Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zgadzam się z SOLO - najlepszy jest F-16 N AGGRESSOR z TAMIYA... Najmniej zmian tam trzeba wprowadzić no i wygląda jak F-16. Kiedyś gdzieś na zawodach modelarskich słyszałem, że KINETIC to skopiowana

Wpadły mi ostatnio w ręce dwa nowe zestawy waloryzujące F-16C do polskiej wersji Jastrzębi, więc niżej kilka słów porównania. Mam w tej chwili w domu w sumie 3 (a nawet 4 jak dobrze policzyć) takie

Po kilku tygodniach prac nad różnymi pierdołami wrzucam kilka zdjęć praktycznie gotowego zestawu "ratunkowego" dla F-16 C/D BLOCK 52 z TAMIYA  w skali 1/48. Zestaw się rozbudował i sam się zdziwiłem i

Posted Images

Dzień dobry. Od kilku dni obserwuję ten wątek i bardzo mnie zainteresował do tego stopnia, że postanowiłem się zalogować - pierwszy raz na jakimkolwiek forum..... Sam  kilka lat temu chciałem skompletować kilka zestawów do modelu F-16 C TAMYIA w skali 1/48. Nie było problemu z zakupem w kraju czy za granicą  - takie czasy i możliwości. Pokupiełm różne modele F-16 oraz kilka różnych zestawów do nich i się zdziwiłem, że wiele części nie pasuje...... Postanowiłem, że sobie takie elementy zrobię sam zwłaszcza, że mam mnóstwo zdjęć F-16 z Łasku, które namiętnie fotografowałem podczas wyjazdu na lotnisko w przerwie corocznych zawodów i giełdy modelarskiej oraz " doradców " z gigantyczną wiedzą i możliwościami. Tak się zaczęła się moja historia z produkcją zestawów żywicznych min. do F-16 w skali 1/48 i 1/72. Ostatecznym impulsem było zlecenie na wykonanie CFT i podstawy statecznika dla MODELMAKERa do F-16 ZEUS DEMO TEAM w block 30/50 w 1/48 do TAMYIA i 1/72 do REVELL i TAMYIA o których wspominał SOLO na początku posta. Kilka zdjęć elementów tego zestawu "przerobionego" do naszego block 52:

49891994042_aab3d84cb2_b.jpg20200513_202512 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49891165878_165bd4bd4c_b.jpg20200513_203045 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

Kiedy zrobiłem ten zestaw do TAMYIA to stwierdziłem - przecież jest jeszcze KINETIC i HASEGAWA. Wykorzystam to do wszystkich modeli, a co... I tu jest największy problem w tych modelach. Wszystkie produkują ten sam F-16 a każdy jest inny!!!! Podstawa statecznika z TAMYIA dla HASEGAWA jest za gruby o 1,4 mm a do KINETIC jest za wąski o ok. 1 mm....

Po lewej TAMIYA a po prawej HASEGAWA

49891149388_4529229c5f_b.jpg20200513_201731[1] by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr 

CFT zrobiłem pełne z profilem kadłuba z TAMYIA i kiedy nałożyłem go na HASEGAWA i KINETIC to okazało się, że nie pasuje i są gigantyczne szpary.

Mój CFT nałożony naTAMYIA:

49891992942_e03cf7df65_b.jpg20200513_203159 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

dotarły do mnie informacje od modelarzy klejących F-16 ZEUSa, że dolne profilowanie zbiorników jest tak dokładne, że mieli problem z klejeniem... Nie było luzów. Kolejne błędy jakie widziałem na różnych fotorelacjach to nakładanie szpachli wokół zbiorników.... W rzeczywistości na kadłubie układana jest uszczelka i dopiero na nie jest skręcany zbiornik składający się z 4 części. I są tam szpary.

tu nałożony na KINETIC

49895348672_cdd8fd9cbe_b.jpg20200514_200628 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49895040231_52152c0225_b.jpg20200514_200644 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

tu nałożony na HASEGAWA

49895039666_4ffb536908_b.jpg20200514_200810 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49895039081_5b9aeec608_b.jpg20200514_200823 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

Pociąłem te wszystkie modele wzdłuż i wszerz i muszę stwierdzić, że model TAMYIA jest najlepszy! Tak jak napisał SOLO najlepszy dla naszego block 52 jest:

49894559653_9279a9d2ff_z.jpgF-16 N by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

