Jump to content
Sign in to follow this  
Radek Filipek

Stug III ausf. G Italeri + Part 1/72

Recommended Posts

Witam wszystkich! Oto co nowego udało mi się wytworzyć. Model to Italerka w 1/72 waloryzowana dość bogatym zestawem Parta dedykowanym wprawdzie do modeli Revella, ale wymiarowo wszystko pasuje idealnie. Sam model jest naprawdę niezły. Świetnie odlana nadbudówka, z niezłymi detalami. Całkiem fajna lufa, choć trzeba samemu wywiercić otwór wylotowy minusy to nieciekawe imitacje wyrzutni granatów dymnych i ekwipunek na pancerzu, tu na szczęście Part pospieszył z pomocą. Także brak siatek powoduje, że jest to istotny brak ważnego detalu. Dlatego tym bardziej polecam blaszki. Zestawowe Shurzeny wyglądają fatalnie, podobnie jak mocowanie dla nich. Dlatego zastosowałem blaszkowe. Samych osłon nie mocowałem, bo uważam że bez nich Stug jest ładniejszy Gąsienice, jak przystało na Italeri w tej skali, fatalne. Chciałem zamienić na fototrawione, ale mimo wszystko okazały się sklejalne i po pomalowaniu nawet nie wyglądają tak źle.

 

Podsumowując- model warto kupić, ze względu na niską cenę i świetnie odlane podstawowe elementy, ale uważam, że blaszka jest w tym modelu niezbędna jeśli chce się wykonać coś więcej niż zabawkę.

 

Model przedstawia pojazd z rejonu walk pod Smoleńskiem, jak podaje producent, z jesieni 1942. Taki też klimat chciałem oddać na pojeździe.

No to dość gadania, teraz fotogramy:

 

s13.jpg

 

s10.jpg

 

s7.jpg

 

s1.jpg

 

s5.jpg

 

s4.jpg

 

s9.jpg

 

Małe zbliżonko na układ jezdny:

 

sz1.jpg

 

sz2.jpg

 

Dla porównania wielkości:

 

s11.jpg

 

A tutaj z kolegami:

 

s12.jpg

 

A tak wygląda na podstawce:

 

s14.jpg

 

 

Model jest praktycznie skończony, choć na fotkach zauważyłem kilka nie do końca pokrytych miejsc- vide kanistry, które pewnie pójdą do poprawki. Wszelkie rady i opinie mile widziane. Pozdrawiam gorąco, Radek

 

P.s. Przepraszam, za te łączenia brystolu. Pod następny model kupię większy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sam model jest naprawdę niezły.

Niezły to jest Dragon lub Revell.

Ale mimo to ladnie zrobiłeś to maleństwo, a blaszki ratuja ogólne wrażenie.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wspomnialeś kanister, troche sie świeci koło zapasowe i te błoto średnio mi sie podoba.

Ogólnie model robi pozytywne wrażenie.

Powodzenia przy kolejnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model Italki to zapewne przepak od Esci, a Revell to to samo.

Model przedstawia pojazd z rejonu walk pod Smoleńskiem, jak podaje producent, z jesieni 1942.

Z jesieni 1942 w Dunkelgelb???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym dkg, to rzeczywiście...dziwna sprawa.

Co do modeliku, miałem okazję zlepić kilka takich-fakt kilka problemów było, ale dają radę.

troche sie świeci koło zapasowe i te błoto

No właśnie, moze padało ? ;p

 

Błotko,ma dość jasny i jednolity kolor-jakby zaschniete?

Widać dość poważne "ucięcie" linii czystej i tej z sykfiem

 

 

Natomiast nie przejdzie to coś-wzdłuż lufy- RADEK !!!

 

Modelik nie jest zły, ale mnie jednak tam kilku draśnięć brakuje.

 

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli tak bardzo ci zależy na autentyczności to radziłbym zmyć farbę i pomalować owe maleństwo w panzergrau. Sam modelik jest ładny

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż 42 rok to to być nie może.

 

Pytanie do Stugomaniaków kiedy pojawiają się fartuchy i reling na płycie silnikowej?

 

Modelik bardzo ładny. Fajnie wycieniowany. Rzeczywiście blaszki sie przydały bo nie jest taki toporny. Mnie najbardziej razie wiadro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z jesieni 1942 w Dunkelgelb???

