Jump to content

StuG III Aufs. G (EARLY) Dragon 1/35


patrykd
 Share

Recommended Posts

34 minuty temu, zaruk napisał:

Podoba mi się malowanie i modulacja. Zastanawiam się tylko, czy baza nie jest za ciemna, a kontrasty między odcieniami zbyt delikatne. Popatrz na czwórkę, którą kończę - na początku była bardzo jasna, aż budziła kontrowersje, a po zabiegach chemicznych (i to bez żadnych filtrów) jest dużo, dużo ciemniejsza. Twój wóz może wyjść bardzo ciemny.

 

11 minut temu, gustlik napisał:

Ja bym to wszystko jeszcze bardziej porozjaśniał.

 

Może macie rację chłopaki. Zabrakło mi odwagi by bardziej powyciągać kontrasty. Jest to moja w sumie pierwsza modulacja w życiu i nie mam jeszcze wprawy w tym rodzaju malowania. Ale moje założenie jest by od początku malować modele przy użyciu tej metody.  Nie chciałbym już za bardzo kombinować z modulacją aerografem by nie narobić więcej szkód. Będę próbował farbami olejnymi w późniejszym etapie nadać więcej kontrastu i rozjaśnić tu i ówdzie niektóre płaszczyzny.

Jestem sam ciekaw jak mocno ściemnieje model. To będzie lekcja na przyszłość. Najbardziej boję się że po washach może być ciemniej, aczkolwiek robiąc je nie smaruję nimi całego modelu jak niektórzy, tylko robię tak zwane pin washe, które, aż tak mocno nie zmieniają bazowego koloru i działają tylko jako podkreślenie detali.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Spotter napisał:

Modulacja wyszła bardzo fajnie. O tym, że za mało kontrastu już powiedziane. Ściemnieje już po lakierze, reszta tylko doprawi. 
 

Co do samego malowania mam kilka uwag. Przede wszystkim te skośne panele na dachu powinieneś odciąć od płaskich. Obecnie się to zlewa i bryła jest zaburzona. 
 

Zdecydowałeś się na odwróconą modulację i to jest jak najbardziej ok, ale trochę brakuje konsekwencji. Zerknij na właz kierowcy. Za słabo się odcina od reszty i jedna strona jest pomalowana jak reszta pojazdu, druga odwrotnie. Dodatkowo pod lufą powinno być ciemniej przez jej cień. A ty masz tam jaśniej. 
 

Pancerz z tyłu w ogóle nie wymodulowany. 
 

Ale mówię: generalnie jest dobrze. Takie 4,5/5. Czepiam się dupereli, ale one sprawiają że nie ma pełnej 5😁

 

Dzięki za uwagi. Małe ich sprostowanie.  Tak jak pisałem na etapie olejowania trochę jeszcze popracuję nad tymi rozjaśnieniami. Dodatkowo po twoich uwagach postaram się wyizolować płyty dachu nadbudówki  jeśli będę umiał.

Nie wiem o co chodzi z włazem kierowcy, gdyż jest na nim maska i jest on otwarty. Jego kolor właściwy jest pod maską (patrz poprzednie zdjęcia na etapie malowania wnętrza)

Spód lufy jest ciemniejszy i nie ma żadnych rozjaśnien.  Na zdjęciach spodu lufy nie widać.

Faktycznie na pancerzu tylnym rozjaśniałem głównie pokrywy. Postaram się olejami odizolować załamanie kadłuba na tylnych płytach.

Generalnie następny pojazd będzie musiał być dużo jaśniejszy zgodnie z waszymi zaleceniam. Pominąłem najjaśniejszy kolor modulacji z zestawu i jak widać na fotografiach użyłem go do uwypuklania wystających detali. Powiniennem nim widocznie jeszcze wyizolować krawędzie, czego niestety nie zrobiłem. Krawędzie pociągnąłem tylko pierwszym rozjaśnieniem i stąd też pewno nie są one dobrze wizolowane.

Link to comment
Share on other sites

Kolejny mały update. Pojazd w chwili obecnej znajduje się w stanie po chippingu, malowaniu wężyków kamuflażu, pin washu oraz nałożeniu kalek.  Był to dla mnie teudny krok, nigdy przedtem nie malowałem wężyków i strasznie się stresowałem by nie zrobić pajączków, rozprysków itp. Efekt jak wyszedł widać na zdjęciach. 

Następny etap w budowie to zabawa z olejami, tzn. biedronka i rozjaśnianie i przyciemnianie. Jak zawsze komentarze krytyczne mile widziane.

Ps. Wszystkie koła włożone na sucho.