Może podpadnę "ludziom na mieście" ale nie polecam KINETIC - model porażka... CFT za krótkie, profil kadłuba schrzaniony, plastik dziwny... HASEGAWA jak na swoje lata jest niezła ale na półkę w domu a nie na zawody. Jest uboga w detale a kabina woła o pomstę do nieba...  Link do ARC z naszą F-16ką HASEGAWA z pudełka - podstawa statecznika powala...

https://www.aircraftresourcecenter.com/Gal16/15601-15700/gal15617-F-16-Bangash/00.shtm

CFT z ARMA HOBBY są niezłe i według mnie warte zakupu. Pojawiają się na różnych giełdach i aukcjach - trzeba tylko cierpliwości. Sam je kiedyś miałem i skleiłem na próbę. Problemem było tylko spasowanie dwóch połówek - skurcz żywicy niestety.... i były spore szpary po nałożeniu na model. Nie wiem - może to było tylko w moim zestawie... WOLFPACK a nie widziałem więc nie mam porównania. Mam też CFT z CMK - masakra..... i z ISRACAST - masakra do kwadratu..... Jeśli byłoby zainteresowanie to mogę także zrobić porównanie. O garbach do szparek z CMK i SUFA z ISRACAST już nawet nie wspominam.....

Obecnie pracuję nad konwersją do modelu F-16 N z TAMYIA na F-16 B/D. Przygotuję krótką relację i jutro wrzucę.....

Link to post
Share on other sites

No to ciekawe informacje są.
Wiadomo coś o możliwości zakupu tych CFT i podstawy statecznika Twojego projektu? Pewnie by się to w Polsce przyzwoicie sprzedawało.
Ciekawi mnie też jakość tych żywic w porównaniu z bardzo ładnymi (i ponoć - jak słyszałem od kolegi - bardzo dobrze spasowanymi) zbiornikami Attack Squadron. Podstawa statecznika wyszła im trochę gorzej ale też niczego sobie.
 

20 minut temu, awc-models napisał:

Obecnie pracuję nad konwersją do modelu F-16 N z TAMYIA na F-16 B/D. Przygotuję krótką relację i jutro wrzucę...

A to byłaby prawdziwa bomba, szczególnie gdybyś był w stanie utrzymać jakoś linii podziału i detali jakie są na kadłubie Tamki - to nie jest proste.
Nie planujesz może jakiejś małej konwersji do zestawu Tamki w 72? Tam aż się prosi o "polski" wlot powietrza i pdstawę stateczmika (CFT naturalnie też), żeby zrobić polskiego Jastrzębia.
W tej chwili najlepszym zestawem do zrobienia polskiej maszyny w 72 jest niestety bardzo słaby zestaw Revella, bo na F-16 Block 52 Tamki nie ma w ogóle szansy chyba w najbliższych latach. Sam bym taki zestaw konwersyjny kupił z miejsca.

Link to post
Share on other sites

Cały czas to produkuję i jest na sprzedaż. CFT z ARMA HOBBY były naprawdę dobrze zrobione i można tylko żałować, że ich już nie ma. Ja bym się za CFT nie zabrał gdyby dalej były produkowane - szkoda zdrowia.... Tak jak wspomniałem tutaj impulsem był ZEUS.... Te same zestawy są do skali 1/72 do REVELL i TAMIYA w block 30/50 i block 52. Jutro zrobię krotki in-box.

Co do szparki do TAMIYA to faktycznie walka z nitami i liniami jest straszna.... Koło tego zestawu "chodzę" już z półtora roku i cały czas mam wątpliwości - śmiertelnik podnosi rękę na cudo? Toż to profanum :):) Zrobiłem od podstaw garba a górę kadłuba z podwójną kabiną  zrobiłem na bazie tej z TAMIYA i jakoś to wyszło.... Szpachlówka i szlifowanie.... To wszystko jest małym problemem w stosunku do oszklenia - to jest wyznanie. Mam możliwość zlecenia cudnych kabinek w Czechach albo zrobić je z przezroczystej i barwionej żywicy. Obecnie skłaniam się do żywicy i z nią eksperymentuję. Nigdy nie pracowałem na bezbarwnej żywicy i uczę się jej. Niestety jest epoksydowa a nie poliuretanowa i tu jest problem. Załączam zdjęcie kabinki do szparki podzielonej na 2 części aby w ogóle można było to zrobić

49895815607_5b0c7d707c_b.jpgF-16 B/D by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

i tak są przecienienia ale spokojnie się da odciąć od wlewu. Niestety jeszcze pojawiają się bomble i teraz walczę jak się ich pozbyć. Nie chcę vacu - jest trudna do obrobienia zwłaszcza na połączeniu kabiny z owiewką gdzie krawędź jest ostra - to będzie trudne do uzyskania w vacu. Jak się poddam z żywicą to wtedy pomyślę o vacu.

Kiedyś zrobiłem jeszcze taki model. Niestety już poza produkcją....

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, awc-models napisał:

Te same zestawy są do skali 1/72 do REVELL i TAMIYA w block 30/50 i block 52.

No niestety nie ma Tamki Block 52 w 72. Tylko i wyłącznie Block 50. Tak naprawdę to problemem jest tylko brak wlotu powietrza w wersji small mouth, bo zarówno dyszę i podstawę statecznika można wziąć żywiczne. Ale wlot powietrza to problem.

Link to post
Share on other sites

Wiem o tym. Mój zestaw jest dedykowany do REVELL a pasuje też do TAMIYA bo to sprawdziłem. Też chciałem zrobić ten nieszczęsny wlot ale poddałem się na liniach podziału. Spokojnie mogę to zrobić ale nie będzie takiej delikatności jaka ma ten model. Linie podziału sa ładniejsze niż w 1/48.....

CFT z ARMAHOBBY do 1/72 są za krótkie o 4-5 mm...... i to był dla mnie szok.... Sprawdziłeś to?

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, awc-models napisał:

Też chciałem zrobić ten nieszczęsny wlot ale poddałem się na liniach podziału. Spokojnie mogę to zrobić ale nie będzie takiej delikatności jaka ma ten model.

Uważam że to nie byłoby problemem, akurat wlot powietrza w F-16 jest stosunkowo słabo widoczny, chyba że się patrzy na niego zupełnie od dołu, a po drugie to nie ma tam za dużo tych linii podziału i detali. I co najważniejsze: znacznie lepiej zrobić polskiego Jastrzębia z pięknej Tamki i może z trochę gorszej jakości wlotem, niż robić tego Jastrzębia z zestawu Revella, albo jeszcze gorszej Hasegawy, bo wtedy cały model, nie tylko wlot powietrza, będzie miał gorsze linie podziału i detale niż Tamka. Kurczę, brakuje na rynku tego jednego wlotu, bo nawet podstawa statecznika jest QuickBoosta do kupienia, tylko trzeba dorobić jeden czujnik ECM, antenki na wlot powietrza są proste do dorobienia, wnętrze klapy podwozia też łatwo samemu wystrugać. Tylko wlotu brakuje.
Acha, no i zarówno w przypadku 48 jak i 72 brakuje pary pylonów, bo zarówno Tamka (w obu skalach) jak i Revell w 72 dają tylko po 2 sztuki tych "naszych".

33 minuty temu, awc-models napisał:

CFT z ARMAHOBBY do 1/72 są za krótkie o 4-5 mm...... i to był dla mnie szok.... Sprawdziłeś to?

Nie, gdy ja robiłem mojego Jastrzębia z tego zestawu Revella to bez CFT, nawet nie szukałem tych zbiorników. No i widzę że dobrze, skoro są za krótkie.

A tak reasumując, to czego się można spodziewać w sprzedaży, jeśli chodzi o te dodatki i konwersje do F-16? I pod jaką marką?

Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawy wątek. Mam w swoich zasobach F-16CJ Block50 Tamki , Hasegawa F-16C i... Fujimi C/D Block30. Z tego co  piszecie, to najlepszym materiałem wyjściowym jest mimo wszystko Tamka. A wiadomo jak jest z Fujimi?

Link to post
Share on other sites

Zadając powyższe pytanie warto wiedzieć że jeśli chodzi o myśliwce F-16C/D, ich produkcja od pewnego momentu biegła jakby dwutorowo i dlatego w użyciu są poniekąd dwie wersje tych samych maszyn. Block x0 (Block 40, Block 50, Block 60 itp.) oraz Block x2 (jak nasz Block 52+, Block 42 itp.).
Obie wersje różnią się zarówno innym silnikiem, a więc także inną jego dyszą, jak również innym wlotem powietrza.
Pierwsze F-16 (zresztą nie tylko wersje C/D) używały silników Prat & Whitney, i w różnych wersjach te silniki są montowane w tych maszynach do dzisiaj. Nasz Jastrząb ma właśnie taki silnik, który łatwo rozpoznać po tym że jego dysza ma zbliżony do czarnego kolor (na zdjęciu dysza P&W ale nie z naszej maszyny), choć wcześniejsze wersje tego silnika miały nieco inne dysze (metaliczne lamelki).

