Jump to content
Piots

Aerograf

Recommended Posts

Panie/ Panowie szybkie pytanie uzbierałem 470 zł na aerograf , czy w tej cenie dostanę coś lepszego niż H&S Silverline Solo? …
Wczoraj na tym forum była oferta sprzedaży Badger Renegade Velocity za 320 zł. Nie kupisz ty to kupię ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panie/ Panowie szybkie pytanie uzbierałem 470 zł na aerograf , czy w tej cenie dostanę coś lepszego niż H&S Silverline Solo? Najpierw chciałem Ultrę ale wołałem dołożyć , jak wcześniej polecaliście ale może coś jeszcze jest na rynku ...

 

ponoć Tamka robi dobre lecz nie próbowałem, polecam H-S-a

 

 

ja bym nie eksperymentował używam H&S Evolution Silverlain od trzech lat jestem zadowolony.

Mozesz napisac jak i czym czyscisz aero? Przepuszczasz przez aero plyn czyszczacy (uszczeki nie puchna?) czy rozkrecasz? Wczesniej uzywalem cleanluxa ale uszkodzil powloke wewnatrz zbiorniczka .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyszczę acetonem, nie zawsze go rozbieram w całości podczas jednego posiedzenia jestem w stanie umyć go kilkanaście przepłukują razy po zmianie kolorów i/lub substacji, jeśli maluję tylko farbami (używam Gunze) to nie rozkręcam go nawet kilak dni, gruntowne mycie funduję mu z reguły po użyciu zróżnicowanych chemikaliów np kilka razy farba, surfacer, sidolux, wtedy z reguły na igle zbiera się gruba warstwa syfu i wtedy czyszczę całość

 

przepłukuję zatykając dyszę a następnie rozpylając aceton kilkakrotnie, środek wymywam patyczkiem do uszu,

 

aceton moim zdaniem jest idealny ponieważ nie jest tak 'silny' jak nitro dlatego nie uszkadza uszczelek, nie ma tez problemu z natychmiastowym używaniem aerka po myciu, jest tani w porównaniu do płynu Gunze (poza tym wydaje mi się skuteczniejszy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceton moim zdaniem jest idealny ponieważ nie jest tak 'silny' jak nitro dlatego nie uszkadza uszczelek, nie ma tez problemu z natychmiastowym używaniem aerka po myciu, jest tani w porównaniu do płynu Gunze (poza tym wydaje mi się skuteczniejszy)

 

Śmierdzi bardzo? Pytam, bo nie wiem już czego używać do mycia po pactrach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceton moim zdaniem jest idealny ponieważ nie jest tak 'silny' jak nitro dlatego nie uszkadza uszczelek, nie ma tez problemu z natychmiastowym używaniem aerka po myciu, jest tani w porównaniu do płynu Gunze (poza tym wydaje mi się skuteczniejszy)

 

Śmierdzi bardzo? Pytam, bo nie wiem już czego używać do mycia po pactrach.

 

 

znośnie, mniej niż Gunze i nitro oczywiście

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam bardzo serdecznie.Jako iż zbliżają sie moje 30 urodziny czas na zakupy :] Szukam aerografu w cenie 400-600zł.Puki co mam tani aerograf ale jestem całkowicie zawiedziony.Cały czas coś nie tak.Albo sie zapcha albo przerywa.Ogólnie masakra.Czas na zakup czegoś lepszego. Dużo czytałem na forum i zastanawiam nie nad H&S Czy możecie coś mi doradzić.Jaki model wybrać i jakiś sklep co wysyła do irlandi. Dziekuję bardzo za dobre rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szukam aerografu w cenie 400-600zł. … zastanawiam nie nad H&S …
Kolega dorian1997 ma na sprzedaż bardzo dobry Badger Renegade Velocity.

Ja jestem bardzo zadowolony z Paasche TG Talon. W tej cenie Amazon ci sprzeda w zestawie ze wszystkimi dyszami.

Kolega od Badgera twierdził, że aerografy Gunze pracują jeszcze płynniej, natomiast tutaj zachwalają Tamiya.

 

Jestem przekonany, że dystrybutora każdej z tych marek znajdziesz bezpośrednio w Irlandii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&S w tej cenie zmieścisz starczy na model Evolution, oczywiście kolega kjp_a_man poleca również areografu Paasche ja również dużo dobrego o nich słyszałem dlatego też zamówiłem sobie VJR z najcieńsza dyszą ponoć rewelacyjny do wąskich linia - mala plamka - trzyma wymiar przez cały proces malowania ponoć równie bezproblemowy w myciu; niestety jeszcze go nie używam i to tylko przekaz innych osób które mi poleciły ten sprzęt, natomiast z H&S Evolution korzystam od przeszło 3 lat i jestem zadowolony;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmniejsza dysza VJR to bodaj ok 0,25. To raczej uniwersalny aerograf, nie specjalistyczny do cienkich kresek. Oczywiście można wyczyniać nim cuda, ale podobnie Evolution, który ma chyba nawet większy potencjał.

