Jump to content

Recommended Posts

Chodzi ci o tę tryskawkę w stylu Badger'a? Do modeli się raczej nie nadaje, chyba że do malowania dużych powierzchni. Ale zużycie farby zatrważające. Farby modelarskie są za drogie na takie zastosowanie... Ja spróbowałem raz i zaraz zamówiłem aero H&S.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mam jedno pytanie, mianowicie czy da rade pomalować aerografem dużą powichrzenie jak np. cała buda naczepy czy nie zostaną jakieś smugi czy coś. Znajomy poleca mi pistolet do zaprawek ma dysze 0,5mm i jest w miarę tani, widziałem na allegro:

http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy- ... 84100.html

Czy ten aerograf jest dobry na początek:

http://allegro.pl/aerograf-ew-550a-0-3mm-precyzyjny-hit-najtaniej-i1688531449.html

Proszę o szybką odpowiedz bo zależy mi na czasie.

Dzięki

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam,

Mam problem z aerografem EW-181...

otóż malowanie nim to koszmar

Czasami farba jest naprawdę dobrze napylona i jest ok, ale zazwyczaj powstaje coś takiego:

DSC00723.jpg

 

Staram się jak mogę, wczoraj wieczorkiem psikąłem czarną Tamką rozcińczoną z Levelling Thinnerem ok 1:1 silnik w Scout Car i było ok... dzisiaj na tych samych ustawienia po przeczyszczeniu aerografem chciałem pomalować resztę a efekt widać powyżej ...masakra

 

Aerek jest praktycznie nowy (malowałem kilka razy) zmieniłem też dyszę z 0,2 na 0,3 .

Po każdym malowaniu wyjmuję iglice i dyszę oraz dokładnie czyszczę rozcińczonym Cleanluxem kanalik między zbiorniczkiem a dyszą...

 

nie wiem dlaczego aerek pruszy...

 

 

 

Bardzo proszę o jakieś rady i pomoc

Z góry dziekuję

Kami

Link to post
Share on other sites

Witam. Mam zamiar kupić aerograf, będzie to mój pierwszy więc na razie coś z dolnej półeczki.

http://www.mojehobby.pl/Mar-Aerograf-ADa7704-0-2mm-dysza-0-3mm-p-9-1930991.html

http://makieciarz.pl/product_info.php?cPath=27_89_414&products_id=3638

Co o nich myślicie??

 

Na razie aero chciałbym zasilać butlą z gazem np od Wamoda i czy do tego wystarczy takie cos

http://www.mojehobby.pl/Mar-Przew-d-PROFI-z-szybkoz-czk-i-z-czk-1-8-8243--p-9-1893824.html

http://www.mojehobby.pl/Mar-Nakr-tka-na-butl-ze-spr-onym-powietrzem-p-9-1429021.html

 

I jeszcze jedno pytanko. Czy model w skali 1:72 da rade pomalować aerkiem z dyszą 0,3

Link to post
Share on other sites
Witam. Mam zamiar kupić aerograf, będzie to mój pierwszy więc na razie coś z dolnej półeczki.

http://www.mojehobby.pl/Mar-Aerograf-AD ... 30991.html

http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=3638

Co o nich myślicie??

 

Na razie aero chciałbym zasilać butlą z gazem np od Wamoda i czy do tego wystarczy takie cos

http://www.mojehobby.pl/Mar-Przew-d-PRO ... 93824.html

http://www.mojehobby.pl/Mar-Nakr-tka-na ... 29021.html

 

I jeszcze jedno pytanko. Czy model w skali 1:72 da rade pomalować aerkiem z dyszą 0,3

 

Więc po kolei. Kolego trochę sam siebie w przysłowiowego konia robisz, już tłumaczę:

 

Sam zestaw aero+przewód+przejściówka na butle kosztuje w mojehobby 184,77 nie liczę butli pędnej bo to już koszt sam w sobie (ile korzystasz tyle zużywasz)

 

Przemyśl może dozbierać trochę i nie pchać się w ogóle w butle tylko od razu kompresor i aerograf tu masz pierwszą lepszą aukcję (nie mam z nią nic wspólnego ona jest tylko dla przykładu)

 

http://allegro.pl/aerograf-tg130-z-dysza-0-3-mini-kompresor-4bar-i1702224663.html

Nie chcę agitować, ale dokładając 100zł masz już podstawowy zestaw z tym, że nie niesie on ze sobą żadnych dodatkowych kosztów (brak konieczności zakupu butli itd)