1.thumb.jpg.a51b3d5e1572cc48b63cef0420d9c1b6.jpg

 

4.thumb.jpg.10a4dcccbcbfd74e21306961e70e3b27.jpg2.thumb.jpg.798dc70a1112907724d8a2ed833799e4.jpg5.thumb.jpg.f63f29184eae1d1725c8eabe0e55d156.jpg3.thumb.jpg.e7d4866c6b21c6662b8bf5abb3e130ca.jpg6.thumb.jpg.d83560dc4f80f82b4115c1a4c74ce586.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Witam po małej przerwie. Nie próżnowałem i pomalowałem wszystkie dodatkowe bambatele wożone przez załogę na pancerzu. Dodatkowo pojazd przeszedł bardzo lekką biedronkę oraz delikatne traktowanie washem vallejo rdzawym. Nie zamontowałem gaśnicy, gdyż ta dopiero dziś przyszła. I tu pytanie. Znam jej dwa kolory żółtawy i taki szary. Na jaki kolor powinna być pomalowana na tym pojeździe. Może ktoś pochwali się wiedzą. Chciałbym ją pomalować na szarawo ale jaki to jest RAL? Może ktoś wie.

Wracająć do pojazdu teraz będę bawił się z tłumikiem oraz muszę w końcu zabrać się za pomalowanie uszkodzeń po pojazdach. Potem pójdą zacieki od deszczu oraz lekkie zacieki rdzy tu i ówdzie. Na sam koniec brudzenie kurzem i błotem. Jak zawsze otwarty jestem na wszelkie uwagi.

 

S1.thumb.jpg.ced73d48cf54a43438d3280750a82144.jpgs2.thumb.jpg.fdf7a4d6fabeab23528003f8ed82ef64.jpgs3.thumb.jpg.1dae02cc9fe59840be4e9dcf4b39bfe5.jpgs6.thumb.jpg.fc11d800f1c45b7b3020473d42ae0240.jpgs7.thumb.jpg.b43d6d730a54dd45f4024c495d52c9b6.jpgs4.thumb.jpg.372e649908d96c8a7369545dc4c9530e.jpg

 

 

s5.jpg

Edited by patrykd
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Evildead napisał:

Części liny holowniczej ,tu  gdzie strzałki nie powinny być czasem w kolorze bazowym ? a tak to dobra robota

1.jpg

 

Sugerowałem się tym, iż lina nie była integralną częścią pojazdu, więc była dostarczana przez innego wykonawcę. A skoro tak było to musiała ona być stalowa w całej swej okazałości. Ale jeśli to błąd to poprawię. Muszę poszukać dowodów na poparcie mojejej tezy.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, patrykd napisał:

 

Sugerowałem się tym, iż lina nie była integralną częścią pojazdu, więc była dostarczana przez innego wykonawcę. A skoro tak było to musiała ona być stalowa w całej swej okazałości. Ale jeśli to błąd to poprawię. Muszę poszukać dowodów na poparcie mojejej tezy.

Ma to sens , mogło tak być,  fakt

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 minuty temu, robertmodelarz napisał:

Gaśnica nówka od Stuga III G

 

36059031500_37cb88bf71_c.jpg

 

Edited by patrykd
Ostatnio za taką gaśnicę dostałem opierdziel, że na czerwono nie malowano :)
Link to comment
Share on other sites

Prawdą jest, że  gaśnice montowane na zewnątrz bądź wewnątrz otwartych przedziałów bojowych były w kolorze bazowym kamuflażu. Czerwone, też bywały.
Natomiast te które były montowane w zamkniętych przedziałach bojowych bywały w różnych kolorach: czerwonym, srebrnym, zielonym.

72802769.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, czy takie malowanie bazowe pojazdu, dobrze przyjmie washa z ak africa corps ?

 

Chce zrobić swojego Panzera 4/Wirbelwinda od Academy : podkład i xf 60 dark yellow, i czy takie wash ma sens ? Ktoś, robił taki zabieg ?

 

Pytam, bo dopiero co łapię bakcyla, na modeling. Nowicjusz.

 

BTW: Co do Stuga Patryk szacun, za dobrą pracę.

Edited by MayonesEXG7
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, MayonesEXG7 napisał:

Mam pytanie, czy takie malowanie bazowe pojazdu, dobrze przyjmie washa z ak africa corps ?

 

Chce zrobić swojego Panzera 4/Wirbelwinda od Academy : podkład i xf 60 dark yellow, i czy takie wash ma sens ? Ktoś, robił taki zabieg ?

 

Pytam, bo dopiero co łapię bakcyla, na modeling. Nowicjusz.

 

BTW: Co do Stuga Patryk szacun, za dobrą pracę.

Możesz zastosować:

 AK 066 Africa Korps Wash - Image 1

lub

Ammo AMIG-1000 Brown Wash for German Dark Yellow [35ml] (Enamel Wash)  EFfects 8432074010005 | eBay

filmik instruktażowy

https://www.youtube.com/watch?v=OjvtAb2wM0c

 

Link to comment
Share on other sites

AK Interactive AK066 WASH Africa Korps - 35ml  

 

 

Nabyłem to, na szybkiego, bo nie mam czym robić aktualnie w domu. A nie wiedziałem, co dokładnie nabyć, więc stwierdziłem, że to by było ok.