 

Paashe VJR jest trochę 'toporniejszy' w użyciu, ale jeszcze przyjaźniejszy w codziennym 'serwisie' niż H&S.

Ja sobie go cenię jako bardzo dobry sprzęt.

 

Edycja.

 

Zerknąłem jeszcze na tego VJRa. To jest aerograf do precyzyjnego malowania w tym sensie, że ma wbudowany niewielki zbiorniczek i można do niego zalać mało farby. Konstrukcyjnie (w sensie elementów odpowiedzialnych za malowanie) nie różni się niczym od pozostałych Paashe V, np. mojego millenium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie w końcu dorobiłem się fukawki i pompki

http://www.hobbysta.pl/mini-kompresor-186-zbiornikiem-wentylatorem-aerografu-p-40832.html?osCsid=fgp87oqo5p851pohe7rgisj2r1

http://www.hobbysta.pl/aerograf-130k-double-action-komplet-p-31974.html?osCsid=fgp87oqo5p851pohe7rgisj2r1

i mam dwa pytania

1. coś jeszcze do tego potrzebuję?

2. czym najlepiej czyścić aerograf? do tej pory malowałem głównie tamkami chociaż teraz rozważam czy nie przejść na vallejo zwłaszcza air

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam zestaw. Niedawno domówiłem szybkozłączkę (np. taką ) w celu łatwiejszego operowania aerografem i odłączania do czyszczenia.

Maluję głównie Vallejo (Air i Model Color) i Revell (olejne emalie). Czyszczę acetonem technicznym i cleanluxem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie

Jestem zupełnie świeżym miłośnikiem modelarstwa redukcyjnego i chciałbym prosić Was o kilka porad w tematyce użytkowania aerografu.

Od kilku dni jestem posiadaczem aerografu H&S Infinity Solo. Zdążyłem użyć go dopiero dwa razy, ale zaniepokoiła mnie pewna rzecz. Po podłączeniu go do kompresora, usłyszałem świszczenie/syczenie powietrza wydobywające się z okolic dyszy. Myślałem, że jest to wina niedokręconej głowicy lub źle osadzonej dyszy, ale po uszczelnieniu gwintów i zdecydowanym dokręceniu, nadal z dyszy wydobywało się powietrze. Po przystawieniu palca do dyszy, czuje delikatne uderzenie powietrza, tak jakbym nieznacznie przesunął spust (spustu oczywiście nie dotykam).

 

1. Co może być przyczyną nieustannego "przeciekania" strumienia powietrza? W moim poprzednim aerografie nie zauważyłem tego zjawiska. Może to normalne i nie powinienem się tym przejmować...

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz przy tym aerografie. Po kilku sekundach pracy z farbą, podczas nanoszenia ją na model, aerograf zaczyna pluć małymi grudkami farby. Przyczyna leży w kapturku, gdzie przy otworze wylotowym gromadzi się farba, a to z kolei jest efektem minimalnego zakrzywienia igły na jej szczycie, co przyczynia się do złego kierowania strumienia farby.

 

2. Jak mogę "zregenerować" iglice i pozbyć się tego minimalnego zadzioru na jej końcu, tak by jej trwale nie uszkodzić? Macie jakiś pomysł? Może najprościej i najbezpieczniej to wymienić ją na gwarancji?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d3cf90d06df2301.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a948bfacbfbc00c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b74ffe9020a75f9e.html

 

I pozostałe pytania odnośnie aerografu:

 

3. W jakim stosunku rozcieńczalnik:farba rozcieńczacie farby akrylowe np. Tamiya?

4. Czy po zakończeniu pracy z aerografem wystarczy przeczyścić go płynem do czyszczenia aerografów czy należy rozebrać go na części i wyczyścić wszystko dokładnie? Ja rozbieram go za każdym razem, ale czasami, gdy kończę z nim pracę o 1:00 w nocy, to często mam ochotę odłożyć tą robotę do następnego razu.

 

Będę wdzięczny za Waszą pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Vacat77

Igłę da się przeszlifować. Nieszczelność pewnie też się da łatwo usunąć, ale jeśli to jest infiniti na gwarancji to niech się tym martwi sprzedawca.

To jest za drogi sprzęt, i takie cuda nie mają się prawa dziać w nowym Infiniti. Chyba, że to Ty "pomogłeś" zakrzywić się iglicy.

Moim zdaniem sprzęt należy po prostu reklamować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Wg mnie ten kapturek to tylko zabezpieczenie dyszy i iglicy. Do malowania nalezy go zdjąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

 

Wg mnie ten kapturek to tylko zabezpieczenie dyszy i iglicy. Do malowania nalezy go zdjąć.

