Jump to content

P-51B Mustang - North American, Hobby 2000, 1:72


Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim,
Tym razem na warsztat ruszy P-51B Mustang. 
Urzekła mnie grafika na okładce tak więc się na niego skusiłem, wymarzył mi się taki śliczny błyszczący metalowy ? 
Może się nauczę jak to zrobić by właśnie błyszczący wyszedł :D Jest też dużo linii oraz nitów gdzie można się pomęczyć z weatheringiem a na metalicznym jak wyjdzie będzie pięknie... o ile wyjdzie ? 

No ale po kolei... najpierw pudło i zawartość:

IMG_20200804_091411.jpg.15ccdc0b07dc9b6232aa00c1ebbb0853.jpg

IMG_20200804_091549.jpg.db11d8da645208501463fe62d7b716cf.jpg

Malowanie w wariancie nr 3 czyli tj na okładce, i tj poniżej:

 

IMG_20200804_091805.jpg.5c06fc6277b9bd04e809189817b0de07.jpg

Zastanawiam się nad dodatkami do tego modelu, 
z tego co widzę to raczej dodatki są do Tamki albo innych producentów.
Raczej będę chciał zrobić konkretną maszynę niż science fiction, więc jeszcze etap poszukiwań przede mną.

Pozdrawiam,
Paweł

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Będę się przyglądać, co prawda kleje pancerkę, ale zaczynają mi po głowie chodzić samoloty, a taki mały, sympatyczny Mustang może być świetną inspiracją, do popełnienia samolotu.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, alienus napisał:

 Zastanawiam się nad dodatkami do tego modelu, z tego co widzę to raczej dodatki są do Tamki albo innych producentów

Tamiya w 1/72 robi wersję D, więc przydatność dodatków do niej jest ograniczona. A Twój model to po prostu Hasegawa, również popularny zestaw, więc chyba znajdziesz coś do niej.

Link to post
Share on other sites

Tak patrze co by tu i parę rzeczy ciekawych jest na rynku.:
blaszki: https://www.scalemates.com/pl/kits/marabu-design-m72030-north-american-p-51b-c-mustang--957894
kokpit żywiczny: https://www.scalemates.com/pl/kits/cutting-edge-modelworks-cec72040-p-51b-c-super-detailed-cockpit--1140804
są też i rury wydechowe, koła w 3 różnych odmianach, uzbrojenie, zbiorniki paliwa i mocowanie oraz śmigło.   
Pewnie nie wszystko pasuje do mojego zestawu, ale chyba na zakupy trzeba będzie pojechać ? Dobre wiedzieć że to Hasegawa i po tym szukać - dzięki!
 

1 hour ago, Maxy said:

Z dodatków kup P-51B KP i weź od niego skrzydła.

Czemu całe skrzydła mówisz że trzeba wymienić? To w sumie bardzo nowy model (2020) więc trochę jestem zdziwiony że nie takie skrzydła są w zestawie - no chyba że wzięli stare formy ze starymi błędami i sprzedają w nowych ładnych pudełkach. ?  

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, alienus napisał:

Raczej będę chciał zrobić konkretną maszynę niż science fiction

Jeżeli to prawda, to czeka Cię nieco wyzwań. Np. zestaw do kabiny, który pokazałeś zawiera niewłaściwe dla tego samolotu krzesło pilota. Poza tym sposób zamalowania pasów inwazyjnych w tym samolocie (zresztą powtarzalny w 382nd FS) był znacznie bardziej skomplikowany niż pokazuje to załączony obrazek, o śladach eksploatacji nie wspominając. Big Mac Junior jest lepiej obfotografowany w swoim przedinwazyjnym wcieleniu i to malowanie zawiera dużo mniej pułapek. Ale  jest chyba też mniej efektowne.

Ale działaj. Zawsze żywiłem sympatię do tego fastfoodowego Mustanga.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, alienus napisał:

Czemu całe skrzydła mówisz że trzeba wymienić? To w sumie bardzo nowy model (2020) więc trochę jestem zdziwiony że nie takie skrzydła są w zestawie - no chyba że wzięli stare formy ze starymi błędami i sprzedają w nowych ładnych pudełkach.

https://www.scalemates.com/pl/kits/hobby-2000-72024-north-american-p-51c-mustang--1286427 Stare formy Hasegawy w nowym opakowaniu.

