Jump to content

F/A-18F Super Hornet, Hasegawa, 1:48


Recommended Posts

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Po tym jak znalazłem zdjęcie, na którym Super Hornet ma jedną dyszę rozwartą, a drugą przymkniętą (taka mocno tomcatowa cecha), postanowiłem zrobić tak w modelu. Miałem zestaw przymkniętych dysz jakie

Zamiar z jakim zacząłem budowę tego modelu to dość szybkie i sprawne połączenie zestawu i kilku dodatków. Bez otwierania, paneli (co bardzo lubię), czy maksymalnego trzymania się dostępnej dokumentacj

Udało mi się wyprowadzić na prostą temat kołnierzy kryjących przejście z kadłuba na dysze. Mosiężne elementy przed przyklejeniem wstępnie pomalowałem, tak by łatwiej było wykończyć je w miejscu zakońc

Posted Images

  • 3 weeks later...

Jak będziesz robił podstawkę to dodaj wycieraczkę do butów 😀 wyszło super .

Pozdrawiam Mirek .

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Malowanie w 90% ogarnięte. Tych dziesięć procent, to jakieś konieczne poprawki, czy nieco zabrudzeń jakie dojdzie na końcówkach skrzydeł. No i oczywiście wszystkie elementy, jak pylony, pokrywy podwozia, owiewka, dysze i kilka innych rzeczy też musi dostać kolor. Ale płatowiec już jako-tako wygląda. 

51223257136_bea39171ac_k.jpg

51222546527_f23c344618_k.jpg

51224024289_b5c74798e7_k.jpg

51223471328_3ce7c7c97b_k.jpg

51223471653_305a2857f0_k.jpg

 

Usterzenie poziome też jest już gotowe, ale na miejsce trafi zapewne po instalacji dysz silników. 

51223256866_68fa93d970_k.jpg

51223470798_50ffc1bc71_k.jpg

 

Końcówki skrzydeł na swoje miejsce pewnie trafią nieco wcześniej. Na tych elementach dojdzie jeszcze nieco zabrudzeń. 

51224024104_4ea9a83913_k.jpg

51223256811_2cddab1f2d_k.jpg

 

Krótka retrospekcja w tym miejscu, bo zanim przykleiłem listwy uszczelniające profil skrzydła między jego stałą częścią a klapą, widoczne na zdjęciach powyżej, wkleiłem siłowniki klap i popychacze listew. Zestaw ich nie zawierał, więc te elementy wykonałem od zera. Będą widoczne w minimalnym stopniu, jedynie od spodu. 

51223471763_905c2955a1_k.jpg

 

 

I na koniec zupełnie aktualny temat. Pracuję nad poprawieniem pylonów podskrzydłowych. Zestawowe są dość ubogie w detale, między innymi dlatego, że są na nich tak zwane "uszy", czyli zaślepki/owiewki śrub mocujących adapter. Postanowiłem wykonać te śruby, więc najpierw trzeba było usunąć wypukłości imitujące "uszy". A śruby, które mają zewnętrzne karbowanie, wykonałem przez rozciągnięcie nafrezowanej wcześniej ramki. Musiałem znaleźć dość grubą, by wykonać kilka frezów. Nie siliłem się na dokładnie taką samą liczbę, bo różnica między 12, a 7 przy średnicy śruby 0,5mm jest niedostrzegalna. W sumie, to taka trochę sztuka dla sztuki, ale liczę że może podniesie wartość modelu. Zwłaszcza, że owiewki, których zadaniem jest minimalizowanie oporu powietrza pylonów i być może echa radarowego, dość szybko zniknęły z liniowch samolotów. Pewnie jako zbędna upierdliwość. 

51223476178_f51cc01e77_k.jpg

51224029329_c79fea1745_k.jpg

51224074499_19cfd19733_k.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Ale to jest fajne, wszystko dopracowane i precyzyjne. Brak luzów technicznych na przypadki. Swoją drogą bez wątpienia znaczenie ma dokumentacja.

Trochę mi zajęło, żeby załapać gdzie idą te frezowane śrubki.. I pytanie - z opisu wynika, że klapy nie są dwuszczelinowe? Ta listwa to jakieś tworzywo elastyczne?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki Pany 

Miku, klapy są jednoszczelinowe. Element między klapą, a skrzydłem jest umocowany do skrzydła na zawiasach. Podejrzewam, że może być to kompozytowo-metalowe. W każdym razie są na nim wkręty, których imitację odtworzyłem. Tak na marginesie, to te elementy i ich odpowiedniki na końcówkach skrzydeł, które pokaże pewnie za jakiś czas, są totalnie przerobione. Bo i odchudzone, i przeprofilowane. A do tego zrobiłem fakturę i zamiast tradycyjnych linii podziału, podobnie jak na klapach, zrobiłem wystające taśmy. Z kolei od spodu dorobiłem widoczną na fotce uszczelkę zamykająca przestrzeń między tym elementem a klapą, po jej wciągnięciu. Pewnie w galerii końcowej pokażę to dokładniej. Uszczelka jest z rozciągniętej rurki, bo z boku, podobnie jak w przypadku widocznej wyraźnie struktury klapy, tu też widać detal. Jest to w rzeczywistości rodzaj powlekanego węża. 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Zacnie to wszystko wygląda, finalnie będzie to kapitalny model.

Odnosząc się do wcześniejszego wpisu to muszę napisać, że zazdroszczę wam czterdziestoósemkowcą, że macie dostęp do szablonów ze śladem bura. Ja już od bardzo długiego czasu zastanawiam się jakby tu wykonać taki szablon lub lepiej stempel w 1/72. Teraz znów sobie o tym przypomniałem i kusi mnie żeby pokombinować coś w tym temacie.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Łukasz, ten szablon trawiłem sam, więc da się pewnie takie coś i w 72 spreparować. W kolejnym modelu jaki będę kończył po Super Hornecie wszystkie oznaczenia chcę namalować albo od trawionych szablonów, albo od masek. 

Edited by Marcin Witkowski
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Super wyglada, ja wczoraj do mojej 18tki doczepiłem kilka szczegółów i zrobiłem wstępna galerię, jednak nie podoba mi się i muszę zrobić nową i wrzucam na forum. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.