cayman 252 Posted February 3 Share Posted February 3 Sam wiesz dobrze ,że możemy pisać godzinami elaboraty a i tak niewiele to da , bo każdy modelarz musi przejść kolejne etapy i poczuć na własnej skórze błędy które popełnił. Początkujący modelarze chcą szybko zrobić model, a nie tędy to droga . 1 Quote Link to post Share on other sites
toled 291 Posted February 3 Share Posted February 3 Godzinę temu, Dorotka napisał: Zaczynam sądzić, że modelarstwo polega na komplikowaniu rzeczy prostych... No przecież i to przychodzi z latami doświadczenia Człowiek najpierw sklejał model, malował i kładł na półkę. A teraz zastanawia się nad wyborem podkładu albo czy śrubki fi 0.8 mm będą pasować, a już nie wspomnę, że bez okablowania silnika nie ma co pokazywać swoich wypocin To jest przerażające, bo z nabywaną wiedzą powinno się robić jak najłatwiej 1 Quote Link to post Share on other sites
cayman 252 Posted February 3 Share Posted February 3 48 minut temu, toled napisał: No przecież i to przychodzi z latami doświadczenia Człowiek najpierw sklejał model, malował i kładł na półkę. A teraz zastanawia się nad wyborem podkładu albo czy śrubki fi 0.8 mm będą pasować, a już nie wspomnę, że bez okablowania silnika nie ma co pokazywać swoich wypocin To jest przerażające, bo z nabywaną wiedzą powinno się robić jak najłatwiej Moszna tak moszna i tak , z waloryzacją lub PZP albo kupić gotowy Maisto czy Burago ,bo po co się męczyć. To pułkownik i to pułkownik. Jak mnie Dorotka podpuścił to szybko wytoczyłem dwa tłumiki i wcale się nie umęczyłem. 1 Quote Link to post Share on other sites
Dorotka 381 Posted February 3 Share Posted February 3 Cóż, jesteśmy bardziej chorzy niż nam się wydaje.... Quote Link to post Share on other sites
cayman 252 Posted February 3 Share Posted February 3 2 godziny temu, Dorotka napisał: Cóż, jesteśmy bardziej chorzy niż nam się wydaje.... Tu całkowicie się zgadzam z Tobą. Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 3 Author Share Posted February 3 7 godzin temu, Dorotka napisał: Miód na moje serce wylewasz, bo już mi się pisać nie chciało Przeczytałem , i zastosuje się do porad kolegi Cayman Quote Link to post Share on other sites
cayman 252 Posted February 3 Share Posted February 3 (edited) 17 minut temu, Przemek R napisał: Przeczytałem , i zastosuje się do porad kolegi Cayman Ok. i zauważyłem ,chyba w linii podziału klapa-tylny zderzak prawa strona siedzi jakiś paproch. Edited February 3 by cayman Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 4 Author Share Posted February 4 Kasta idzie do "prania" Nie wiem dlaczego ale "popękał" mi lakier , tak jakby za szybko wysychał Może to będzie widać na zdjęciu ... Na masce wyszło OK Quote Link to post Share on other sites
Dorotka 381 Posted February 4 Share Posted February 4 Nikt nie mówił, że będzie lekko Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 4 Author Share Posted February 4 21 minut temu, Dorotka napisał: Nikt nie mówił, że będzie lekko Tak jak mówisz Nic , zmyje tą kastę i nie będę się bawił lakierem z puszki. Następne lakierowanie będzie z aero . Wydaje mi się ze to zaszła reakcja farby XF-2 którą malowałem linie i lakierowałem kastę tu i tam po szlifowaniu. Quote Link to post Share on other sites
toled 291 Posted February 4 Share Posted February 4 Jest jeszcze jedna możliwość, malowałeś za grubymi warstwami z bardzo krótkim odstępem czasu i spowodowało to, że lakier Ci uciekł na krawędziach linii podziału. Za grube warstwy nakładane za szybko jedna po drugiej też mogą spowodować, że lakier popęka. Quote Link to post Share on other sites
cayman 252 Posted February 4 Share Posted February 4 32 minuty temu, toled napisał: Jest jeszcze jedna możliwość, malowałeś za grubymi warstwami z bardzo krótkim odstępem czasu i spowodowało to, że lakier Ci uciekł na krawędziach linii podziału. Za grube warstwy nakładane za szybko jedna po drugiej też mogą spowodować, że lakier popęka. Nie inaczej. Tak samo myślę ,bo z puchy idzie gruba warstwa lakieru, a TS jest lakierem długo schnącym i wystąpił skurcz między warstwami. Jaki odstęp czasowy zrobiłeś między pierwszą a drugą warstwą? Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 5 Author Share Posted February 5 8 godzin temu, cayman napisał: Nie inaczej. Tak samo myślę ,bo z puchy idzie gruba warstwa lakieru, a TS jest lakierem długo schnącym i wystąpił skurcz między warstwami. Jaki odstęp czasowy zrobiłeś między pierwszą a drugą warstwą? To była pierwsza warstwa , chciałem odstawić kastę aż przeschnie patrzam a tu zonk. Quote Link to post Share on other sites
