Jump to content

Lamborghini Diablo GT 1999 - 1/24 - Aoshima


Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Po drugiej warstwie wygląda tak. Na dzisiaj finito.

Wracamy do gry. Sytuacja po 3 warstwach:) 

BRZ`ta? 

Posted Images

Dla kolegi Caymana zrobiłem próbkę tej farby teksturowej od Zero Paints. Strzelam, że można osiągnąć nią lepszy efekt, aczkolwiek moje obserwacje:

- Śmierdzi jak Zero Paints

- Nie wybacza błędów i jest wściekle agresywna, za duża warstwa lub za dużo warstw w krótkim czasie wżerają się w plastik.

- Dyszą 0.3 to se można. Ta farba potrzebuje z 0.5, inaczej zapycha totalnie.

- Prawie ten sam efekt mogę uzyskać dodając tzw. mikrobalony do farby.

 

Ogólnie dzisiaj nic nie zrobiłem, bo ukrecilem dyszę w aero i muszę zamówić nową. Stówka w plecy, chyba że gratis uwalilem wewnętrzny gwint to będę montować dyszę na maskol😂🤦

 

(Bez obaw, to z foto i tak pójdzie do zmycia:) )

IMG_20210221_125601.thumb.jpg.48ee50859b7a938062777350f5c79a3c.jpg

Link to post
Share on other sites

Kupię sobie jeszcze jakiegoś chińczyka z dyszą 0.5 i będę testował. Nie mogę wykluczyć wpływu mojej dyszy 0.3 na efekt końcowy. Malowane na 25PSI, na podkładzie Mr Surfacer zgodnie ze sztuką lakierniczą. Pupy zdecydowanie nie urywa. 

Edited by toled
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, toled napisał:

Kupię sobie jeszcze jakiegoś chińczyka z dyszą 0.5 i będę testował. Nie mogę wykluczyć wpływu mojej dyszy 0.3 na efekt końcowy. Malowane na 25PSI, na podkładzie Mr Surfacer zgodnie ze sztuką lakierniczą. Pupy zdecydowanie nie urywa. 

 

Tu potrzebna jest dysza 0,6 mm, małe ciśnienie i większy przepływ :) 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Dorotka napisał:

 

Tu potrzebna jest dysza 0,6 mm, małe ciśnienie i większy przepływ :) 

Się pomyśli:D Ja tak łatwo się nie poddaję i jeszcze wezmę ten produkt na tapet:)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jak spojrzałem na fotkę oryginału to zastosowanie tego specyfiku na deskę rozdzielczą  jest zbędne. Góra deski rozdzielczej jest gładka i połyskliwa a front deski i fotele to alcantara, a ta farba teksturowa  tworzy delikatnie mówiąc ,,baranka".

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, cayman napisał:

Jak spojrzałem na fotkę oryginału to zastosowanie tego specyfiku na deskę rozdzielczą  jest zbędne. Góra deski rozdzielczej jest gładka i połyskliwa a front deski i fotele to alcantara, a ta farba teksturowa  tworzy delikatnie mówiąc ,,baranka".

 

To wszak zależy od wersji wyposażenia  :diabel: 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, cayman napisał:

Jak spojrzałem na fotkę oryginału to zastosowanie tego specyfiku na deskę rozdzielczą  jest zbędne. Góra deski rozdzielczej jest gładka i połyskliwa a front deski i fotele to alcantara, a ta farba teksturowa  tworzy delikatnie mówiąc ,,baranka".


Oczywiście masz rację :D Wszystko mam pod kontrolą, celowo wybrałem ten element, bo nie chciałem paprać foteli ani frontu deski, a tutaj mam w miarę ładną i prostą powierzchnię z której łatwo ściągnę farbę i od razu będę wiedział jak to na elemencie modelu będzie wyglądało.  Aczkolwiek następne próby będę już robił na łyżeczkach. Chce poznać ten produkt jak i poeksperymentować z innymi możliwościami, żeby potem mniej doświadczeni koledzy jak kiedyś będą mieć taki sam dylemat, to trafią na ten wątek 😉

Dla cierpliwych - Aoshimowe chromy schodzą samoistnie w czystym Cleanluxie 2 tygodnie :D Dla niecierpliwych z dozą ostrożności przy użytkowaniu zalecam tak jak wcześniej tutaj pisano - Kreta. 

Link to post
Share on other sites

Udaję, że coś robię :D Nowa dysza na swoim miejscu, trzeba byłą ją odrobinę uszczelnić. Cóż, lepiej być w plecy stówkę niż o wiele więcej za naprawę całego aero :D Jak widać nawet zaawansowani robią czasem głupie rzeczy, które mogą kosztować dużo.