aby.jpg photos | F-16.net

Do tych silników używano wlotów powietrza tzw. smallmouth zwany też NSI i takie też wloty mają nasze maszyny. Te wloty są nieco węższe za to wyższe niż te z wersji Block x0.
Na zdjęciu pierwszy wlot to właśnie NSI, czyli taki jak u naszych, drugi - niżej - to ten z Block x0, czyli MCID.

The Viper's Heterogeneous Intakes

Ten drugi, szerszy wlot zaczął być montowany w F-16C/D od wersji Block 30 - wcześniejsze wersje wszystkie miały ten pierwszy, "mały" wlot, tak więc jest szansa że jeśli ktoś ma zestaw z F-16C/D Block 30, to będzie miał w nim zarówno dyszę P&W jak i "mały" wlot powietrza. Ale niekoniecznie.
Nowy, szeroki wlot był związany z tym, że od Block 30 (a konkretnie od pewnego momentu w ramach serii maszyn Block 30) F-16 dostał nowy silnik, General Electric:

File:USAF F-16C Block 40H (90-0710) exhaust nozzle at MCAS Iwakuni May 5, 2016.jpg

Tak więc reasumując i dla potrzeb modelarstwa upraszczając temat, do naszych maszyn można w praktyce użyć tylko zestawów zawierających maszyny F-16C/D od Block 42 w górę, z Block 32 już jest gorzej bo mają inne podwozie niż nasze.
Wszelkie Block 50, 60 itp. mają niestety zupełnie inną dyszę i wlot powietrza niż Jastrzębiee, dlatego np. z zestawu Tamki F-16C Block 50 w 1:72 naszego zrobić się nie da, bo brakuje prawidłowego, "małego" wlotu powietrza (bo dyszę można użyć żywiczną Airesa do izraelskiej Sufy Hasegawy - pasuje jak ulał do F-16 Revella, do Tamki pewnie też się nada).
Tak więc jeśli ktoś szuka zestawu do polskiej maszyny, to najlepiej szukać czegoś od wersji z Block 42 w górę, wtedy zestaw powinien zawierać prawidłową dyszę, prawidłowy wlot powietrza oraz prawidłowe podwozie - takie jak w naszych Jastrzębiach. Całą reszta, czyli podstawa statecznika, antenki, klapy podwozia i światła pozycyjne, to już odrębna historia, bo to jest różnie w różnych maszynach dla różnych odbiorców.
Mam nadzieję że teraz będzie nieco jaśniej w temacie. :)

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z SOLO - najlepszy jest F-16 N AGGRESSOR z TAMIYA... Najmniej zmian tam trzeba wprowadzić no i wygląda jak F-16. Kiedyś gdzieś na zawodach modelarskich słyszałem, że KINETIC to skopiowana TAMIYA. Po tych wszystkich moich eksperymentach z tymi modelami to ewidentnie są inne modele. Zupełnie inny profil kadłuba, podstawa statecznika, dziwne detale odróżnia te modele od siebie. Faktem jest, że wiele rozwiązań jest podobnych np. połączenie górnych połówek kadłuba. Niemniej jednak KINETIC jest słaby. Widzę to zwłaszcza teraz jak robię szparkę i porównuję ze zdjęciami i chociażby wspomnianym wcześniej modelem z HASEGAWA w naszym block 52....

Wrzucam kilka zdjęć z obecnego etapu walki. Surfacer wysechł i mogłem poskładać "grubiznę". Garb ma praktycznie wszystkie wloty i anteny tylko czeka mnie zrobienie reszty linii podziału oraz nitowania. Od razu sobię zostawiam możliwość przerobienia do innych wersji np. SUFA. Statecznik jest przerobiony z oryginału i nie ma z nim problemu. Najwięcej czasu zajmuje mi dopasowanie nowej górnej przedniej części do wersji dwumiejscowej. Zrobiłem nowe linie podziału i nity ale czeka mnie jeszcze mnóstwo poprawiania. Tak jak wspomniałem wcześniej cały czas walczę z kabinkami z żywicy i liczę, że opanuję do końca tę technikę. Mam już zrobione anteny pod wlotem do silnika i boczne wsporniki pod światła pozycyjne. Te światła zrobię z częściami przezroczystymi oraz dodatkowo jedną czerwoną i drugą zieloną - barwionymi. Zobaczymy jak to wyjdzie.... No i jeszcze czeka mnie tylny kokpit - to będzie "czelendż"....

