Jump to content

T-34-85 1:35 Zvezda 3533


Recommended Posts

Witam szanowne grono - otwieram warsztat dla modelu T-34-85 w skali 1:35 od Zvezdy. Ciekawostką jest to, że model dostałem od kolegi z pracy, który wygrzebał go ze strychu po jakichś 20 latach leżenia. Sam model jest produkowany od 1993 do ... ? właśnie z mojego wywiadu wynika, że chyba nadal robią go w tej formie tylko, że w reboxach. Brakuje w nim instrukcji co już zostało rozwiązane z pomocą scalemates.com, podejrzewam, że będę musiał zakupić kalki bo te zestawowe po tylu latach mogą się nie nadawać do naklejenia. Poniżej oczywiście zdjęcia, zacząłem już kleić wannę. Ktoś z Was kleił ten model, może coś doradzić jakich błędów się ustrzegać? Dla mnie zagadką są gąski - jest to mój 2 model czołgu więc nie spotkałem się jeszcze z gumowymi... Jak to pomalować? :D

103874747_259240811806561_7865371923626891210_n.thumb.jpg.a36d0c4610ec4ca7c9ca54f9307ce6d5.jpg

104005529_868442503641442_164235066906000545_n.thumb.jpg.b1155040c34a9c42a737b48a06e1fde6.jpg

103802976_637527643639269_6235257724197568056_n.thumb.jpg.4f81b52031e8d6ee70af9f09c7490564.jpg

104107270_301820364185990_8203156235136261756_n.thumb.jpg.285caaffb0117531aa5415786e3128a2.jpg

104127498_302360204123206_7372804461841843241_n.thumb.jpg.9c46f17473577f843e4d5d6db7a61226.jpg

103964396_2810141372441604_8404554756537411003_n.thumb.jpg.81b6f4cd913fd683f467d61af27ca1bc.jpg

Edited by hampel08
Link to post
Share on other sites

Robiłem podobnego T-34 Zvezdy, tylko model 1943 - różni się jedynie wieżą, bo kadłub chyba identyko. Na siedem poklejonych T-34 które zrobiłem przez ostatnie dwa lata był zdecydowanie najgorszy:D Duże uproszczenia modelu a'la stara Tamiya a do tego lichy plastik i spasowanie a'la wschodni producenci. Ale nie ma się co zrażać, można z tego zrobić fajny model relatywnie niewielkim kosztem - bo moim zdaniem też więcej inwestować nie warto:)

- pobawić się strukturą odlewu na wieży, dorobić spawy i kratkę na wlocie powietrza do silnika

- jakieś uchwyty itp z drutu

- w wersji "na bogato" można zaiwestować też w ogniwkowe gąsienice MSD, są na allegro w ramach "importu prywatnego" po ok 40 pln  i całkiem fajnej jakości (ja użyłem)

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Kliełem tego strucla jako mój pierwszy model "na poważnie". W stopce mam linki do warsztatu i galerii, może coś pomocnego podpatrzysz.

Generalnie model wymaga dużo pracy. Gumowe gąski do wyrzucenia, np. MiniArt robi dobre gąski ogniwkowe za ok. 50zł.

Powodzenia :super:.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Rack napisał:

Kliełem tego strucla jako mój pierwszy model "na poważnie". W stopce mam linki do warsztatu i galerii, może coś pomocnego podpatrzysz.

Generalnie model wymaga dużo pracy. Gumowe gąski do wyrzucenia, np. MiniArt robi dobre gąski ogniwkowe za ok. 50zł.

Powodzenia :super:.

Te gąski pewnie przekroczą cenę całego modelu. Mam wrażenie, że gąski nie są takie tragiczne, są nawet detale bo obu stronach, nie jak to bywało w starych tamiyach :)

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, knoor napisał:

Na siedem poklejonych T-34 które zrobiłem przez ostatnie dwa lata był zdecydowanie najgorszy:D

Jakie konkretnie uproszczenia? Składałem T-60 z mistercrafta, poprawek się nie boję :D

Te zestawowe gąski maluje się "normalnie" tzn podkładk i farba czy trzeba w inny sposób? Maluję pędzlami.

