Jump to content

F-14 D Tomcat 1/72 G.W.H


Recommended Posts

Pierwsza warstwa elementów w komorze podwozia zrobiona. W luku tym jest taka plątanina kabli i siłowników, że będzie problem z pomalowaniem go po złożeniu do kupy.

 

Zacząłem od zrobienia największej wręgi.

 

jruC10T.jpg

 

Potem reszta.

 

calcStN.jpg


Hftk6yC.jpg

 

M0Rqg3m.jpg


NO5uJMk.jpg


qeJ7hem.jpg


hFiSFYx.jpg


iK7fobf.jpg

 

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trochę to trwało ale w końcu coś powstało. Zemściło się na mnie nieprzemyślane do końca planowanie kolejnych kroków budowy czego konsekwencją była strata wielu godzin poświęconych na wykonanie jednego

I wyczarowałem post zawierający prawie czterdzieści zdjęć. Proszę się więc uzbroić w cierpliwość i spróbować dotrzeć do końca. Zaczynamy delikatnie. Wrota do luku magazynka.

Koniec weekendu to i postępy należy przedstawić. Luk działka jest już ukończony, brakuje co prawda listew o otworami do zamykania dookoła luku ale te będę mocował jak już skończę luk z bębnem na

Posted Images

Detalowanie: level master :) 

 

Zwróciłem wcześniej uwagę na niewłaściwy kształt wnęki, to teraz zapytam o jej głębokość. Tu też widać nieścisłość w stosunku do realu. Bardzo łatwo to ocenić po przedniej ściance, która w zestawie jest prostokątem, a powinna być bliska kwadratu. Po tym co masz na razie widać, że pogłębienie wnęki, to dość prosty zabieg. Pytanie jak to się będzie miało do cockpitu. 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Marcin Witkowski napisał:

to teraz zapytam o jej głębokość.

Z tym man delikatny problem. Biorąc za bazę średnicę kół to brakuje mi 3 mm głębokości. Jeśli odchudziłbym spód wanny kabiny to zyskałbym około 0,5 do 0,8 mm, czyli niewystarczająco.

Mam natomiast jeden rysunek, który zrobił mi mętlik w głowie odnośnie kształtu sufitu wnęki. Wynika z niego, że przód i tył tej wnęki jest głębszy niż środek. Starałem się to wypatrzeć na zdjęciach i raz wydawało mi się, że rzeczywiście jest tam uskok w suficie ale na przeważającej liczbie zdjęć wygląda on na płaski.

Do celów poglądowych i dyskusji załączam grafikę.

 

unnamed1.gif.b56a7ffbce4f7604cf0591c7f3a3f436.gif

 

Jeśli taki uskok by był w rzeczywistości to nie byłoby problemu go zrobić gdyż kształt wanny na to pozwala.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 16.11.2020 o 22:15, sebastain napisał:

To już choroba...  i to zaraźliwa...

A są już jej jakieś ofiary?

 

Komora po poprawkach. Z konieczności musiałem zbudować ją na spodzie wanny kabiny dlatego wszystkie elementy trzeba było na nowo przekonstruować i wykonać raz jeszcze. Z poprzedniej wersji użyłem tylko trzech części. Mam nadzieję, że teraz jej wygląd jest bliższy rzeczywistości. Po pomiarach wyszło mi, że koło we wnęce schowa się bez żadnych problemów. Jak do tej pory komora składa się ze 130 elementów z czego 50 szt to kliny wzmacniające przy żebrach. Klejenie tych małych pierdółek zajęło mi kilka godzin i nadszarpnęło trochę moją cierpliwość.

 

AvI2CJ5.jpg


q0qlrcq.jpg


x2HCsbd.jpg


O9g4Snc.jpg


Ompz3eA.jpg


2xnLrG8.jpg

 

 

  • Like 6
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
2 godziny temu, Marcin Witkowski napisał:

że takie to zawikłane zaprojektowali

Sama konstrukcja komory jest raczej prosta ale te kable to jest już mistrzostwo. Projektował je na 100% ktoś kto nienawidzi modelarzy. :lol:

Jako podsumowanie weekendu taka mała rzecz. Mała, a cieszy.

Siłownik, dzięki kawałkowi wyciągniętego nad ogniem patyczka, jest ruchomy. Włożyłem go do środka rurki dzięki temu działa jak uszczelniacz i ciasno trzyma tłoczysko, a jednocześnie da się tłoczysko dość lekko przesuwać. Przy takim wykonaniu siłownika odchodzi konieczność dokładnego jego zwymiarowania bo w trakcie montażu zawsze można tłoczysko lekko wsunąć lub wysunąć.

