Jump to content

T 34/85 fabryka 174 - Berlin 45 - Rye Field Model 1:35


skikut87
 Share

Recommended Posts

5 minut temu, martinello napisał:

Faktura wyszła genialnie, ale ...

... na drugim zdjęciu krawędzie pokryw mają "farfocle" 😉

 

Spokojnie to na razie na sucho przyłożone - jeszcze da się wszystko oszlifować 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak pisałem do faktury ja mam taki zestaw:

 

IMG_2040.thumb.jpg.3264fc7cc4eb7f28afbaa8f6572763b8.jpg

 

Konsystencja 

 

IMG_2041.thumb.jpg.2c08f85c713c0ab2cbd3e8b5db90d248.jpg

 

po nałożeniu na element

IMG_2042.thumb.jpg.7337db752a1015afc8be9d585a06418e.jpg

 

i kąt po jakim ja uderzam pędzlem -oczywiście oczyszczam go z nadmiaru masy zanim zacznę klepać blachę :D

IMG_2043.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, zyziek napisał:

Z Nitro próbowałeś? 🙂

 

Nigdy,  tak się zastanawiam czy nitro za szybko by nie odparowało 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No i znalazłem wczoraj błąd i nie mogę do dziś sobie z nim poradzić. Mianowicie chodzi o pierścień dokoła osłony kmu. Jak się okazuje prawidłową osłonę robi zvezda

 

 

Slajd1.PNG

Edited by skikut87
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, skikut87 napisał:

No i znalazłem wczoraj błąd i nie mogę do dziś sobie z nim poradzić. Mianowicie chodzi o pierścień dokoła osłony kmu. Jak się okazuje prawidłową osłonę robi zvezda

 

 

Slajd1.PNG

 

Nie wiem czy to Ci pomoże, ale ja bym zrobił to tak: wyciąłbym kształt podstawy KMu z blachy trochę większy. Na to przykleił osłonę KMu. Dalej łączenie blachy z osłoną zaobliłbym używając epoxy putty. Po przyklejeniu do płyty przedniej został by Ci tylko spaw do zrobienia- czyli znów epoxy putty :) 

Link to comment
Share on other sites

Lub też oryginalny spaw zeszlifować i wyprowadzić do kształtu osłony z pierścieniem, całość podkleić plastikiem od spodu na grubość spawu i po przyklejeniu dorobić spaw.

Edited by Bzdura
Link to comment
Share on other sites

Ten spaw w tej skali nie będzie raczej wykonalny... Zrobiłbym jak radzi Bzdura, a spaw olać.

Dziękuję za instrukcję :)

Edited by Mariusz 72
Link to comment
Share on other sites

Problem w tym, ze spoinę juz usunąłem bo chciałem ja wypełnić/ zrobić brownstufem... więc chyba zrobię normalny spaw lub może z hipsu uda mi się do strugać wreszcie taką obręcz 

Link to comment
Share on other sites

Dobra udało się jako tako ale dla mnie jest ok. Dla wyjaśnienia przykleiłem osłonę kmu następnie wyciąłem wąski pasek z hipsu  i owinąłem go dokoła osłony. 

 

IMG_2068.thumb.jpg.ab8ef21dca43ca4aa56c29606287c7f0.jpgIMG_2069.thumb.jpg.e926166013e4e8c2d268ed82835939af.jpg

 

1951944960_IMG_2075(1).thumb.jpg.414fa2c6991fc0e614ca6c9c2eaeac06.jpg

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

....trochę nie rozumiem dlaczego nie podkleiłeś wyciętej "elipsy" pod całą osłoną zamiast bawić się w docinanie pasków. Wydaje mi się też, że ten "pasek" powinien być szerszy jak patrzę na to zdjęcie. Tak jak masz zrobione to raczej pasuje do wersji T-34/76, drugie zdjęcie.

i-vMhxsvh-X2.jpg

i-qhQmw3H-X2.jpg

Edited by x_bandit
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.04.2021 o 18:19, x_bandit napisał:

....trochę nie rozumiem dlaczego nie podkleiłeś wyciętej "elipsy" pod całą osłoną zamiast bawić się w docinanie pasków. Wydaje mi się też, że ten "pasek" powinien być szerszy jak patrzę na to zdjęcie. Tak jak masz zrobione to raczej pasuje do wersji T-34/76, drugie zdjęcie.