Oczywiście znajdą się malkontenci, którzy stwierdzą, że się nie nadaje bo nie ma zbiornika (co jest nieprawdą ponieważ sam takowy używam i nawet 1/48 można nim spokojnie malować. Poniżej znajdziesz fragment postu mojego autorstwa na ten odwieczny dylemat

Miałem możliwość przetestować kompresor ze zbiornikiem i bez i w sumie różnic większych nie ma:

 

Jako posiadacz kompresora bez butli chcę na podstawie swoich doświadczeń napisać, że kompresor bez butli tak samo trzyma ciśnienie - ja nie zauważyłem żadnych skoków ciśnienia - chcę malować 1,5 atm to podaje mi takie ciśnienie, przełączam na 2 atm podaje dokładnie tyle ile chcę.

 

Czas pracy - oba włączone non stop przez 20 minut nagrzewają się tak samo. Kompresor z butlą po prostu ma większy zbiornik wyrównawczy co sprawdza się w przypadku malowania mniejszych powierzchni bo wtedy po prostu małe psiknięcie nie powoduje załączenia się kompresora.

 

Jedynymi zauważalnymi dla mnie różnicami między nimi są:

- Cena

- Większy komfort na zbiornikowcu przy dokonywaniu poprawek malarskich i mniejszych malowań

- Oraz sumarycznie trochę dłuższy czas pracy ponieważ zwykle przed malowaniem uruchamiałem kompresor, który po nabiciu butli się wyłączał a ja w tym czasie przygotowywałem sobie farbę a on "odpoczywał"

- Przy przedmuchiwaniu po malowaniu aero po prostu wtedy wyłączałem kompresor i czyściłem powietrzem nagromadzonym z butli.

Tak naprawdę nieważne jaki będziemy mieli zbiornik w kompresorze to przecież tez ze zbiornikiem jak również ten bez zbiornika będą musiały przetoczyć taką samą ilość powietrza i zużyć tą samą ilość energii by je wyprodukować :P. Spadków ciśnienia nie uświadczysz ani na jednym ani na drugim

 

Jedyną znaczną różnicę jaką zauważyłem miedzy zbiornikowcem a takim bez, to była wtedy gdy zasilałem aero dużym kompresorem olejowym 1,5HP z 25l zbiornikiem, wtedy to jedno nabijanie starczało na pomalowanie modelu, wyczyszczenie aero

 

I w zasadzie to są wszystkie zauważone przeze mnie różnice. Czasami malowań się nie martw malujesz model a nie Pałac Kultury. :P

 

Tyle na temat kompresora. Aerograf z dyszą 0,3mm na początek Ci spokojnie wystarczy (jak nauczysz się malować to będziesz mógł kupić sobie coś nowego, lepszego) Tak na dobrą sprawę w przypadku P-iwat to jakiejś kolosalnej różnicy nie będzie używam zamiennie aerografów z dyszą 0,25mm i 0,3mm i praktycznie żadnej różnicy nie widzę, wiele rzeczy przy malowaniu modelu zależy w tej skali nie od wielkości igły tylko od umiejętności odpowiedniego maskowania modelu.

 

ale wracając do sedna tego wypracowania pragnę tylko na końcu zasygnalizować, że gdy zdecydujesz się na kompresor to przewód masz już w zestawie (33zł oszczędziłeś) dokładasz do tego koszt przejściówki (17zł) co już same w sobie jest 50zł upustem na kompresorze (nie liczę tu butli pędnych)

 

Jeśli zdecydujesz się jednak na wariant napędzania aero butlą zastanów się co zrobisz w takiej sytuacji:

Jest wieczór 25 grudnia i chcesz sobie w świątecznej atmosferze prysnąć wymarzony model, który przyniósł Ci mikołaj... Siadasz malujesz tu nagle zaczyna brakować Ci w butli powietrza a zużyłeś już cały zapas butli... Co wtedy zrobisz?

Link to post
Share on other sites

Kurde chyba masz racje

Jest wieczór 25 grudnia i chcesz sobie w świątecznej atmosferze prysnąć wymarzony model, który przyniósł Ci mikołaj... Siadasz malujesz tu nagle zaczyna brakować Ci w butli powietrza a zużyłeś już cały zapas butli... Co wtedy zrobisz?

