Jump to content

PZL.37/III, 1:72


Recommended Posts

W dniu 12.10.2020 o 13:38, Tleli napisał:

A na poniższym zdjęciu najlepiej widać te nieszczęsne klapy:

Nieszczęsny to jest model, a właściwie jego skrzydła - klapy są OK.
Co do skrzydeł, to ''wychodzą'' one z kadłuba prostopadle.
Ale ta prostopadłość kończy się przed gondolami  silników - u FLY'a za gondolami.
Ciężka rzecz do próbki - szkoda czasu moim zdaniem.
W widoku od tyłu, rysunki dobrze pokazują krawędź spływu skrzydła, tzn. gdzie zaczyna się jej wznios => ML100 str.66 
Co do klap to ich kształt jest jak najbardziej prawidłowy, bo był to procent cięciwy profilu skrzydła i dlatego każde żeberko, czy to na klapie czy w skrzydle ma swój odrębny kształt.
W przeciwieństwie do np. P-40, gdzie klapy to przekoszony prostokąt i wszystkie żeberka na nich są jednakowe.
W instrukcji jest dokładny rysunek jak należy wyciąć plastik pod ''blaszane klapy''.
Były pewne sugestie w czasie projektowania na co zwrócić uwagę, ale zrobili po swojemu - chyba chcieli zdążyć przed IBG i wyciąć dla siebie kawałek tortu.
Mam jedną sztukę i chodzi mi po głowie, żeby zrobić z nim destrukcję a'la ewpiga
Tym niemniej podziwiam samozaparcie, efekt końcowy i miniaturę konkretnego egzemplarza.
Wcześniej nic nie pisałem, żeby Cię nie zniechęcać - teraz tylko odpowiednio przemyślana  ekspozycja w gablocie.
 

Link to post
Share on other sites

Ejjj bez przesady, zle nie jest, wrecz odwrotnie, bardzo fajny Łoś wyszedł

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.