Link to post
Share on other sites

 

Hmm, wiesz, dość dawno go dłubałem i trochę już pozapominałem;) Wkurzała mnie na pewno ta "dziura" pod błotnikami, gdzie łączy się góra i dół kadłuba i spasowanie wieży. No i po prostu nie jest to jakiś pięknie wykonany model ale z drugiej pewnym niewielkim nakładem dodatkowej pracy i ciekawym malowaniem można z niego zrobić coś fajnego;) Ktoś na forum pisał chyba jeszcze, że ten model ma albo nieprawidłowe albo beznadziejnie zrobione koła. Mój Zvezdowy teciak miał stalufelgi i były całkiem fajnie odwzorowane, ale jakby naszła cię chęć na zmianę, mam gdzieś w gratach ze dwa komplety kół jezdnych, chociaż nie wiem, czy będą pasować bez przeróbek ¯\_(ツ)_/¯

Co do malowania gąsienic, malowałem zwykle aerografem, mogę powiedzieć tylko - staraj się nie kłaść zbyt grubo farby, bo potem lubi pękać i odpalać;(

Link to post
Share on other sites

Sugestia:

Blaszane błotniki, druciane uchwyty - także te mocujące kolce na gąsienice itd, blaszane od zera zasobniki, nowe troki  = to wszystko zerowy koszt, bo to można domowym sposobem. Lina holownicza z miedzianej linki 1,5 kwadrat. Gąsienice pomaluj farbami olejnymi, lepiej to kryją, spawy i fatkura i wychodzi całkiem fajny model.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Hmm, jeśli chodzi Ci o poprawność historyczną, to lepiej niech ktoś inny się wypowie, bo ja idę raczej w radosną twórczość i zawsze koła daję różne:D Wygląda to moim zdaniem trochę ciekawiej no i wydaje się też usprawiedliwione z uwagi choćby na poniższe zdjęcie gdzie każde koło inne, w tym jedno wsadzili z Pantery;0

BjSRQ3VxwekzkzVpnj_FwfxfK-vNEqq7MQHbwvQY

No ale uzbierała się cała sterta tych kółek, to jest z czego wybierać:

t34.jpg

Link to post
Share on other sites

Powoli do przodu, dzisiaj szlifowanie kół:

104775099_278248066860428_7316828495117256068_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=3AwNauZqmmIAX-2UDY6&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=7c3c6f43171260ede98061c2355f1c4e&oe=5F121649

i łączenie kadłuba.. no i tutaj pojawił się problem ze szparami na klapie silnika. Są dosyć spore, możecie doradzić jak to rozwiązać? Tylko szpachla czy polecacie inną metodę?

104979017_626264418244427_1414457385145155904_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=BifIdEy_a_kAX_-YhYJ&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&_nc_tp=7&oh=3ed2a6a8db1ed71d16f2737ba4267bc6&oe=5F1350FA

104882501_903681490148460_1336844783518467340_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=Di2485gnV98AX_6RIKI&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=7a1e5f3e76097443a5e0a9b5a6f0c611&oe=5F14548D

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, hampel08 napisał:

 

104775099_278248066860428_7316828495117256068_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=3AwNauZqmmIAX-2UDY6&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=7c3c6f43171260ede98061c2355f1c4e&oe=5F121649i łączenie kadłuba.. no i tutaj pojawił się problem ze szparami na klapie silnika. Są dosyć spore, możecie doradzić jak to rozwiązać? Tylko szpachla czy polecacie inną metodę?