 

 

Bo by to podniosło do góry osłonę kmu.

 

Do tej pory udao mi się:

Polutować błotniki i jeden zbiornik

Skończyć osłonę kmu

Wyciąć "zazębienie płyt przedniego pancerza i boków wanny. 

 

Model na dzień dzisiejszy wygląda tak: 

 

IMG_2081.jpg

IMG_2083.jpg

IMG_2084.jpg

IMG_2089.jpg

IMG_2091.jpg

IMG_2087.jpg

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, skikut87 napisał:

 

Bo by to podniosło do góry osłonę kmu.

 

zgadza się dlatego trzeba by użyć pilnika i osłonę zeszlifować 😀 mimo wszystko nadal uważam, że wygląda to jak na tym zdjęciu a to nie jest wersja, którą budujesz....

i-g5JrjbD-X2.jpg

i-8hDNKHd-X2.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, x_bandit napisał:

zgadza się dlatego trzeba by użyć pilnika i osłonę zeszlifować 😀 mimo wszystko nadal uważam, że wygląda to jak na tym zdjęciu a to nie jest wersja, którą budujesz....

 

 

 

 

Gwarantuję CI, że tak nie będzie :)Będzie widoczny pierścień

Link to comment
Share on other sites

Prace powoli idą do przodu ale ich rezultaty przedstawię dopiero po przyklejeniu drugiego błotnika. Teraz chciał bym nawiązać małą dyskusję dotyczącą pojazdu, który bujdę.

Mianowicie jak widać na poniższym zdjęciu, pojazd ma niewidoczny lewy błotnik ( po stronie kierowcy).

obraz.thumb.png.b96d7935bea373e21172423b97626b7d.png

 

W związku z tym, że nie znalazłem drugiego zdjęcia tego pojazdu to zastanawiam się jak tu poszaleć z tym błotnikiem tj; całkowicie usunąć  czy tylko fragment jak na tym foto:

 

1876018567_-34-85_183-44_143.jpg.269aa84e2d1dacf4f664e9abdb96c7ad.jpg

 

no i pytanie czy dawać tylny błotnik czy nie

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, skikut87 napisał:

obraz.thumb.png.b96d7935bea373e21172423b97626b7d.png

Jak dla mnie to błotnik jest - widać go doskonale, jest podgięty do góry i stoi na nim skrzynka. Bardzo ładnie widać też charakterystyczne zagięcie krawędzi do góry

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, abtb napisał:

Jak dla mnie to błotnik jest - widać go doskonale, jest podgięty do góry i stoi na nim skrzynka.

 

Chodzi o błotnik z drugiej strony, ten od strony kierowcy, którego na zdjęciu nie widać....

Robiłbym jak na drugim foto, będziesz mógł poszaleć 😉 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
16 minut temu, Dorotka napisał:

Chodzi o błotnik z drugiej strony, ten od strony kierowcy,

Wiem. :D Błotnik od strony km-u "wisi" w dół A od strony kierowcy jest podgięty do góry i stoi na nim skrzynka narzędziowa której  kąt "nachylenia" ku kadłubowi  odpowiada podgięciu błotnika do góry. Jeszcze nie widziałem teciaka w którym skrzynki były by spawane do pancerza.  Ciemna kreska przed skrzynką to charakterystyczny rant błotnika zagięty w stosunku do niego o kąt 90 stopni. Ale każdy widzi co chce 

:piwo:

 

obraz.thumb.png.b96d7935bea373e21172423b97626b7d-crop.png.71a0c9ab4863edd46b05d0b647f48f6e.png

Edited by abtb
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Dorotka napisał:

 

Chodzi o błotnik z drugiej strony, ten od strony kierowcy, którego na zdjęciu nie widać....

Robiłbym jak na drugim foto, będziesz mógł poszaleć 😉 

Jednak coś widać😉 Jest skrzynka i jest błotnik.

IMG_20210503_094150.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.