Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

W ramach przerwy od pancerki zabieram się za tego klasycznego jeta.

Tu mamy in boxa

http://www.mkzobor.sk/recenzie/f-104_rev/f-104_rev1.htm

Z powodu mego braku doświadczenia (ostatnie samoloty kole 1999r.) zdecydowałem się na kamo SEA.

Tu foto egzemplarza, który mam zamiar sklecić:

http://www.modellversium.de/galerie/8-flugzeuge-militaer-modern/2050-lockheed-f-104c-starfighter.html

 

Model to przeskalowana 48 Monograma, śliczny i dlatego będzie OOTB, no może z wyjątkiem kabiny.

 

Jeśli ktoś ma jakieś dpświadczenia z tym modelem lub jakieś źródła to byłbym bardzo wdzięczny.

Link to post
Share on other sites
OOTB - out of the box, znaczy z pudła
Acha, rozumiem. Dzięki.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
PZPR - Prosto Z Pudła Robiony
Dobre! W życiu nie wpadłbym na to rozwinięcie. Uśmiałem się, jak rzadko kiedy!

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
C taktyczna tj mogła przenosić atomówkę. No takie były czasy....
Owszem taktyczna zwana także strategiczną czyli taką, która może przesądzić o losach wojny (bądź co bądź atomówka jest taką bronią)
Link to post
Share on other sites

Nie jestem tego w 100% pewien ale chyba w wersji A fotel był wyrzucany w dół a nie do góry jak jest to w zwyczaju. O ile dobrze pamiętam nie trzeba było długo czekać na efekty takiego rozwiązania...Podkreślam natknąłem się na takie informacje kilka lat temu więc przepraszam jeśli to co napisałem mija się w jakimś stopniu(lub całkowicie) z prawdą!!

Link to post
Share on other sites

Teraz mam tydzień urlopu.

Jednocześnie będę ciągnął dwa projekty pancerkowe.

Wracam po Bożym Ciele, wtedy coś ruszy z kopyta.

Na zaostrzenie apetytu trochę fot wyprasek:

3f85570c4ce89271.jpg

f21b54f216634bc2.jpg

2e068dcd7e7ec150.jpg

f25cb6467cf6373b.jpg

069cc9661199a2b7.jpg

Link to post
Share on other sites

Cobyś mi znalazł dokumentację

Jacku myślę, że ten model jednak powstanie

Na chwile obecną mam sklejony tył kadłuba, położone hamulce aerodynamiczne, wklejoną komorę podwozia głównego. Wyciąłem i poobrabiałem jeszcze sporo innych części.

 

Jestem teraz poza domem i przez tydzień bedę składał co innego.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Co by nie było, że nic nie robię.

Postęp nikły bo maiłem kryzys kabinowy (po spasowaniu środka fotel był za wysoko i owiewka odstawała jakieś 2mm). Po drodze były też podniety związane z pojadami (zby wiele pomysłów na raz).

 

Do rzeczy.

Model będzie przedstawiał samolot stacjonujący w Tajlandii pod koniec 66r. Kamo SEA oczywiście. W moim zamierzeniu na "dio" po ostatnim przeglądzie i zdjąciu pasków oraz zabezpieczeń czeka na podkołowanie na początek pasa. Całe wielkie uzbrojenie w gotowości do użycia.

Zamknięte hamulce, ale klapy opuszczone. Tak jak na tej fotce z 1958 z ROC:

656f57085dcc66a1.jpg

Postęp prac (jest jeszcze trochę dupereli, kt nie pokazałem):

1382883ce15a8194.jpg

Kadłub. Nawiercone otwory pod pylony uzbrojenia i sondę do tankowanmia. Pocieniona osłona przeciwsłoneczna nad tablicą.

Wklejony panel z pokrywą działka - przepiękny z porównaniu z F-16 Revella:

008bf86d12260e1b.jpg

Tylna sekcja kadłuba. Zamknięte hamulce, było to dość koszmarne i musiałem rozwalić środek bo inaczej by mi się zapadły do wnętrza. Jak widać nie obyło się bez szpachlówki. Raczej z mojej winy bo niemrawo ścisnąłem podczas klejenia (częściowo szpachlowałem cjanoakrylem). Szpachlówka miała raczej za zadanie wyoblić spód, który lekko się przesunął w pionie.

