Jump to content

Boeing Stearman PT-17 Kaydet 1/32 ICM


Recommended Posts

Cześć,

Na warsztat wskoczył model samolotu, który "od zawsze" mi się podobał. Do standardowego zestawu ICM dołożyłem blaszki od Eduarda. 

 

 

D5CAFB27-2906-4528-8817-C2C40074B074_1_201_a.jpeg

 

 

Na pierwszy ogień poszedł silnik  : fabryczny wyrób ICM, moim zdaniem, mógłby wyglądać lepiej, zwłaszcza w kwestii odwzorowania "ożebrowania" cylindrów. W tym samolociku silnik to istna biżuteria, powinien zatem "biżuteryjne"  wyglądać. Poprawiłem głębokość wspomnianych żeberek :

 

 

677C340C-F832-4519-BB9A-A8F4E75BBE0F_1_201_a.jpeg

 

1F831018-9801-431A-96C0-7BF7774ECA53_1_201_a.jpeg

 

  Wyprodukowałem też poduchy do foteli :

 

3C00B29A-5F3A-4BA5-94DA-3587E96781F2_1_201_a.jpeg

 

Całość wnętrza kabiny, przed "łoszem" :

 

 

DB5F34B1-E081-4CE9-94D1-DA26D889C9BC_1_201_a.jpeg

 

0982CF3A-07C0-4FD1-8688-6B623F6B92DC_1_201_a.jpeg

 

8036C57E-8198-4D92-8053-79741CE1CB5F_1_201_a.jpeg

 

 

C.D.N.

Edited by MarcinWSS
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 7.12.2020 o 10:32, MarcinWSS napisał:

Na warsztat wskoczył model samolotu, który "od zawsze" mi się podobał. 

 

Faktycznie, moim zdaniem również jeden z piękniejszych dwupłatów.

 

Dobry początek. Będę obserwować, bo sam mam ten model w magazynie.  Silnik faktycznie detalem nie powala, więc może warto poczekać na jakieś aftermarkety? O ile dobrze pamiętam, to montaż silnika w tym modelu to jeden z ostatnich etapów budowy. Pasy to Eduard?

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Patent  prosty : linka to EZ Line - rozciągliwa, stabilna, nie zmienia koloru od UV. Śruby rzymskie, w zasadzie ich imitacja, to rurki Albion Alloys 0,5 mm. I tu prawdziwy patent : do niedawna, jak ciołek, ciąłem w/w czeską żyletką. Żmudne i chropowate zajęcie - trzeba było szlifować/frezować krawędzie. Aż zobaczyłem filmik, który zaoszczędza mnóstwo czasu : otóż rurkę kładziesz na macie do cięcia a ostry skalpel przykładasz w miejscu cięcia  i "rolujesz" ostrzem w miejscu w którym chcesz dokonać cięcia. Krawędzi najczęściej nie trzeba szlifować etc.

Patent nr 2 : równe odległości "podwójnych" naciagów uzyskuję wklejając w miejsce zamontowania naciągu rurkę średnicy 0,7 mm o takiej długości (3-4mm) jaki ma być odstęp linek "podwójnego naciągu".  Owa rurka na obu końcach naciągu zapewnia idealną równoległość/dystans :)

pzdr

Marcin 

Edited by MarcinWSS
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.