Link to post
Share on other sites

To jednak dość stary model tylko w nowym opakowaniu. Skrzydła są jak do P51D, czyli inny , większy kąt przy wejściu skrzydła w kadłub. Także są inne pokrywy luków podwozia i samo jego wnętrze. Poza tym jest za płytkie. Przydałby się tez model Airfixa a dokładnie klapy od niego. Bo te od KP nie pasują do kadłuba Hasegawy. Wnętrze Cutting Edge wygląda dobrze. Trochę roboty z dopasowaniem będzie bo kadłubki Hasegawy  i KP mają różną grubość. Najwięcej na spodzie przy przejściu skrzydła w kadłub od przodu samolotu i ładnym wyprofilowaniu tego. 

Link to post
Share on other sites

Hasegawa chyba jest najlepsza w kwestii kształtu oszklenia i ogólnie kadłuba, ale skrzydła ma całkowicie błędne dla tej wersji. 

I tu podstawowe pytanie - gdzie jest Arma Hobby ja się pytam, przecież to temat złotem płynący.. ?

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Lepiej może na razie tego nie ruszają, bo wezmą się za to ci sami "fachowcy" co za FM2, to efekt może być dyskusyjny.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, WujekAlice napisał:

Lepiej może na razie tego nie ruszają, bo wezmą się za to ci sami "fachowcy" co za FM2, to efekt może być dyskusyjny.

Chyba zaczynam słyszeć pękanie cienkiej tafli lodu po której kolega stąpa :mrgreen:

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Zdecydowałem że spróbuję zrobić przeszczep skrzydeł z:

Kovozavody Prostejov 72030 North-American P-51B Mustang Ding Hao, USAAF:
https://www.mojehobby.pl/products/P-51B-C-Mustang-exhaust-HAS.html

Do tego dojdą blaszki, kalka z zegarami oraz wydechy z poniższych zestawów:
https://www.mojehobby.pl/products/P-51B-C-Mustang-Hasegawa.html
https://www.mojehobby.pl/products/P-51-B-C.html
https://www.mojehobby.pl/products/P-51B-C-Mustang-exhaust-HAS.html

Zatem punkt wyjściowy oraz cel już określone, 
teraz już tylko przyjemność podążania wyznaczoną drogą ? :piwo:
 

Link to post
Share on other sites

A próbował już ktoś żenić skrzydła KP z kadłubem Hasegawy? Nie wiem jak tam profile skrzydła się zgrywają, ale jeśli niezbyt, to nie wiem, czy nie lepiej będzie po prostu zbudować model KP w całości i pogodzić się z małymi niezgodnościami ? przy NMF to tam może być nie tak łatwo wszystko ładnie wyprowadzić, ale kto wie, może to wszystko zagra ? Żeby tylko suma plusów ujemnych nie była większa od tych plusów dodatnich. Tak czy inaczej na budowę każdego P-51 z chęcią popatrzę. 

 

Edited by arhtus
Link to post
Share on other sites
7 hours ago, martinello said:

Pomyśl sobie że ze skrzydeł hasegawy i kadłuba KP będziesz mógł zrobić drugiego, testowego :)

Może tamtego zrobię jako jakiś kompletnie odjechany science-fiction ? się okaże... przyjdą paczki zobaczymy jak to do siebie pasuje.

Link to post
Share on other sites

Na Britmodeller facet budował Mustangi III z Hasegawy, Monogramu, Revella. KP. Można zlepić kadłub Hase ze skrzydłami KP ale na odwrót to raczej nie. Najlepszy P-51 wymiarowo i pod względem kształtu jest obecnie Airfix P-51D. Rzeczywiście krzywizny, profil skrzydła KP nie pasuje do kadłuba Hasegawy. Trzeba będzie "trochę" dopasować. Sam próbowałem, to wiem. Grubość skrzydła KP jest większa od Hase.  Należy pocienić je od spodu, tzn górną połówkę, by można powierzchnie delikatnie wyginać i dopasować pod względem wygięcia do kadłuba Hasegawy. Dolna połówka jest dobra, wg niej należy budować resztę. Mimo wszystko mała szpara między kadłubem Hase a skrzydłem zostanie  Wypełnić szpachlówką, dodać paski plastiku? Nie wiem. Aha, klapy nie będą pasować do kadłuba . I od Hase i od KP. Dlatego pisałem o klapach od Arfixa. Pasują do składaka. 

Link to post
Share on other sites

Czyli albo składak, albo podchodzimy do sprawy budżetowo, bo za Haśkę nie ma co przepłacać

A jakby ktoś chciał, to na allegro jest taki pakiecik - w tym P51III - w polskim malowaniu

https://allegro.pl/oferta/spitfire-mustang-hurricane-messerschmit-revell-9554344084

Co prawda jest to 4 modele ale IMO, całkiem niezłe i razem wcale nie tak drogo...

Edited by WujekAlice
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.