49899308722_8d778ed9e8_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_1 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49899309057_087109a541_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_2 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49899002446_8b50fd7c8a_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_3 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49899309632_c23f482d83_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_4 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49899003051_d81d9ef951_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_5 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49898484558_40b06c784c_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_6 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49899001036_0a874bb7e8_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_7 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

i wstęp do wersji B

49899308377_237ef718ae_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_8 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

kabinki testowe z dziurami i przebarwieniami.... na czymś trzeba trenować. Kabinki odlewam od razu obie ale później mieszam je tak aby nie miały tego samego koloru - jak w oryginale. Na zdjęciach widać inny odcień  obu połówek. Garb odstaje od kadłuba i są na zdjęciach szpary ale jest to konsekwencja składania w kółko tych elementów bez kleju tylko na wcisk albo taśmę. Po dociśnięciu górnej przedniej części do reszty kadłuba jest idealnie. Tył podstawy statecznika stanowiący integralną część z garbem jest przygotowany na różne wersje dla różnych block-ów....

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

TAMIYA wywindowała jakość tego modelu na najwyższy poziom. Próbuję maksymalnie wpasować się z liniami podziału i nitowaniem co jest piekielni trudne. Na płaszczyźnie kadłuba są dwa rodzaje nitowania - delikatne wgłębienia i duże otwory. Sporą ilość tych dużych otworów uległa zaszpachlowaniu i teraz walczę aby je odtworzyć... Robota głupiego....

Poniżej zestaw z CFT i podstawą statecznika do modelu REVELL i TAMIYA w skali 1/72. Jeśli chodzi o zbiorniki to w przypadku obu modeli profilowanie kadłuba jest identyczne i nie ma problemu z dopasowaniem zbiornika. 

CFT na modelu REVELL

49913987216_77ff9ae464_b.jpgAWC_MODELS_F_16_CFT_1 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49913987766_0fbe95845d_b.jpgAWC_MODELS_F_16_CFT_2 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

CFT na modelu TAMIYA

49913988381_96982caa1a_b.jpgAWC_MODELS_F_16_CFT_3 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49913474973_77fa6ab3af_b.jpgAWC_MODELS_F_16_CFT_4 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

i wszystkie elementy tworzące zestaw

49914288212_5d11413b05_b.jpgAWC_MODELS_F_16_CFT_5 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

Tak jak wspomniałem wcześniej zestaw został opracowany do limitowanej edycji ZEUS DEMO TEAM z MODELAMKERa i był dedykowany do modelu REVELLa. To nie jest moja skala ale muszę przyznać, że model TAMIYA jest wykonany cudownie. Linie podziału są delikatne i bardzo wyraźnie. Rewelacja.... Oglądałem wloty do naszego F-16 i można by poszerzyć ten zestaw o nowy wlot ale roboty by było "po warkoczyki"....

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Garb w 48 to z kinetica wzięty i poprawiony? Kiedys nad tym siedziałem i ten z kinetica to w ogóle porporcje miał zwalone... 😞

Edited by Qz9
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, awc-models napisał:

Oglądałem wloty do naszego F-16 i można by poszerzyć ten zestaw o nowy wlot ale roboty by było "po warkoczyki"....

Gdybyś to zrobił to byłoby naprawdę coś dużego. W tej chwili bardzo brakuje dobrego zestawu w 72 do zrobienia nie tylko polskich Jastrzębi, ale i całej masy F-16 w wersjach Block 30-42 w górę. Jak sobie pomyślę ile ja się nadłubałem w tym mydlanym Revellu, gdy tymczasem tuż obok leżał piękny zestaw Tamki, którego użyć nie mogłem... :)
W skali 1:72 w zasadzie niczego więcej nie potrzeba: dysza jest Airesa, podstawę statecznika robi QuickBoost, koła są chyba ResKita jakby ktoś musiał żywiczne, komplet uzbrojenia ma w ofercie Eduard - tylko brak prawidłowego wlotu jest problemem.
Serio, przemyśl czy by nie było warto wypuścić tego wlotu, naturalnie razem z antenkami. :)

12 godzin temu, awc-models napisał:

TAMIYA wywindowała jakość tego modelu na najwyższy poziom. Próbuję maksymalnie wpasować się z liniami podziału i nitowaniem co jest piekielni trudne.