Mam natchnienie, jutro zabieram się za to, na co niektórzy długo oczekiwali - nadwozie! :D Jak zepnę poślady, to powinien jutro ogarnąć szlifowanie, podkład, a nawet bazę. Bezbarwny pewnie poleci w następny weekend (ot uroki braku czasu), pomiędzy przewiduję tworzenie szablonów pod Carbon.
 

 

Link to post
Share on other sites

Warsztat bez małego wypadku to nie warsztat 😂 Idę zagrać w totka, bo model spadł mi z biurka wprost do pudełka po lodach gdzie był zmywacz😂😂

 

Szkód wielkich nie ma, bo były tylko dwie warstwy. Dzięki dla Banzai za mega błyskawiczne dostarczenie farby, uratowali mi weekend.

 

A po 3 miesiącach prób i błędów w zakupach sprzętu do nagrywania do celów YouTube'owych doszedł nowy nabytek :)

 

IMG_20210306_092431.thumb.jpg.0b9fadfd9c334212606a13913972b163.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

No i na dzisiaj finito, skończyłem na "ocarbowaniu" dwóch elementów silnika, wycięciu masek na carbon na spoiler, dolne listwy, tylne światła. Kasta sobie schnie, dostanie GX100 jak tylko znajdę czas. Przetestowałem sobie też (to nie jest reklama - kupiłem za swoje:P) podkład Finishing Surfacer 4000 ze sklepu Banzai - przyjemnie się nakłada, szybciutko schnie do dalszej obróbki, śmiem stwierdzić, że przyjemniejszy w obsłudze niż Mr. Surfacer.

IMG_5719.thumb.JPG.ba80a69b32bb14526493b461b3ee0ec2.JPG

 

IMG_5721.thumb.JPG.3b1535a327d327e1521279d7f818c56a.JPG

Link to post
Share on other sites

Ile osób tyle szkół kładzenia GX100. Ja zawsze trzymałem się mniej więcej granic proporcji 1:2.5. Tym razem testuje 1:2, a końcowe 1:5. Ja różnicy w kładzeniu nie widzę, efekt mniej więcej podobny. I tak po wyschnięciu przelecę to gąbka ścierną i wypoleruję 😜

 

IMG_20210311_183649.thumb.jpg.4be5b3d227f30c41680069d0014ffd5e.jpg

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, toled napisał:

Ile osób tyle szkół kładzenia GX100. Ja zawsze trzymałem się mniej więcej granic proporcji 1:2.5. Tym razem testuje 1:2, a końcowe 1:5. Ja różnicy w kładzeniu nie widzę, efekt mniej więcej podobny. I tak po wyschnięciu przelecę to gąbka ścierną i wypoleruję 😜

 

IMG_20210311_183649.thumb.jpg.4be5b3d227f30c41680069d0014ffd5e.jpg

To 1:2 czy 1:5 bo sie pogubiłem ?

A kasta wygląda elegancko 👍

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A więc było to tak 🤣
Wczoraj: dwie mgiełki 1:2. potem warstwa normalna również 1:2
Dzisiaj: gąbka ścierna 4000 co by wygładzić ewentualne niedoskonałości, a potem dwie mokre warstwy 1:5.
Jutro : kontrola pod kątem ewentualnych niedoskonałości, przeszlifowanie gąbką i ostatnia mokra warstwa (+  kalkomanie przed lakierem + mgiełka) 1:5

Pojutrze: j.w bez lakierowania + polerka 

Edited by toled
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, toled napisał:

A więc było to tak 🤣
Wczoraj: dwie mgiełki 1:2. potem warstwa normalna również 1:2
Dzisiaj: gąbka ścierna 4000 co by wygładzić ewentualne niedoskonałości, a potem dwie mokre warstwy 1:5.
Jutro : kontrola po kątem ewentualnych niedoskonałości, przeszlifowanie gąbką i ostatnia mokra warstwa 1:5

Pojutrze: j.w bez lakierowania + polerka 

Brawo Ty. :peace:

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, cayman napisał:

Brawo Ty. :peace:

No brawo Ja :D Oczywiście wiem, że można inaczej, szybciej etc.  Ale ja lubię takie dziubanie się :D Złota zasada: śpiesz się powoli. Uważam, że taki dzień przerwy żeby sobie lakier odpoczął to minimum, chociaż trafiłem na bardzo ładną serię GX100, bo zachowuje się wzorcowo😉 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.