A to zdanie mnie najbardziej przekonało

Link to post
Share on other sites
Czy ten aerograf http://mojehobby.pl/Mar-Aerograf-EWa181 ... 74073.html podłączę do tego kompresora http://mojehobby.pl/HSPMC-Zestaw-do-mal ... 72417.html czy potrzebuję jeszcze jakieś dodatkowe przejściówki ?

 

Czytajmy ze zrozumieniem a unikniemy niepotrzebnych pytań.

 

Cytat z linku do kompresora:

 

"Dołączone wężyki pozwalają podłączenie aerografów standardu Badger oraz Iwata i Pseudo Iwata (czyli Mar i Fachowiec) W celu podłączenia wężyka Paasche należy zakupić dodatkowo złączke HS-A5"

 

Jak byś nadal miał wątpliwości to odpowiadam. Tak da się podłączyć bez żadnych przeszkód i konieczności dokupowania dodatkowych przewodów/przejściówek

Link to post
Share on other sites

Coby nie zakładać nowego wątku, piszę tu.

Taki problem - moja górnozbiornikowa piwata zamiast tak:

aer1.jpg

zaczęła pluć farbą tak:

aer2.jpg

W czym rzecz? Raptem trzy modele pomalowane, konserwowany jak należy. Kupować nowy a ten mieć do podkładu? Od biedy malować się da, muszę tylko pamiętać o odpowiednim kącie.

Jak możecie, to podpowiedzcie gdzie szukać.

Pozdrawiam, MArcin.

Link to post
Share on other sites

Albo krzywa igła, jak pisze kolega wyżej, albo dysza nie leży koncentrycznie w otworze ostatniej osłony, na której rozpylane jest powietrze. Przez to więcej powietrza leci z jednej strony. Obejrzyj pod lupą. Igłę łatwo wyprostować turlając ją po tafli szkła. Dyszę ciężko - łatwiej naprostować gwint w którym siedzi, wkładając w niego coś o podobnej średnicy i lekko naciągając.

Link to post
Share on other sites

Szkło mogę dostarczyć...hehe W takiej fabryce robię...Osobiście używam delikatnie osełek diamentowych do szkła, następnie papieru ściernego o gradacji pow. 2000...Tu mi się wydaje całkiem jest kaplica, nawet przetestowałem na swoim starym Ab-1004 i jakbym igły nie zamontował i dyszy nie wkręcił nie mam czegoś takiego...:/ W pewnym momencie miałem igłę na płasko z dyszą to wogóle nie malował tylko pluł (wodą)...

Link to post
Share on other sites

Witam.

Dziś odbyło się moje pierwsze malowanie aerografem. Prędzej zastępował go pistolet, lecz chciałem spróbować trochę czegoś precyzyjniejszego.

Zacząłem od rozcieńczania podkładu; potem dodałem utwardzacz. 10 minut minęło i farba znalazła się w zbiorniczku. Nacisnąłem na spust i rozpocząłem malowanie.

Nie trwało ono długo, gdyż na kabinie pojawiły się "kawałki" farby:

 

6302966.jpg

 

6302971.jpg

 

6302973.jpg

 

6302972.jpg

 

Podkreślam, że aerograf był użyty pierwszy raz. Przed samym malowaniem "przepuściłem" przez niego rozpuszczalnik.

Prosiłbym o pomoc.

Link to post
Share on other sites
Witam.

Dziś odbyło się moje pierwsze malowanie aerografem. Prędzej zastępował go pistolet, lecz chciałem spróbować trochę czegoś precyzyjniejszego. (...)

Hej! Wnioskuję, że malowałeś jakąś farbą dwuskładnikową (utwardzacz)? Nie miałem okazji malować takimi, ale podobne efekty występowały z innymi farbami (Vallejo), gdy:

a) farba nie była dobrze rozmieszana w zbiorniczku - na dnie gromadziła się bardziej gęsta - stąd gluty

b) ciśnienie było za małe - strumień powietrza nie mógł dobrze rozpylić farby

c) farba po prostu była za gęsta

Spróbuj poeksperymentować w tym kierunku.

Link to post
Share on other sites

Witajcie!

Ja mam pytanie.

Chcę się przesiąść z aero AB - 1001 na aerograf dwufunkcyjny, zależy mi też aby potrafił malować cienkie kreski.

Kompletnie się na tym nie znam więc pytam: co polecacie?

A! No i najważniejsze - chcę żeby był jak najtańszy.

Pozdrawiam!

 

P.S. Co myślicie o tym? http://allegro.pl/aerograf-tg-130-z-dysza-0-3mm-dwufunkcyjny-i1770012756.html

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.