 

A to czemu nie :> Vide StuG-i III Ausf.F ze Stalingradu.

 

Pomijając fakt, że produkcje Ausf.G zaczęto w zimie '42...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo fajny czepiacie się :P ja bym zrobił rdzawe obicia, ale to tylko moja sugestia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wyszedł. Nie znam się na Stig-ach więc nie mam się co czepiać. Co do błotka to myślę że moznaby je oceniać w kontekście kawałka terenu a tego brak.

Pytanie: skąd wyfasowałeś takie śliczne wiaderko?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Panowie za opinie.

 

 

Natomiast nie przejdzie to coś-wzdłuż lufy

Podejrzewam, że chodzi Ci o coś na kształt szwu.

To tylko refleks świetlny okraszony niedokładnością fotki po kompresji JPG.

 

Akurat lufie poświęciłem sporo pracy. Szpachlowanie i szlifowanie tej lufy to była podstawa, poza oczywiście wywierceniem w niej otworu, więc na pewno nie ma tam żadnego szwu.

 

Ale dzięki za czujność!

 

Co do malowania, to pewnie macie rację. Jak zwykle producent coś popierniczył. Na pojeździe nie ma żadnych oznaczeń, poza jednostką i krzyżem, więc równie dobrze może to być inny rok, choć to nie zmienia faktu że Italiańce wpuścili mnie w maliny.

Fajnie że zwróciliście uwagę.

 

Pytanie: skąd wyfasowałeś takie śliczne wiaderko?

 

A wiaderko było w zestawie. Ot taki miły dodatek od makaroniarzy.

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam gorąco! Radek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model wyszedł ci na prawdę dobrze. Widać jednak, że jest to przepak starego ESCI.

Choćby po trochę topornej wieżyczce dowódcy. Czy w zestawie jest km MG wraz z pancerną płytą chroniącą strzelca?

W oryginale były dwie lufy (druga krótka do haubicy), czy jest też w zestawie Italeriki?

Piszesz, że gąski są fatalne. Pamiętam że zestaw ESCI miał je składane z pojedynczych kawałeczków i nie wyglądały wcale tak źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogi Jakubie Ślęczka, proszę nie wypowiadaj się co jest czyim przepakiem w 1/72 bo się ewidentnie nie znasz

 

StuG Italeri - przepak ESCI, sredni StuG

StuG Revell - całkiem nowy model, z 1999r. jak mnie pamiec nie myli, bardzo pozny StuG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drogi Jakubie Ślęczka, proszę nie wypowiadaj się co jest czyim przepakiem w 1/72 bo się ewidentnie nie znasz

Że ja śmiałem się pomylić... ale już nie będę, obiecuję panie profesorze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Model wyszedł ci na prawdę dobrze.

 

Dziękuję bardzo!

 

Choćby po trochę topornej wieżyczce dowódcy.

No, fakt. Na szczęście górę wieżyczki, jak i sam właz i zawiasy zapożyczyłem od Parta, a uchwyt dorobiłem samodzielnie z drutu, dzięki czemu jest trochę subtelniejsza niż na początku.

 

W oryginale były dwie lufy (druga krótka do haubicy), czy jest też w zestawie Italeriki?

 

Tak, oczywiście. gdyby ktoś reflektował na tę lufkę, to chętnie odstąpię. NIestety tak jak i ta długa, trzeba ją nawiercić, posiada paskudny szew i po bokach ślady po wypychaczach. Dlatego lufka, to chyba najbardziej pracochłonny element tego zestawu

 

Piszesz, że gąski są fatalne. Pamiętam że zestaw ESCI miał je składane z pojedynczych kawałeczków i nie wyglądały wcale tak źle.

 

Bo nie wyglądają źle, ale od strony zewnętrznej. Niestety po wewnętrznej stronie (do kół jezdnych) te długie segmenty są całkowicie gładkie (sic!). nie widać żadnej przerwy pomiędzy ogniwkami, wyglądają jakby ktoś zaszpachlował wszystkie ogniwka. Trzeba sobie samemu wyrzeźbić...

Ponadto ząb prowadzący jest w kształcie kulki i w dodatku tak małej, że nie jest to za fajne. Ale trochę pracy i da się coś z tych gąsek zrobić.