4aa440f0511e0dc5.jpg

c2d32bddef2cfcc0.jpg

Kabina. Kokpit razem z wnęką podwozia przedniego. Wklejenie tej części budzi pewne moje obawy. Widać jak pieknie zrobione są panele boczne. A model bodaj z 1988r!

9ce81810178278e5.jpg

Fotel. Po zeszifowaniu spodu okazał się za niski i dostał płytkę styrenu 0,5mm.

9d03d65473aea98a.jpg

No i to co lubię najbardziej czyli pamperki (tj. ludki). Pochodzą z zestawów Hasegawy. Pilot został poszerzony w ramionach, w kabinie jest sporo miejsca, a zrobili wyjątkowego chudziaka. Jego siedzenie potraktowałem pilnikiem - siedział za wysoko. Teraz czeka jeszcze na nowy przewód tlonowy i pasy. No i dwóch "obsługantów". Wybrałem tego spokojniejszego

3295b4448764f6f4.jpg

I na koniec wprawki w malowaniu. Koła od wersji G. Jedno potraktowane czarnym Testorsem, drugie jego mieszanką z bodaj stalą i na to metalizer Testorsa w formie suchego pędzla.

685335fdcd868703.jpg

Link to post
Share on other sites

Kończę sekcję ogonową. Wkleiłem dyszę. Chyba powinna mniej wystawać. Na jenej fotce w powietrzu wcale jej nie widać

Śilnik zalałem błyszczącym lakierem co ma dawać efekt gorącego powietrza.

ff0ee82bff9c5436.jpg'

Mam problem z usterzeniem poziomym. Nie wiem, czy zaznaczony element występował w tej wersji.

7541440f3c701075.jpg

8f5cd8597a02b8da.jpg

Link to post
Share on other sites

rtoipmodest, wygląda na to, że wersja C nie miała tego elementu:

 

"The first single-seat F-104C fighter-bomber variant made its initial flight on 24 July 1958 and began to go into service late in that year, essentially taking up the slack as F-104A production tapered off. The F-104C was hard to tell from the F-104A, the most distinctive difference being that the F-104C could be fitted with a fixed inflight refueling probe to the right of the cockpit for probe-and-drogue refueling.

 

The F-104C also added a centerline pylon, essentially to carry a B28 parachute-retarded nuclear store. Some sources claim the centerline pylon was "wet", capable of carrying an external fuel tank; that F-104As could be fitted with the centerline pylon; and the F-104C's underwing pylons were wired for Sidewinder carriage; but all these assertions seems to be incorrect. The F-104C's centerline pylon could be fitted with a "catamaran" double stores rack for two Sidewinders, but the rack caused too much drag and it was rarely carried. The F-104C's primary weapon for the strike role was the B28 nuclear store carried on the centerline pylon. "

 

Zdjęcia: F-104C

F-104C - ogon

 

A cały walkaround jest tutaj - F-104C Walkaround

Link to post
Share on other sites

Dzięki za fotki. Tego NASA'owskiego jeszcze nie miałem.

Kolega podesłał mi plany i sądzę, że maiły to (element na stateczniku) niektóre maszyny wersji G.

Usunąłem to i skleiłem usterzenie.

Skromny postęp prac:

http://forum.31blot.mil.pl/viewtopic.php?f=7&t=1675&p=56145#p56145

Jutro wolne to może uda się skleić przód.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Figurka:

4b3631c4668fb2cd.jpg

b418781c2631d4ae.jpg

Fotel:

4dcfcbd8155f9d27.jpg

Na zawsze (?) razem:

7baa8d389b3c32be.jpg

W maszynie (ze względu na problemy z zamknięciem kabiny fotel został obniżony bardziej niż w oryginale i nieco zeszlifowałem hełm):

6c275fb96dc27e03.jpg

afa70cdc368d53ef.jpg

a2eba0512721580f.jpg

86ee473d3e0c729c.jpg

Fotka z góry, jakkolwiek niewyraźna ma udowodnić, że w środku pomalowałem co trzeba.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.