Jump to content

Panzer 38t Hobby Boss 1/35


Evildead
 Share

Recommended Posts

Przepraszam że tak poszatkowałem Twoją wypowiedz - ale myślę że tak to będzie dokładniejsze. 

1 godzinę temu, Evildead napisał:

... liczba nitów na przodzie wieży pokazuje że to wersja F, ... .

Dokładnie pokazuje że możliwe wersje tego pojazdu to Ausf.E lub Ausf.F. Są one w tym temacie identyczne (wieże).

 

1 godzinę temu, Evildead napisał:

... Hobby boss pokazuje notka na błotniku nawet w tym malowaniu , ... .

Trzeba zacząć od tego że wszystkie pojazdy z instrukcji budowy to pojazdy w wersja ausf.E.
Nie ma tam mowy o pojazdach w wersji ausf.F.
W instrukcji malowania z 22 PD są pojazdy No.833 ; No.714 ; No.522.
Ty robisz No.711 z 22 PD.

 

1 godzinę temu, Evildead napisał:

... z kolej na zdjęciach lampa notka zabrana z błotnika na przednia płytę , z tego co się orientuję to był standard wersji G, ... .

Standard wersji ausf.G - ALE wprowadzony w wersji ausf.F między pojazdem Fgst.794, a Fgst.814.
Przypomnę że wersja ausf.F zaczynała się od Fgst.751, a koniec to Fgst.1000 - czyli Notek przeniesiony w początkowym stadium produkcji tej wersji.

 

1 godzinę temu, Evildead napisał:

Tak patrzę na te zdjęcie 711 co zamierzam wykonać i z tego co mi się wydaję to wygląda na taka hybrydę, ...  będę sugerował się zdjęciem, ... .

Jak to było Krzysztof @meser262, to taka normalna modyfikacja polowa  ?

Nie jest to hybryda, ani modyfikacja polowa - jest to po prostu wersja ausf.F.

 

Pozdrawiam
Krzysztof

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Witam, słońce trochę przygrzało,  ale model sam sam się nie zrobi więc prace powoli trwają. Oto dalsze etapy z budowy, w końcu dopasowałem błotniki, łatwe to nie było nie powiem, coś tam polutowane coś poklejone, była to skomplikowana robota ale ten etap już za mną, ostatecznie myślę że miało to sens bo wyglądają lepiej niż zestawowe, dodałem kilka zapinek z lewej strony kadłuba tam chyba zawieszano liny holownicze , ostatecznie nie będą widoczne bo tam będzie  skrzynia. Na prawym  błotniku umieszczona skrzynia z lewarkiem i jack blockiem, jeszcze to wszystko jest nie przyklejone. Zastanawiam się jeszcze gdzie idzie kabel od notka, czy dobrze kombinuje że gdzieś pod podstawę anteny ? Ktoś się orientuje  ? Zaznaczyłem tam mazakiem jak to widzę

IMG_20210604_120510380.jpg

IMG_20210604_120854994_HDR.jpg

IMG_20210604_124159477_HDR.jpg

IMG_20210604_124258549_HDR.jpg

IMG_20210604_124408703_HDR.jpg

IMG_20210604_124417124_HDR.jpg

IMG_20210603_125548163.jpg

kabel notek.jpg

Edited by Evildead
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

1 godzinę temu, Evildead napisał:

Zastanawiam się jeszcze gdzie idzie kabel od notka, czy dobrze kombinuje że gdzieś pod podstawę anteny ? ... . Zaznaczyłem tam mazakiem jak to widzę

Dokładnie tamtędy przechodził - popatrz gdzie szedł dalej.

 

:arrow: Zacznę jednak od drugiej strony czyli prawej - klakson - widać gdzie przechodzi (otwór w usztywnieniu błotnika)  i gdzie wchodzi w pancerz. Ładnie widać też mocowanie.1023840006_meser262@mocowanieikabelekklaksonu.thumb.jpg.744d892f0b60a3377a839c3420bffd86.jpg

 

:arrow: Podobnie przebiega z lewej strony - Notek - po wewnętrznej stronie błotnika później jest mocowany na błotniku1111031933_meser262@przewdlewybotnikodNotka.thumb.jpg.46934938496c1794f9b165a9b87bc727.jpg

 

:arrow: Otwory we wzmocnieniach/usztywnieniach błotników -355125304_meser262@otworywewzmocnieniach.thumb.jpg.128b0852f4ba13ddf1fbda8b23e70d51.jpg

 

Teraz wersja Ausf.F. Różniła się zewnętrznie nie tylko przeniesieniem Notka. 

:arrow: Na pokrywach nad silnikowych zmniejszono ilość nitów (czarne strzałki),

a na prawym błotniku z tyłu dodano jedno ogniwo gąsienicy zwiększając z DWÓCH na TRZY - (biała strzałka).799587161_meser262@ausf.F.thumb.jpg.f628fcd87554ff524e850cd6e11500b2.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

użyłeś metalowych błotników ale dlaczego masz wklęsłe przetłoczenia? Na moje oko pomyliłeś prawy z lewym, masz je źle wygięte, linia gięcia powinna być do środka...
blotnik.jpg.7c0f35fe818c423780ee6b7df7a80f6d.jpg

https://live.staticflickr.com/5329/9475959081_f9e56d5d9e_c.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
7 minut temu, Greif napisał:

ale je źle wytłoczyłeś od tej strony powinieneś je przetłoczyć

20210606_161520.jpg.51c341a0f0e6fce5a52a81698a166947.jpg

 

 

No już czaję, po prostu nie zwróciłem na to uwagi że się różnią i to ma jakieś znaczenie, nic już z tym nie zrobię,  podoginam to jeszcze od spodu bardziej ile się da i tyle , to też nie jest tak że ich po całości nie ma , miejscami faktycznie mniejsze ... ok

Edited by Evildead
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
9 godzin temu, Mariusz 72 napisał:

Zawsze możesz rozebrać i skleić ponownie.