 

 

StuG Italeri - przepak ESCI, sredni StuG

tak tak, to ten.

 

StuG Revell - całkiem nowy model, z 1999r. jak mnie pamiec nie

myli, bardzo pozny StuG

 

Zaiste. To Stug 40. Z saukopfem i ze zdalnie sterowanym KM. To jest całkowicie nowy model, a nie przepak.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radku - wiem ze Revell nowy i sliczny, posiadam go w swojej kolekcji, sklejal sie jak klocki lego ;)

Gąsienice w modelach ex-ESCI jakie sa kazdy widzi, purysta ich sie pozbedzie, osoba mniej wymagajaca przezyje - da blotko badz oslony. Wargamingowiec jak ja bedzie mial to w nosie ;D

Wydawaje mi sie ze jest discontinued u Revella, co jest dziwnym pomyslem ;] Najciekawsze ze na Allegro kilka razy pojawial sie w dosc niskich cenach bo wystawiajacy "fachowcy" mysleli ze to ten sam co Italeri (jak Jakub:D). Tym sposobem np ja nabylem go 10zl taniej nawet po doliczneiu kosztow przesylki, niz w sklepie ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radku - wiem ze Revell nowy i sliczny, posiadam go w swojej kolekcji, sklejal sie jak klocki lego ;)

To klocki Lego się skleja??? Nie wiedziałem, myślałem że tylko składa - no cóż muszę się jeszcze wiele nauczyć :>

Najciekawsze ze na Allegro kilka razy pojawial sie w dosc niskich cenach bo wystawiajacy "fachowcy" mysleli ze to ten sam co Italeri (jak Jakub:D).

Na allegro go nie wystawiałem i do "fachowców" nie należę, to że się pomyliłem - przyznałem. Pudło...

Tym sposobem np ja nabylem go 10zl taniej nawet po doliczneiu kosztow przesylki, niz w sklepie

Ja nie mogę, całe 10zł. Toż to zakup życia - musisz mnie tego nauczyć... :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pax, Panowie! Bez nerwów proszę.

 

 

Tym sposobem np ja nabylem go 10zl taniej nawet po doliczneiu kosztow przesylki, niz w sklepie

 

No, bywają faktycznie okazje. Ja kiedyś podobnie nabyłem Panzera III M ,też z revella, za 15 zł.

A ostatnio na alledrogo był Stug III G Dragona, nowy smartkit za 80 zł w kup teraz(!) Zanim zdążyłem zalicytować, to już go nie było

 

 

Fajnie Ci wyszło to maleństwo.

 

Dzięki, Sebastian! Miło to słyszeć, zwłaszcza od takiego modelarza jak Ty. P.s. Skończyłeś tego swojego Stuga z dragona w 1/72? Bo nie widziałem w galerii na żadnym forum. Nie ukrywam, że właśnie Twój warsztat spowodował, że wybrałem malowanie w całości DG, a nie trójbarwne.

 

pozdrowienia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakub - policz ile to jest 10 z 35? Po zaokragleniu okolo 30%. I nie mow ze taka cena to nie okazja. Ale fakt, Ty kupujesz modele ktore ponizej 100zl nie schodza wiec jakze my malutcy mozemy sie do Ciebie rownac, przepraszam ze osmielilem sie dyskutowac z taka wyrocznia jak Ty.

 

Pathetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zachęcam do ewentualnych przepychanek na PW. Wręcz zalecam. Bo będą znikały pościki.

 

A co do modelu - szczególnie podoba mi się brudzenie układu jezdnego

Share this post


Link to post
Share on other sites
przepraszam ze osmielilem sie dyskutowac z taka wyrocznia jak Ty.

Absolutnie wyrocznią nie jestem i nigdzie tak nie napisałem. Ale faktycznie wytworzył się offtopic, za co autora wątku, przepraszam i tą kwestię pragnę zakończyć.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli chodzi o sam model, to wykonanie ładne i staranne, ale do tego zdążył nas już przyzwyczaić Radek. Dobrze, że zdecydowałeś się go nieco zwaloryzować - te blaszki od Parta naprawdę dodały smaku modelowi. Jak na taką skalę, to podziwiam wykonanie i malowanie. Jeśli zaś chodzi o błocenie:

szczególnie podoba mi się brudzenie układu jezdnego

To w pełni zgadzam się z Reggym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.