104979017_626264418244427_1414457385145155904_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=BifIdEy_a_kAX_-YhYJ&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&_nc_tp=7&oh=3ed2a6a8db1ed71d16f2737ba4267bc6&oe=5F1350FA

104882501_903681490148460_1336844783518467340_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=Di2485gnV98AX_6RIKI&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=7a1e5f3e76097443a5e0a9b5a6f0c611&oe=5F14548D

Z tego co pamiętam w moim modelu T-34/85 Zvezda, tył modelu pasował idealnie. Szpara pojawiała się z przodu. Łatwiej wkleić kawałek plastiku np. z HIPSU lub starej karty kredytowej i po tym zaszpachlować. Takie rozwiązanie gwarantuje, że szpachlowane miejsce się nie zapadnie. Wrzuć jakąś fotkę tej szpary to zobaczymy i poradzimy jak usunąć problem.

Link to post
Share on other sites

Generalnie tak jak napisano powyżej - szpachlę odpuść. Wydaje mi się, że jeśli wkleisz elementy oznaczone jako 20B a następnie przyłożysz tylną płytę, "złapiesz" błotniki jakąś taśmą klejącą żeby je do siebie zbliżyć, a potem przykleisz płytę jakimś klejem Extra thin powinno się ładnie ułożyć. Kwestia chyba tylko tego, czy skleiłeś już górną i dolną część kadłuba ze sobą:)

3533.png

Link to post
Share on other sites

Wyjątkowo zasugeruję posunięcia warsztatowe, bo wydaje mi się, że półśrodkami niewiele się załatwi. Na moje oko góra kadłuba ma jakieś zwichrowanie (w efekcie tyły błotników uciekają w prawo, lewy też w dół, a prawy w górę) i powstała asymetria w miejscu wklejania tylnej płyty. Więc możnaby tak:

1. Zakładając symetryczność tylnej płyty, odrysować ją na płytce (z tworzywa dobrze sklejalnego z zestawowym)

2. Dodać ciut (po ok. 0,5 mm) przy tych newralgicznych brzegach i wyciąć

3. Dopasować ostatecznie, aby górna krawędź odpowiadała krawędzi wewnętrznego „trapezu” przekroju

4. Wkleić nową płytkę do wnętrza z zachowaniem miejsca na grubość cz. 22D (po próbie spasowania). W razie zbyt dużych naprężeń utrudniających dociągnięcie / odciągnięcie burt, może pomóc podcięcie  wewnątrz ich górnych krawędzi (styków z górą)

5. Wkleić cz. 22D, ewentualnie lekko korygując (cienkimi doklejkami) te problematyczne szpary (ogólnie są raczej za duże). 

3533.png.5668249d67349d6b8d582c3105d203d9.png

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, knoor napisał:

Generalnie tak jak napisano powyżej - szpachlę odpuść. Wydaje mi się, że jeśli wkleisz elementy oznaczone jako 20B a następnie przyłożysz tylną płytę, "złapiesz" błotniki jakąś taśmą klejącą żeby je do siebie zbliżyć, a potem przykleisz płytę jakimś klejem Extra thin powinno się ładnie ułożyć. Kwestia chyba tylko tego, czy skleiłeś już górną i dolną część kadłuba ze sobą:)

3533.png

To już jest po nałożeniu elementów 20b właśnie, a tej prawy błotnik bardzo odstaje.

Siadam do warsztatu i spróbuję rozwiązać temat hipsem - trzymajcie kciuki :D

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, hampel08 napisał:

Siadam do warsztatu i spróbuję rozwiązać temat hipsem - trzymajcie kciuki :D

Dasz radę, to są proste korekty 😎

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, hampel08 napisał:

Tak to się prezentuje po podklejeniu hipsem, dalsze korekty myślę już ze szpachlą

 

Szpara między błotnikiem a płytą kadłuba była obecna w rzeczywistych pojazdach. Ale pewnie też nie we wszystkich.

Link to post
Share on other sites

Kurcze jak bym cofnął się w czasie. Miałem dokładnie te same problemy jak lepiłem ten model. Z przodu też będzie trzeba szpachlować przy łączeniu z wanną.

Edited by Markuz
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.