Jump to content
mic43

KV-1 Simplified turret, Trumpter 1/35 - Reaktywacja

Recommended Posts

Posted (edited)
6 godzin temu, Spotter napisał:

No faktycznie, trochę. To teraz więcej odwagi, więcej rozjaśnień, bo to wszystko zniknie. 

Zdjęcie było robione w gorszych warunkach oświetleniowych niż ostatnio, w realu jest sporo jaśniejsze.  

Kartka pod spodem jest biała :)

Edited by mic43

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa, zapomniałem że ty zawsze wiesz swoje lepiej. Ok, już spadam bo nic wartościowego nie zobaczę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Spotter napisał:

Aaaa, zapomniałem że ty zawsze wiesz swoje lepiej. Ok, już spadam bo nic wartościowego nie zobaczę. 

Jak wolisz, ale tego typu komentarze o wartości tego, co tworzę, zachowaj proszę dla siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolega Spotter może trochę za impulsywnie zareagował, jednak wstawianie do oceny (w celu pomocy) zdjęć które nie przedstawiają rzeczywistego wyglądu modelu prowadzi właśnie do takich nieporozumień i zwad. W mojej ocenie każdy użytkownik forum otrzyma od kolegów taką pomoc na jaką zapracował. A praca niestety nie kończy się na sklejeniu czy pomalowaniu modelu i kliknięciu kilku fotek na szybko. Zasadnym jest dokonanie minimalnej korekty poprzez kadrowanie jeżeli to potrzebne oraz na etapie malowania korekty minimum balansu bieli. I nie trzeba od razu inwestować w fotoszopy czy inne płatne platformy lub kursy obróbki zdjęć. Większość serwisów do hostingu zdjęć ma wbudowane podstawowe narzędzia do wykonania takich korekt.

Ja osobiście używam darmowego programu GIMP i w zasadzie każde zdjęcie które wrzucam na forum poddaje obróbce. Nie zawsze w tym programie, czasem w googole zdjęcia lub flickr gdzie ostatnio się przenoszę. Trochę mniej się przykładam (co pewnie widać ) podczas prac warsztatowych kiedy kolory nie są istotne a ważne jest żeby było widać postęp prac. Natomiast na etapie malowania obróbka zdjęć już jest dużo szersza.

Pozwoliłem sobie pobrać zdjęcie i dokonać najprostszej korekty balans bieli (3 kliknięcia)

Tz1MjvXt5bFRNWiMfZe9aoajx5YFhXsPN7MmeD1o

Jeżeli wygląda tak to bym i tak trochę rozjaśnił.

 

Edited by Markuz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, no jak dla mnie wygląda normalnie, taki ani za jasny ani za ciemny ¯\_(ツ)\_/¯ Jeśli nie będziesz mazać go całego ciemnym washem, to przecież sam z siebie nie ściemnieje...

Jak dla mnie nie ma reguły zbyt jasny/ciemny - wszystko zależy od tego, jakie kolejne etapy planujesz i efekt końcowy. Na jaśniejszym lepiej będą się wyróżniać obicia, na ciemnym kurz. Bawiłem się z testowaniem różnych odcieni zielonego na tych T-34 i kolor jakoś tak pomiędzy moim zdaniem jest ideolo - wtedy obicia są widoczne, a jednocześnie jest na tyle ciemny by fajnie pokazać kurz i piach.

t34.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nie zamierzam go washowac jakoś bardzo na ciemno, będzie standardowo biedronka i pin wash, pewnie jakieś lokalne rozjasnienia i zaciemnienia olejami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega knoor ma słuszną rację. Zależy jakie dalsze prace planujesz. Każdy modelarz inaczej podchodzi do tego etapu. Ja rozjaśniam model ponieważ na dalszym etapie lecę z łoszami i filtrami po całości. Tak więc twoja decyzja, działaj dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biedronka, pin wash (jeszcze nie wszędzie) i oznaczenia. Ten rdzawy wash to była próba i tak nie będzie widoczna.

Dodatkowe ogniwa będą jeszcze mocno obrabiane dlatego też jeszcze nie washowane.

Chyba dodam też chyba więcej biedronki na niektórych elementach, w szczególności wertykalnych.

