Jump to content

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Recommended Posts

Ćwiczę to ostatnie kilka dni na 0,25 mm fips-ie robiąc boczny pancerz Rosomaka. . Jeżeli myślisz o wygniataniu to nie jest to idealne, ponieważ odkształca "poziom" w okolicy nitu, albo dziurawi. Rozwiązaniem może być sposób stosowany w lotnictwie 1/72 a więc "kółko zębate od zegarka", a najlepiej przyklejać wczesniej wytłoczone, ale przy o,25 mm to naprawdę jest precyzyjne zajecie :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No, to niech zapyta, nikt tu nie wyśmieje, tylko wytłumaczy. Nie widzę sensu zwracana innym uwagi odnośnie używanego słownictwa. Są tematy gdzie przy budowie Tygrysa jest więcej słów nieznanych niż te

No ja akurat nie robię właśnie z takich powodów.

k

Posted Images

Jeszcze jedna rzecz związana z Scratch Building, Jaki plastik najlepiej do tego kupić? Czy kombinacje grubego z cienkim to dobry pomysł? Oraz Jaki najlepiej się wygina tak aby powstała Wieża tego typu 20200612_075942.thumb.jpg.344b81253bc3612043d61ef2ca03ff03.jpg

alboPhoto-01.JPG.7258aeb6573791e6d782d572ab008dc1.JPG

Link to post
Share on other sites

Ja bym kupił hips 0,25 i dodatkowo 0,5 na szkielet. Wykorzystywanie palstiku z opakowań dla początkujących ( bez obrazy) może zrazić, zniechęcić.  Nity (śruby czy nakrętki)  także bym kupił gotowe, w sumie to koszt 5 zł za kartonik z 250 szt. , szkoda się bawić albo kupować specjalne urządzenie bo to ponad 300 zł.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, chorąży napisał:

Ja bym kupił hips 0,25 i dodatkowo 0,5 na szkielet. Wykorzystywanie palstiku z opakowań dla początkujących ( bez obrazy) może zrazić, zniechęcić.  Nity (śruby czy nakrętki)  także bym kupił gotowe, w sumie to koszt 5 zł za kartonik z 250 szt. , szkoda się bawić albo kupować specjalne urządzenie bo to ponad 300 zł.

Od razu zrezygnowałem z owego urządzenia po zobaczeniu sceny, Ale tak czy siak Dziękuję bardzo za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Powodzenia, acha, ja kartoniki pokrywam sufrace, a dopiero później wycinam i kleje zwykłym klejem do modeli..

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, chorąży napisał:

Powodzenia, acha, ja kartoniki pokrywam sufrace, a dopiero później wycinam i kleje zwykłym klejem do modeli..

ja pobrałem te modele ponieważ na podstawie nich i łatwiej będzie mi zrobić model plastikowy.

Link to post
Share on other sites

Od lat robię modele ze scratchu. Jeszcze nie zbrukałem się zakupem hipsu😝 Aktualnie wszystkie opakowania powinny być oznakowane rodzajem plastiku. Używam PS lub 06 z opakowań po śmietanie, serkach itp. Można i tak 😜 Wycinanki to dobry pomysł i sam wg nich robię modele. Po wydruku trzeba sprawdzić skalę i poprawność modelu😁. Można przykleić wydruk taśmą dwustronną do plastiku i wycinać. Nity robię z kulek BGA różnych średnic (najczęściej 0,25-0,3). Polecam stronkę landships II lub exclusive-models.org

IMG_20200503_154140.jpg

IMG_20200501_221401.jpg

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, FLECZER napisał:

Od lat robię modele ze scratchu. Jeszcze nie zbrukałem się zakupem hipsu😝 Aktualnie wszystkie opakowania powinny być oznakowane rodzajem plastiku. Używam PS lub 06 z opakowań po śmietanie, serkach itp. Można i tak 😜 Wycinanki to dobry pomysł i sam wg nich robię modele. Po wydruku trzeba sprawdzić skalę i poprawność modelu😁. Można przykleić wydruk taśmą dwustronną do plastiku i wycinać. Nity robię z kulek BGA różnych średnic (najczęściej 0,25-0,3). Polecam stronkę landships II lub exclusive-models.org

IMG_20200503_154140.jpg

IMG_20200501_221401.jpg

a w takich sytuacjach gdzie grubość elementu jest za duża

 przykład scratch20200612_092011.jpg.1f5bdfbcf02eb1c9dd1b3fa1372d8f76.jpg

przykład prawdziwy

20200612_092114.thumb.jpg.61220d29952cca41995c361fcc683987.jpg

oraz jak zrobiłeś opony i cylindryczną wieżę?

Link to post
Share on other sites

Najważniejsze narzędzie to suwmiarka. Bierzesz w rękę i szukasz po domu materiałów na model 😜 Elementy cylindryczne to często oklejone tuleje odpowiedniej średnicy. Odnośnie styku płyt. Z wycinanki wycinasz części i sklejasz ich plastikowe kopie z uwzględnieniem grubości użytego materiału.

IMG_20200421_135115.jpg

IMG_20200421_152026.jpg

Link to post
Share on other sites

Sam jestem zainteresowaniem opisem praktyka.

Opakowania po śmietankach lub serkach mają "śliski plastik" i strzępią się przy cieciu (są elastyczne) jak to obchodzisz ??

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, chorąży napisał:

Sam jestem zainteresowaniem opisem praktyka.

Opakowania po śmietankach lub serkach mają "śliski plastik" i strzępią się przy cieciu (są elastyczne) jak to obchodzisz ??

