Skocz do zawartości

Problem z pactrą


kramczak

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, w pierwszej kolejności zaznaczam że to mój pierwszy post i jestem początkujący.

 

Zakupiłem ostatnio model Corsair II od hasegawy i farbki akrylowe z pactry (matt). I z farbkami mam poważny problem (aktualnie z białą). Przy zbyt małym rozcieńczeniu (rozcieńczam wodą) pozostają bardzo wyraźne ślady po pędzlu, widać je nawet po położeniu paru warstw. Ponad to muszę kłaść bardzo grubą warstwę żeby kryła. Przy próbach rozcieńczenia 1:3-1:5 (próbowałem każdego po kolei) farba jest lejąca i również nie mogę uzyskać efektu jednolitej warstwy. Wszystkie próby przeprowadzałem najpierw na gołym plastiku (poprzedni model również malowałem bez podkładu i wyszedł dobrze) oraz na lakierze matowym (też z pactry). Czy jest w ogóle jakaś szansa na uzyskanie gładkiej i jednolitej warstwy z tą farbą używając pędzla? Myślałem też o zrobieniu podkładu farbą tamiya metalicznej (bo mi została z poprzedniego modelu). Czytałem też gdzieś o dodaniu mydła do farby w celu zmniejszenia napięcia powierzchniowego. Czy to ma sens? JAkieś inne porady?

 

Załączam również zdjęcia, kolejno:

-pierwsze: 

górna część: rozcieńczenie 1:4, 4 warstwy 

dolna część: rozcieńczenie 1:3, po drugiej warstwie odpuściłem

-drugie: na lakierze bezbarwnym z pactry

-trzecie: na gołym platiku, rozcieńczenie 1:4

 

Nie zjedzcie mnie, wiem że tragicznie to wygląda ale tak jak mówiłem jestem początkujący :c No i oczywiście wszystkie te "próby" przeprowadzałem w miejscach, które potem nie będą widoczne.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kramczak napisał:

Czy jest w ogóle jakaś szansa na uzyskanie gładkiej i jednolitej warstwy z tą farbą używając pędzla?