 

Pierwszy wash w życiu :) 

Edited by MayonesEXG7
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, zaruk napisał:

U mnie obicia mają różowy kolor. Czy zdjęcia przekłamują?

Odbicia nie są różowawe. Kolor odbić jest w kolorze podkładu czyli Ral 8012 z vallejo. Widocznie aparat z komórki nie ukazuje tego koloru prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dziś ostatni update przed najtrudniejszym jak dla mnie etapem, który decyduje w znaczący sposób o odbiorze całego modelu. Tym etapem jest mianowicie kurzenie, obłacanie itp. Bez tego etapu nie istnieje żaden model. 

Wrzucam parę zdjęć ukazujących model przed tym właśnie etapem. W międzyczasie udało mi się wykończyć uszkodzenia po rykoszecie dwóch pocisków w przedni pancerz STUGa, dodałem delikatne zacieki od deszczu oraz tu i uwdzie (w szczególności na bocznych płytach nadbudówki) oraz zacieki rdzy. Poza tym na klapie tylnej dodałem rzeczy, które to ów pojazd będzie przewozić. Na razie są poukładane na sucho wg mojej wizji. Bardzo prosiłbym o jakąś opinię na te tematy fachowców. Może ktoś ma lepszą wizję rozmieszczenia tych detali z tyłu to chętnie posłucham. Ok.. Koniec gadania czas na parę zdjęć.

Ps. Ciekawe co teraz enten wynajdzie :)

 

12.thumb.jpg.de2e3d86ab435c3d5714a17084c7f5b9.jpg11.thumb.jpg.4b4ed9f87385137ed0bbb53c7690b2c8.jpg14.thumb.jpg.f612e7a204851fe0f159d373952fa06c.jpg13.thumb.jpg.7536f2a54afff0ad7f89648935285780.jpg15.thumb.jpg.7b13839f54faf8ea27e5ebd27eb45922.jpg

 

 

Edited by patrykd
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, patrykd napisał:

Ps. Ciekawe co teraz enten wynajdzie :)

Hejo, już jestem ale.... z wyjaśnieniami! Ja nie robię tego dla sportu czy dla skrywanej przyjemności z dogryzania komuś dla zasady. Wychowałem się po prostu tak, że elementy modelu są dokładnie obrobione i wyszlifowane. Nie uważałem, że usunięcie szwu na nozycach poprzez przeciągnięcie po nich ostrzem skalpela przerastalo Twoje umiejętności dlatego pozwoliłem sobie to zasugerować. Fajnie dbasz o merytorykę ale takie niuanse dopełnią całości. Jeśli nie wadzi Ci to jednak to nie będę zwracał uwagi na takie niedoskonałości jak na przykład te na zębach koła napędowego. Nie zaburzy to odbioru modelu przez widzów w galerii ale jeśli ktoś dluzej zawiesi oko to moze dostrzec takie detale a model zapowiada się ciekawie.

 

Ps. Strop włożony na sucho?

Edited by enten
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Strop w ogóle nie będzie przyklejany. Jest od tak włożony na sucho. Co do kół napędowych to pewno chodzi ci o łączenie połówek. W ogóle się tym nie przejmowałem gdyż tam wyląduje trochę stuffu (przynajmiej takie mam zamiary) no i gąsienice przykryją wiele. Co do nożyc to rączki były szlifowane, a tego śladu łączenia na samej części tnącej nożyc nie zauważyłem, a nie zauważyłem go dlatego, iż jest on jak się teraz okazało widoczny tylko w dużym powiększeniu. Przypominam jednocześnie, że nikt modelu nie ogląda z 2 cm tylko z 15 conajmiej. I zapewniam cię ,że oglądałem ten model już wiele razy i dopiero powiększenie okolic dało rezultat tego malusieńkiego niedopatrzenia. Z normalnej odsległości nawet jak się teraz przyglądam tego nie widać.

 

PS. Ten komunikat nie był moją złośliwością tylko zachętą do szukania :) Szkoda, że merytorycznego błędu nie widzisz. Ale nie powiem jakiego szukaj dalej :) I generalnie chcę abyś wytykał błędy.

 

PS. 2 KM i koła są też na sucho włożone

Edited by patrykd
Link to comment
Share on other sites

Patryk, Twój model będzie oglądany z takiej odległości, z jakiej go sfotografujesz.  Jeśli z 15 cm - to z 15, ale jeśli zrobisz zbliżenie, to wtedy no mercy. Osobiście często nie jestem pewien, czy obrabiana właśnie przeze mnie część będzie widoczna, czy też nie. Dlatego, jeśli istnieje ryzyko, że enten ją wypatrzy - szlifuję i szlifuję.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.