Używam polistyrenu czyli tego samego materiału co modele producentów 😜 Mozna szlifować, szpachlować czy kleić klejem np tamya extra thin 😁 Oznakowanie PS lub inne oznaczenie 06. Polipropylen czyli PP się nie nadaje. Sprawdzaj na denkach. Jeżeli używam innego plastiku to tylko jako szkielet i kleję to CA Wyjątkowo używam PP do modeli gdzie ma być zimmerit (fotka)bo wtedy nie ma potrzeby obróbki na gładko a wszystko i tak się ukrywa pod pastą

IMG_20191030_101755_HDR.jpg

IMG_20181026_163456_HDR.jpg

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś obeznany w temacie Panther może mi przybliżyć różnice między ausf. A produkowanymi przez MAN i Daimler Benz?

Prawdopodobnie było to poruszane tutaj wiele razy, ale nie mogę teraz nic na ten temat teraz znaleźć ._.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Szkielzu napisał:

A jak na przykład zrobiłeś koła do tego Scratch buldingu?

Nie podam ci uniwersalnej recepty na koła. Każdy rodzaj kół które robię robie inaczej w zależności od tego co mam pod ręką (nie żartuję z tym bieganiem po domu z suwmiarką) oraz tego jak te koła mają wyglądać. Cyrklem możesz wycinać kółka, wykorzystać rurki od nitek, możesz ulepić z milliputa czy greenstuff'u. Jak ci napiszę że w kołach do Fiata Terni Tripoli użyłem rurek plastikowych po włóczce to nic ci to nie pomoże bo nie pójdziesz do modelarskiego i nie kupisz takich. Do innego modelu potrzebna jest inna średnica i trzeba poszukać innego sposobu. Szukaj. Musisz znaleźć swój sposób.

IMG_20190819_144038.jpg

IMG_20190820_234852_HDR.jpg

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Ja od lat przymierzam się do austin putiłowa z czasów rewolucji. Po raz kolejny padłem na kołach w zasadzie takich jak te przy wozie drabinisatym, Cieszę się tym tematem, wprawdzie ja wolę Fips a Kolega "to co pod ręką".Drażni mien zwłaszcza jak mi się element zwijał, dlategou mnie płytka...

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.06.2020 o 10:14, FLECZER napisał:

Używam polistyrenu czyli tego samego materiału co modele producentów 😜 Mozna szlifować, szpachlować czy kleić klejem np tamya extra thin 😁 Oznakowanie PS lub inne oznaczenie 06. Polipropylen czyli PP się nie nadaje. Sprawdzaj na denkach. Jeżeli używam innego plastiku to tylko jako szkielet i kleję to CA Wyjątkowo używam PP do modeli gdzie ma być zimmerit (fotka)bo wtedy nie ma potrzeby obróbki na gładko a wszystko i tak się ukrywa pod pastą

IMG_20191030_101755_HDR.jpg

IMG_20181026_163456_HDR.jpg

A w jaki sposób zrobiłeś jarzma to tego jagdpanzera, i czy znasz jakieś fajne sposoby na rzeczy tego typuCleaning-Tiger-131-wheels.jpg.311ee010ec59fd46d75b4ffb9c99fbd0.jpg

Link to post
Share on other sites

ok teraz mam problem ze stroną, za każdym razem jak próbuję wstawić więcej niż jedno zdjęcie do "warsztatu" to wyskakuje mi okienko że zdjęcie nie może mieć więcej niż 4,88 MB mimo że ma poniżej 3 megabajty. Jak na to zaradzić?

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Szkielzu napisał:

ok teraz mam problem ze stroną, za każdym razem jak próbuję wstawić więcej niż jedno zdjęcie do "warsztatu" to wyskakuje mi okienko że zdjęcie nie może mieć więcej niż 4,88 MB mimo że ma poniżej 3 megabajty. Jak na to zaradzić?

Zmniejsz sobie zdjęcia do powiedzmy 200-300 kb to wstawisz kilka naraz.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, ManiekB napisał:

Zmniejsz sobie zdjęcia do powiedzmy 200-300 kb to wstawisz kilka naraz.

mimo to nie działa, Spróbuję to zrobić na komputerze

Link to post
Share on other sites

Widać ta strona mnie nienawidzi i nie pozwala mi wstawić znam i dwóch zdjęć które mają poniżej normy megabajtów . Widocznie tego nie mogę zrobić nawet gdy pomniejsze obrazy.

Link to post
Share on other sites

Ale jeżeli obydwa zdjęcia mają razem powyżej normy no to Ci nie wsadzi :banan:  
wszystkie jakie chcesz wsadzić razem mają mieć poniżej tych 4,88... Tyle mojego, mam nadzieję że pomogłem :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Thalgonis napisał:

Ale jeżeli obydwa zdjęcia mają razem powyżej normy no to Ci nie wsadzi :banan:  
wszystkie jakie chcesz wsadzić razem mają mieć poniżej tych 4,88... Tyle mojego, mam nadzieję że pomogłem :mrgreen:

wyajaśniłeś proble ale go nie moge rozwiązać

Link to post
Share on other sites

Zbieram informację do rozpoczęcia budowy M48 i mam pytanie do znawców tematu o dodatkowe mocowanie dla browninga na wieży. Często załogi czołgów wyciągały KM na kopułę dowódcy a ja bym chciał zamontować go tak jak pokazane na tych zdjęciach. Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądało takie mocowanie KMu do wieży i w którym miejscu powinno być.

37703197804_0e9ec212b4.jpg.9b92645f7aabbaad7353efa5a6549aba.jpg

16b2444729118583accd6f0d854ad935.jpg.08b158ee2a77a1b32a7edf3f450a5c62.jpg

Zdjęcia zamieszczone w celu dyskusji.

 

Edited by TAW
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.