Kibicuję :wow:

Dzięki,  i tak robię pomału, pozdro 😉

IMG_20210611_123617289.jpg

Edited by Evildead
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Mały update, zachciało mi się dziś skończyć wyrzutnię granatów dymnych, trzy powiedzmy odpalone, dwa zostały w środku , na wierzch idzie osłona i jeszcze zaczepy będą, zrobione według instrukcji parta

IMG_20210619_114101417.jpg

Edited by Evildead
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, enten napisał:

ta jamka skurczowa będzie chyba widoczna:

 

pz38.jpg

O popatrz nawet nie wiedziałem że to tak się nazywa, nie zwróciłem na to uwagi, gorzej będzie z zaszpachlowaniem tego, slaby dostęp bez wyrywania, pomyślę co z tym zrobić

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Evildead napisał:

O popatrz nawet nie wiedziałem że to tak się nazywa, nie zwróciłem na to uwagi, gorzej będzie z zaszpachlowaniem tego, slaby dostęp bez wyrywania, pomyślę co z tym zrobić

Możesz spokojnie kawałek cienkiego tworzywa wyciąć na wzór i nakleić.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
47 minut temu, enten napisał:

miejscowo szpachlówkę nałóż i papierkiem ściernym (skrawkiem) spokojnie wyszlifujesz. Nie musisz nawalić szpachli żeby zrobić to na raz.

Masz rację, tak będzie najlepiej

Edited by Evildead
Link to comment
Share on other sites

Nie chce Cię dołować (już mnie tu mają za etetowego marudę i trola) ale ugięcie błotników pozostawia nieco do życzenia.

Sugeruję kolejną rozbiórkę... i docisnąć je z wyczuciem od góry. Przesuwasz np cyrklem delikatnie wzdłuż wyduszonego rowka (po obu jego stronach).

Trzeba się pozbyć tych wybrzuszeń błotników. Ma być płaski z 4-ma ryflami.

Jeśli nawet coś Ci nie wyjdzie to  i tak będzie lepiej niż teraz.

Zawsze można nieudane wgniecenia zaliczyć do śladów eksploatacji. Powodzenia :)

Edited by Mariusz 72
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Mariusz 72 napisał:

Nie chce Cię dołować (już mnie tu mają za etetowego marudę i trola) ale ugięcie błotników pozostawia nieco do życzenia.

Sugeruję kolejną rozbiórkę... i docisnąć je z wyczuciem od góry. Przesuwasz np cyrklem delikatnie wzdłuż wyduszonego rowka (po obu jego stronach).

Trzeba się pozbyć tych wybrzuszeń błotników. Ma być płaski z 4-ma ryflami.

Jeśli nawet coś Ci nie wyjdzie to  i tak będzie lepiej niż teraz.

Zawsze można nieudane wgniecenia zaliczyć do śladów eksploatacji. Powodzenia :)

Ciężka sprawa z tym , tak robiłem tylko zamiast cyrkla był kawałek twardej blaszki między rowkami  przyciętej na szerokość , za sztywne, twarde  są ogólnie, robiłem raz z jednej wytłoczenia i na przemian środki gasiłem tym wzornikiem , i tak po kilkanaście razy może , może gdyby był szablon na przetłoczenia to było by łatwiej , widziałem że aber dodaje, w parcie nie było nic, także jest jak jest, zresztą wszystkie przewody poprzeciągane przez wsporniki, mam dość już tych błotników, polecę dalej

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedniki abera też nie są jakoś super równe, nawet na ich stronce widać że też nie do końca udało się komuś pozbyć tych wybrzuszeń, nie mówię że to niemożliwe ale tu chyba trzeba naprawdę niezłą wprawę mieć żeby wykonać należycie

fenders aber.jpg

Link to comment
Share on other sites

Może mieć znaczenie podłoże na którym leży blaszka. Na tyle miekkie, by przetłoczenie wyszło oraz na tyle twarde, by się nie "rozlazło".  Przypuszczam, że dobry efekt mógłby dać arkusz twardszej gumy.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Rack napisał:

Może mieć znaczenie podłoże na którym leży blaszka. Na tyle miekkie, by przetłoczenie wyszło oraz na tyle twarde, by się nie "rozlazło".  Przypuszczam, że dobry efekt mógłby dać arkusz twardszej gumy.

Możliwe, próbowałem trochę tak i tak, raz na twardej desce, jak i na macie samogojącej 3mm , może za cieńka jest jednak , dzięki za radę 🙂, nie spodziewałem się że walka z błotnikami może być jednak trudniejsza niż powiedzmy zapinki i takie tam inne

Link to comment
Share on other sites

Będę zaraz sklejal ten model, zastanawiałem się nad tymk błotnikami, ale widzę że masakra z montażem, a miał to być model "wypoczynkowy". 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.