20200614_140752.thumb.jpg.0f4b97106d32160b7627bacdbd4ff27e.jpg

20200614_140937_HDR.thumb.jpg.53e62d197c58b038ac6d3bdc4d320d98.jpg

20200614_140842.thumb.jpg.a6bee2c63517788f96232780e1188596.jpg

20200614_140817.thumb.jpg.96532abad90610ddb2bc0e41ca1f8f68.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wychodzi, może tylko trochę zbyt jednolicie, ale podejrzewam, że po brudzeniu to się zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda w tej chwili. Myślicie, że można już lecieć z chippingiem?

IMG_20200630_181507532.thumb.jpg.24bd75c9868d507e1db9ab846f14a2d6.jpg

IMG_20200630_181428711.thumb.jpg.1630b9dd40a4e844c187e739ce160f0a.jpg

IMG_20200630_181351831_BURST000_COVER_TOP.thumb.jpg.6786d8b240646d8c5e5b4a7bfe7cc8bd.jpg

IMG_20200630_181337223.thumb.jpg.53e58fdbe86fd7e39251d0e29b6d9d1f.jpg

IMG_20200630_181311707.thumb.jpg.6e71828bd984164fc893a548347e0965.jpgIMG_20200630_181326354.thumb.jpg.891579813e2c0160ed5a2e053367eb8b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie kolejne kroki planujesz? Pomyśl o tym trochę w kontekście "efekciarstwa" Wypowiem się w kontekście rozkmin, które mam przy swoim KW bo czołg i malowanie bardzo podobne:

- jednolita zielona bryła tego czołgu jest monotonna i trzeba ją jakoś urozmaicić. U siebie mam zamiar zrobić to jasnymi zaciekami (dobrze się nadaje, bo czołg ma dużo płaskich powierzchni) i śladami po wybuchach. Robiłeś już dot wash aka biedronkę? Bo na zdjęciach nie widać?

- chipping u siebie będę robił głównie na patent: jedna warstwa jasnozielonych obić, na to czarne/brązowe obicie - planujesz podobnie? Same ciemne obicia nie będą się wystarczająco odcinać

- chcę zrobić eksperyment i użyć jasnoszarego washa, brąz/czerń wydaje mi się zbyt ciemna na to malowanie. Na koniec jasne pigmenty na płaskie powierzchnie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taką powierzchnię można urozmaicić malowaniem. Ale to już po ptokach, bo pomalowane. Olejami można to wyciągnąć, ale to jest baaaardzo trudne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, knoor napisał:

Jakie kolejne kroki planujesz? Pomyśl o tym trochę w kontekście "efekciarstwa" Wypowiem się w kontekście rozkmin, które mam przy swoim KW bo czołg i malowanie bardzo podobne:

- jednolita zielona bryła tego czołgu jest monotonna i trzeba ją jakoś urozmaicić. U siebie mam zamiar zrobić to jasnymi zaciekami (dobrze się nadaje, bo czołg ma dużo płaskich powierzchni) i śladami po wybuchach. Robiłeś już dot wash aka biedronkę? Bo na zdjęciach nie widać?

- chipping u siebie będę robił głównie na patent: jedna warstwa jasnozielonych obić, na to czarne/brązowe obicie - planujesz podobnie? Same ciemne obicia nie będą się wystarczająco odcinać

- chcę zrobić eksperyment i użyć jasnoszarego washa, brąz/czerń wydaje mi się zbyt ciemna na to malowanie. Na koniec jasne pigmenty na płaskie powierzchnie

 

Biedronka była, powierzchnia jest już zróżnicowana, przynajmniej jak na mój gust. Dodam jej jeszcze na powierzchniach wertykalnych, bo faktycznie nie bardzo ją widać. Na pozostałych też mało Twoim zdaniem? Jak tak, to ja już nie wiem, mnie się wydaje że jest już momentami za dużo, może mam coś z oczami. 

Obicia będę robił standardowo - jasne i ciemne w środku, ewentualnie trochę rdzy dla urozmaicenia. 

