Jump to content

Spitfire Mk.VIII - Eduard 1:48


Recommended Posts

Jeszcze trochę w domu posiedzę, a skoro jest wena to jedziemy dalej. Tym razem łatwiej i mam nadzieje szybciej. Spitfire Mk.VIII Eduarda:

IMG_20200508_191128.jpg.bb57ae10f5ff776c93c4b548f6022d0a.jpg

Zestaw jeszcze z pierwszej edycji, trochę się naczekał. Malowanie inne niż w pudełku, Fargo Express Lelanda Mollanda z 301 dywizjonu USAF we Włoszech, wykorzystam kalki z serii Topcolors wydawnictwa Kagero:

IMG_20200508_191155.jpg.5577bedebf3dc84b2f60a2c309bf5ff0.jpg

A oto jedyne zdjęcie samolotu które znam:

MkVIII_HL-X_FargoExpress.jpg.1084186162cc427541988ec1ea29b5dc.jpg

I pierwsze cięcia już za mną:

IMG_20200508_222505.jpg.912fa369734c5d4de50cc380a7b7d93d.jpg

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zlepiłem trzy edkowe spity, w kolejności IX, VIII, XVI. Wszystkie miło wspominam choć mają kilka newralgicznych punktów.

Edited by marek d
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, marek d napisał:

Zlepiłem trzy edkowe spity, w kolejności IX, VIII, XVI. Wszystkie miło wspominam choć mają kilka newralgicznych punktów.

Jakich bo mam jednego na skladzie IXc

Link to post
Share on other sites

Oj ale to są znane bolączki. Najgorsza to górna pokrywa silnika, zamiennik żywiczny też różnie pasuje; często mijają się imitacje wkrętów

w stosunku do dolnej lini. Dolna pokrywa też wymaga trochę uwagi. Małe wstawki po bokach kadłuba, nie starannie spasowane

powodują problemy z górą skrzydła. Generalnie trzeba się starać by nie zepsuć tego co zrobił producent,

Na foto: za pierwszym razem był u mnie słabo, błędy popełniłem już na etapie wycinania części :oops:, ale kolega

jest widzę sprawnym lepiaczem więc da sobie radę. :cool:

 

DSC06500.jpg

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Temat znany, dwie dziewiątki już poza mną. Na sąsiednim forum natomiast koledzy mnie pocieszyli, że w ósemce średnio pasuje ze sobą góra i dół skrzydeł ?. Powalczymy. Dziś zabawy z kokpitem, parę dziurek i od razu wygląda lepiej:

IMG_20200509_161250.jpg.f9d9a4f4c38e2a21678f6fccb82c8730.jpg

Potem kilka drucików tu i tam, a na koniec grunt. Jak mnie najdzie to jeszcze IG dzisiaj poleci tam gdzie ma być:

IMG_20200509_220937.jpg.272374124ffeda1432244c12360dfbb6.jpg

 

Edited by barszczo
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marek d napisał:

Moją VIII robiłem z weekenda i nie przypominam sobie problemów że skrzydłem.

Wczoraj jeszcze przymierzyłem skrzydło i wygląda że jest ok:

IMG_20200510_000353.jpg.4d66a132802ccf2d3f7ee301b9ec7d3c.jpg

IMG_20200510_000406.jpg.c18a5e404cd7bb0313d59d669db0c651.jpg

Dzisiaj pomaziałem kokpit, jutro reszta blaszek i składanie do kupy. Może zamknę kadłub:

IMG_20200510_234742.jpg.336774cadca813cc2710f8b0f5558370.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Też zamierzam skleić spita z Eduarda, ale chcę dobrać dodatki takie jak klapy, aktualnie w sklepie jest model w wersji IXc , a klapy VIII, orientuje się ktoś czy będą pasować? Swoją drogą będę podglądał.

Link to post
Share on other sites
W dniu 11.05.2020 o 21:50, Mario napisał:

aktualnie w sklepie jest model w wersji IXc , a klapy VIII, orientuje się ktoś czy będą pasować?

Powinny pasować. Tymczasem końcowe zabawy z wnętrzem. Tablica z Edka wyglądała koszmarnie, fatalny druk i połysk. Po zmontowaniu na całość poszedł mat, zaszkliłem zegary i jakoś teraz wygląda. Dodałem jeszcze kilka charakterystycznych przewodów bo tutaj wnętrze będzie bardziej widoczne niż w Hurrim:

IMG_20200512_185457.jpg.9b64a87b3767a7a37de8fabe5cd35fb5.jpg

Na koniec zamknąłem w końcu kadłub:

IMG_20200512_221540.jpg.3467364a2a671b30305b5eabd78a936e.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Mario napisał:

Czy ta sekcja za fotelem i przed tablicą była faktycznie srebrna? Pytam bo, jednak kupiłem IXc i czy w każdym, może ktoś się orientuje.

Powinna być srebrna, widziałem też zdjęcia gdzie IG sięgał tylko od wręgi z tablicą do wręgi z mocowaniem fotela. Dzisiaj niewiele nowego. Najwięcej czasu straciłem na pokrywę silnika, a jeszcze ją muszę poprawić. Podejrzewam że po położeniu podkładu wyjdą na niej nowe kwiatki, ster kierunku tylko założony do zdjęcia:

IMG_20200513_232300.jpg.8b95d7c853d5216e754976f1d59a844d.jpg

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Mario napisał:

Czy ta sekcja za fotelem i przed tablicą była faktycznie srebrna? Pytam bo, jednak kupiłem IXc i czy w każdym, może ktoś się orientuje.