cayman 252 Posted February 5 Share Posted February 5 58 minut temu, Przemek R napisał: To była pierwsza warstwa , chciałem odstawić kastę aż przeschnie patrzam a tu zonk. Wcześniej napisałeś ,że położyłeś dwie warstwy ??? Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 5 Author Share Posted February 5 59 minut temu, cayman napisał: Wcześniej napisałeś ,że położyłeś dwie warstwy ??? Tak z aerografu jedna która wyschła bo ja przecierałem druga z puszki. Quote Link to post Share on other sites
Dorotka 381 Posted February 5 Share Posted February 5 38 minut temu, Przemek R napisał: Tak z aerografu jedna która wyschła bo ja przecierałem druga z puszki. Ale, po co? Skąd pomysł żeby malować jedną warstwę aero a drugą walić z puchy? Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 5 Author Share Posted February 5 W dniu 3.02.2021 o 12:48, cayman napisał: Też tak można i ja nieraz tak robię. Te czynności ,które napisałem to są rzeczy proste, nie skomplikowane ,bo na razie to kolega Przemek R sobie skomplikował ,zamiast być na finiszu z malunkami musi uporać się z zaistniałym problemem. No dobra bo my tu pierdu, pierdu a tu Przemek R ma problem. Najprostsze wyjście z sytuacji to psiknięcie białym surfacerem lub białym matem z aero w same linie podziału, usunięcie nieproszonych gości czyli paprochów , następnie mokra warstwa białego i można walić clearem. Zastosowałem się od tej porady , i wydawało by mi się ze jest to świetne rozwiązanie !!! I było , wszystko poszło zgodnie z planem do czasu tych niedoskonałości na lakierze TS. Kasta zmyta , będzie szary podkład potem biały i lakier z aero Quote Link to post Share on other sites
cayman 252 Posted February 5 Share Posted February 5 Godzinę temu, Przemek R napisał: Zastosowałem się od tej porady , i wydawało by mi się ze jest to świetne rozwiązanie !!! I było , wszystko poszło zgodnie z planem do czasu tych niedoskonałości na lakierze TS. Kasta zmyta , będzie szary podkład potem biały i lakier z aero I tak 3maj, kibicuję. Sprawdź czy wszystko dobrze zmyte. Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 5 Author Share Posted February 5 (edited) Co się d..... !!! (Admin: Proszę się powstrzymać z takimi wyrazami) Podczas mycia kasty użyłem starej szczoteczki do zębów w kolorze pomarańczowym ... Odłożyłem szczoteczkę na pralkę w łazience i wyszedłem do pracy .... Zona poszła umyć zęby , nawet sobie nie wyobrażacie ale była jazda .... Edited February 6 by Reflect Przekleństwa Quote Link to post Share on other sites
Dorotka 381 Posted February 6 Share Posted February 6 (edited) Na szczoteczkę to za słabo... Musi wypić! Edited February 6 by Dorotka 1 Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 23 Author Share Posted February 23 I mnie pokonał samochodu cywilny a raczej lakier TS : Po umyciu kasty i doczyszczeniu poszedł szary podkład potem biały odczekałem 5 dni i lakier Wyszło jak na pierwszy raz całkiem ok , odczekałem 3 dni z braku czasu i zabrałem się za maskowanie pod uszczelki. Użyłem taśmy tamiya i jakież było moje zdziwienie jak zdjąłem maskowanie ... Zostały ślady po kleju z taśmy tak jak by wszedł w reakcje z lakierem Nie jest to aż tak widoczne ale jest ... Nie przypuszczałem ze biały lakier może być taki trudny do położenia No nic położę kalki i spróbuje położyć bezbarwny GX100 , model będzie królikiem doświadczalnym 1 Quote Link to post Share on other sites
toled 291 Posted February 23 Share Posted February 23 Ale uszczeleczki drogi Panie to się robi na końcu po bezbarwnym. Nawet na logikę idąc - jak pomalujesz bezbarwnym, to się będą świecić. A taśma zostawiła ślady, bo TS-ka nie wyschła odpowiednio. Gwarantuję, że jakbyś przyłożył palucha do dachu to by został ślad. Quote Link to post Share on other sites
Przemek R 24 Posted February 23 Author Share Posted February 23 No własnie ze był twardy , stuka pod paznokciem. To nie będzie bezbarwnego Musiał bym, znów zmyć kastę i zaczynać od nowa co jest nie wykluczone Quote Link to post Share on other sites
Dorotka 381 Posted February 23 Share Posted February 23 Dajesz dalej, nie ma co płakać 1 Quote Link to post Share on other sites
Bartas89 146 Posted February 23 Share Posted February 23 32 minuty temu, Przemek R napisał: I mnie pokonał samochodu cywilny a raczej lakier TS : Witam towarzysza niedoli 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.