Na pewno jakieś przykurzenia zacieki dodam, zapewne jasnym pigmentem, choć faktycznie boję się utracić kontrast. Trudna sprawa, brak doświadczenia w zaawansowanych technikach swoje robi 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tyle mało, co słabo widać ją na zdjęciach, może kwestia zdjęć;) Nie wiem, jaką masz końcową wizję, ja bym na Twoim miejscu teraz pomyślał jak urozmaicić model - w przeciwnym razie możesz skończyć jak mój T-34 poniżej, czyli niby obleci, ale też nie ma w nim nic specjalnego :D Po mojemu trzeba trochę rozjaśnić bryłę: zacieki olejne, zacieki akrylowe aka rainmarks, pigmenty żeby wyglądało ciekawie i realistycznie. Fajnie sprawdza się też (kiedyś używałem więcej, teraz mniej) Tamiya XF57 Buff rozpylany lekko aerografem z większej odległości, możesz zobaczyć na filmiku jak to działa:

Jeśli zdecydujesz się na te kroki, wtedy rdzę i obicia można ograniczyć do minimum, bo i tak będą mało widoczne - i skupić się na piachu/kurzu/błocie. Wrzucam linki do gotowców, żebyś zobaczył mniej więcej co mam na myśli:

https://www.tapatalk.com/groups/missinglynx/finished-kv-1-my-thanks-to-adam-wilder-t272102.html

https://www.onefortyeight.com/gallery/kv1lr/index.html

 

Zwróć zwłaszcza uwagę na pierwszy, bo widać po nim, że kolor bazowy był dość ciemny, a jednak dzięki zaciekom z kurzu i piachu efekt końcowy wyszedł moim zdaniem ciekawy

20200302_101213.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, knoor napisał:

Nie tyle mało, co słabo widać ją na zdjęciach, może kwestia zdjęć;) Nie wiem, jaką masz końcową wizję, ja bym na Twoim miejscu teraz pomyślał jak urozmaicić model - w przeciwnym razie możesz skończyć jak mój T-34 poniżej, czyli niby obleci, ale też nie ma w nim nic specjalnego :D Po mojemu trzeba trochę rozjaśnić bryłę: zacieki olejne, zacieki akrylowe aka rainmarks, pigmenty żeby wyglądało ciekawie i realistycznie. Fajnie sprawdza się też (kiedyś używałem więcej, teraz mniej) Tamiya XF57 Buff rozpylany lekko aerografem z większej odległości, możesz zobaczyć na filmiku jak to działa:

Jeśli zdecydujesz się na te kroki, wtedy rdzę i obicia można ograniczyć do minimum, bo i tak będą mało widoczne - i skupić się na piachu/kurzu/błocie. Wrzucam linki do gotowców, żebyś zobaczył mniej więcej co mam na myśli:

https://www.tapatalk.com/groups/missinglynx/finished-kv-1-my-thanks-to-adam-wilder-t272102.html

https://www.onefortyeight.com/gallery/kv1lr/index.html

 

Zwróć zwłaszcza uwagę na pierwszy, bo widać po nim, że kolor bazowy był dość ciemny, a jednak dzięki zaciekom z kurzu i piachu efekt końcowy wyszedł moim zdaniem ciekawy

20200302_101213.jpg

Biedronką do chyba takich efektów jak w tych galeriach się nie osiągnie. 

Planuje robić zgodnie z poradnikami Nightshifta - nie wiem tylko czy będę robił zakurzenia tak jak on, pędzlem i akrylami, bo strasznie dużo z tym roboty 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie to wszystko zależy od oświetlenia. Mam w pokoju raczej ciemno, ale jak lampę przybliżę blisko, to wszystkie kontrasty widać aż zanadto. 

No i teraz pytanie, pod jakie oświetlenie powinno się przygotowywać model? Może wyjdę z nim na spacer i zobaczę jak wygląda w pełnym słońcu:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, no to jest zawsze problem ze zdjęciami ¯\_(ツ)_/¯ Na moich albo wychodzi dużo lepiej albo dużo gorzej niż w rzeczywistości, nigdy 1:1.

Ja robiąc model podobny do Twojego skupiłbym się na właśnie na piachu/kurzu/zaciekach z kurzu, ponieważ właśnie w ten sposób zbudujesz sobie ciekawy kontrast ciemna zieleń/jasne zakurzenia. Biedronka raczej nie (chyba że tylko biała/jasno szara farba i jako pierwszy etap) Raczej np. bardzo lekka warstwa XF57 skupiajac sie na dole kadłuba, potem rainmarks jak na obrazku, potem jakiś piachowy pigment na płaskich powierzchniach z kumulacją tu i tam. O brudzeniu dołu wanny kadłuba za bardzo nic nie podpowiem, bo sam tu kuleję.

Co do chippingu lub rdzy wydaje mi się, że może się niewystarczająco wyróżniać na zielonym, ja bym ograniczył do minimum w zależności jak by to wyglądało bo jestem leniem i nie lubię robić niepotrzebnej roboty:D Ewentualnie porobić zarysowania kredką w nieco jaśniejszym kolorze - chociaż ile razy to robiłem, tyle razy byłem niezadowolony. No ale Twój czołg, musisz kombinować:p

 

AK074-TS2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbował ktoś z Was mokrej palety z farbami Tamiya? Bo mi to nie za bardzo działa. Nie wiem jakim innym sposobem można sprawić by te farby nie wysychały, standardowy retarder nie jest zbyt skuteczny. Będę wdzięczny za sugestie, jakoś nie widzi mi się kupowanie dodatkowego, dedykowanego zestawu wszystkich kolorów innego producenta tylko do chippingu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, mic43 napisał:

Próbował ktoś z Was mokrej palety z farbami Tamiya? Bo mi to nie za bardzo działa. Nie wiem jakim innym sposobem można sprawić by te farby nie wysychały, standardowy retarder nie jest zbyt skuteczny. Będę wdzięczny za sugestie, jakoś nie widzi mi się kupowanie dodatkowego, dedykowanego zestawu wszystkich kolorów innego producenta tylko do chippingu...

Mi się fatalnie maluje zestawieniem Tamiya+pędzel i te farby chyba po prostu tak mają. Do obić kupiłem kilka podstawowych kolorów vallejo (biały, czarny, czerwony, żółty i niebieski) i za każdym razem mieszam sobie kolory - akurat to tego zadania nie są potrzebne jakieś duże ilości farby, więc u mnie zdaje to egzamin. Ale farba nawet mimo użycia retardera i rozcieńczenia lubi sobie wyschnąć na czubku pędzla i malowanie tym "drapnięć" łatwe nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farby Tamiya słabo idą z pędzlem. Na mokrą paletę też się nie nadają że względu na inny rozpuszczalnik. Chipping można jeszcze nimi zrobić ale większe podmalowania pędzlem będą problematyczne bo będziesz rozpuszczał poprzednia warstwę że względu na dość agresywny rozpuszczalnik. Do pędzla i mokrej palety nadają się akryle wodne czyli tzw błoto - Vallejo, Ak, Mig, Pactra itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mecze się tymi tamiyami, ale jak pod każdy kolor kamuflażu trzebaby kupować farbę stricte akrylowa dedykowana żeby zrobić nimi obicia... Albo za każdym razem mieszać kolory bazowe żeby uzyskać rozjaśniona wersję głównego koloru kamuflażu. Kiepska sprawa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do chyba każdej zieleni wystarczy po prostu jakaś zielona farba i biała farba. U mnie np bronze green Vallejo mieszany z białą farbą podchodzi pod większość odcieni zieleni jako rozjaśnienia śrubek, nitów czy lekkie wytarcia. Także nie trzeba do każdego koloru osobnej farby. A na kamuflażach trzykolorowych można po prostu zrobić chipping jednym kolorem bez efektu trójwymiaru.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

mic43 obicia zrób olejnymi lamp black zmieszany z umbrą palona Raw Umber mieszanka pół na pół i tym rób obicia.Fajny odcień starej powierzchni stalowej ściemniały od warunków pogodowych.Do tego gdzie nie gdzie jakieś rdzawe zacieki z obić i efekt super.Kolorystyka obić najlepsza i uniwersalna na wszystkie kolorki malowań pancerki.

Edited by push-up78

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, push-up78 napisał:

mic43 obicia zrób olejnymi lamp black zmieszany z umbrą palona Raw Umber mieszanka pół na pół i tym rób obicia.Fajny odcień starej powierzchni stalowej ściemniały od warunków pogodowych.Do tego gdzie nie gdzie jakieś rdzawe zacieki z obić i efekt super.Kolorystyka obić najlepsza i uniwersalna na wszystkie kolorki malowań pancerki.

Tak, ale żeby osiągnąć efekt trójwymiaru potrzeba jeszcze rozjasnionego koloru bazowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy Silvergrey od Vallejo do każdego koloru. Jak się go odpowiednio rozcieńczy, to nakłada się bardzo cienkie transparentne warstwy, które defacto rozjaśniają kolor bazowy. Nie widać, że to jest nie zielony, czy nie brązowy kolor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.