Jump to content

Recommended Posts

Pytanie będzie prowokacyjne :

 

Skoro pIwata są kopią Iwaty, a problem stanowi jakość wykonania i materiałów - szczególnie igły i dyszy, a te części do Iwaty można kupić osobno, to może da się te elementy w podróbkach wymienić na oryginalne?

 

Nie wiem tylko, czy pasowałyby wymiary, gwinty etc,

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A jak wymienisz cały zbiornik z korpusem z gwintami, sprężynami i czymś tam jeszcze?

Mam prawdziwą Iwatę i przyznaję, że w porównaniu z ich podróbką to niebo i ziemia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

A mój pluje, skubany, praktycznie od poczatku. Dziś z nim walczyłem, kombinowałem. Rozcieńczałem wodą, wódką, bez rozcieńczania, zmieniałem ciśnienie w kompresorze. I nic. Pół biedy, kiedy maluję jednolitą powierzchnię np. podkładem surfacerem. Schody się zaczynają, gdy chcę, jak dzisiaj, zrobić pre-shading. I wtedy kicha-kleks za kleksem. Może aero do niczego? Zwie się EW 6000R.

Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałem się zapytać jakie aero proponujecie do malowania motocykli i ciężarówek. Robię motocykle i trucki więc aero ma być uniwersalne. Poprosiłbym o linki. Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

Będzie dobry tylko przy malowaniu naczepu w skali 1:1 to sie możesz naprawde zameczyć. Mały pojemniczek, czesto musiałbyś dolewac farbe poniewaz te aerki sa przystosowane do modelarstwa... nie lepiej było by do tego dokupic osobny pistolet lakierniczy??

Link to post
Share on other sites

Koledzy czy możecie mi powiedzieć ile bym musiał wydać na aerograf i wszystkie rzeczy żeby działał tzn. kompresor itp. chodzi żeby aerograf był przygotowany do malowanie ciężarówek 1:24 jak można to prosił bym o linki bardzo z góry dziękuję za pomoc.

 

 

pozdrawiam punio

Link to post
Share on other sites
A mój pluje, skubany, praktycznie od poczatku. Dziś z nim walczyłem, kombinowałem. Rozcieńczałem wodą, wódką, bez rozcieńczania, zmieniałem ciśnienie w kompresorze. I nic. Pół biedy, kiedy maluję jednolitą powierzchnię np. podkładem surfacerem. Schody się zaczynają, gdy chcę, jak dzisiaj, zrobić pre-shading. I wtedy kicha-kleks za kleksem. Może aero do niczego? Zwie się EW 6000R.

 

Też trochę z tym walczyłem w EW-770. Okazało się, że dysza nie jest dokładnie w osi osłony (brzeg dyszy dotykał do jej osłony). Strumień powietrza nie opływał całej dyszy i część farby siadała na osłonie iglicy (EW-770 ma dość długą, ponacinaną),żeby w najmniej oczekiwanym momencie oderwać się od niej i rozprysnąć się na malowanej powierzchni. Wystarczyło poprawić fabrykę przez przygięcie rurki, w którą wkręcona jest dysza, aby ją ustawić centralnie.

Inna sprawa, że złazi mi chrom z wnętrza zbiornika, chyba nie lubi rozpuszczalnika do Gunze serii C

Link to post
Share on other sites
Okazało się, że dysza nie jest dokładnie w osi osłony

Częsta wada widać, też tak mam (miałem). Pręt na wymiar włożony w otwór, lekko naciągnąć i można coś zdziałać. Ale na własną odpowiedzialność.

Link to post
Share on other sites

A ja się chętnie pozbędę tego ustrojstwa-EW 6000R. Mam już dość potyczek z nim, a jestem mało rozgarnięty technicznie, szczególnie w skali mikro. Może ktoś go na części zechce, ew. potrafi go przywołać do porządku po jakichś czarodziejskich zabiegach.

Link to post
Share on other sites
Jak dokładnie naprostowałeś tą rurkę? Mam dokładnie ten sam problem. Kleszczami jakimiś? Jaka jest szansa, że coś się urwie?

 

Szansa, że coś się sknoci jest zawsze, jak to mówi rachunek prawdopodobieństwa, większa niż 0% A tak na poważnie to trzeba to robić z dużym wyczuciem, najlepiej tak jak pisał reggy jakimś prętem włożonym w kanał doprowadzający farbę, oczywiście po wykręceniu dyszy.

Link to post
Share on other sites

czy wszystkie igły do aero są takie same?? czy konkretna firma robi konrketna srenica?? bo mi chyba nie uda się odpowiednio mojej wyostrzyc:/

Link to post
Share on other sites

Witam,

Właśnie otrzymałem mój pierwszy aerograf. Jest to model EW-770 i coś mi się rzuciło w oczy. Chodzi o zakrzywioną igłę na końcu. Czy można z tym pracować, a może lepiej go zareklamować? Czy może po prostu panikuję?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Link to post
Share on other sites

Igła musi być prosta jak strzała, końcówka jest elementem krytycznym, przy krzywej niemal na pewno nie uzyskasz równego strumienia, są wielkie szanse że aero będzie pluł, na końcówce będzie zasychała farba, a strumień będzie nierówny.

Ale czy igła normalnie cofa się w dyszę? To jakieś wyraźne skrzywienie igły?

Fotka makro by wiele podpowiedziała

 

P.S. A do mnie jutro powinien zawitać kurier z nowym cacuszkiem

Link to post
Share on other sites

premier1986, przykładowo igła od zwykłej pIwaty z dyszą 0,2 mm nie pasuje do EW770 z dyszą 0,2 mm. Różnią się średnicą na niezaostrzonej części. Więc trzeba uważać z dokupywaniem.

 

 

93mati, mocno zgięta. Możesz próbować reklamować. Ale takie coś niemal na 100% da się wyprostować pęsetą bo sam tak parę razy miałem przy zahaczeniu igłą o chusteczkę czy ubranie przy czyszczeniu. Przy pierwszym prostowaniu właściwie nie ma szans, żeby pękło.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.