Kabinę malowano Grey Green. Kolor ten kończył się na wrędze 11, tej z fotelem. Dalej kadłub malowano na srebrno, na szarym podkładzie. W drugiej połowie 1943 pojawił się zapis likwidujący malowanie wnętrza ogona i dotyczył tylko Mk IXF. Wiele jednak wskazuje, że tylko zapis i zasadę wprowadzono we wszystkich Mk IX. Nie jest jednoznaczne, czy rezygnacja z malowania dotyczyła tylko powłoki srebrnej, czy także primera. Sporo wskazuje na to, że ogon pozostawiano jako NMF. W okolicy końca wojny kolor Grey Green pojawił się w miejscach, gdzie dotąd używano innych kolorów - klapy, podwozie... . Znów nie jest całkiem pewne których Mk to dotyczyło. Jest wersja, że Grey Green pokrywał także wnętrza ogonów i także w Mk IX. W sumie szansa, że tak było na jakimś wojennym Spitfire jest moim zdaniem bardzo marna.

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj trochę dłubania, odtwarzanie linii i nitów na kadłubie. A później szybciutko skrzydła i mamy ósemkę w całości. Jutro jeszcze trochę zabawy z osłoną silnika od dołu, chłodnice pod skrzydła, celownik, szklarnia i można gruntować:

IMG_20200514_224604.jpg.ebf873546aab2f10dd121b746dd47649.jpg
{ REIMG_ZOOM_IN }

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Jako że jest tylko jedno zdjęcie Fargo Express którego buduję, ze szczegółami będę wzorował się na maszynie Lonesome Polecat który miał więcej szczęścia do zdjęć, paru ciekawych smaczków można się tam dopatrzeć:

001.thumb.JPG.50196f8519d9f7030eacc89e8b877223.JPG

002.JPG.ec5936dc0317d77e552ba3d25845971e.JPG

003.jpg.ec4fb4bb7e2381728a64ff40235e6241.jpg

004.jpg.81e94538d1a9ce3391feae97a96599f7.jpg

Tutaj jeszcze jedna maszyna w kolorze:

005.thumb.jpg.acfcc33c5bae5b8b540e4bd92dd200e7.jpg

Ciekawą sprawą są felgi w czerwonym kolorze, mój też tak będzie miał. Zamówiłem jeszcze 30 galonowy dodatkowy zbiornik paliwa widoczny na obu maszynach. Model praktycznie gotowy na podkład, czekam tylko na zbiornik, przygotowana też drobnica:

IMG_20200517_223352.jpg.c7da80f8f8d726812ad607eea9a5f210.jpg

IMG_20200517_223438.jpg.eeee4a2c7406ebad25a3c0b81c59f58f.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Ja bym jednak uważał na te kolorowe zdjęcia. Wygląda mi to na kolorowane zdjęcia czrno białe. Szczególnie zdjęcie 1 i 5 widać szare plamy.

Link to post
Share on other sites

Już Cię gonię moja dziewiątką, na chwilę zatrzymały mnie klapy, ale już jedna wycięta. Czy grzbiet za kabiną powinien być szpachlowany na łączeniu połówek?  Są tam nity więc się zastanawiam czy ta przerwa powinna być. Bo rozumiem że pokrywa silnika i baku paliwa to jeden element.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za kabiną do ogona u mnie minimalna ilość szpachli, nie powinno być tam szpary, pod spodem też. Nity jak zatrzesz to nitowadło i jest git. Zbiornik paliwa przed kabiną i pokrywa silnika mają być bez szpary, trzeba szpachlować. Osłona silnika od dołu też z dwóch elementów, ma zostać ślad łączenia od początku do wlotu filtra. Filtr szpachlujemy i potem po wklejeniu szpachlujemy całość filtra z częścią która była na skrzydle. Na zdjęciu u mnie jeszcze tego nie widać, teraz już jest git. Zbiornik już jest w paczkomacie, wieczorem dalszy postępy.

Edited by barszczo
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No i model gotowy na podkład i malunki. Ze zbiornikiem miałem trochę zabawy, trzeba go było podgiąć na ciepło żeby się dobrze ułożył:

IMG_20200520_230840.jpg.b6a31b3121aa9f077d1295eca31c7d65.jpg

IMG_20200520_230854.jpg.ec7d8c719716e0a7d6ba7a21a7ba936a.jpg

Edited by barszczo
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Miałem trochę zabawy z kilkoma upierdliwymi miejscami w tym modelu gdzie pomimo szpachlowania uparcie wyłaziły zapadliska. W końcu położyłem podkład i pierwszy kolor. Z powodu ciągle małego doświadczenia z farbami MRP poszedłem o jedną mgiełkę za daleko i trochę za bardzo wygasiłem cieniowanie spodu. Ogólnie nie wygląda to źle, a MRPy lubię coraz bardziej:

IMG_20200523_220458.jpg.6151434b8132754c677917051edaf309.jpg

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Spitfire wreszcie w kolorach. Mały kłopot był tylko z farbą DE, tak jakby była delikatnie za gęsta. Teraz już tylko połysk, kalki, wyświntuszyć i na półkę:

IMG_20200529_221432.jpg.e9cd2e0ca6404c1d9961f92ee59bc4a8.jpg

IMG_20200529_221455.jpg.3894e6bfa21306a9b8f9e5aab6425550.jpg

IMG_20200529_221517.jpg.f4d3b59188627efc611f21498b9035ca.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Czym maskowales? Malowanko ladnie wyszlo ale plamy byly troszke bardziej pofaldowane, nierowne a tak poza tym to wyglada ladnie

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.