Jump to content

T-55A projekt 3D


Recommended Posts

Posted (edited)

Mam takie ryciny i fotki z instalacją paliwową - znalezione w Internecie-do celów dyskusyjnych :

38051411781_b1c28cf62c_h.jpg

may_86_007.jpg

P1130809.jpg

P1130812.jpg

piotr-bieryt-1-copy.jpg

piotr-bieryt-2-copy.jpg

piotr-bieryt-7-copy.jpg

Edited by robertmodelarz
Link to post
Share on other sites
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Polecam tu-> https://www.recomonkey.com/Land-Platforms/Tanks/T-54-55  zajrzeć. Kibicuję projektowi  

Ciekawie się zapowiada. Czy "przy okazji" była by możliwość wypuszczenia na rynek zestawu "poprawkowego" w 1:72 do modeli Revella i Italeri? W przypadku Revella potrzebne by były gąsienice OMSH i pols

Biorąc pod uwagę że nasze 55 były połączeniem z 54 bo nasz przemysł zbyt słaby na zmiany w produkcji to podstawa bez śrub to na początku produkcji a z śrubkami to zmiany wprowadzone w trakcie produkcj

Posted Images

Posted (edited)

A dlaczego chcesz robić T-55A z ogniwami  OMSh? Ja się nie spotkałem z takimi ogniwami na tym czołgu.  

tracks.png

Edited by Pitt35
Link to post
Share on other sites

Aktualnie pracuję nad płyta nadsilnikową, początkowo chciałem pójść na łatwiznę i zrobić zamknięte osłony, ale jednak zrobię całość z żaluzjami tylko jest kolejny problem - żaluzje wylotowe.
Zarówno na schemacie jak i na modelu Miniart są dwie nieruchome płyty żaluzji wylotowych a na zdjęciach z Zabrza jest ich pięć:
 

zaluzje_01.jpg

Zaluzje_02.JPG

zaluzje_03.JPG

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Horus napisał:

Aktualnie pracuję nad płyta nadsilnikową, początkowo chciałem pójść na łatwiznę i zrobić zamknięte osłony, ale jednak zrobię całość z żaluzjami tylko jest kolejny problem - żaluzje wylotowe.
Zarówno na schemacie jak i na modelu Miniart są dwie nieruchome płyty żaluzji wylotowych a na zdjęciach z Zabrza jest ich pięć:
 

Zrób tak jak na zdjęciach z Zabrza. 

Link to post
Share on other sites

W sprawie gąsienic:

na wszystkich znanych mi zdjęciach (z wyjątkiem jednego) polskich T-5x z okresu służby w WP w wersjach poniżej Meridy są gąsienice OMSH. RMSH są za to typowe dla Meridy, pojawiają się też w pojazdach muzealnych czy prywatnych.  Trochę fotek jest w wątku

na drugiej stronie wóz z numerem 2405, jedyny znany mi T-55A w WP na RMSH.

Link to post
Share on other sites

Znów potrzebuję waszej pomocy, niestety tego elementu również brakowało w Zabrzu (zawiasy jak od drzwi wewętrznych w mieszkaniu, to nie dziwne, że sie pogubiły te płyty :) )- może ktoś ma zbliżenie na te zatrzaski. Jak to właściwie działało - ciągnęło się za linkę i co?

zatrzask.JPG

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Horus napisał:

Znów potrzebuję waszej pomocy, niestety tego elementu również brakowało w Zabrzu (zawiasy jak od drzwi wewętrznych w mieszkaniu, to nie dziwne, że sie pogubiły te płyty :) )- może ktoś ma zbliżenie na te zatrzaski. Jak to właściwie działało - ciągnęło się za linkę i co?

 

Zobacz fotki w tym wątku:

 

Link to post
Share on other sites

Tak to u mnie wygląda na tę chwilę. Ten bolec musi jakoś luzować zatrzask, ale na wszystkich zdjęciach jakie widziałem jest to w zbyt małej rozdzielczości i zbyt daleko, by cokolwiek wywnioskować

zatrzask_r1.JPG

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.05.2021 o 10:03, Michal_G napisał:

W sprawie gąsienic:

na wszystkich znanych mi zdjęciach (z wyjątkiem jednego) polskich T-5x z okresu służby w WP w wersjach poniżej Meridy są gąsienice OMSH. RMSH są za to typowe dla Meridy, pojawiają się też w pojazdach muzealnych czy prywatnych.  Trochę fotek jest w wątku

na drugiej stronie wóz z numerem 2405, jedyny znany mi T-55A w WP na RMSH.

 

Na początku lat 80 w czołgach T-55A zaczęto zmieniać gąsienicę na nowego typu. I praktycznie do końca  lat 80 wszystkie T-55A jeździły na nowych gąsienicach. Nie przypominam sobie żebym w drugiej połowie lat 80 widział

T-55A na starych gąskach.

5 godzin temu, Horus napisał:

Znów potrzebuję waszej pomocy, niestety tego elementu również brakowało w Zabrzu (zawiasy jak od drzwi wewętrznych w mieszkaniu, to nie dziwne, że sie pogubiły te płyty :) )- może ktoś ma zbliżenie na te zatrzaski. Jak to właściwie działało - ciągnęło się za linkę i co?

zatrzask.JPG

Te pokrywy otwierało się z wnętrza czołgu poprzez dźwignię. 

 

DSC05551.JPG

DSC05552.JPG

DSC05594.JPG

Link to post
Share on other sites

Co do gąsienic - to by pasowało do uruchomienia produkcji Merid w 1986. Bardzo prawdopodobne że przy okazji uruchomiono produkcję gąsienic RMSH w większej ilości i zaczęto T-55A na nie przesadzać. A że większość zdjęć T-55A z okresu służby w WP pochodzi z wcześniejszego okresu (potem w obiektyw bardziej pchały się nowocześniejsze Meridy i T-72) to i zdjęć T-55A na RMSH w WP jak na lekarstwo (i to homeopatyczne).  Przy okazji czegoś nowego się dowiedziałem, zawsze warto.

Link to post
Share on other sites

Ogniwa RMSH u nas miały oznaczenie 613WK. Na początku lat 80 wszystkie czołgi dowódcze T-55AD-1 i T-55AD-2 miały je montowane  fabrycznie. Pozostałe wersje T-55A miały zmieniane te gąsienice już w jednostkach.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Uzupełniłem mój Walkaround o nowe zdjęcia, bo byłem 2 raz, tym razem dało się normalnie sfotografować wieżę plus fotki szczegółów przy których miałem problemy, pewnie komuś się jeszcze przyda:

 

Link to post
Share on other sites

Jeszcze w temacie gąsienic - OMSh były wczesne i późne, Miniart ma dwa różne zestawy, ogniwa lekko się różnią - czy obie wersje były używane w WP?

omsh_early.jpg

omsh_late.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.