Ciekawa teoria.

Czasem zresztą prawdziwa.

Czy możesz wytłumaczyć po co na kapturku, który należy zdjąć do malowania, producent stosuje dosyć skomplikowane i trudne do wykonania wycięcia, otwory, podszlifowania itp???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisał lesio-69: ten kapturek to osłona dyszy i głowicy przed ich zniszczeniem. Z nim się nie maluje. Do malowania zakłada się regulator strumienia lub, jeśli masz, distance cap. Igłę ewidentnie sam zniszczyłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igły raczej sam nie zniszczyłem, przynajmniej nie przypominam sobie takiej sytuacji. To mój drugi aerograf i staram się bardzo dbać o ten sprzęt, szczególnie, że trochę kosztował.

W każdym razie reklamacje już złożyłem.

 

Ciekawi mnie jeszcze problem nieustannego przedostawania się powietrza przez aerograf. Czy to wina igły? Bo to właśnie z tego miejsca powietrze jest "wypluwane". Ciśnienie jest bardzo małe i nie wyrzuca farby, która znajduje się w zbiorniczku, ale cały czas ono ucieka i kompresor załącza się po pewnym czasie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

 

Wg mnie ten kapturek to tylko zabezpieczenie dyszy i iglicy. Do malowania nalezy go zdjąć.

Ciekawa teoria.

Czasem zresztą prawdziwa.

Czy możesz wytłumaczyć po co na kapturku, który należy zdjąć do malowania, producent stosuje dosyć skomplikowane i trudne do wykonania wycięcia, otwory, podszlifowania itp???

 

Tu masz filmik

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście mówią o tym, że kapturek zastosowano w tym przypadku na czas transportu, a gdy używa się tego aerografu, należy go zdjąć i zastosować np. załączoną koronkę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawia mnie to powietrze wylatujące z dyszy.

Jeśli nie dotykasz w ogóle spustu, to może po prostu iglica jest niedociśnięta do końca dyszy i przez to powietrze wylatuje.

Ale z drugiej strony jeśli nie naciskasz spustu, to sprężone powietrze nie ma prawa dostawać się do korpusu aerografu.

Może coś tam jest z zaworkiem? Bo to po prostu bardzo dziwne.

Zdarzało mi się nie raz, że farba leciała mimo nie odciągniętego spustu, ale zawsze przy wciśniętym spuście.

Powietrze mu się skądś brać, a skoro nie naciskasz niczego, to jednak coś jest nie halo ze sprzętem i w tym wypadku reklamacja jest wskazana.

Sprawdź na wszelki wypadek czy wszystko tam przy tym zaworze jest dokręcone.

 

Co do kapturka, to naturalnie należy go zdjąć i założyć tę "koronkę" czyli air-cap.

 

Lekkim zadziorem czy nawet zagięciem igły nie przejmuj się, bo to nie ma aż tak dużego wpływu na pracę sprzętu, no chyba że mówimy o bardzo dużym zagięciu.

Ja maluję lekko zgiętą igłą i z lekkim zadziorem i nie mam żadnych problemów.

 

Co do płukania i czyszczenia: szkoda używać płynu do czyszczenia aerografów, np. Tool Cleanera, bo jest bardzo drogi.

Ja nim czyszczę sprzęt raz, na koniec pracy.

Przepłukuję aero acetonem technicznym.

 

Rozcieńczanie farb akrylowych typu Gunze czy Tamiya: ja z reguły lubię gęstsze farby, wiec robię mieszankę ok. 1:3, choć wiele osób uważa że znacznie rzadsze mieszanki są lepsze.

Musisz popróbować i zobaczyć co Ci pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Dzisiaj po pracy spróbuję go raz jeszcze rozkręcić i skręcić, może rzeczywiście coś źle złożyłem po jego czyszczeniu, ale nie robię to pierwszy raz, więc zupełnie się temu dziwę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekaj, przypomniałem sobie, że ja też kiedyś coś takiego miałem jednak - spust był zabrudzony (ta kulka naciskająca na zaworek) i zdaje się on dociskał mimowolnie zawór i powietrze leciało.

Spróbuj przyjrzeć się czy ze spustem wszystko ok, czy nie jest brudny, może się przykleił do za zaworka.

Z tego co pamiętam to cos podobnego właśnie u mnie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki.

Spróbuję dokładnie i delikatnie przeczyścić cały mechanizm spustu. Może rzeczywiście tam tkwi przyczyna.

 

Pytanie przy okazji - czy areo aceton techniczny można zastąpić zwykłym zmywaczem do paznokci?

Wielu z Was stosuje ten preparat do czyszczenia aerografów, zastanawia mnie jedynie jego wpływ na uszczelki i czy wszystkie zmywacze do paznokci nadają się do tego typu rzeczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.