbytnie bezpieczeństwo nie zaszkodzi.

Edited by Noxet
Link to post
Share on other sites

Ma być bezpiecznie?

- kalki

- na drugi dzień lakier bezbarwny

 Dlaczego na drugi dzień ??? Bo kolega nie ma wyczucia i pewnie od razu zaleje lakierem jak z wiadra, a to mogłoby skończyć się pomarszczeniem kalek i…. klapa.

Jak dobrze wyschną na pieprz, może wylewać bezbarwny. Doradzałbym jednak pierwszą warstwę mgiełka, potem druga mokra i na to trzecia morka. Będzie miodzio.

Tylko pleeease… nie rozwódźmy się teraz nad technologią lakierowania, bo i tak już rekordy są pobite. Niektórzy tutaj przez cały czas swojej obecności na forum nie nazbierali tyle odpowiedzi i odsłon co kolega w jednym wątku ?

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, DarkWing napisał:

Ma być bezpiecznie?

Też tak zalecam :D Kalki, po jednodniowej przerwie bardzo delikatna warstwa lakieru - 10 minut na chwile schnięcia, na to w miarę mokre warstwy ( z wyglądu maja być mokre, nie oznacza to zalewać modelu lakierem )

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Noxet napisał:

Ja bym dla bezpieczeństwa położył najpierw lakier błyszczący, nałożył kalki, następna warstwa błyszczącego i polerka.

licznik postów bije

co jeszcze mądrego napiszesz ?

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Dorotka napisał:

A ja powiem tak - Duxon, którego nasz Kolega używa to lakier jednowarstwowy, Dziękuję za uwagę :diabel:

Wcześniej na zepsuty przedni błotnik dałem Duxona. W miarę mokro i wydaje mi się, że fajne leżał. Po wstępnym wyschnięciu tworzył w miarę grubą warstwę.

Link to post
Share on other sites

Duxone ogólnie powinien być kładziony na dwie 1.5 warstwy, ale to w przemyśle samochodowym. I tak najpierw bym zrobił test na jakiejś niepotrzebnej kalkomanii gdzieś z boku, czy jedna warstwa nie naruszy kalek.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

O Duxonie pisałem tutaj (s. 1 wątku):

Kalek nie narusza... Pomalowałem tym trochę. Lejemy zawsze jedną warstwę :diabel:

Jeszcze jedna uwaga - ten lakier nie lubi wygrzewania (matowieje). Do suszarki można go włożyć po jakiś 4 h. Polerować dopiero jak przestanie capić.

Edited by Dorotka
Link to post
Share on other sites

Na razie zawieszam warsztat, bo to ma być przyjemność, a nie nerwy. Ostatnio bardziej mnie to irytowało niż sprawiało przyjemność. Chciałem podziękować wszystkim, którzy mi tutaj doradzali, a w szczególności Dorotce i DarkWingowi. Na pewno zdobyta tutaj wiedza przyda mi się w przyszłości. Niestety pokonał mnie błotnik i bak. Ja jestem taki, że jak coś nie będzie według moich standardów idealne to nie będę tego kontynuował. Doszedłem też do wniosku, że pojazdy cywilne nie są dla mnie. Lepiej się czuję w wojskowości, chociaż i tam pewnie nie dorastam do pięt większości tutaj ludzi prowadzących swojego warsztaty. Model na razie idzie do pudła, a czy do niego wrócę to nie wiem. Teraz muszę się zastanowić czy sklejać coś innego czy na razie odpocząć. Być może założę jakiś warsztat w dziale wojskowości i już teraz was na niego zapraszam, nawet tych którzy mają mnie dosyć :) Jeszcze raz dzięki i do napisania i do przeczytania, pozdro ?

Link to post
Share on other sites

Szkoda, że nie będzie kolejnych postów. ? Bardzo ładnie Ci to wychodziło, ale cóż - Twoja decyzja. 

Link to post
Share on other sites

Ale serio pokonały Cię najłatwiejsze rzeczy w modelu? Ja dzisiaj położyłem na Nissana świeży lakier po czym przez pomyłkę psiknąłem na to acetonem. Godzina zeszła na ściągnięcie farby, teraz jestem po nowej warstwie podkładu i jakoś się nie załamuje. 

Link to post
Share on other sites

Srebrny i wszystkie pochodne tego koloru bardzo eksponują wszelkie nierówności powierzchni. Każda ryska i skaza jest widoczna a tym bardziej szpachlowanie. Bo bezbarwnym będzie jeszcze bardziej widoczne. Ja bym wybrał inny kolor, taki "łatwiejszy". Np. jakiś niebieski niemetaliczny. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Guess who's back ?
Nie pokona mnie byle motorek. Nie dawało mi to spokoju i przysiadłem do niego raz jeszcze. Jak wyjdzie tak wyjdzie, najwyżej Dorotka i reszta wygnają mnie na banicję ?

Położony lakier i czekam aż wyschnie, żeby go zrobić papierem wodnym.

d01fd4ffaaeda372.jpg

860b96588c7bd380.jpg

e158fa750d2c1b6d.jpg

Tak, wiem widać łącznie na moim ukochanym błotniku. Położyłem Mr. Surfecera 1200 i tak szlifowałem i tak pieściłem ten błotnik, że jak był położony sam podkład to nic nie było widać i zdawało się, że jest idealnie. Oczywiście po nałożeniu koloru Silver od ZP łączenie się pojawiło. Według mnie to jest nie do zrobienia i dziękuję do widzenia

Parę pierdółek też przygotowanych do klejenia.

3d7cba9b8453ed91.jpg

97f3bc5b35338cbb.jpg

842204e77a2dd7c2.jpg

 

  • Like 6
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Bartas89 napisał:

....

Jak wyjdzie tak wyjdzie, najwyżej Dorotka i reszta wygnają mnie na banicję ?

....

A co ja, jakiś Cerber jestem? :diabel:  Ja tylko opisuję, co widzę... W tym przypadku - pomijając błotnik  - wszystko mi się podoba :super:

P.S. Fajnie, że wróciłeś :piwo:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, toled napisał:

Przejął inicjatywę, zrobił po swojemu bez miliona pytań - dało się? Dało! I wygląda to w porządku.

Jak na tym poziomie zrobi resztę to i błotnik w końcu poprawi, bo mu zacznie nie pasować ... I okaże się, że się też da :diabel:

Link to post
Share on other sites

Super, że wróciłeś!!

Błotnikiem się nie przejmuj, bo inne drobiazgi wyszły Ci świetnie. ?

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.