 

FW45B0o.jpg

 

qsxlYmR.jpg

oU16rvG.jpg


61JO0Ho.jpg

 

Przygotowałem także dół/górę goleni podwozia, a dokładniej jej mocowanie do ścian bocznych komory. Samo mocowanie wymaga jeszcze korekty gdyż jest minimalnie za szerokie. Jest to zamierzone działanie, a poprawkę będę robił dopiero po sklejeniu komory. Pręciki po bokach znacząco wzmocnią mocowanie jednocześnie pozycjonując goleń.

 

E7xhYuI.jpg


N36My7D.jpg


A9OWoJu.jpg

 

Można by rzec, że wymiarowanie wyszło całkiem nieźle.

 

IdArCng.jpg


Rx3gqnN.jpg

 

  • Like 7
Link to post
Share on other sites
Kto? Model czy modelarz? Bo ten drugi już zaczyna trochę odlatywać    :woot:
 
Ale robota - zaj...a :super:
 
Modelarz wznosi się coraz wyżej i wcale bym się nie zdziwił gdyby zrobił wciągane podwozie główne i obracające się wały silników. A działający dopalacz to przy następnym modelu :)
Kolega rymulus rozkręca się z modelu na model.
Link to post
Share on other sites

Kolega rymulus już dawna odleciał. To już nie jest  modelarska Liga Mistrzów to Super Liga Mistrzów.  Podwozie będzie chowane, pełna mechanizacja skrzydeł - oczywiście wszystko ruchome, osłona kabiny też będzie ruchoma.

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.12.2020 o 10:32, sebastain napisał:

Modelarz wznosi się coraz wyżej

Na szczęście moja waga nieco grawitacji ostatnio pomaga i siedzę sobie spokojnie na ziemi.

W dniu 14.12.2020 o 15:57, mig napisał:

oczywiście wszystko ruchome

Takich planów niema ale kto wie co mi do głowy jeszcze strzeli.

9 godzin temu, barszczo napisał:

A na jakim paliwie będą pracować silniki? wink4

Jak mi się uda skończyć ten model to z pół litra paliwa chmielowego się zapoda.

 

Na warsztacie tymczasem powstała druga strona wnęki podwozia. Jest nieco uboższa w szczegóły niż pierwsza ale zabawy przy niej i przy jej detalach było sporo.

 

N3YrWAc.jpg


ljJjFhD.jpg


E2eMgP8.jpg

 

Tu kilka zdjęć z klejenia przełącznika. Pierwsze zdjęcia przedstawiają wczesną wersję tegoż przełącznika, którą postanowiłem jednak pomniejszyć. Cały przełącznik zbudowany jest z 14-stu części i dodatkowo dla ułatwienia montażu okablowania przewiercony jest na wylot w dwóch miejscach.

 


5IZVyYE.jpg


lymA057.jpg

 

Tu razem, starszy i młodszy.

 

e6HmBIn.jpg


6oQamDA.jpg


U44etjz.jpg

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Zrobiłem kolejny siłownik. Ten odpowiedzialny jest za zamykanie klap podwozia.

 

doZze0A.jpg


PLPmmxX.jpg

 

Wykonałem też jego mocowanie oraz małe cięgna, które będą za jakiś czas połączone z klapami.

Włożony na sucho tak się prezentuje w luku.

 

4MSsAzd.jpg

 

To zdjęcie jest nieco nieostre, niestety ręce już nie te co dawniej i czasami się trzęsą.
5AmnoPy.jpg


NGKmHAs.jpg

 

Zrobiłem też wzmocnienia, które znajdują się na tylnej ścianie luku. Ich niesymetryczność nie jest błędem.

 

lwSfL7R.jpg


90HTung.jpg

 

 

 

  • Like 8
Link to post
Share on other sites

Aby tradycji stało się zadość mała aktualizacja na koniec weekendu.

Zacząłem zaopatrywać luk w pierwsze kabelki i jeszcze jakieś inne drobne elementy.

 

XISQUet.jpg

 

Do mocowania kabli trzeba wykonać ich mocowania.

 

TX8yVxf.jpg

 

Na przedniej ścianie komory zrobiłem rusztowanie na którym będzie mocowana elektronika.

 

C92c37R.jpg


HWhmBDR.jpg


mJ66nBE.jpg


Iz9HH3m.jpg


oyfAvwc.jpg

 

 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.