Jump to content

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Recommended Posts

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No, to niech zapyta, nikt tu nie wyśmieje, tylko wytłumaczy. Nie widzę sensu zwracana innym uwagi odnośnie używanego słownictwa. Są tematy gdzie przy budowie Tygrysa jest więcej słów nieznanych niż te

No ja akurat nie robię właśnie z takich powodów.

k

Posted Images

1 godzinę temu, meser262 napisał:

Źle podpisane zdjęcie to nie tereny DAK tylko Warszawa w 1939 roku. Pojazd to - Pz.Kpfw II Ausf.C, #511, Pz.Reg.35, Warszawa, ul.Wolska -1.jpg.784ec1b122b880f95fac8eae18dafc05.jpg  2.jpg.d746ea231475b117864934f073ae68b5.jpg  3.jpg.994f167fe8aad151f93377c57f248eed.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof

Fotki tylko w celach dyskusji.

Dzięki za wyjaśnienia. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.08.2020 o 11:52, Klapouch napisał:

Czy PzKpfw II auf B walczył w Afryce?

Nigdzie w materiałach książkowych nie spotkałem się z tą wersją w Afryce. Wersja ausf.C tak, ale już z kopułą D-cy lub po modernizacji lub obie te wersje w pojedynczym pojeździe. 

W dniu 29.08.2020 o 16:59, bulik58 napisał:

Pz.Kpf.Wgn.II Ausf B (Chasis Number range 24001 to 26000) in DAK

Panzerkampfwagen II (2 cm) (Sd.Kfz.121) - Ausfuehrung B, Fahrgestell Nummer Serie 24001 - 24569 & 25001 - 25058

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Panzerkampfwagen II (2 cm) (Sd.Kfz.121) - Ausfuehrung B, Fahrgestell Nummer Serie 24001 - 24569 & 25001 - 25058

dobrze ze jest ktos taki jak meser262 ....

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jestem w posiadaniu adlera ad7770, często spotykamy lekkie usterki które można naprawić ale wiem zepsucie się tego aerografa to jest tylko kwestia czasu, a części zamienne tak jak iglica, dysza od adlera nie są dostępne. poleciłbym I ktoś jakiś dobry aerograf z ceną poniżej 160 zł?

Oraz Czy ktoś wie czy ta dysza aby pasowała też do AD 7770?

https://www.aerograf-fengda.pl/pl/p/Dysza-Fengda-BD-41-do-wkrencania-0%2C25-mm/3226

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Szkielzu napisał:

Jestem w posiadaniu adlera ad7770, często spotykamy lekkie usterki które można naprawić ale wiem zepsucie się tego aerografa to jest tylko kwestia czasu, a części zamienne tak jak iglica, dysza od adlera nie są dostępne. poleciłbym I ktoś jakiś dobry aerograf z ceną poniżej 160 zł?

Oraz Czy ktoś wie czy ta dysza aby pasowała też do AD 7770?

https://www.aerograf-fengda.pl/pl/p/Dysza-Fengda-BD-41-do-wkrencania-0%2C25-mm/3226

Żeby odpowiedzieć na to pytanie musisz znać średnicę i długość gwintu dyszy.  Aerografy, które wymieniłeś to chińczyki. Najlepiej podjechać do sklepu z aerografem i zobaczyć czy pasuje. Czasem gwint pasuje, ale  dysza jest za długa i nie można przykręcić osłony dyszy. W cenie, którą wymieniłeś nie kupisz markowego aerografu. Jeżeli trafisz na dobry egzemplarz pseudo-IWATY - to posłuży parę lat. 

Zobacz tu co mają:

https://www.fine-art.com.pl/

https://sklep.skleptechniczny.pl/produkty/lakiernictwo/aerografia/aerografy,2,26355

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Cypis napisał:

Mam pytanie, czy transporter SdKfz 250 w wersji 8 czyli z armatą 7,5cm był tylko w wersji Neu ? Czy występował także w wersji Alt np. jako prototyp ? 

SdKfz 250-8 11.jpg

W mojej literaturze brak takiej informacji.  Były tylko - tak jak piszesz w wersji Neu.

large.jpg

Link to post
Share on other sites

Robertmodelarz , tak wiem , że u Ledwocha jest informacja , że stosowano oba typy pojazdów , tylko , że nigdzie nie mam na to potwierdzenia . Zdjęć nie znalazłem , ale może ktoś ma jakąś informację typu info z zakładów itp.

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.09.2020 o 22:45, Cypis napisał:

Mam pytanie, czy transporter SdKfz 250 w wersji 8 czyli z armatą 7,5cm był tylko w wersji Neu ? Czy występował także w wersji Alt np. jako prototyp ? 

W dniu 10 listopada 1943 roku AHA/In 6 ogłosił w H.T.V.B1. że le.Schuetz.Panz.Wg. (7,5 cm) (Sd.Kfz.250 / 😎 był "eingefuehrt" (przyjęty do wojska jako wyposażenie standardowe) z Anforderungszeichen (numer zamówienia) K3160 i rysunkami o numerach 021B898 Ausf.A i 021B898 AusLB.


Zwykle zasada była taka, że element wyposażenia musiały pomyślnie przejść próby wojskowe, zanim mógł być „eingefuehrt”. 
Jednak w listopadzie 1943 roku  - Le.Schtz.Pz.Wg. (7,5 cm) (Sd.Kfz.250 / 8 ) nie wszedł jeszcze do produkcji seryjnej, a kiedy to nastąpiło, był to już Ausf.B. 


Dlatego to powiadomienie AHA / ln 6 może być wskazówką, która podobnie jak reszta le.SPW (Sd.Kfz.250) wyprodukowano i przetestowano co najmniej jeden,  jeśli nie kilka próbnych pojazdów SPW (7,5 cm) (Sd.Kfz.250 / 8).

Niestety jak zwykle nie ma prostych odpowiedzi TAK lub NIE.

Pozdrawiam
Krzysztof

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, _OldMan_ napisał:

Pionowy "dzynks" - tym leci farba, poziomy - tym leci powietrze.

Tak w skrócie to podciśnienie zasysa farbę ze zbiornika.

maxresdefault.thumb.jpg.7ece907ba40344573b67ea822294fe18.jpg

a na przykład to?

to ma tylko rurkę pod dyszą i dziurę obok

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, _OldMan_ napisał:

Pionowy "dzynks" - tym leci farba, poziomy - tym leci powietrze.

Tak w skrócie to podciśnienie zasysa farbę ze zbiornika.

Ale jakim cudem farba przez pionową rurkę jak to nie jest podłączone do żadnego źródła powietrza. Aerograf jest podłączony ale ten słoik jest tylko przyczepiony więc jak

Link to post
Share on other sites

Chyba kolega to jest humanista, albo spał na fizyce. 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Mechanika_p%C5%82yn%C3%B3w

Tak samo jak w samolocie na dużej wysokości, przez małą dziurkę wyśśie  człowieka na zewnątrz. Dekompresja i przez to różnica ciśnień. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.