A to co teraz projektujesz? Bo sądziłem że ta podstawa statecznika i CFT to już są gotowe i zaraz będą w sprzedaży.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.05.2020 o 23:29, awc-models napisał:

49899309632_c23f482d83_b.jpg

 

Taka mała uwaga, nasze Jastrzębie mają 2 wyrzutnie flar/chaffów z tej strony, a nie 3.

image.png.643078439b181e77bca0413abab76e46.png

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Cytat
23 godziny temu, Qz9 napisał:

Garb w 48 to z kinetica wzięty i poprawiony? Kiedys nad tym siedziałem i ten z kinetica to w ogóle porporcje miał zwalone... 😞

 

Nie. Garb jest w 90% zrobiony od podstaw - jedynie przód jest z HASEGAWY  ( co wymagało i tak poprawy bo był za wąski ) no i zaznaczone na czerwono wnęki pod wyrzutnie flar skanibalizowałem z KINETICa. Nie chciało mi się tego dłubać..... Jeśli chodzi o garb to zgadzam się z Tobą, że KINETIC zrobił to koszmarnie. Obecnie garb jest na ukończeniu - wydaje się, że jest gładki a w rzeczywistości ma mnóstwo przetłoczeń z którymi jest niezłe babranie.....

49917485076_e4d4518606_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_9 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

49917484386_3351d28d2b_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_10 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

9 godzin temu, Solo napisał:

Taka mała uwaga, nasze Jastrzębie mają 2 wyrzutnie flar/chaffów z tej strony, a nie 3.

Tak Solo wiem - dziękuję za czujność.... Tą trzecią wnękę zostawiam sobie pod inne wersje - a nuż się przyda. Do naszych będzie dodatkowa zaślepka, którą trzeba będzie wkleić. Poniżej kilka pierwszych detali do odlania - anteny i wloty do garba, anteny pod wlotem silnika i boczna antena ze światłem pozycyjnym a także dodane anteny po bokach dziobu z przodu kadłuba. Trochę to "obrobiłem". Pierwotnie chciałem to zrobić z blaszki ale w oryginale krawędź nie jest taka ostra. Zobaczę jak to wyjdzie po odlaniu już w żywicy.

49917784652_2d5862716f_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_11 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

Link to post
Share on other sites

Hej. Zaślepka nie rozwiązuje tematu tych wyrzutników flar. Tak samo zrobił kinetic i to nie pasuje do Jastrzębia tylko do F-16 Izraelskiego. W naszych samolotach układ tych dwóch wyrzutników jest inny niż przy trzech. One są po prostu w innym miejscu.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

W ogóle 3 wyrzutniki występują bardzo rzadki w tych garbach w F-16, a do tego jest tam inny układ paneli przy 2 i 3. Zaślepka nic raczej nie da.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze taka uwaga co do tych blach wzmacniających przy antenach TW (te w kształcie łezek) - widzę że zrobiłeś cały fragment kadłuba do wymiany (ostatnie zdjęcie).
Czy to jest na pewno dobry pomysł? Raz że ta blacha jest ledwo widoczna i nie dostaje aż tak mocno od powierzchni, a dwa że już Tamka zrobiła tę płytę w postaci blaszki.
To jest tak prosty kształt że nawet tak kiepsko uzdolniony modelarz jak ja potrafiłby ją sobie narysować na cienkim polistyrenie, wyciąć nożykiem i przykleić do plastikowego nosa maszyny.
Taka modyfikacja tej części nosa jaką zaproponowałeś moim zdaniem trochę mija się z celem.

image.png.b721a986d4db1d7025a659ed9a2e280c.png

132915-10911-pristine.jpg.12c890fb4df806253eedd8479db9d5af.jpg

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, karambolis8 napisał:

Hej. Zaślepka nie rozwiązuje tematu tych wyrzutników flar. Tak samo zrobił kinetic i to nie pasuje do Jastrzębia tylko do F-16 Izraelskiego. W naszych samolotach układ tych dwóch wyrzutników jest inny niż przy trzech. One są po prostu w innym miejscu.

