Skocz do zawartości

Wash - podstawy. Prośba o pomoc


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Temat dla Was pewnie stary jak świat - ale ja jestem początkujący. Chcę zacząć robić wash - i początkami jestem załamany. Maluję akrylami pactry. I... co dalej?

Na pactrę nakładam błyszczący lakier sprayem (Vallejo), potem jak wyschnie idzie wash (używam Tamiyi Black Liner), potem ścieram, a potem mat? Chyba nie, bo właśnie tak staram się robić i wash w ogóle nie trzyma się lakieru albo... trzyma się tak, że już nie chce zejść zostawiając po prostu plamy. Wiem, że pierwsze koty za płoty, ale... pomocy!

Na YT wygląda to tak prosto, że aż mnie szlag trafia.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo czasu dałeś na wyschnięcie washowi? Wash na błyszczącej powierzchni wolno się utrwala. Zanim zaczniesz ścierasz musisz sporo poczekać.
Jak już go zetrzesz z modelu to daj mu ze dwa dni porządnie wyschnąć. Farby na bazie oleju potrzebują dużo więcej czasu na utrwalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Juffre napisał:

Jak dużo czasu dałeś na wyschnięcie washowi? Wash na błyszczącej powierzchni wolno się utrwala. Zanim zaczniesz ścierasz musisz sporo poczekać.
Jak już go zetrzesz z modelu to daj mu ze dwa dni porządnie wyschnąć. Farby na bazie oleju potrzebują dużo więcej czasu na utrwalenie.

Tak, ale ja maluję akrylami. Potem daję błyszczący lakier, bo rozumiem, że z takiego dobrze się będzie ścierać, prawda?

A więc skoro maluję akrylami pactrami to co powinienem zrobić potem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, myszaty napisał:

 

Panel liner nie może ci reagować z bezbarwnym, albo inny łosz albo inny  podkład.

Mnie się robiło to samo - teraz muszę spróbować olejnych na terpentynie...albo inny bezbarwny, z tym że mam chyba z 6 i już mi się merda który do czego, 🙂

OK a skąd mam wiedzieć co reaguje a co nie? :) Jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza