Jump to content

[WIP] - poprawki do zestawu 7TP z IBG


pmroczko
 Share

Recommended Posts

Jak miło...

A rzeczywiście są tak cienkie jak na tych renderach?

image.png.23c74799176de6d881cf605f7f4d07e2.png

 

Bo to kawał drzwi był:

image.png.f6bedc0d0e40e00b1a8dce77beb561a9.png

 

O, a tu ładnie widać jak były ułożone żebra:

image.png.ff2571cae2b3c237747a446541c57750.png

Link to comment
Share on other sites

Taak cieniusieniuśne. Tak circa 1 mm. Natomiast można z tego zestawu zrobić model z tego drugiego zdjęcia. Bez lewych drzwi jest ok. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Takie żeberka to kiepski temat dla żywicznych wydruków. Bardziej liczyłbym tu na Part.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno Part wypuści zestaw do dwuwieżowca. Tylko, że dla kogoś kto chce skleić z pudła to dodatkowy wydatek. Ale w dyskusji byli tacy, którzy deklarowali wykonanie z pudła, więc dla każdego coś miłego...

Pozdrawiam

Andrzej

Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...

 

Link to comment
Share on other sites

Jak już jesteśmy w temacie tych żeberek, to wydaje mi się, że temat był nieco bardziej skomplikowany. Tak to zdaje się wyglądało w przekroju pionowym:

image.thumb.png.12bdeb8abca68ec406eef19e502eea80.png

Link to comment
Share on other sites

SnaQu otwieraj przewód doktorski bo jeszcze wiele jest do zrobienia i zaopiniowania. Ja w moim wieku nad tymi wyrobami rodzimego przemysłu modelarskiego mogę już tylko otworzyć przewód przy pomocy trzech palców. No i muszę się nauczyć rozróżniać wózki a nie tylko jamy skurczowe i płaskie kółka. 

Pozdrawiam Andrzej 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ale żeś pan wymyślił... Doktorat, dobre... 🤣

  

3 godziny temu, sas55 napisał:

Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...

Cytując klasyka: 

Andrzeju, nie denerwuj się... 

 

Ale co fakt, to fakt. W skali światowej jest to temat niszowy, a skoro jedna firma już się go podjęła, to baaaaaardzo wątpliwe, byśmy ujrzeli lepszy model w najbliższej dekadzie. Szkoda...

 

Nadal uważam, że niepotrzebnie wzięto się za odtworzenie wnętrza. Wiele modeli doskonale sprawdza się bez tego. A tu w dodatku mamy taki przypadek, że 1/3 odtworzono ze strzępów dokumentacji i odnalezionych artefaktów, 1/3 się domyślono, ekstrapolowano per analogiam, ustalano na podstawie ustnych przekazów i innych niezbyt "twardych" dowodów, a pozostała 1/3 to wróżenie z fusów. Para poszła w gwizdek. Gdyby te same siły i środki zaangażowano w odwzorowanie zewnętrza, mielibyśmy spore szanse na model doskonały.  Cóż, mleko się rozlało...

 

A nie chcecie myśleć, co sądzę o wnętrzu wersji dwuwieżowej...

Edited by SnaQ
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, SnaQ napisał:

Andrzeju, nie denerwuj się...

 

Hłe, hłe... Jak pasuje! Zwłaszcza gdybyśmy rozmawiali o błotnikach 🙂

 

Jest to (z tym wnętrzem) przykład typowy dla młodych modelarzy - nie mam dokumentacji... Ale bardzo chcę coś zbudować!!! Więc to zbuduję :-)))

 

I SnaQ - młodzi i nie tylko młodzi modelarze to kupią! I w ostateczności tylko to się liczy... - dla producenta.

 

A my możemy poprawiać. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Na, a tak przestając nieco narzekać - rozgrzebałem rzeczony model i zamierzam uzbroić go w pełen zestaw "biżuterii" od Parta. Na razie powiem, że im dłużej się z tym bawię, tym przychylniej patrzę na te blaszki. Oczywiście, jest te kilka wspomnianych wcześniej błędów oraz trudno mi pogodzić się z brakiem kierownicy powietrza w części silnikowej, ale jednak Part to Part. Lata doświadczeń to nie w kij dmuchał. Fajnie się to składa do kupy. Jak to często u nich bywa, instrukcja jest miejscami mało czytelna, ale nie zauważyłem w niej poważnych błędów. Co do mojego wykonania, co prawda pedały są nieco za bardzo przesunięte w lewo, ale nie umiałem inaczej pogodzić przebiegu cięgien sprzęgła głównego z obudową dźwigni zmiany biegów i fotelem. Może jeszcze coś pokombinuję.

image.thumb.png.d50fa41db0c1525999831363681bb05c.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, sas55 napisał:

Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...

No wiesz, świat nie jest doskonały...

 

I tak jest lepiej niż kiedyś, bo jest baza do waloryzacji.

Link to comment
Share on other sites

Chciałem przerobić sobie zbiornik paliwa, żeby bardziej przypominał oryginał. No to jak? Cięcie, klejenie, szpachlowanie, szlifowanie... Powoli zaczął nabierać kształtu...

IMG_20210725_103012.thumb.jpg.579a6ea68f91a16e1b3366885168531c.jpg

 

Dopiero po jakimś czasie przypomniałem sobie, że halo, mamy nowe technologie, drukarka 3D stoi metr od ciebie, facet! Głupi ja :D 

IMG_20210725_103101.thumb.jpg.ed17e5f96591e3b4f5fab862b6b1acd0.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

żaluzje  w  formie  takiej jak    zrobiło IBG  nie pełniły by żadnej funkcji ochronnej i silnik byłby narażony na  uszkodzenia od ostrzału od tyłu. To co narysował SnaQ  jest już bliższe prawdzie jednak tez nie  zapewnia ochrony. 

W przekroju pionowym to mniej więcej wyglądało  tak :
 

żaluzje.jpg

 Rysowane  szybko  więc bez zbytnich szczegółów ale oddaje ideę.

Edited by radett
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, SnaQ napisał:

Dopiero po jakimś czasie przypomniałem sobie, że halo, mamy nowe technologie, drukarka 3D stoi metr od ciebie, facet!

IMG_20210725_103101.thumb.jpg.ed17e5f96591e3b4f5fab862b6b1acd0.jpg

 

I o tym w sumie ten wątek jest - bo największym plusem takiego podejścia jest to, że teraz możesz łatwo się podzielić wynikami swojej pracy z innymi modelarzami!

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Link to comment
Share on other sites

 

1 godzinę temu, radett napisał:

To co narysował SnaQ  jest już bliższe prawdzie jednak tez nie  zapewnia ochrony. 

W przekroju pionowym to mniej więcej wyglądało  tak :

żaluzje.jpg

 

A ja bym powiedział, że bardziej coś pomiędzy wersją moją i twoją:

image.png.9293d1db53b68412ab6bc4692f1ac62c.png

 

Zresztą to sensowne - pionowa płyta pancerna zapewnia słabszą ochronę niż płyta tej same grubości umieszczona pod skosem. Zakładam, że kąt był dobrany tak by wytracić energię pocisku i skierować go w obszar poniżej chłodnic. Możliwe też, że było to łukowate wygięcie. Ze zdjęć trudno jednoznacznie wywnioskować.

 

Godzinę temu, pmroczko napisał:

I o tym w sumie ten wątek jest - bo największym plusem takiego podejścia jest to, że teraz możesz łatwo się podzielić wynikami swojej pracy z innymi modelarzami!

 

Proszę bardzo, ktoś chce?
https://drive.google.com/file/d/1dAxBtD5Z-Ck-3VB5EHT_x1-kySm8GWT1/view?usp=sharing

https://www.thingiverse.com/thing:4916616

Edited by SnaQ
Link to comment
Share on other sites

Niestety nic pomiędzy.

To byly na bank kątowniki z kątem prostym. 

Twoje rozwiązanie moze i lepiej zapewniłoby nieprzebijalnośc żebra zaluzji ale skutkuje rykoszetowaniem pocisku wewnatrz przy minimalnym wytraceniu przez niego energii.

Link to comment
Share on other sites

Ok, skłonny jestem przyjąć taką wersję do wiadomości, ale skoro używasz tak kategorycznych stwierdzeń, to zapewne masz jakiś twardy dowód.

Link to comment
Share on other sites

Janusz Machulski, "Kiler":

 

"Wiem... Ale nie powiem"

Link to comment
Share on other sites

Na pięcie to Graphite rośnie 😝

W monografiach nic na ten temat nie ma ? Przecież materiały istnieją

Link to comment
Share on other sites

No, najnowszym opracowaniem w tym temacie jest bodajże wydanie specjalne Wielkiego Leksykonu Uzbrojenia - "Czołg 7tp i wyposażenie" Jędrzeja Korbala (Jendrassa). W tomie I. czytamy "W każdej z żaluzji znajdowało się 13 żeber o specjalnym kształcie". Jak na moje rozumowanie "specjalny kształt" to nie jest po porostu kątownik.

 

Pierwsze też słyszę, żeby grafit pozyskiwano z pięt, ale ja się nie znam na minerałach 😝

Link to comment
Share on other sites

Jędrzej  dobrze pisze.  Specjalny kształt ma  odbierać energię pocisku  uniemożliwiając mu penetrację  przedziału silnikowego. Twoje  rozwiązanie  zmieniało by  tor lotu pocisku ale nie  eliminowało by  jego wtargnięcia z dużą energią  do środka przedziału.

Miałem na myśli  monografie   stratusa czy jakieś inne ostatnio wydane lub  od biedy ew. . Ledwocha
Trochę słabej jakości ale mimo to widać co i jak

aaa.jpg

 

a "Na pięcie ... "to kiedyś taka reklama dezodorantu  w TV była 😉

Edited by radett
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, radett napisał:

a "Na pięcie ... "to kiedyś taka reklama dezodorantu  w TV była 😉

Przepraszam, nie oglądam w praktyce TV od wielu lat, więc nawet teraz, po wyjaśnieniu, zupełnie nie kojarzę. Ale koniec tego offtopowania.

 

Eeeeee, panie! Ja tu myślałem, że wjedziesz cały na biało z jakimiś rewelacjami, Już gotów byłem na ugięcie się pod miażdżącą wagą argumentów, a tu klops. Jak to mówią - perspektywa ma znaczenie. Popatrz sobie uważnie za zdjęcie rysunku, które zamieściłeś. Porównaj pionową linię silnika z liniami "zwisów" żaluzji. Nie są równoległe. Albo inaczej, pozwól, że nieco wyprostuję to zdjęcie, żeby ta różnica była bardziej czytelna:

image.png.dd9060151669a87c5e8716c5020a0c17.png

Link to comment
Share on other sites

Jak napisałem wyżej,   rysowałem bez zbytnich szczegółów  i chodziło o oddanie idei ( podkreślam też zwrot  "mniej więcej").
To czy kątownik ma kąt wewnętrzny = 90° czy 85° albo 95° nie ma tutaj większego znaczenia. Najistotniejsze jest to aby  nie  miał 140° czy 160° ( w takim mniej więcej przedziale  jest  na twoim rysunku) bo wówczas  nie dawało by to  żadnej ochrony,  co opisałem wcześniej.

 Poza tym  przekonwertowanie perspektywiczne  zdjęcia też nie jest doskonałe.
Reasumując kątownik jest zbliżony do kąta prostego  i zrobienie żaluzji w modelu  w skali od 1/72 do 1/16  jako kątownik o kącie 90° nie  będzie  raziło nawet najbardziej purytańskich oczu ani nie będzie błędem.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.