 

6 godzin temu, Solo napisał:

W ogóle 3 wyrzutniki występują bardzo rzadki w tych garbach w F-16, a do tego jest tam inny układ paneli przy 2 i 3. Zaślepka nic raczej nie da.

Panowie nie obraźcie się ale piszecie bzdury... Poniżej jeszcze raz wcześniejsze zdjęcie garba z fragmentem garba z naszego F-16 D z układem wyrzutni i zaślepką o której napisałem. Wcześniej także napisałem, że robię to "na przyszłość" aby móc zrobić inne block-i oraz izraelskie F-16 D BARACK  i  SUFA. Na początku myślałem, że faktycznie w naszym garbie nie ma widocznego obrysu zaślepki i coś popieprzyłem ale jak przejrzałem tonę zdjęć to jest to ewidentnie widoczne. No i jeszcze lokalizacja tych wyrzutni w naszym garbie - jest dobrze!!!! Nie wiem gdzie widzicie, że to jest w złym miejscu..... Tak szczerze powiedziawszy to robiąc nasz block od razu je zadekluję i będzie spokój......:

49919749016_c96a840ff9_b.jpgAWC_MODELS_F_16_B_D_12 by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

i BARACK - zdjęcie znalezione w necie

49920204417_f602fe83a1_b.jpgF_16_D_BARACK by Wlodzimierz Cybulka, on Flickr

2 godziny temu, Solo napisał:

Jeszcze taka uwaga co do tych blach wzmacniających przy antenach TW (te w kształcie łezek) - widzę że zrobiłeś cały fragment kadłuba do wymiany (ostatnie zdjęcie).
Czy to jest na pewno dobry pomysł? Raz że ta blacha jest ledwo widoczna i nie dostaje aż tak mocno od powierzchni, a dwa że już Tamka zrobiła tę płytę w postaci blaszki.
To jest tak prosty kształt że nawet tak kiepsko uzdolniony modelarz jak ja potrafiłby ją sobie narysować na cienkim polistyrenie, wyciąć nożykiem i przykleić do plastikowego nosa maszyny.
Taka modyfikacja tej części nosa jaką zaproponowałeś moim zdaniem trochę mija się z celem.

Solo teraz masz rację - na razie to chcę odlać i zobaczyć jak te części będą wyglądały od strony technicznej. I tak chcę je jeszcze pocienić ale jak będzie wyglądać nieciekawie to sobię albo odpuszczę albo zrobię jako elementy z blaszki. Czas pokaże - dzięki za sugestie.

 

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, awc-models napisał:

Na początku myślałem, że faktycznie w naszym garbie nie ma widocznego obrysu zaślepki i coś popieprzyłem ale jak przejrzałem tonę zdjęć to jest to ewidentnie widoczne.

Racja, przyjrzałem się dokładniej i faktycznie jest jak piszesz - zwracam honor.

1 godzinę temu, awc-models napisał:

Solo teraz masz rację - na razie to chcę odlać i zobaczyć jak te części będą wyglądały od strony technicznej. I tak chcę je jeszcze pocienić ale jak będzie wyglądać nieciekawie to sobię albo odpuszczę albo zrobię jako elementy z blaszki.

Szczerze mówiąc to blaszka to też nie jest najlepszy pomysł - jest zawsze trochę za gruba i trudno ją ułożyć tak żeby idealnie przylegała do powierzchni plastiku. Ja jak będę robić ten element u siebie to na 100% obrysuję blaszkę Tamki i wytnę to w najcieńszym polistyrenie jaki mam, czyli chyba 0,1 mm. Raz że to się ładnie przyklei, dwa że będzie minimalnie odstawać.
Może po prostu zrób to w polistyrenie?

A w ogóle to zdradzisz jakie zestawy planujesz wypuścić do sprzedaży i co w nich będzie? Bo zdaje się że będzie więcej niż jeden zestaw?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Solo sprawdź zawartość pudla i instrukcje bo według tego co widzą moje oczy to się mylisz i takie elementy Tamka stosuje. Podyktowane jest to innymi wersjami więc jeśli kolega to dobrze zaprojektuje to masz o wiele mniej roboty. Widać że Włodzimierz wie co robi. 

Zdjęcia tylko w celach dyskusji

 

Screenshot_20200521-185338_Chrome.thumb.jpg.09f93b969c63fd44cc15333595d1a50b.jpg

Screenshot_20200521-185223_Chrome.jpg.06df004caeae19b38d39152959954176.jpg

Edited by kzugaj
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.